zwarte spookjes

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
senpuppy
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 11:29 am
Locatie: Keerbergen

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor senpuppy » za jul 21, 2012 6:44 pm

we zijn terug van een tripje Limburg....Ginseng zit in een soort van center parcs voor dieren ^__^ eerste dat ie deed was in zijn grote ruime ren het subtropische zwembad opzoeken, de monitoren maakten ondertussen het eten klaar :-) ze hadden wel door dat ie nog jong was, dus het kinderbadje was niet nokvol met water gevuld.

Bij aankomst kreeg hij ook een nummertje, dat maakt de briefwisseling wel heel makkelijk...volgens de hoofdmonitor gedraagt hij zich voorbeeldig en mag hij medio augustus naar z'n eigen stekje. Mss mogen we van de makelaar wel even meezoeken naar een stukje wildlifegrond...Immo WildParc, wat een organisatie toch :rol:

We hadden 'm onderweg nog wat kip gegeven om te verstoppen in z'n maagje, daar zoeken ze zelden naar dat lekkers :p


Het gaat je goed kereltje...we zijn trots hoe je je kranig hebt weten te houden in onze omgeving!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor jeanine » za jul 21, 2012 11:00 pm

Nr 2 op weg naar meer vrijheid :domhoog: Zijn kipje zal wel nog gesmaakt hebben, maar ik denk dat er in de toekomst meer muis en dergelijke op zijn menu zal staan. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Taiga
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 3:48 pm
Contacteer:

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Taiga » za jul 21, 2012 11:39 pm

Zijn kipje heeft inderdaad erg lekker gesmaakt maar eens de carrier in de auto stond was hij te bang om verder te eten :( Hij is wel flink zelf de carrier ingekropen nadat we er nog wat kip hadden ingelegd.

Tripje naar daar, opvangpersoon heeft carrier uit de auto komen halen, papiertje invullen...kreeg het wel even benauwd omdat naast de optie vrijlating ook euthanasie stond...allemaal heel onpersoonlijk eigenlijk. Gelukkig dat ze besloten om Gin niet met handschoenen uit de carrier te nemen want ik vrees dat bij een kik van hem ik per ongeluk iemand een klap had verkocht. Tja beetje een overbezorgd baasje soms. Ginseng heeft wel weer lekker zijn kliertjes opengezet.

Hij zit nu in een overdekte buitenkooi met hooi. Leek mij persoonlijk geen center parcs waar ik zou willen verblijven maar Gin leek toch blij met zijn ruimte. Ik zal in elk geval blij zijn als ik weet dat hij vrij is...stiekem hoop ik inderdaad dat hij er na een maand klaar voor zal zijn.

Het blijft toch een beetje pijn doen, je raakt echt aan hem gehecht. Dus ja...dus toch blij dat zijn 'stank' hier nog te ruiken valt...moge hij nog lang en gelukkig leven en mooie baby bunsjes ter wereld brengen! :cry:
.:[♥~Bezoek onze frettige bende in de Senshido Residence~♥]:.

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Bientje » zo jul 22, 2012 12:57 am

Ik ken het gevoel. Toen ik ven het VOC het telefoontje kreeg dat Petrolleke de klik had gemaakt en besefte dat hij buns was, ging er enerzijds een gevoel van opluchting door me heen, blij dat het ventje terug naar zijn natuurlijke habitat kon. En anderzijds een heel bedroefd gevoel dat ik die mooie jongen nooit meer zou kunnen vleesjes geven of vasthouden en voelen wat voor een prachtig dier hij eigenlijk was. Zelfs nu nog heb ik ergens diep in mijn hart spijt dat hij niet meer bij mij is, en iedere keer als ik voorbij het natuurreservaat kom waar hij losgelaten is, doe ik het raampje van mijn auto naar beneden en roep ik heel hard op hem. Belachelijk, ik weet het, maar stiekem hoop ik dan dat ik hem zal zien met een hoop kleine bunsjes erachter... ;)
Het was een superervaring en ik zou geen seconde twijfelen om hetzelfde te doen, moest zich die situatie terug voordoen. Het ventje zit waar hij hoort te zitten, en hij heeft voor altijd een grote plek in mijn hart.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor jeanine » zo jul 22, 2012 2:50 pm

Hier nog een filmpje van Draak dat ik teruggevonden heb.http://www.youtube.com/watch?v=X0YAT96Jw6c
Een opstekertje voor al wie die spookjes geholpen heeft, ze kunnen best wat hulp gebruiken ;)
Afbeelding

EllenD
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 20, 2012 11:48 am

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor EllenD » di jul 24, 2012 6:39 pm

Ik heb zonet het VOC Merelbeke gebeld om te vragen hoe het gaat met Wodan.
Alles gaat goed: hij loopt goed rond in zijn buitenren, hij heeft er ook een hokje waar hij zich dan eens kan in wegsteken.
Momenteel krijgt hij prooi, binnenkort mag hij dan beginnen jagen...

