roxy en loekie

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: roxy en loekie

Berichtdoor Margiet » do jun 21, 2012 8:00 pm

hem gevoerd hebt met duracellekes
tja...kwist niet goed met wat ik hem moest bijvoeren,ikDACHT....ik neem duracellekes :lol:
En dan direct "voer" dat écht lang door blijft gaan, natuurlijk!! :hammer:
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » zo jun 24, 2012 11:22 pm

Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: roxy en loekie

Berichtdoor jeanine » ma jun 25, 2012 8:32 am

Vergeten om de duracellekes te herladen :rol:
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » ma jun 25, 2012 7:59 pm

ons loekie gaat eens ontploffen
hoe ver kan dat vel rekken??? :lol: :lol:
zijn gewicht vandaag .....3maand en een half....1325gr xp

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: roxy en loekie

Berichtdoor daikiri » wo jun 27, 2012 10:32 pm

hahaha wat een grappige loeki!!!
das een vriend voor onze Alex die is ook zo hyperdepieper...
denk dat castreren niet veel uit gaat maken en uiteindelijk een prachtige pup om zeep helpen zowel zijn fel karakter als zn gezondheid..
loeki mankeert een echte ram om hem op zijn plaats te zetten en niet zijn eigen mama waarmee hij kan dweilen..of oma hihi
met zijn gewicht is zijn lichaam ook al veel rijper dan een gemiddelde pup en idd de hormonen kunnen al opspelen, door daar een niet geholpen ram bij te zetten zal dat de boel dempen...
en verder dat bijten, zolang hij geen bloed bijt is het toch ok??
elke fret heeft zn karakter sommige spelen hard en anderen heel voorzichtig, je kan dat bijschaven maar als dat de aard van het beestje is kan je bezig blijven..
ik vin hem in ieder geval nu al schitterend!!

gr dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » za jun 30, 2012 1:18 pm


Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: roxy en loekie

Berichtdoor daikiri » zo jul 01, 2012 12:30 pm

waarom geen deftige speel kameraad voor Loeki??
eentje die hem waard is zodat ze elkaar kunnen moe maken??
grtjes
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » zo jul 01, 2012 9:00 pm

een deftig kammeraadje???
indy en archie hebben het geprobeerd samen met roxy en moe is dat ventje niet te krijgen :))
hier thuis speelt iedereen op zijn beurt met hem,ik ,sarina,mijn vriend en de kinderen,de hond en de kat....
meer kunnen we niet doen hoor :))
maar eerlijkheidshave moet ik zeggen dat hij de laatste week wat rustiger is
alléé hij slaapt meer,toch enkele uren na elkaar....we krijgen vorderingen
en nog ene erbij an echt niet,roxy aanvaard geen andere fretten
en de box zou te zwaar wegen ook als ik ze meeneem naar brugge

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » do jul 05, 2012 10:29 am

ik begrijp echt niet warom iedereen zich een deuk lacht als ze mijn loekietje zien :mrgreen: :mrgreen:
het is "maar" een pupje van bijna 4 maand :lol: :lol:

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » zo jul 22, 2012 12:08 pm

ff een opdate van ons loekie...
ik heb de kooi gesplitst,roxy bovenaan loekie eronder :))
roxy heeft blijkbaar nood aan slaap en rust ,en met die "kleine" pagadder rond haar lukt dat niet zo goed :D
nu spelen ze samen en als roxy het mij komt vragen steek ik haar in haar kooi en geniet ze van de rust.
loekie kan dan nog een uur of 2 verder rennen zonder haar te storen
ze slapen alle 2 wel merkerlijk meer dan pak weg een maand geleden.
zou dat door dat weer komen? dat ze de zomer en winter door elkaar halen?
roxy woog op een moment nog 620 gr :cry: te moe,geen tijd om te eten,en als ze tijd had gebruikte ze die om eten te verstoppen voor ons klein loekietje :rol:
dus..... heb ik mijn strategie veranderd...
smorgens neem ik roxy op schoot en geef haar haar papje .zo zie ik wat ze eet. alleen wil madammeke alleen nog maaar uit een lepel eten :)
als ik haar voor haar potje zet houd ze op met eten... hou ik haar vast en de volle lepel voor haar neus ,eet ze heeeeeeel goed.
ondertussen weegt ze terug haar 800 grammetjes ,en voelt ze haar ook een stuk beter in haar vel
onze kleine ..... zucht.... heeft gezien dat mama met de lepel eet ...... wat denk je ??? loekie dus ook voederen he xd
resultaat...loekie 1670gr :lol: :lol: :lol:
ik denk dat die gaat doorgaan tot 2 kilo voor de winter (een schatting he)
loekie is nog steeds even aktief,maar ik heb het meer onder controle
ze doen het alle 2 heel goed momenteel.ook in brugge hebben ze hun draai gevonden
maar er is nog een probleempje,ons loekie begint te "stinken" per momenten
een echte rammegeur, :euh: met een beetje geluk is het snel over en kan ik wachten tot het voorjaar met de castratie .
anders vrees ik dat het binnen anderhalve maand tijd zal zijn "speelgoed" te verwijderen :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: roxy en loekie

Berichtdoor jeanine » zo jul 22, 2012 2:26 pm

Hier slapen ze ook weer wat meer. De zomer is nog niet veel zomer geweest, dus waarschijnlijk ligt het daar aan.
Maar best dat je Loekie een apart plekje geeft zodat je moertje wat meer rust heeft. Het is niet omdat het zijn mama is dat zijn hormoontjes niet zullen werken, het is al een jongeman aan het worden. Je kan indien nodig Loekie laten castreren als zijn balletjes goed ingedaald zijn. Zolang hij niet sleept met zijn moeke en pogingen doet kan je het bekijken en mogelijk uitstellen naar januari.
Wat je met Roxy doet zou ik zo snel mogelijk weer afbouwen. Een fretje dat onvoldoende eet kan beter nagezien worden door een da. Door het geven van papjes kan je het één en ander maskeren zodat een behandeling veel later pas volgt. Ook dagelijks waltham voeren aan een niet zieke fret is niet aan te raden, te veel suiker om als dagelijkse voeding te gebruiken.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze kerngezond is en je nog niet haar zomergewicht zal kennen. Ze kwam zwanger bij je aan en net na de winterperiode, wat een heel vals beeld kan zijn van het zomerfretje. In de zomerperiode kunnen ze tot 1/3 van het wintergewicht verliezen, ze eten beduidend minder dan in de herfst en winter.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: roxy en loekie

Berichtdoor daikiri » ma jul 23, 2012 11:46 am

opletten met bijvoeden van loeki als hij zoveel pap eet kan hij echt TE dik worden en dat is ongezond zelfs voor een pup van 4 maand..
de gewrichten lijden onder dat gewicht erg en hij kan beginnen manken..
bijvoeden met pap is enkel goed als ze pups hebben of als ze ziek zijn ...een gezonde fret heeft genoeg aan een hoogwaardig brokken dieet en een stuk vlees.
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » do jul 26, 2012 7:57 pm

ja ,en w zijn terug online :rol: :rol: :rol:
er was en serieuze stooring hier waardoor ik een week of 4 zonder internet zat,alleen ff vlug in brugge erop geweest ......maar kom nu is alles vernieuwd :mrgreen:
wat mijn gangsterks betreft......
dat papje dat ze krijgen is gewoon geweekte korrels en wat kippehartjes in ,gemixt..
waarom geef ik dat,omdat roxy alle brokken verstopt om achteraf aan loekie te geven,maar zelf zou ze dus niet eten.
als i haar een papje geef,kan ze die niet verstoppen en eet ze die op
er zit daar geen waltham of zo in.... ik voeder ze ook niet veel veeel he.enkel een normale portie,
alleen eet madammeke dat graag uit een lepeltje :))
(rond de)800 gr is voor roxy een goed gewicht,dan staat ze belange niet dik hoor.en ik probeer dat voederen op dze manier ook af te bouwen ,nu ze terug aan haar gewicht zit .
en loekie komt zijn mama wat helpen xd xd en dan is het pluch (de kat) zijn beurt om het potje uit te likken (smorgens rond 6 uur ,en dan rond 10 uur savonds nog eens)
dus ,ik denk niet dat ik overdrijf.of wel?
rond hoeveel gram zou roxy mogen zijn nu? en wanneer en hoeveel wordt dat nog minder?
dat is nu voor mijnog wat zoeken om die(gezonde) gewichten te vinden.want roxy heb ik nog nooit op een normaal gewicht gezien .ze was graatmagr toen ze hier toekwam,en nog eens 12 jongen op de wereld gezet...ik had begot niets meer over van fretje .en loekie die zie ik alleen maar groeien :lol:
het is niet dat hij overdreven vel eet.zoals ik nu doe zie ik wat hij eet en wat roxy binnenkrijgt...en dat is niet zo hel eg veel hoor,een gewone portie (denk ik)
kijk,ik neem een half potje(zo eentje van sheba,een klein plat schaaltje) brokjes,een 10 hartjes en water.en daar eten ze met 2,2 dagen van .

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: roxy en loekie

Berichtdoor jeanine » do jul 26, 2012 9:57 pm

Snoesje, gemalen brok met kippenhartjes mag je zeker geven. Als wij het over papje hebben denken we in de eerste plaats aan Walthampap. Ons Free eet ook graag uit een lepeltje. Dat is extra aandacht als je ze eens voedert. Het mag natuurlijk niet dat ze de brokjes links laten liggen tot het lepeltje er aan komt. Enkel een zieke fret voeder je ten minste om de 4 u als ze niet zelfstandig willen of kunnen eten. Zo een 1/2 doosje met brokvleespap is zeker niet veel. ;)
Wat je Roxy betreft is het moeilijk om te zeggen wat haar normaal gewicht zou moeten zijn. Je hebt grote en kleine moertjes. Ons Louisa was zo groot als onze Tootsie en zij woog ongeveer 1kg. Ons Anais en Chanel waren kleine en magere fretjes die geen 500 gr. wogen in de winter, net als ons Thirza. Ons Free een middelmaatje weegt max 750gr in de winter en 644gr. In de zomer. Het eerste jaar staan alle fretjes op hun max gewicht in de winter, zelden halen ze dat later nog.
zo houd ik hun gewicht bij ;)
2012 Januari Februari Maart April Mei Juni Juli
Milo 1308 1285 1432 1500 1475 0
Freebee 727 737 756 685 689 655
Thirza 495 472 438 466 450 446
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » di aug 21, 2012 7:22 pm

ons loekietje heeft het warm!!!!
en ik denk dat het bij roxy vriest in haar kooitje :(
madammeke ligt in haar hangmatje ,een hele dikke met flies en ribfluweel :(
er hangst nogthans vanalles en nog wat in haar kooi,maar ze kruipt lekker warm weg :(
loekie daarintegen ligt op zijn rug,poten open en genieten maar.....
hij groeit waar je staat op te kijken,meneertje weegt nu al 1.700 gr
alles is hir potdicht,n savonds zet ik alle ramen open
ik heb hun buitenverblijfje geinstalerd onder de partytent op het terras.... hier is er en klein beetje wind,en toch wat aangenamer van temperatuur
savonds komen ze een uurtje of 2 mee naar buiten dan en ze vinden het SUPER!!!!
loekie heeft wat last van diaree,maar ik denk dat het door de warmte komt,want de ene keer heeft hij het en de andere keer niet.....
ze eten allebei nog goed maar vooral drinken!!! lol
die temperaturen mogen en pak dalen hoor van nu af aan ,voor mens en dier 8-)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: roxy en loekie

Berichtdoor jeanine » wo aug 22, 2012 10:10 am

Hier zie ik ook dergelijke dingen. Minder eten, meer drinken en vooral rust zoeken. Spelen is voor als het wat koeler is. Tijdens de warmste nacht heb ik een heel groot ijspak in een doek net boven hun slaapplaats op de kooi gelegd. Een dik deken er op voor de tocht en toch ook het wat koeler houden in de kooi. Volgende morgen met 3 liggen slapen onder het reeds ontdooide ijspak. Ik heb die koelmat om in koud water te leggen maar dit is niet in trek. Ook een natte handdoek willen ze niet.
Loeky zijn diarree wel in het oog houden zo dat de coccidiose niet weer de kop opsteekt. De warmte kan ook voor stress zorgen bij de dieren en een opflakkering zo in de hand werken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: roxy en loekie

Berichtdoor Jamjam » wo aug 22, 2012 11:25 am

Ik heb mij zo een Ice-pod aangeschaft die ik in een handdoek in de kooi leg. Zarco gaat er af en toe op liggen, Flobbe krabt er eens aan, maar verder geen interesse in.
Vind het wel gemakkelijk en fretvriendelijk :p
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » za aug 25, 2012 2:19 pm

loekie zijn diaree is ondertussen gedaan,ik denk dat het gewoon door de warmte kwam.
nu het een klein beetje frisser is worden ze ook terug wat aktiever
ook zij "mannelijke geur" is verdwenen.... ik hoop dat het wegblijft tot na de winter
dan is hij ook niet meer zo jong om gecastreerd te worden.
:oops:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: roxy en loekie

Berichtdoor jeanine » za aug 25, 2012 6:55 pm

ook zij "mannelijke geur" is verdwenen....
De pup hier begint er pas aan . Ik zal blij zijn als hij in november een implantaatje krijgt. xp
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » zo sep 16, 2012 12:02 pm

Afbeelding loekie in de tuin


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding loekie in de krabpaal


Afbeelding roxy

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: roxy en loekie

Berichtdoor jeanine » zo sep 16, 2012 12:04 pm

Loekie met de mooie toet :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: roxy en loekie

Berichtdoor Margiet » zo sep 16, 2012 11:38 pm

Goh, maar live is ie nog véééééél mooier, hoor!! :wub: :wub: :wub:
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: roxy en loekie

Berichtdoor snoesje53 » ma sep 17, 2012 3:58 pm

hij is niet te doen he..... zijn pupysnoetje ..... :wub: :wub:
als er mij iemand kan helpen aan een groter tuigje..... of een tip waar ik die zou kunnen vinden... alle tips zijn welkom
in ieder geval niet bij zoomarkt,casper,zooplus en tom en co..... ik ben al overal gaan kijken

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: roxy en loekie

Berichtdoor weena » ma sep 17, 2012 5:36 pm

hij is niet te doen he..... zijn pupysnoetje ..... :wub: :wub:
als er mij iemand kan helpen aan een groter tuigje..... of een tip waar ik die zou kunnen vinden... alle tips zijn welkom
in ieder geval niet bij zoomarkt,casper,zooplus en tom en co..... ik ben al overal gaan kijken
neem er ene van ne chihuahua... :p
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: roxy en loekie

Berichtdoor jeanine » ma sep 17, 2012 7:26 pm

Hier heb ik eentje voor katten in gebruik, wel gaatjes bijgemaakt om te doen passen.Voldoet prima zo :domhoog:
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten