vlugge fotos van fretje

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: vlugge fotos van fretje

Berichtdoor Margiet » di apr 17, 2012 11:38 pm

Jana, ik zie dat je je eigen "oplossing" gevonden hebt voor de toekomst, zoals je me al gezegd had, maar zodra Ine terug is, ga ik nog eens vragen of ze er echt eens grondige "bewijzen" voor kan leveren voor bv ons volgend boekje. 5het derde dan, het nu op komst zijnde heeft al een ander onderwerp).

Mijn ervaring heeft me geleerd dat Ine absoluut tegen "teveel" of nutteloos enten is, maar wat die booster betreft bij jong en oud is ze nog steeds zeer strikt. Kan goed zijn dat, als ze met nader zoeken te weten komt dat het echt niet zo nodig is, hetzelfde zal gaan zeggen maar als ze echter overtuigd is dat het veiliger zou zijn, ongeacht de leeftijd, zal zij toch die booster blijven "eisen", zo ken ik haar wel. Ze volgt de Frettencongressen en -lezingen over de hele wereld, ze zal wel "staven" kunnen waarom ze wat beslist heeft. :rol:

Maar zoals Niels zei, als vereniging moeten wij idd een standpunt innemen en dan is veilig spelen nog steeds het best denk ik, om problemen te voorkomen. :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: vlugge fotos van fretje

Berichtdoor jeanine » wo apr 18, 2012 8:05 am

Het dragen van een halstertje moeten ze gewoon worden, ook het aan en uit doen hoort daar bij. Het is heel belangrijk dat het harnasje goed past, zo niet wurmt je fretje er zich door. Met winter en zomergewicht moet het dus bijgesteld worden. Je kan het best oefenen in huis door je fretje het even om te doen en het er mee te laten rondlopen. Aan het lesje lopen is ook gewoon worden zeker met alle nieuwe geluiden die ze te horen krijgen. Sommige fretten vinden het een uitdaging en gaan graag mee anderen vinden het maar niets. Ik spreek hier wel over onze huisfretjes die binnen leven ;) Bij jachtfretten dacht ik bestaat het gevaar dat ze in een pijp aan een boomwortel of zo vast komen te zitten en het graven wordt.
Mijn 3 fretjes hebben ook een inenting tegen Rabies gehad omdat ik ze meeneem naar het buitenland. Is ook verplicht ten zuiden van Samber en Maas in België.
http://www.favv.be/sp/sa-rage/rage_nl.asp
De pipetjes kan je bij de da kopen, de roze Stronghold voor kittens is prima. Zo kan je het zelf in de nek aanbrengen in de juiste dosis.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: vlugge fotos van fretje

Berichtdoor Margiet » wo apr 18, 2012 5:31 pm

De pipetjes kan je bij de da kopen, de roze Stronghold voor kittens is prima. Zo kan je het zelf in de nek aanbrengen in de juiste dosis.
Voor de zekerheid dus net 21 dagen later en vanaf dan eens per maand! :domhoog:
Afbeelding

olivierringoot
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 09, 2012 8:22 pm

Re: vlugge fotos van fretje

Berichtdoor olivierringoot » wo apr 18, 2012 10:21 pm

bedankt voor de reacties


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 126 gasten