Is er nog nieuws van de andere bunsjes?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor jeanine » di jul 24, 2012 6:59 pm

Wodan zet hem op :domhoog:
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor snoesje53 » do jul 26, 2012 8:09 pm

mijn buurman is ook ingelicht omtrent ons klein meisje.
dus hij weet wat er hem te doen staat. die 4 de persoon vind ik niet meer terug
pfff eind goed al goed ! mag ik hopen tenminste

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor jeanine » za jul 28, 2012 11:42 am

Ik hoop dat de 4e onbekende ook verstandig handelt, bunsjes horen in vrijheid te leven ;)
Toch zeker al 3 van de 4 gered van erger. :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Taiga
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 3:48 pm
Contacteer:

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Taiga » di jul 31, 2012 2:50 pm

Inderdaad, erg opgelucht. Zo enorm spijtig dat die vierde niet opgespoord kan worden :( het zou toch beter zijn voor baasje en buns dat ze op de hoogte gebracht kunnen worden.

Nu nog eventjes geduldig wachten op weerwoord van Heusden-Zolder in verband met Ginseng... :|
.:[♥~Bezoek onze frettige bende in de Senshido Residence~♥]:.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor jeanine » di jul 31, 2012 9:22 pm

Hopelijk past Ginseng zich ook aan, laat het zeker horen als je nieuws hebt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor daikiri » do aug 02, 2012 9:18 pm

ja zoals verwacht zijn ze naarstig op zoek naar de 4e pup...Nick van voc merelbeke belde vandaag met enkele vragen..
hij zat er ook een beetje mee dat hij te wienig respons kreeg waar bvb de andere 2 waren..
Wodan doet het in ieder geval goed en is veel gegroeit..
op naar de vrijheid mooie man..
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Kimster
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 2:52 pm
Locatie: Gent

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Kimster » do aug 02, 2012 9:25 pm

Snoesje,heeft je buurman de bunzing nu al binnen gebracht naar een opvang?

Ik vind het ook jammer dat de 4de buns spoorloos is. Als ik het goed begrepen heb, wou die mysterieuze man hem koppelen aan zijn fret. Ik hoop niet alleen voor de buns dat die man hier meeleest maar ook voor die fret of die is binnenkort doodgebeten, als dat al niet het geval is.

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor snoesje53 » ma aug 06, 2012 4:20 pm

de verhalen rijzen hier precies de pan uit .... :oops:
vanwaar komt het verhaal dat die 4 de man het wou laten koppelen???? bij mijn weten is daar nooit over gesproken.
die man heeft mij telefonisch gecontackteerd en ik heb ondertussen een nieuwe gsm.... dus opsporen is niet meer mogelijk vrees ik ....
tja,had de DA in het begin een "juiste" diagnose gegeven hebben was dit allemaal ook niet nodig geweest he

sd reptiles
Berichten: 0
Lid geworden op: wo aug 01, 2012 8:05 pm

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor sd reptiles » ma aug 06, 2012 4:54 pm

de verhalen rijzen hier precies de pan uit .... :oops:
vanwaar komt het verhaal dat die 4 de man het wou laten koppelen???? bij mijn weten is daar nooit over gesproken.
die man heeft mij telefonisch gecontackteerd en ik heb ondertussen een nieuwe gsm.... dus opsporen is niet meer mogelijk vrees ik ....
tja,had de DA in het begin een "juiste" diagnose gegeven hebben was dit allemaal ook niet nodig geweest he
Toch knap gedaan van u om de 4 jongen te redden.
Echte dierenliefde.
En wat een dierenarts zegt moet je (bijna ) altijd met een korrel zout nemen.
Ik kan hele boeken schrijven over dierenartsen...

Claudia
Berichten: 0
Lid geworden op: di dec 27, 2011 3:38 pm
Locatie: grembergen (dendermonde)

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Claudia » ma aug 06, 2012 6:42 pm

....
tja,had de DA in het begin een "juiste" diagnose gegeven hebben was dit allemaal ook niet nodig geweest he

niet aantrekke snoesje je hebt gedaan wat je kon voor de kleintjes en dat heb je goed gedaan

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor jeanine » ma aug 06, 2012 8:43 pm

die meneer komt normaal vandaag nog met zijn fetje erbij om te zien hoe ze reageren
Snoesje, dat niet persoonlijk opnemen. Ik heb de indruk dat je dit wel doet en dat is nergens voor nodig, niemand neemt je ook maar iets kwalijk. ;) Mocht je de dieren niet graag zien had je zeker niet aangeboden om ze op weg te helpen. Dierenliefde is niet verkeerd integendeel. Je kon toch echt niet weten wat je in huis gehaald had. Mocht dit wel zo geweest zijn ben ik er zeker van dat de nodige stappen van in het begin gezet zouden zijn door iedereen hier. ;)
Wat de vierde man betreft, die wou er toch een tweede fretje bij, dus heel erg waarschijnlijk met de bedoeling om ze samen te kunnen houden. Met koppelen wordt niet enkel het kweken bedoelt maar ook het samen zetten. Behalve als ze loops of bronstig zijn kan dit heel tijdelijk mogelijk zijn, toch zeer ongewenst. Een bunzing is van nature uit een solitair dier en zoekt enkel tijdens de paartijd gezelschap om voor nakomelingen te zorgen. Buiten de paartijd blijven ze uit elkaars buurt. In een gezamelijke kooi is dat onmogelijk, vandaar het verhaal dat er logisch uit voortkomt.
Afbeelding

Kimster
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 2:52 pm
Locatie: Gent

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Kimster » ma aug 06, 2012 11:32 pm

die meneer komt normaal vandaag nog met zijn fetje erbij om te zien hoe ze reageren
Snoesje, dat niet persoonlijk opnemen. Ik heb de indruk dat je dit wel doet en dat is nergens voor nodig, niemand neemt je ook maar iets kwalijk. ;) Mocht je de dieren niet graag zien had je zeker niet aangeboden om ze op weg te helpen. Dierenliefde is niet verkeerd integendeel. Je kon toch echt niet weten wat je in huis gehaald had. Mocht dit wel zo geweest zijn ben ik er zeker van dat de nodige stappen van in het begin gezet zouden zijn door iedereen hier. ;)
Wat de vierde man betreft, die wou er toch een tweede fretje bij, dus heel erg waarschijnlijk met de bedoeling om ze samen te kunnen houden. Met koppelen wordt niet enkel het kweken bedoelt maar ook het samen zetten. Behalve als ze loops of bronstig zijn kan dit heel tijdelijk mogelijk zijn, toch zeer ongewenst. Een bunzing is van nature uit een solitair dier en zoekt enkel tijdens de paartijd gezelschap om voor nakomelingen te zorgen. Buiten de paartijd blijven ze uit elkaars buurt. In een gezamelijke kooi is dat onmogelijk, vandaar het verhaal dat er logisch uit voortkomt.
Juist zo.

Dat was trouwens geen antwoord op de vraag, is die buns van de buur nu al afgestaan?

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor snoesje53 » di aug 07, 2012 8:12 pm

ik kan daar niet op antwoorden kim,ik ben in brugge
als ik naar huis ga zie ik wel of ik hem eens zie
het is ook niet zo dat ik die mens dagelijks zie he,ook al zou ik thuis zijn
het is niet zo dat ik mij aangevallen voel.maar soms is het wel heel vervelend dat er steeds opnieuw diezelfde vragen gesteld worden,waar ik steeds opnieuw dat zelfde antwoord moet geven...
ik heb mijn buur ingelicht over de situatie,en de 4 de pers vind ik niet meer
wat iedereen ermee doet ... daar sta ik los van he
als ik ets van nieuws hoor ga ik jullie dit zeker melden..beloofd :D :D
en NEEEE ik ben niet boos :rol: :rol: :rol:
:rol:

EllenD
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 20, 2012 11:48 am

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor EllenD » vr aug 10, 2012 8:29 am

Ik heb gisteravond nog eens gebeld naar het VOC Merelbeke.
Wodan jaagt goed! en mag vrijgelaten worden. Echter niet op de opendeurdag zoals eerst gezegd. Er zal te veel volk zijn en nog te veel licht. Wodan wordt normaal later op die avond vrijgelaten.
We gaan alvast zondagvoormiddag nog eens langs en hopelijk mogen we er dan later op de avond bij zijn, bij zijn eerste stapjes naar de volledige vrijheid...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor jeanine » vr aug 10, 2012 10:56 am

Wat fijn voor Wodan, ik hoop dat hij een lang en gelukkig leventje mag hebben met veel zoontjes en dochters. :domhoog: :domhoog: :domhoog:
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor snoesje53 » vr aug 10, 2012 3:01 pm

we zijn zo ver.... ik kan iets nieuws vertellen over de spookjes
we zijn deze morgen ons klein meisje gaan afgeven aan de voc in merelbeke
wat een verhaal.........
vriendelijk waren ze daar absoluut niet!!!
antwoorden op "normale vragen" kregen we niet
het kwam erop neer dat ze daar in een kooi werd gelost ,deur dicht...en teken die papieren ff ..... :twisted:
ik vind dit geen manier van handelen!!!!
op die papieren vult die man in ,naam,vindplaats,en "gezond" !!!!! maar nagekeken was ze absoluut niet
hij heeft haar uit haar carier geschud,en zij is onmiddelijk zich gaan verstoppen natuurlijk.
in een kooi die tussen de uilen en een andere soort vogel staat :roll: :roll:
ik vond dat ze niets gegroeid was sederd ze bij mij is weggegaan,maar ze hebben zich daar geen vragen bij gesteld of eens gekeken
hij zei dat we moesten kijken op het boekje of het een moertje was :evil: :evil: zien ze zelf het verschil dan niet?????
ik heb hun de vraag gesteld "in dezelfde situatie,hoe zien jullie dat het om een buns gaat en geen fret"
hou je vast he.....het antwoord was,"aan de kleur,het is een wildkleur dus is het een bunzing".....
nadat kim een foto van archie toonde was het antwoord hetzelfde.....een buns :euh: :euh:
ook wisten zij niet dat ook een fret kippehartjes,of billen of eender welk rauw vlees eet.....
zelfs een vrouw die daar aan het helpen was kwam ons vragen wat voor beestje dat dat was ....

kan er mij nu iemand mij overtuigen dat ik,wat we gedaan hebben het juiste was?????
ik heb zeeeeeeeer gemengde gevoelens bij dit alles,en heb serieuze bedenkingen
de voc hebben ook naar de DA gebeld en die man houd voet bij stuk dat het geen bunzingen zijn ........

wat ik gedaan heb ,is omdat ik er mischien zelf te weinig van ken,en dat ik het beste wil voor die spookjes...
maar mijn intuitie strubbeld serieus tegen......
met het vonis dat het frunzen zijn kan ik leven,maar met de bunzing,door de kleur bepaald ,NEE !!!!
als zijzelf niet weten wie of wat een fret is ,hoe kunnen ze dan een onderscheid maken van fret en buns
en kim.... dat jagen van wodan.... ik heb horen zeggen dat hij gisteren het vogeltje van in de kooi naast hem, heeft proberen te pakken
ik hoop dat ze zich niet alleen daarop baseren daar ,want dat zal ook niet genoeg zijn.zelf roxy zou dit ook doen.

om kort te zeggen...ik voel mij niet goed bij wat ik vandaag heb moeten doen. ik ben niet overtuigd dat ze daar in "goede handen "zijn sorry

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor nielsvl » vr aug 10, 2012 3:29 pm

Met de huidige generatie fretten is het stillaan onmogelijk aan het worden om het onderscheid nog te zien...De zwarte kleur en bouw wordt er de laatste tijd zodanig ingekweekt, dat er veel "look-a-likes" beginnen rond te lopen.

Veel geluk aan diegene die nog op zicht en karakter met 100% zekerheid kunnen zeggen of die speciale vondelingen nu een fret of een bunzing zijn... Ik zou de beslissing niet durven nemen. Tenzij je een DNA test zou laten uitvoeren ga je 't nooit zeker zijn...

Er wordt hier sowieso al heel snel beweerd dat mensen een "fruns" hebben, puur afgaande op enkele algemene karaktertrekken als " 't beestje is wat schuchter en vecht met de anderen"...

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor snoesje53 » vr aug 10, 2012 4:04 pm

zo denk ik er ook over niels
ieder karaktertrekje,ieder uiterlijk "kenmerkje",eet al dan niet brokken,kleurtje enz...... dat kan mij niet overtuigen
mijn fretten hebben dat ook allemaal,zoals ieders fret hier op het forum,en alle andere fretten
een grote neus,grote poten,zotte frettestreken,enz...
en dat wij ALLEMAAL niet het verschil kunnen zien,daar is op zich niets mis mee,maar dat zo een instelling niet weet wat een fret eigenlijk is ,hoe kunnen ze dan weten dat het een bunzing is

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor daikiri » vr aug 10, 2012 8:59 pm

:bow: het beest ademt bunzing uit en nog geloven ze die onnozele da man toch..
die herken zelfs geen tijger in een nest kittens..
hulpeloos is dat hier...
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten