zwarte spookjes

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
senpuppy
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 11:29 am
Locatie: Keerbergen

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor senpuppy » za aug 11, 2012 9:09 am

:bow: het beest ademt bunzing uit en nog geloven ze die onnozele da man toch..
die herken zelfs geen tijger in een nest kittens..
hulpeloos is dat hier...
dai

idemdito...ik begrijp niet dat er nog steeds geprobeerd wordt twijfel te zaaien.

@Snoesje: wat je goed gedaan hebt is zorg gedragen voor een nest dat gevonden is langs de weg. Toen ik met het VOC belde hebben ze daarover wel gezegd dat dat het slechtste is wat je kan doen, ook bij twijfel. Onmiddellijk VOC bellen is de boodschap die wij kregen.
Verder draait een VOC op vrijwilligers met enkele vaste medewerkers, ook bij ons was het vrnl een papiertje invullen. Maar deze dieren worden sowieso nog eerst gecontroleerd door een DA. Vergeet ook niet dat je een bunzing-moertje bent gaan brengen dat ong 2 maanden bij de mens in de huiskamer heeft gestaan. Als ze dat verhaal weten is het normaal dat ze niet happy zijn (VOC waar ik mee belde was zelfs kwaad toen ik dat vertelde).
Wat me stoort is dat je steeds bij hoog & bij laag blijft beweren dat het fretten (zouden) zijn, dat was al zo de avond dat wij Gin kwamen halen. Je wist toen al dat het minstens frunzen waren, maar dar heb je met geen woord over gerept. Nu schrijf je voor de eerste keer dat het mss fruns is.

Je hebt 4x 100€ gekregen (zogezegd om de kosten te dekken maar 1vaccin + 1chip liggen zo hoog helemaal niet), dus als er iemand drama mag veroorzaken dan zijn het wel de gedupeerden die een dierenliefde kwijt zijn.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Margiet » za aug 11, 2012 10:57 am

De discussie begint mijn inziens de verkeerde kant op te gaan. Vicky heeft gehandeld om zowel de dieren als DFA te helpen op dat moment, wij hadden geen plaats in onze Opvang. Of het nu 100% bunzingen zijn in jullie ogen allemaal of niet, feit blijft dat 4 bunzingen geen dekentje meebrengen naar een fietspas om daar gezellig samen te gaan liften. Hoe dan ook hebben ze dus, voor ze in onze mensenhanden vielen, al mensen gekend en zijn ze hoogstwaarschijnlijk met opzet gekweekt ook voor hun mooie kleur. dat er sommigen iets te fel bunzing bleken, zal de verklaring wel zijn voor hun "picnic" aan dat fietspad!

Wat die 100€ betreft die Vicky ervoor vroeg, wil ik ook even uitleg geven. Ze heeft diezelfde avond de rit naar de Da gemaakt en heeft dat visite + de 2x Frontline behandeling betaald. Dan heeft ze hen vlees gehaald en Waltham gehaald en is enkele dagen later weer gaan laten chippen, idd wel aan de Nederlandse chip-prijs maar dan nog, de benzine is allesbehalve gratis. Een 2de visite bij de Da ter controle kwam er ook bovenop samen met alle uren (en drankjes) die ze kwijt was toen iedereen bij haar kwam kijken. Tot (voorlopig) slot is ze dan gisteren zelf met dat moertje naar Merelbeke gegaan ook. Die prijs van 100€ had IK voorgesteld, ook omdat Vicky zelf wou dat de vereniging er ook ietsjes van kreeg als er wat overbleef voor de hulp die we geboden hadden bij het zoeken naar nieuwe baasjes.

Alles welbeschouwd denk ik dus echt niet dat er verdere uitleg nodig is, de 400€ is aan die 4 pagadders behoorlijk snel opgeraakt. Dat Vicky hier stilaan een kater aan begint over te houden, is dan ook geen wonder. Of er bij de kennismaking dan al dan niet iets gezegd is over mogelijke "fruns", ja,, dat had wél gezegd moeten worden maar anderzijds, de beestjes stonden al even op het forum, de kandidaten kwamen allen (op 1 na) via het forum bij Vicky dus het was geweten dat er al bedenkingen hierover geuit waren. Ik voor mij blijf bij mijn mening dat het idd kruisingen zijn (waarschijnlijk met opzet geprobeerd) en dat zeker het moertje die eerste weken veel meer van een fret weg had dan van een bunzing, qua karakter bedoel ik dan.

En sorry hoor maar in een VOC werken en geen bunzing (of fret) kennen?? Moogt ge nog 100 keer vrijwilliger zijn, hé, maar dat hebt ge u toch ook niet goed ingelezen als vrijwilliger! Kunt ge even goed de vraag stellen of ze weten of ze met een uil of een kanarie te maken hebben als dat binnen komt. Dat zijn nu toch jaarlijks de "vaste" gevonden beestjes, dan mag je toch verwachten dat ze er iets van kennen, niet?

Enfin, ik wil maar zeggen, er is alleen door ons allemaal gehandeld in functie van de diertjes, zoals wij dachten (of gezegd kregen) dat het het best voor hen zou zijn. Als je die diertjes dan moet binnenbrengen op een plaats waar je je echt zelf niet goed bij voelt, is het alleen nog maar vervelender. Daar bovenop "verwijten" krijgen die niet als verwijt bedoeld zouden zijn, heeft Vicky echt niet verdiend.
Afbeelding

EllenD
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 20, 2012 11:48 am

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor EllenD » za aug 11, 2012 1:06 pm

We herinneren ons nog zeer goed bij ons eerste bezoek aan de zwarte spookjes dat Snoesje zei dat er geen sprake was van een dekentje en dat dit hier blijkbaar achteraf toegevoegd is aan het verhaal.
Eerlijkheid zou wel mooi zijn.
Maar toch waren het 100% zeker fretjes, er zat geen %tje buns in. Terwijl op voorhand duidelijk was, dat hier geen sprake is van 100% fret.

Spijtig dat iemand met 40 fretten en jarenlange frettenervaring zelfs nog niet kan toegeven dat het bunzings zijn.
Vergissen is menselijk, maar een mening moet kunnen herzien worden. Het is zelfs laf dat iemand zijn eerste mening niet wil herzien/bijsturen.

Wij hebben absoluut geen klachten over het VOC !!! Ze hebben verteld hoe ze verder met Wodan zouden verder gaan, we mochten altijd bellen of eens langsgaan, we zijn daar rondgeleid geweest. Ik zou ook niet vriendelijk zijn moest iemand pas maanden later een bunzing binnenbrengen terwijl er genoeg mensen zijn die al aangegeven hebben dat het bunzen zijn.

Hier werden de anaalkliertjes van onze fretten nog nooit gelost!!! Wodan deed niks anders. Om nog maar eens een voorbeeld te geven.
Ik denk dat in dit topic meer dan genoeg getuigenissen staan die aantonen dat het om bunzingen gaat.
Al kwam hier een DNA-onderzoek, dan nog zou het in twijfel getrokken worden.

Ik ben er nog altijd van overtuigd dat we het juiste gedaan hebben, want het was allesbehalve gemakkelijk om ons schoon bazeke te moeten afstaan...
De grootste fout die er gemaakt is, is dat het VOC niet onmiddellijk gecontacteerd geweest is bij het vinden van de spookjes.

Wat die 400 euro betreft: tijdens onze bezoeken werd duidelijk gezegd dat de overschot van het geld naar de frettenark zou gaan. Het was fijn geweest als de frettenark zelf had voorgesteld om de overschot aan de gedupeerden terug te bezorgen of een vorm van tegemoetkoming te voorzien.

Het welzijn van de diertjes staat bij mij nog steeds op de eerste plaats, niet het ego.

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor nielsvl » za aug 11, 2012 1:42 pm

Hier werden de anaalkliertjes van onze fretten nog nooit gelost!!! Wodan deed niks anders. Om nog maar eens een voorbeeld te geven.
Dit is dus exact wat ik bedoel... Ik heb hier een sandy moertje dat ook wel haast elke dag eens iets laat ruiken, het is misschien ook een bunzing... Sterker nog, ze is altijd al heel schuchter geweest, bij het minste geluid loopt ze weg, dus het MOET wel een bunzing zijn...

Toeval wil dat de meesten hier wel iemand kennen die nog een tamme bunzing thuis heeft zitten, we kunnen gerust eens de laatste generatie bruin/zwarte fretten daarnaast zetten en op zicht en gedrag laten bepalen welke de fret is en welke de bunzing... Met wat er de laatste jaren losgekweekt wordt op dat zwart zullen er zeer veel bijzitten met dezelfde bouw en kleur...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Margiet » za aug 11, 2012 2:03 pm

We herinneren ons nog zeer goed bij ons eerste bezoek aan de zwarte spookjes dat Snoesje zei dat er geen sprake was van een dekentje en dat dit hier blijkbaar achteraf toegevoegd is aan het verhaal.
Eerlijkheid zou wel mooi zijn.
Maar toch waren het 100% zeker fretjes, er zat geen %tje buns in. Terwijl op voorhand duidelijk was, dat hier geen sprake is van 100% fret.
Dat dekentje is MIJ ook verteld, gelieve dus niet dadelijk hier iedereen af te schieten die enkel zijn best gedaan heeft, ja?
Spijtig dat iemand met 40 fretten en jarenlange frettenervaring zelfs nog niet kan toegeven dat het bunzings zijn.
Vergissen is menselijk, maar een mening moet kunnen herzien worden. Het is zelfs laf dat iemand zijn eerste mening niet wil herzien/bijsturen.
Dat het geen fret op zich is, heb ik dadelijk gezegd maar ik wil eens zien wie met 100% zeketheid de bunzing kruising vindt tussen idd, zoals Niels zegt, de speciale kweek van de laatste jaren, ontstaan in dat "vooruitzijnd en vooruitstrevend" Nederland waar ze toch zoveel verder staan dan bij ons! Ik ga echt niet zeggen dat het 100% bunzings zijn, maar ik zal jou in 't vervolg contacteren, dat is goedkoper dan 2 Da-visites!
Wij hebben absoluut geen klachten over het VOC !!! Ze hebben verteld hoe ze verder met Wodan zouden verder gaan, we mochten altijd bellen of eens langsgaan, we zijn daar rondgeleid geweest. Ik zou ook niet vriendelijk zijn moest iemand pas maanden later een bunzing binnenbrengen terwijl er genoeg mensen zijn die al aangegeven hebben dat het bunzen zijn.[/]

En dan beweren dat je niet wist dat het een kruising was omdat Vicky niks gezegd had?? Je spreekt jezelf tegen ... E, al eens terug gebeld naar dat VOC ook?

Hier werden de anaalkliertjes van onze fretten nog nooit gelost!!!
Laat me niet lachen! Een fret HOORT dat zelfs te doen op regelmatige tijdstippen, anders krijg je andere problemen ...
Ik ben er nog altijd van overtuigd dat we het juiste gedaan hebben, want het was allesbehalve gemakkelijk om ons schoon bazeke te moeten afstaan...
De grootste fout die er gemaakt is, is dat het VOC niet onmiddellijk gecontacteerd geweest is bij het vinden van de spookjes.
Tja, wie niks doet kan niks fout doen. Altijd makkelijk anderen te bekritiseren achteraf ...
Wat die 400 euro betreft: tijdens onze bezoeken werd duidelijk gezegd dat de overschot van het geld naar de frettenark zou gaan. Het was fijn geweest als de frettenark zelf had voorgesteld om de overschot aan de gedupeerden terug te bezorgen of een vorm van tegemoetkoming te voorzien.
Mocht DFA dat geld al ontvangen hebben, hadden we dat bespreekbaar kunnen maken maar iedereen wist dat het geen 100% fretten wou en wou absoluut zo 'n mooi zwart spookje! Toen dat beestje dan onhandelbaar bleek, mocht DFA het oplossen! Het geld is tot nu toe integraal + meer naar die 4 beestjes gegaan, ge moogt er de rekeningen op na komen kijken en bij Vicky navragen.
Het welzijn van de diertjes staat bij mij nog steeds op de eerste plaats, niet het ego.
Ja ??
Afbeelding

Gebruikersavatar
Taiga
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 3:48 pm
Contacteer:

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Taiga » za aug 11, 2012 2:28 pm

Dit is dus exact wat ik bedoel... Ik heb hier een sandy moertje dat ook wel haast elke dag eens iets laat ruiken, het is misschien ook een bunzing... Sterker nog, ze is altijd al heel schuchter geweest, bij het minste geluid loopt ze weg, dus het MOET wel een bunzing zijn...
Ginseng was zeker en vast geen zuivere fret. Hier waren wij zelfs niet van op de hoogte tot Margiet zo vriendelijk was om het ons te vertellen. Als er al fret in onze prachtige Gin zat dan was het toch maar 5 tot 10% want naast zijn uiterlijk (weliswaar alles uit proportie, veel gespierder en groter dan onze frettenram van 1 jaar oud) vertoonde hij in zijn gedrag NIETS dat met een fret kon geassocieerd worden. Als ik nog maar een waterkansje zag dat dit diertje (want ik vertik het om hem vanaf nu nog een fret te noemen) gelukkig zou kunnen worden bij ons gezin dat had ik hem nooit ofte nimmer naar een opvangcentrum gebracht. Het heeft mij enorm veel pijn en tranen gekost om hem te laten gaan. Als je dan bedenkt dat wij voor foute informatie en een heleboel hartzeer € 100 betaald hebben begrijp ik dat sommige mensen er niet echt blij mee zijn.

Ik verwijt Vicky niets en ben nog steeds dankbaar dat ze die kleine diertjes gered heeft. Ik vind het wel niet fijn om te horen dat ze in twijfel trekt wat wij (en nu ook zij) gedaan hebben. Ik ben er 100% zeker van dat Ginseng in de natuur veel gelukkiger zal zijn en ik vertik het om terug die pijn en twijfel te herbeleven omdat iemand nu ineens toch twijfelt. Ik word er gewoon gek van...gek van het wachten...gek van de twijfel...gek van verdriet nog steeds...

Het zou leuk zijn als er nu gewoon een punt kan gezet worden achter al dit gezever. Maakt het jullie uit of het een halve fret is of bunzing? Als het beestje niet gelukkig is bij een persoon thuis dan moet er een alternatief gezocht worden en dit is gevonden in 'vrijlating'. Ik wens Ginseng het allerbeste buitenleventje toe, net als Wodan en misschien nu ook het moertje.

Ik weet misschien nog niet zoveel over fretten en hun neefjes maar als er één ding is dat ik zeker weet dan is het wel dat Ginseng in de natuur gelukkiger zal zijn. Hij hoorde niet in een kooi, ook niet in een opvang...maar zij waren het enige alternatief om hem weer de natuur in te krijgen dus heb ik er vertrouwen in. Als ik mijn hart moest volgen haalde ik hem meteen daar weer weg maar mijn verstand weet dat hij een goede toekomst tegemoet gaat dus bijt ik op mijn tanden.

Stop nu toch gewoon eens met elkaar verwijten te maken of aan te vallen want daar hebben deze diertjes nu eens helemaal niets aan. Probeer elkaar liever te informeren en ondersteunen zodat dit in de toekomst niet meer voorvalt.

En zet dat forum nu tien minuten af, grabbel een fret in je handen en kalmeer even. (en breng een fret naar mijn werk want ik heb er hier geen om te knuffelen en te kalmeren) ...
Laatst gewijzigd door Taiga op za aug 11, 2012 2:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
.:[♥~Bezoek onze frettige bende in de Senshido Residence~♥]:.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Margiet » za aug 11, 2012 2:29 pm

Ik zou ook niet vriendelijk zijn moest iemand pas maanden later een bunzing binnenbrengen terwijl er genoeg mensen zijn die al aangegeven hebben dat het bunzen zijn.
Paar maanden later?? Ik denk het niet ... En was er eigenlijk ook geen pup afgehaald waarvan het baasje de dag erna op vakantie vertrok en het beestje op Hotel zette bij één van ons? Is diegene die Hotel gedaan heeft dan ook fout geweest of zat die "fout" bij het op vakantie vertrekken terwijl er toch al "klachten" over het karakter bleken ontstaan te zijn?

Manman, moet echt iedereen weer aangevallen worden die zijn best gedaan heeft? Een mens zou voor minder de handdoek in de ring werpen en zeggen "doe het allemaal zelf"! En elk jaar is het hetzelfde, enkele fanatiekelingen die pas met fretten bezig zijn en ons komen zeggen wat en hoe en vooral dat wij het compleet verkeerd aanpakken ... :bow:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Margiet » za aug 11, 2012 2:43 pm

Ik verwijt Vicky niets en ben nog steeds dankbaar dat ze die kleine diertjes gered heeft. Ik vind het wel niet fijn om te horen dat ze in twijfel trekt wat wij (en nu ook zij) gedaan hebben. Ik ben er 100% zeker van dat Ginseng in de natuur veel gelukkiger zal zijn en ik vertik het om terug die pijn en twijfel te herbeleven omdat iemand nu ineens toch twijfelt. Ik word er gewoon gek van...gek van het wachten...gek van de twijfel...gek van verdriet nog steeds...
Sandy, Vicky trekt dat helemaal niet in twijfel, Vicky twijfelt alleen over de manier waarop ze er in Merelbeke mee omgingen. Toen ik van Heusden vertelde, zei ze ook dat dat heel wat anders was en dat het idd beter is voor die beestjes dat ze terug naar de natuur mogen als ze daar thuis horen.

Wat dat geld betreft, ik heb de rekeningen door zien komen en die 400€ die Vicky binnen kreeg is echt méér dan op, ze heeft er heel wat voor over gehad en nog een pak ellende bovenop gekregen. Dat er niets gezegd werd door Vicky van bunzing/fret is denk ik gewoon omdat Vicky er op dat moment zelf geen noemenswaardige problemen mee had volgens haar en omdat e graag had dat die 4 snel een thuis vonden. Zij woont nu ook niet zo ideaal om met 4 opvangertjes te zitten, wat het ook zouden zijn.

Zal ik Amaya even op foto doorsturen, kan je daar verliefd naar kijken :p , dat maakt idd de dag dadelijk weer goed! ;)

:wub: :wub: :wub: Afbeelding :wub: :wub: :wub:

Of ons kleinste spruit op dit moment : Moertje van Cartouche x Yamboo !! :D

:wub: :wub: :wub: Afbeelding :wub: :wub: :wub:

Om toch maar met een vrolijkere noot af te sluiten, niet? ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Taiga
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 3:48 pm
Contacteer:

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Taiga » za aug 11, 2012 3:15 pm

Bedankt Margiet,

Ons Amaya maakt veel goed :) ik zal dat hier eens direct afprinten en aan de computer plakken se...
Een dikke knuffel voor al de puppebeestjes daar ook, het zijn toch zo'n snotjes. Ik wacht vol ongeduld op de eerste fotootjes van de nestjes :3

Het geld maakt me echt niet uit hoor, daar heb ik onze Ginseng niet mee terug. Het had hooguit een bijdrage geweest voor Amaya's aankoop. Ik zal mij er dan mee troosten dat ik met die € 100 'fretjes' gesteund heb...

Ik kan Vicky dan alleen aanraden om achter Merelbeke te zitten. Met andere woorden constant eens gaan nagaan hoe het met het moertje gaat als ze er niet gerust op is. Als Heusden-Zolder ietsje dichter was dan zat ik er elke dag, die mensen zouden gek worden van mij denk ik.
.:[♥~Bezoek onze frettige bende in de Senshido Residence~♥]:.

EllenD
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 20, 2012 11:48 am

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor EllenD » za aug 11, 2012 4:23 pm

Dat dekentje is MIJ ook verteld, gelieve dus niet dadelijk hier iedereen af te schieten die enkel zijn best gedaan heeft, ja?
Er wordt hier absoluut niet beweerd dat mensen hun best niet gedaan hebben.
En er is verschil tussen 1x een anaalkliertje lossen en de hele dag door een stinkend huis hebben. En dat is maar een van de VELE voorbeelden.
De bouw, de vacht, gedrag, ...
Buns, fruns, fret, het is niet simpel. Wodan hoorde hier niet op zijn plaats, punt uit.
Paar maanden later?? Ik denk het niet ... En was er eigenlijk ook geen pup afgehaald waarvan het baasje de dag erna op vakantie vertrok en het beestje op Hotel zette bij één van ons? Is diegene die Hotel gedaan heeft dan ook fout geweest of zat die "fout" bij het op vakantie vertrekken terwijl er toch al "klachten" over het karakter bleken ontstaan te zijn?
Van wie denk je dat die 'klachten' kwamen? Wij zijn Wodan naar Daikiri gaan overbrengen omdat Wodan niet langer bij Vicky kon blijven, wat begrijpelijk is en was, we zaten toen beide in de auto met vele vraagtekens toen we met de gigantische Wodan in de wagen verder reden naar Dai. Daar werd onze twijfel enkel bevestigd... De ochtend erna hebben we Vicky een bericht gestuurd dat Wodan echt zeker geen fret was en op zijn minst een halve buns of een echte bunzing maar dat was absoluut onmogelijk volgens haar... Daarna pas kwam de verdere discussie hier op het forum.
We hebben Dai elke dag gevraagd hoe het met hem was en zelfs op reis waren we elke dag ongeduldig op verder nieuws aan het wachten want we voelden dat er iets niet pluis was.
iedereen wist dat het geen 100% fretten wou en wou absoluut zo 'n mooi zwart spookje!
Wij wisten dat dus helemaal niet op voorhand.
Ik vind het wel niet fijn om te horen dat ze in twijfel trekt wat wij (en nu ook zij) gedaan hebben. Ik ben er 100% zeker van dat Ginseng in de natuur veel gelukkiger zal zijn en ik vertik het om terug die pijn en twijfel te herbeleven omdat iemand nu ineens toch twijfelt. Ik word er gewoon gek van...gek van het wachten...gek van de twijfel...gek van verdriet nog steeds...
Hier komt alles terug boven en Wodan vrijlaten zonder tranen vloeien zal niet lukken, maar ik weet dat hij er daar beter van af is dan opgesloten in een kooi.

Het is hier nu wel genoeg geweest met naar elkaar schieten. Ik word er nog steeds droevig van en het is pijnlijk om te lezen dat hier dan weer getwijfeld wordt aan het buns/fruns/fret verhaal. Iedereen heeft hier gehandeld naar wat hij/zij dacht dat het beste was, ik hoopte gewoon op nog wat goed nieuws van de andere diertjes en niet op het herbeleven van het getwijfel, het ongeloof en vooral het verdriet.

Pak nu allemaal uw fretsels vast en geef ze ne dikke knuffel! Pas wel op van jullie neus...


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 44 gasten