zwarte spookjes

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Saantje
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jun 17, 2011 3:20 pm
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Saantje » vr jul 06, 2012 11:25 am

Bedankt trouwens Jeanine voor de supernuttige feedback~! Ik vermoed dat je bij die kant-en-klaar mixen ook de verschillende soorten vlees door elkaar moet geven. Dus bijvoorbeeld niet enkel de kipmix voeden maar bijvoorbeeld afwisselen met konijn/eend/...?
Afwisseling is inderdaad het beste :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor jeanine » vr jul 06, 2012 12:29 pm

Ginseng heeft ook een erg vreemde geur voor mij.
Ook Dai maakte me die opmerking , hij ruikt anders. Zij kent nochtans de ongecastreerde geur en puppygeur van fretten. Mijn reukorgaan is niet zo sterk om het opgemerkt te hebben. :( Dat is volgens mij toch een teken aan de wand als jullie dat ook opvalt dat ze het bij het rechte eind kan hebben. Verder verslag uitbrengen en ervaring uitwisselen kan hier zeker zijn nut bewijzen. Het zou erg zijn mocht een Fruns of fret in het wild belanden of een bunzing in gevangenschap moet verblijven.De tijd zal het uitwijzen hoe en wat. Zelfs een bunzingenpup kan wat hulp gebruiken als ze gevonden worden ;)
Afwisseling in de voedingmix is zeker aan te raden. ;)
Als dat kleintje vrij rond mag lopen nauwlettend het gedrag in het oog houden. Een bunzing gedraagt zich heel anders dan een fret. Zal nooit kris kras door de kamer lopen, wel de wanden opzoeken en tegen de wanden opspringen. Zich verstoppen ipv nieuwsgierig te zijn zoals een fret. Zoals Margiet ook al aanhaalde met een fruns kan je dergelijk gedrag ook waarnemen.
Bientje heeft ervaring met een bunzing die ze verzorgt heeft om dan naar het vogelopvangcentrum te brengen om los gelaten te worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Bientje » vr jul 06, 2012 1:45 pm

Bientje heeft ervaring met een bunzing die ze verzorgt heeft om dan naar het vogelopvangcentrum te brengen om los gelaten te worden.
Jaha, maar dat was een volwassen bunzing en geen pup. En eerlijk gezegd, als ik die nog langer in huis had gehouden, dan was die even tam geworden als mijn fretten. Die lag op de zetel mee te slapen in het begin. Die at zowel frettenbrokken als vlees. Sliep in de hangmatjes zoals mijn fretten het doen. Ging netjes in zijn wctje en zo... Het is pas vanaf het moment dat ik 100% zeker wist dat het een bunzing was, dat ik die anders ben gaan behandelen en zo weinig mogelijk contact er mee had om hem toch maar niet te tam te maken. Daarom ook dat ik het VOC heb gecontacteerd omdat het voor dat beestje geen leven zou zijn in een kooi. Hij was de natuur gewoon.
Mijn fretten hadden er totaal geen schrik van, die liepen langs die kooi, stonden neus aan neus te mokken. Het was omdat hij in het begin te zwak was na zijn "ontmoeting" met een auto, dat hij niet bij mijn fretten heeft gezeten.
In het VOC zeiden ze ook dat hij erg tam was voor een bunzing en de eerste 4 dagen dat hij daar was, vertoonde hij echt geen bunzing tekenen. Het is de 5de dag pas dat hij precies een klik had gemaakt en terug bunzing werd. Dan hebben ze hem 2 dagen laten vrijgelaten in het natuurgebied daar.

En ergens diep in mijn hart vind ik het nog altijd jammer :p :D
Maar hij zit waar hij hoort...

Kimster
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 2:52 pm
Locatie: Gent

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Kimster » za jul 07, 2012 7:05 pm

Ik ben benieuwd hoe de beestjes het nu doen? Ik ben nu op reis maar ik kan het niet laten om toch regelmatig te kijken of er nog geen updates zijn :oops:
Ik heb nog wat rondgekeken naar meer informatie ivm het verschil tussen een bunzing en een frunzing en op een engelstalige site stond er dat zelfs via het DNA nog geen onderscheid gemaakt kan worden tussen pakweg een eerste graads fruns en een bunzing dus we hebben het een beetje voor het raden vrees ik omdat de 2 zo sterk op elkaar lijken.

Een volwassen gevonden buns kan volgens mij "gemakkelijk" weer uitgezet worden omdat die zelf gejaagd heeft, bij een pup die met een pipet en vlees gevoed is en dus niet heeft leren jagen lijkt dit mij wel moeilijk. Ik hoop dus op een frunsje...

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor sah » za jul 07, 2012 8:07 pm

Hoi, Kimster,
ik heb niets met de pupjes te maken, maar het interesseert me wel...ik heb ook dingen opgezocht enzo, ik vind net zoals jij niet 'het antwoord'. Maar geniet jij vooral van je vakantie nu!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Margiet » zo jul 08, 2012 4:33 am

Ik hoop dus op een frunsje...
Kim, ik heb het moertje van de bende hier gezien een dikke week geleden en geloof me, zij was de "taaiste" tante van het nestje.

Ik heb het moertje van de bende gisteren bezig gezien bij iemand die er heel rustig en kalm tegen bezig was, iemand die tegen dat "frunsje" deed zoals ik altijd heb proberen te doen tegenover elke angstige en bijgevolg vaak agressieve opvanger die ik ooit binnen kreeg. Dat "frunsje" dat blijkbaar na 24u al behoorlijk wat vertrouwen had bij die persoon is echt niet meer dan een "frunsje" hoor! Spelen, uitdagen om te spelen, een beetje weglopen uit angst maar toch met een nieuwsgierigheid die haar deed terugkomen, rollebollen in een dekentje en er aan de andere kant spelend aan 't trekken om verstoppertje te spelen ... dat is geen bunzing, hoor!! ;)

Je kan elke beweging die zij deed uitleggen zoals je wilt natuurlijk. Je kan het zien als "ze loopt weg en komt uitdagend terug" maar geloof me, iedereen die iets van dieren en hun manieren kent, zal je bevestigen dat hetgeen ik zag geen agressie was. Het was hetzelfde "spelen" dat ik hier zie bij pups die een eerste keer hun kooi ruilen voor de hele living. Die zijn eerst ook bang van alles wat rondloopt, Aladdin schreeuwde gisteren nog heel Rotselaar bij mekaar toen hij de poes van iets te dichtbij zag, die stoppen zich ook onder de kast als er iets onverwachts of onbekends gebeurt en als je de kans dan hebt zoals ik om hen zoveel mogelijk tijd te geven om alles te leren kennen, worden die lief en leuk; Dit kleine ding moet van zo ver komen en geeft al zo snel een blijk van vertrouwen aan een vreemde?? Dan kan iedereen met veel geduld en een dosis gezond verstand net hetzelfde bekomen, hoor ... :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor daikiri » zo jul 08, 2012 7:57 pm

ja gisteren nam ik de stap om zn kooi genote nog eens voor te stellen( zaten nog niet samen)
eerst met turon door de tralies heen wat gesnuffel naar elkaar dan joeps in de kooi en ja ze waren nog een beetje terughouden maar niet voor lang..
Wodan zat op het plateau en probeerde turon door zo een piep gaat naar boven te trekken (voorzichtig wel te verstaan) ook weer veel met de pootjes gewerkt..

na wat zotte dreigementen (alle twee met open gesperde monden) hapten ze en elkaars neus en mond maar zooooo voorzichtig en teder echt super om te zien..
toen was het tijd om de tengere gebouwde Zena erbij te zetten en ja dat ging even vlot, Wodan probeerde ook bij haar om ze op te nemen door het gat?, echt zo zot om te zien...verder was hij rare bekken aan het trekken omdat Turon zijn steeds langer wordende vacht kietelde in zn neus als hij in hem beet..lol :rol:

nu dat zn echte frettenvriendjes bij hem zitten zullen ze hem alle fretten zaken kunnen leren en zal hij zien van hen dat ik niet zo bedreigend ben voor hem dan dat hij denkt..hij is daar al ferm aant over nadenken want je ziet bijna de denkrimpels al hij ziet hoe turon als een raket op me afkomt en Zena die aan de tralies hangt om een glimp van me op te vangen ...nog even en hij volgt de rest..

Verder kan ik nu de kooi openen zonder dat hij al krijsend in zn deken kruipt ..water verversen gaat ook vlees door de kooi geven(hij komt het mooi halen uit mn vingers)als ik zn naam roep

EN hij eet brok!! gewoon eventje wat honger laten krijgen en joep weg waren de brokken.. nu eet hij s'morgen enkele stuken vlees en s'avonds, en de rest van de dag staan brokken tot zn beschikking..
we zien wel er valt wel wat met te doen maar zal veel werk worden en ik hoor dat hij bij Kimster dan niet weer dichtslaat als hij volgende week opnieuw verhuist..en ik hoop kim dat je er klaar voor bent
het probleem is dat jij zelf geen fruns kiest.. een fruns kiest u uit..en als hij u niet accepteerd zal je weinig over hem te vertellen hebben..
maar tzal afwachten wat de toekomst brengt..
grtjes dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Taiga
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 3:48 pm
Contacteer:

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Taiga » zo jul 08, 2012 9:43 pm

Nog eens een kleine update in verband met het spookje~!

Wij vermoeden sterk dat het een frunzing eerste generatie is of eventueel zelfs een bunzing. Gin stinkt een uur in de wind, echt niet normaal. Hij vertoont nog steeds gedrag dat we nog nooit gezien hebben bij een fret. Zijn voorpoten zijn toch erg groot, groter dan die van onze stevige ram Lucky, en dat voor een pup? Zijn gebit lijkt ook anders dan die van onze meisjes en Lucky. Hij vertikt het om in zijn poepbakken te gaan. Bijna heel de bodem van zijn kooi is nu poepbak maar meneer gaat er steeds netjes naast. Hij doet ook een geweldige imitatie van een baviaan, ik schrok me letterlijk een aap. Toen ik van de badkamer naar de woonkamer liep om te checken waarom meneer zo riep stond hij gewoon bij zijn brokjes gek naar me te kijken. Echt een klein duiveltje :P

Hij heeft Senpuppy al lekker gebeten en mij al meermaals tot bloedens toe vastgehad....maar het is zo een schatje! (Kunnen jullie nog volgen? :P ) Echt waar, ik klink hier misschien negatief maar hij is gewoon een schat van een fruns/buns~! Hij doet zo erg zijn best om een braaf frunseltje te zijn. Op dit moment kan ik hem zo erg vervelen/pesten/porren/aaien/omduwen/... en meneer doet me helemaal niets. Vaak gaat ie zelfs gewoon mijn vingers vastnemen met zijn 'pootjes' om er dan op te knabbelen en kwijlen. Hij leert enorm snel wanneer hij me pijn doet en na een verwittiging doet ie het dan zo zachtjes opnieuw met een vragend kopje om te checken of het zo beter gaat. Hij laat zich de laatste tijd ook steeds langer vasthouden zonder problemen waar ik enorm blij om ben.

Bij ons krijgt hij net als Wodan twee keer per dag een portie vlees en bij beloning. De rest van de dag moet hij het stellen met brokjes die hij enkel wil opeten als we niet kijken. Drinken doet ie ook mooi maar we vermoeden dat hij het net iets leuker vindt om af en toe kopje onder te gaan. Een droge 'fret' met een nat kopje is hilarisch...zo enorm schattig...

Op mijn phone staat een filmpje om te tonen hoe mak hij wel kan zijn momenteel maar dit zal later geupload worden... :D
.:[♥~Bezoek onze frettige bende in de Senshido Residence~♥]:.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Margiet » zo jul 08, 2012 10:55 pm

Sandy, maak zijn kooi eens "kleiner" ...

Laat hem nog net plaats voor wc en slaapplek, niks meer ... Kijk eens of hij dan nog overal boodschapjes deponeert ?? Momenteel dan ook ff geen hangmat ofzo, juist dekentje en/of kussentje om te slapen en een poepbak, desnoods vastgezet zodat hij die niet verschuiven kan.

Uit beide verslagen hierboven kan ik alleen maar afleiden dat het echt geen bunzingen zijn, wel frunzen, maar dat heb ik al gezegd van zodra ik ze live zag. Gewone fretten zijn het niet, wat de Da ook beweerde. Maar ik zou de mensen de kost niet willen geven die onwetend met een fruns thuiskomen, gekocht bij kwekers die "er alles van kennen" en dan bijgevolg ook alles samensteken ... :bow:

Frunzen zijn idd moeilijker dan fretten om te "temmen" :p maar als je eens hun hartje veroverd hebt ... :wub: :wub: :wub:
Afbeelding

Gebruikersavatar
senpuppy
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 11:29 am
Locatie: Keerbergen

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor senpuppy » ma jul 09, 2012 8:39 am

Sandy, maak zijn kooi eens "kleiner" ...

Laat hem nog net plaats voor wc en slaapplek, niks meer ... Kijk eens of hij dan nog overal boodschapjes deponeert ?? Momenteel dan ook ff geen hangmat ofzo, juist dekentje en/of kussentje om te slapen en een poepbak, desnoods vastgezet zodat hij die niet verschuiven kan.

Uit beide verslagen hierboven kan ik alleen maar afleiden dat het echt geen bunzingen zijn, wel frunzen, maar dat heb ik al gezegd van zodra ik ze live zag. Gewone fretten zijn het niet, wat de Da ook beweerde. Maar ik zou de mensen de kost niet willen geven die onwetend met een fruns thuiskomen, gekocht bij kwekers die "er alles van kennen" en dan bijgevolg ook alles samensteken ... :bow:

Frunzen zijn idd moeilijker dan fretten om te "temmen" :p maar als je eens hun hartje veroverd hebt ... :wub: :wub: :wub:

Een schoendoos dan? :p hij heeft een slaapzakje en een eethoekje en de rest is poepbak...hij slaapt voor 70% vd tijd in de poepbak. Hij wringt zich gewoon ergens tussen en poept/plast, een comfortabele houding heeft ie niet nodig >___<

Gebruikersavatar
Taiga
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 3:48 pm
Contacteer:

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Taiga » ma jul 09, 2012 11:01 am

Sandy, maak zijn kooi eens "kleiner" ...
Ik zou met plezier willen proberen maar het ventje lijkt nu al te groot te worden voor de ruimte die hij heeft~ :p

Er staan momenteel twee poepbakken tegen elkaar die heel de achterkant van de kooi bedekken, één hoge en één normale bak. Hij gebruikt ze beiden als zandbak (Yesterday News) en slaapplek maar lijkt niet te snappen dat het bedoelt is als toilet. In de voorkant van de kooi hangt links zijn water en aan de rechterkant zijn voedsel. In het midden ligt dan één van zijn mooie slaapzakjes ;) daar heeft hij tot nu toe nog niet op geplast of gepoept maar deze hangt al wel vol met brokjes ondertussen. Hij poept ook nooit in/op zijn hangmat of op zijn enige plateau.

Misschien eens in plaats van zijn poep op te ruimen deze in de bakken werpen? Er zat reeds wat poep van de meisjes in maar dit snapt hij blijkbaar niet goed. En dan maar hopen dat meneer er niet gewoon in gaat rollen dan... :x... Eventueel heel de voorkant bedekken met fleece/dekentje ook een mogelijkheid maar ik ben vrij zeker dat hij hierop dan ook gewoon lekker naar het toilet zal gaan. :oops:
.:[♥~Bezoek onze frettige bende in de Senshido Residence~♥]:.

Gebruikersavatar
senpuppy
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 11:29 am
Locatie: Keerbergen

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor senpuppy » ma jul 09, 2012 11:44 am

probleem als j'm een dekentje geeft is dat hij zich weer volop kan verstoppen. 't is echt wel een poeper >___< onder de eetbak, onder de waterbak --> ieder vrij plekje, al is het een cm is voor 'm voldoende...en anders creëert hij wel een stuk wc....op het werk staat ergens nog wel een wc-pot, maar dat deksel krijgt ie zo omhoog :p

gelukkig heeft ie de brokken ontdekt :-) die lust hij al graag, daarnaast begint hij ook al wat te frukken (mokken door een fruns :rol: )

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor snoesje53 » ma jul 09, 2012 11:46 am

hier was er ook steeds een die in de kattebak lag :)) ik denk dat het dez is :lol: :hammer:
ik denk niet als er wt inligt dat hij er zich zou bijleggen... (denk ik he)
ik zou zeggen probeer eens ander vulling maar hier was het ook andere dan bij jou.
al zou hij in het ene slapen en het andere gebruiken als toilet zou het al goed zijn he
hier gingen ze alle 4 in de bak......
als ik roxy bestudeerd had zag ik dat ze eten legde in de bak....2 dagen later waren al mijn pups poper...
misschien eens proberen...je weet nooit dat het lukt :euh:

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Peewee » ma jul 09, 2012 11:57 am

Idd, probeer eens de vulling die Vicky ook heeft, nadien kan je dan weer overschakelen en eventueel nog een tussenstap nemen door de bakvullingen eens te mengen :)

Een kakje van hem ik de bak leggen is ook een goed idee ;)
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor snoesje53 » ma jul 09, 2012 12:08 pm

bij deze wil ik toch eens mijn hartje luchten.....
er zijn hier verschillende reacties gekomen over de frettjes (frusjes) ....
iedereen wist wat er was gebeurt,dat ze gedumpt waren enz....
iedereen wist dat je geduld moet hebben met hen.maar het zijn schatten!! en daar blijf ik bij!
maar toch kwamen de negatieve reacties :cry:
neem 4 maand geleden had ik nog nooit een fret van dichtbij gezien,en ik kon die beestjes "aan"
probeer ze te begrijpen........en je weet wat je moet doen.
probeer de grote boze wereld door hun mooie oogjes te zien,en er zal veel duidelijk worden.
een dier wordt niet zomaar bang,het heeft niet zomaar angst,en dat verdwijnt ook niet zomaar.
maar het komt wel.en ja idd,het zal langer duren dan een anderenormale pup.(wat is ook normaal :s )
die hebben ook enkel en alleen moeten denken aan spelen en eten he .die kleintjes hebben moeten vechten om te overleven.
ik vind ,dat ieder dier(en mens) recht heeft op een zorgeloos leven.of ze nu agresief zijn,of een dikke kop en nek hebben,grote of kleine poten,agst of geen angst,enz...
het is onze plicht als volwassen (en dierlievende)mens om ze gerust te stellen en hen dit leven te bezorgen waar ze recht op hebben.
en geloof mij nu maar,als dit bunzings zijn ,ben ik sinterklaas :lol:
een dikke kop, dikke nek,al dan niet brokken eten,uit een flesje drinken of niet,.....dit zijn ZEKER geen kenmerken van een bunzing...
zoja... kan er mij dan iemand uitleggen welk soort dier mijn loekie dan is????
kijk ,wat ik wil duidelijk maken is gewoon,dat ik ergens wel begrijp dat jullie je zorgen maakten,maar ik WEET ook dat dit nergens voor nodig is.
ik wil niemand voor de borst stoten (zo ben ik helemaal niet)ik wou alleen eens mijn hartje luchten
ik hou van alle dieren voor wie ,wat en hoe ze zijn......
ik heb mijn best gedaan .........

Gebruikersavatar
Taiga
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 3:48 pm
Contacteer:

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Taiga » ma jul 09, 2012 12:44 pm

Maak je maar geen zorgen, Vicky~!

Ik denk dat iedereen je erg dankbaar is dat je deze pupjes hebt gered van de grote boze buitenwereld waar ze alleen achtergelaten waren. Je hebt ze prima verzorgd, dat is heel duidelijk zichtbaar. Ik denk dat iedere persoon die een frunsje is komen halen toch duidelijk de basis moet gemerkt hebben die je hebt gelegd door zoveel met hen bezig te zijn. Tuurlijk zijn ze lastiger dan de gemiddelde fret, hoe zou jij zijn als je achtergelaten bent en nooit iets van je mama of papa geleerd hebt?

Mijn enige zorg is zeker te weten dat het hier niet gaat over een bunzing, aangezien het verboden is deze te houden als huisdier, ongeacht hoe lief en schattig ze wel kunnen zijn. Ik zou zelf niet weten hoe ik het verschil moet zien dus geef ik gewoon wat feedback over kleine Gin door aan het forum zodat zij de evolutie mee kunnen volgen. Ik ben nog steeds gelukkig met de adoptie van dit zotte spook dus ik hoop ten zeerste dat het een frunsje is :) hier blijf ik dan ook in geloven tot iemand me het tegendeel zou kunnen bewijzen.

Hij doet het helemaal niet slecht op dit moment en ik vind het zelfs stiekem leuk om eens te werken met een moeilijker begin dan we gewoon zijn van onze andere fretjes. Ik hoop dat ik snel de filmpjes en foto's online kan krijgen zodat je kan zien hoe het met hem gaat. Tja...en Loekie...jammer dat er niet genoeg plaats was in de carrier of ik had hem ook lekker even gefretnapt~! :p
.:[♥~Bezoek onze frettige bende in de Senshido Residence~♥]:.

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor snoesje53 » ma jul 09, 2012 1:05 pm

dat zie je van hier dat je die zou meedoen :hammer:
mijn klein puppywuppietje :mrgreen: :mrgreen:
ik heb in loekie ook al heeeeeeeel veel tijd moeten steken (en nog steeds)
op het moment dat er bijna niemand was die hem nog leuk vond heb ik doorgezet.....
resutaat,iedereen is gek op mijn gangsterke he
maar geloof me vrij,hij heeft mij door de hel geloods hoor.
hij is al redelijk uitgegroeid tot een jurasiecparkfret met gekke frettestreken en en valies vol energie 8-)
maar hij is mijn lieve teddybeer,die( soms) begrijpt waar mijn grenzen liggen :bow:
en ik begrijp waar die van hem liggen :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Margiet » ma jul 09, 2012 1:24 pm

Ik denk dat iedereen je erg dankbaar is dat je deze pupjes hebt gered van de grote boze buitenwereld waar ze alleen achtergelaten waren. Je hebt ze prima verzorgd, dat is heel duidelijk zichtbaar. Ik denk dat iedere persoon die een frunsje is komen halen toch duidelijk de basis moet gemerkt hebben die je hebt gelegd door zoveel met hen bezig te zijn. Tuurlijk zijn ze lastiger dan de gemiddelde fret, hoe zou jij zijn als je achtergelaten bent en nooit iets van je mama of papa geleerd hebt?
Volgens mij Vicky is vooral Jef je dankbaar!! Ik denk dat hij goed weet dat àls ik ze hier had binnen moeten halen, er niet veel meer naar "buiten" waren geraakt!! :rol:

Het is idd heerlijk om van angstige, niets kennende frunsen gezellige fretsels te maken, met hun iets andere kenmerken dan de "brave" huisfret en hun iets andere uiterlijk ook. Achteraf, als ze je eens als "Baas" zien, komt de dankbaarheid en de band tussen 2 vrienden, die zelfs verder reikt dan de gewone liefde die je voor die snotjes voelt. Ik denk dat dat ook één van de hoofdredenen is dat ik geen opvangers meer in huis haal, ik heb er zoveel, ook "gewone" fretten, van agressief, ziek, ellendig of doodsbenauwd naar sociale fret gebracht en ze dan telkens moeten afgeven als ze geadopteerd worden ... het valt niet mee ... :(

Vermits ons 10-tal hier het heel leuk vond in de bak te slapen en ze toch naar Ine moesten voor de vaccinatie, was ik ook een beetje voorbereid vertrokken. In gedachten zag ik hen alle 10 al braaf in de poepbak gaan en er dan verder in gaan slapen, zodat ze bij Ine al anders gekleurd en vooral anders ruikend zouden arriveren. Eén en één ff opgeteld en een lege poepbak in de carriers gezet!! Groep 1 van 5 poepies is er in gaan slapen en heeft alles mooi "verzameld" aan de achterkant van de carrier. Groep 2 van 5 poepies sliep mooi in/op het dekentje en had de bak gebruikt voor wat ie diende!! Ge kunt dus ook eens proberen een lege bak erbij te zetten, hé, de "denkwijze" en de logica van die kapoenen valt soms toch niet te snappen ... :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor jeanine » ma jul 09, 2012 1:37 pm

Zelfs een bunzingenpup kan wat hulp gebruiken als ze gevonden worden ;)
Snoesje toch heel erg leuk voor jou dat deze kleintjes na de nodige opvang ook een thuis vinden. Proficiat voor je inzet om die kleintjes te helpen en aan alle toekomstige baasjes om zo een spookje in huis te nemen.
Snoesje bij deze uitspraken blijf ik ook. Maar het is heel erg moeilijk om ze uit elkaar te houden,zeker met hun bunzing uiterlijk. Het zou heel erg jammer zijn mochten het bunzingen zijn dat ze de vrijheid niet krijgen die ze verdienen na oppas door de mens. Elke twijfel kan beter weggenomen worden en enkel door op te groeien als een fruns of fret moet dit blijken. De ervaringen hier uitwisselen heeft volgens mij dan ook geen andere bedoeling. Het is zeker geen kritiek naar jou of anderen die voor die kleintjes zorg dragen en gedragen hebben tijdens het vinden. Net als jullie hoop ik toch ook op een goede happy end. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor daikiri » ma jul 09, 2012 2:35 pm

hey,
@ snoesje; ik denk dat je nu een beetje verkeerd denkt..niemand veroordeeld jou. integendeel !! :bow:
wat we nu doen is elkaar een feedback geven van hoe de zaken verlopen over inmiddels "ons" zwartjes, want iedereen volgt mee(willen of niet)
en ik hoop zo sommige zaken beter te begrijpen en dan er naar te kunnen handelen, wat enkel en alleen in het voordeel is van ons monstertjes..

Ze zijn wat ze zijn /of niet zijn en wij moeten er mee leren leven zo is het
dat zn mss geen volle bunzen zijn, dat kan gerust maar zijn zijn meer fruns dan jij sinterklaas, geloof me!
neem 4 maand geleden had ik nog nooit een fret van dichtbij gezien,en ik kon die beestjes "aan"
probeer ze te begrijpen........en je weet wat je moet doen.
een fruns hecht zich meestal maar aan 1 persoon en jij was de persoon die hen heeft geholpen...volg je me...
het "niet aan kunnen" zal geen probleem zijn , maar ook zij moeten "mee" willen he..
een dikke kop, dikke nek,al dan niet brokken eten,uit een flesje drinken of niet,.....dit zijn ZEKER geen kenmerken van een bunzing...
zoja... kan er mij dan iemand uitleggen welk soort dier mijn loekie dan is????
moest je 12 jaar, dag in dag uit met fretten bezig zijn zou je wel weten hoe een fret of fruns er hoort uit te zien/voelen..en geloof me vrij er zijn weinig fretten die een nek hebben lijk ons spook, de andere zaken daar kan twijfel over gezaaid worden maar dat niet..
en loeki... tja ook daarvan ken je de grootouders niet he.. als hij van in de buurt van P.Kempeneers komt kan ik je datzelfs zeggen..zij werkt met de bunzing lijn .. ik heb er al enkele gekregen van haar.. die frunzen waren/ zijn...vandaar waarschijnlijk z'n zotte karakter en die zware nek..en die tonnen energie..
Onze Imaani( een kwart fruns) ging met me wandelen samen met nog 2 fretten. een wandeling van 2 uur door de stad.. daarna als we alledrie moe waren ging ons maan nog een uur of 2 spelen in hun kamer..onvermoeibaar dus!!

nogmaals dit is niet slecht bedoeld he...!!

nu over ons spook.. hij is dus wel proper in de kooi, blaast niet meer als ik in de kooi kom maar loopt wel nog weg (soms)
vandaag gaan ze de grote kooi in..spannend!
groeten
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor snoesje53 » ma jul 09, 2012 7:44 pm

ons meisje heeft ook een nieuwe thuis gevonden,ze is deze middag vertrokken.....3 huizen verder :)))
al bij al ben ik wel blij dat ze alle 4 een nieuwe thuis hebben gevonden
al voelt het nu wel vreemd aan ,nu ze weg zijn
ik (en dat kleine ding ook)was nog zo blij dat ik haar terug ging ophalen vandaag
ze had mij 3 dagen niet gezien en ze herkende mij duidelijk heel goed toen ik terug was
zoiets doet deugd om te zien.....

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor jeanine » di jul 10, 2012 9:02 am

ik (en dat kleine ding ook)was nog zo blij dat ik haar terug ging ophalen vandaag
ze had mij 3 dagen niet gezien en ze herkende mij duidelijk heel goed toen ik terug was
zoiets doet deugd om te zien.....
Snoesje begrijp ik dit goed? Is het vierde spookje nu terug bij jou gekomen?
Dai, ik ben benieuwd hoe het met de kooigenootjes samen gaat. Als dat goed gaat komt alles wel in orde.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Taiga
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 3:48 pm
Contacteer:

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Taiga » di jul 10, 2012 12:08 pm

Gaat het jonge moertje nu bij de buren wonen? Zou wel leuk zijn :3 zo blijft ze dan toch lekker dichtbij.

Zoals beloofd hier enkele fotootjes en een update van Ginseng (a.k.a. Pita voor Senpuppy):

Afbeelding

Dit is de huidige indeling van zijn slaapverblijf. Zoals je ziet is heel de achterkant van de kooi bak. De voorkant is compleet bedekt met dekentjes en een slaapzakje en eten/drinken aan beide zijden. In plaats van de bakken te gebruiken gaat meneer gewoon mooi op het witte lakentje voor zijn linkerbak. :cry: Hints en tips zijn meer dan welkom want Gin evenaart mijn koppigheid op dit moment. Hij zal steeds mooi in hetzelfde hoekje/plekje gaan maar als je dan de kooi verandert zodat er in die hoek een bak staat zal meneer simpelweg een andere hoek met dekentje gaan uitkiezen. Het is om gek van te worden...
:hammer:

Afbeelding

Wel een pracht van een frunsje en zo enorm nieuwsgierig de laatste tijd. Probeer maar eens een deftige foto te nemen van een constant bewegende Ginseng met het licht in de camera van je telefoon. Tja...werken met het materiaal dat we hebben noemen ze dat. Ik ben echt wel trots op de kleine spruit buiten het feit dat meneer hardnekkig weigert zindelijk te worden.

Hier nog een klein filmpje om het af te leren. (geschoten met de camera van de GSM...verwacht dus geen wonderen...)

.:[♥~Bezoek onze frettige bende in de Senshido Residence~♥]:.

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor a3ke » di jul 10, 2012 5:32 pm

Afgaande op al wat men "vaststeld" of verdenkt lopen der hier dan ook 2 frunzen rond ?

Zelfde kenmerken , dikke kop , even dikke nek etc etc

Alleen zijn we bij hen vrij zeker dat er geen bunzing in de lijn zat mits beide lijnen gekend waren tot vrij er in Duitsland en Nederland ....

Ik zou me er geen zorgen in maken dus als een beestje zen gedrag eens wat anders is dan gewend om direct in paniek te gaan

En stel dat het dan toch is en de fruns/bunzing is echt onhandelbaar , dan misschien Opglabeek (heropvoeding en daar los dan) ofzo
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor jeanine » di jul 10, 2012 5:34 pm

Zo te zien is de schrik er wel aan het uitgroeien. :domhoog: Ik denk dat je heel veel geduld nodig zal hebben om het echte onbevangen vertrouwen te krijgen. Ze hebben ten slotte één en ander al meegemaakt in hun korte leventje. Als je vingers niet het doelwit zijn zoveel mogelijk met de hand voeren.
Probeer eens het dekentje te vervangen door krantenpapier, kuist een stuk makkelijker op dan een dekentje. Zijn eigen uitwerpselen telkens in het bakje leggen en niet alles van het bakje schoonmaken. Wil je toch een proper bakje geven bewaar dan een drolletje om er terug in te leggen. Bij een te propere bak ging Milo er in graven en als het te warm was zag ik ze er ook nog in slapen. ;) Het is een beetje zoeken en sommigen leren het nooit echt helemaal af.
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 40 gasten