zwarte spookjes

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Margiet » di jul 10, 2012 10:35 pm

Alleen zijn we bij hen vrij zeker dat er geen bunzing in de lijn zat mits beide lijnen gekend waren tot vrij er in Duitsland en Nederland ....
Hier lopen de 2 zusjes rond van die 2 "dikke nekken" van bij jou, hé, maar ik wil nu niet moeilijk doen ofzo, maar wààr denk je dat dat zwart vandaan gekomen is??? :rol:

Anders toch eens contact opnemen met die kweker (1ste klas-kweker, daar niet van) in Duitsland die met het "zwart" begonnen is zoveel jaar geleden ... ;)

Bunzing, nerts, marter ... volgens mij zit er, gezien de kleuren van tegenwoordig, af en toe wel heel wat anders dan een "normale" fret tussen ...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Bientje » di jul 10, 2012 10:54 pm

En volgens mij moeten ze niet eens de donkere kleur van de bunzing hebben om de bunzing/frunzing manieren te hebben hoor :D

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor a3ke » wo jul 11, 2012 6:34 am

Hoogstwaarschijnlijk

Maar na dan toch al 4 generaties ;) :)
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor snoesje53 » vr jul 13, 2012 4:50 pm

ons meisje zat al vanaf dag 2 samen met een pleegmama....
ze laat zich zelfs mooi wassen van haar,ze eten samen ,spelen samen en slapen in hetzelfde hangmatje.... :rol: :rol:
niet van horen zeggen maar van zelf gezien he.
er loopt daar een beer van een grote hond rond ,die haar likjes mag geven :lol: :lol: (1 en ze is helemaal gewassen)
dus ...alles komt in orde met die beestjes...daar ben ik nog altijd heeeeel erg zeker van

Kimster
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 2:52 pm
Locatie: Gent

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Kimster » do jul 19, 2012 11:56 am

Wodan is dus van zondagavond bij ons.
Hij was meteen al best nieuwsgierig. Hij kan ons echt nogal aankijken met zijn mooie snuitje. Soms komt hij aan mijn hand snuffelen als ik deze in de kooi leg. Hem vasthouden doe ik niet, hij is 1 keer uit zijn kooi gedonderd en ik had hem opgevangen met mijn hand en dat beestje was doodsbenauwd van mijn hand, hij beet mij en liet zijn kliertjes open xp Hij doet dit wel vaker denk ik, hij doet het hier nogal stinken :hammer:
Om hem uit zijn kooi te krijgen om hem te laten spelen in een afgesloten deel van de woonkamer, laat ik hem eerst in een zak kruipen zodat ik hem zo rustig kan verplaatsen zonder dat hij doodsangsten doorstaat. Zo hoef ik zelf ook niet nog meer gebeten te worden want 1 van de andere pups Zena, bijt mij steeds bloed als ze aan een vinger of ander stuk huid kan :shock: Voorlopig heb ik met haar meer 'last' dan met Wodan.

In de speelhoek gaat hij wild tekeer met de andere fretten, hij sleept ze in het rond. Ik heb nog geen bloed gezien in de nekjes van zijn 2 huisgenoten maar ik hou dit toch wel in de gaten want Wodan is echt veeeel breder dan de andere. Tijdens zijn speelmomenten holt hij dus in alle zottigheid achter de andere 2 en vergeet hij wel eens dat ik naast hem zit zolang hij achter de andere 2 kan rennen. Wanneer hij schrikt van mijn hand dan durft hij aanvallen, dan springt hij met zijn tanden naar voor en loopt hij in achteruit blazend terug weg.
Als hij met mij alleen in de speelhoek is, dan verbergt hij zich wel echt. Het is wel opvallend dat hij in de speelhoek geen oog heeft voor de speeltjes maar enkel met de fretten bezig is.

Momenteel is hij de ferret nation aan het verkennen en aan het rollebollen met zijn huisgenoten. Ik had om te beginnen het drietal alleen het onderste verdiep gegeven om af te wachten of ze wel netjes in hun bak gingen en dus niet heel de kooi onder gingen poepen maar ze gaan perfect in de kattenbak. Uit de kooi durven ze zich wel eens vergissen maar ik kan echt niet klagen :bow:

Ik durf nog steeds niet zeggen dat Wodan geen buns is. Hij moet toch minstens de helft buns zijn. Een welpenpup en andere jonge wilde dieren die gevoederd worden zijn ook nieuwsgierig en te temmen tot op een zekere hoogte dus dat zegt niet veel, wel hoop ik echt dat ik geen bunsje gevangen houd want dat mag nu éénmaal niet.

Ik post weldra wel foto's en/of een filmpje van de mooie Wodan.

Hoe is het met de andere? Kunnen jullie die 'gewoon' opnemen of hoe doen jullie dat?

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Margiet » do jul 19, 2012 1:01 pm

Eén van de andere rammen is idd echt wel geen fret. Het was bij het chippen al vast te stellen, die liet toen al moeilijk toe dat er om het even welke "dwang" op hem uitgeoefend werd, wat voor een "pup" toch wel abnormaal was. Oké, ze wringen tegen, logisch, worden niet graag "vast" gezet maar een frettenpup is te houden, deze was echt wel reuze sterk voor zijn leeftijd maar voor het overige behoorlijk lief van aard.

Toch, nu na enkele weken als "fret" geleefd te hebben, merk je gewoon dat ie ongelukkig is. Zijn gedrag naar anderen toe is absoluut niet fret, heel zijn doen en laten ademt uit dat ie buiten wil, niet in een kooi, weg, weg, weg. Ik heb dus, met pijn in het hart, die mensen zelf de inlichtingen gegeven van een Opvang die het beestje eens kan bekijken, of ie idd niet beter terug de natuur in gaat. Dat het "verboden" is een bunzing te houden is geweten, het is dan wel geen 100% bunzing maar zeker 90% volgens mij, maar dat op zich kan me nu nog niet zoveel schelen. Het feit echter dat het beestje ongelukkig is binnen, in een kooi, opgesloten, vind ik echter wél doorslaggevend om hem even te laten "testen". Kan hij nog naar de natuur terug, gaat hij nog kunnen overleven of moet er naar een oplossing gezocht worden waar hij én "vrij" is én nog door mensen voorzien wordt van eten en slaapplaats? Er zou zo een Opvang in Nederland bestaan, zei Vanessa me, ik heb haar dat adres gevraagd maar heb nog geen reactie, dus dat is afwachten.

Hopelijk komt er goed nieuws voor dit kereltje uit de bus, hem als fret laten leven is echt niet de oplossing. :(

Wordt vervolgd ...
Afbeelding

Kimster
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 2:52 pm
Locatie: Gent

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Kimster » do jul 19, 2012 3:50 pm

Was dat dan die dat meegegaan is met een meneer die een vriendje wou voor zijn fret?

Ik heb wat schrik voor onze echte fretten, ik ga ze denk ik vandaag scheiden. Zena en Turon zijn tijdens het spelen ook niet mals voor elkaar maar Wodan is toch echt wel bruut. Als waarschijnlijke buns zijnde kan hij ze zonder al te veel problemen doden als hij nog wat sterker wordt. Tijdens het eten is zijn vleesje ook steeds sneller en makkelijker doorgekauwd dan bij de andere.

In zijn kooi zit hij 90% van de tijd verborgen onder een fleece die hij loswrikt om hem te verstoppen. Hij komt er enkel vanonder om te eten, poepbak te gebruiken of als het hier rustig is dan gaat hij wel eens rondkruipen of achter de fretten lopen.
Ik weet niet goed wat we ze nu best mee doen. Advies is welkom, mocht er iemand hem eens live willen zien om een besluit te kunnen nemen over wat we moeten doen dan is dat ook welkom. We wonen in Gent.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor jeanine » do jul 19, 2012 7:04 pm

Er zou zo een Opvang in Nederland bestaan, zei Vanessa me, ik heb haar dat adres gevraagd maar heb nog geen reactie, dus dat is afwachten.
http://issuu.com/mano1979/docs/fretteninterview
http://www.nationalebedrijvengids.nl/be ... -De-DanannI
Het laatste dat ik kon vinden over Draak
http://www.lelibel.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=4112

http://www.frettenstichting.nl/nieuws/1 ... -de-opvang
Margiet, deze opvang heeft de bunzing naar België gebracht ;)

Ik weet niet goed wat we ze nu best mee doen.
Daar even je licht opsteken? http://www.vocmerelbeke.be/
Welke kleur heeft zijn ondervacht ondertussen? Bij de bunzing is die gelig.http://www.zoogdiervereniging.nl/bunzing
Als het diertje even ongelukkig is als dat waarover Margiet het heeft is het volgens mij misschien de betere oplossing om deskundiger advies in te winnen. Zo kan het misschien toch nog aan zijn trekken komen. ;)
Ik vraag mij af hoe het met het andere nu gaat?
Afbeelding

Kimster
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 2:52 pm
Locatie: Gent

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Kimster » do jul 19, 2012 8:53 pm

Bedankt voor de links naar hulpmogelijkheden

Welke kleur heeft zijn ondervacht ondertussen? Bij de bunzing is die gelig.
wit met een gelige schijn ja.

Hieronder wat foto's en een filmpje. Ik heb hem intussen wel gescheiden van de 2 fretten, hij is soms echt bruut en ik wil het risico niet lopen om een dood fretje op mijn geweten te hebben.

Let op de grote poten
Afbeelding

Foto van de 3 nog samen
Afbeelding

Hier zie je wel duidelijk verschil... Turon links, Wodan rechts
Afbeelding

Hier zie je misschien zelfs de gelige gloed in de ondervacht?

Afbeelding
Afbeelding

En een filmpje. Hierop was hij nog vrij rustig met de andere 2 en hij had de tijd/ kans niet om hem te verbergen
http://imageshack.us/clip/my-videos/339/ux5.mp4/

Momenteel slaapt hij in zijn kattenbak :rol:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor jeanine » do jul 19, 2012 9:02 pm

Kimster het filmpje werkt niet, waarschijnlijk iets fout met de instelling.
Het minste dat er kan gezegd worden is dat het een flinke beer is en er duidelijk verschil in de dikte van de vacht te zien is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor daikiri » do jul 19, 2012 9:20 pm

hey daar!
ja groot gelijk dat je hen uit elkaar haalde, zouden idd ongelukken van kunnen komen..het schudden is meestal doden van prooi!!!
hij ziet er nog zwaarder uit dan 2 weken terug! en idd de gele tint is er...
ik denk dat hij mss wel eens dezelfde kant als zn arme broer zou kunnen opgaan...
hoe doen zn zussen het???
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor daikiri » do jul 19, 2012 9:23 pm

ps @ wie interesse had ; dat zijn idd de adressen waar ik in mn hoofd met zat thx Jeanine!
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
senpuppy
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 11:29 am
Locatie: Keerbergen

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor senpuppy » do jul 19, 2012 10:53 pm

grote broer Ginseng is dus een kanjer van een b.....unzing >___<

we hebben groot relaas over gedrag reeds per mail met ons Margiet besproken, maar je kan wel stellen dat al het typische bunzing-gedrag bij ons de revue gepasseerd heeft. Zindelijk hebben we hem niet gekregen en je merkt aan z'n speelgedrag dat de kooi veel te klein is en dat hij een andere omgeving wil/nodig heeft

heb dus deze middag wat VOC's gebeld :( was niet het leukste om te doen want ook wildlife charmeert, maar dan op hun manier

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Margiet » do jul 19, 2012 11:13 pm

Ja, Pepijn maar dat is wat ik dus zei, je kan zelfs een bunzing "tam" krijgen, zij het niet samen met fretten volgens mij maar de hoofdzaak, waar het bij mij om draait, is dat bunzing zelf, al heeft ie ook een % fret in zich, echt niet gelukkig is zo ...

Die van jullie ligt op de naakte plateau (plastic), wil geen dekentje, wil geen nestje, bekijkt alles vanuit de hoogte en wil niet op gelijke "voet" met de fret leven. Daarbij geeft hij nog op andere manieren aan dat hij weg wil, dat is hetgeen de uiteindelijke doorslag moet geven volgens mij. Als hij binnen bij de mens happy i, geen probleem maar ongelukkig (en voor een groot stuk onbegrepen door onze onwetendheid) de rest van zijn leven moet opgesloten zitten, nee, dat mag hem niet aangedaan worden. Gelukkig beseffen jullie dat zelf ook al weet ik dat het echt wel pijn gaat doen om hem terug af te geven ...

Jeanine & Vanessa : mercikes! ;)
Afbeelding

Kimster
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 2:52 pm
Locatie: Gent

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Kimster » vr jul 20, 2012 11:35 am

Deze ochtend nadat er hier al traantjes gevloeid waren heb ik het voc van Merelbeke gebeld. We mochten hem naar daar meenemen om er eens naar te kijken, moest het een fret zijn dan mocht hij wel weer mee maar we wisten wel dat we afscheid moesten nemen van Wodan toen we naar daar reden... Een medewerker opende zijn slaapzak en heeft er geen seconde aan getwijfeld dat hij een bunzing is. Met dikke lederen handschoenen is hij er uit gehaald en dat was ook nodig. Hij mag straks in een grote ren, wanneer hij zelf kan jagen mag hij vrij. Misschien mogen we hem zelf vrij laten op de opendeurdag op 12 augustus.

Het was pijnlijk want ondanks dat hij een bunzing is had hij ons wel gecharmeerd. Hij was nieuwsgierig en soms ook speels met ons maar dat zou haast elk jong wild dier zijn die door mensenhanden gevoed wordt. Hij ging zelfs mooi in zijn kattenbak...

Ik kan alleen maar hopen dat de houders van de andere 3 bunzen hun gezond verstand laten spreken want het is verleidelijk om ze te houden want ze zijn echt prachtig en ja een buns kan je waarschijnlijk ook wel temmen tot op een zekere hoogte. Nu, het zijn echt geen fretten en ze horen terug te gaan naar waar ze gevonden zijn, namelijk naar de natuur.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor daikiri » vr jul 20, 2012 1:38 pm

Kimster,
Jij hebt gedaan wat moest!!!
zoals ik daarnet als zei aan de telefoon; Nick weet met wat hij bezig is en als hij zegt dat het bunzingen zijn dan is dat zo!
geen twijfel mogelijk!!
nog een weetje over Wodan; hij lag net zo op de plateau met zn hoofd naar het raam buiten te kijken, niet thuis in deze werel van tralies kakbakken en brokken..
Nu of je nu wel of niet een bunsing "tam" krijgt...een bunzing is en blijft een beschermd dier en die MAG JE NIET HOUDEN!! DAAR STAAN BOETES OP!!
het opnemen en vervoeren van een beschermd dier is verboden, als ze u tegen houden kan je er zwaar in de kak door geraken!!

nu is het aan snoesje om de pups terug te roepen en ze af te staan aan bvb het vogelasiel van Merelbeke en dat ZO SNEL MOGELIJK zodat die mannen vlug kunnen worden uitgezet als ze klaar zijn!!! elke dag in een kooi is een dag te lang en die staat hun terug keer naar het wild zwaar in de baan!!!!
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
senpuppy
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 11:29 am
Locatie: Keerbergen

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor senpuppy » vr jul 20, 2012 1:41 pm

wij gaan morgen met onze Ginseng naar Heusden-Zolder

Gebruikersavatar
Taiga
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 3:48 pm
Contacteer:

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Taiga » vr jul 20, 2012 3:01 pm

Kimster en Daikiri,

Ik kan mezelf volledig vinden in jullie omschrijving van Wodan. Onze Ginseng voelt zich ook niet super in zijn kooi, je merkt gewoon dat hij de vrije wereld wil verkennen en geen genoegen neemt met een hok, hoe gezellig en mooi ingericht dan ook.

Als het nog maar enigzins kon dan hield ik Gin voor de rest van zijn leventje bij ons om rot verwend te worden. Hij is compleet handtam bij mij maar dit kan je niet zeggen bij andere mensen en fretten. Het is daarom niet goed voor mijn partner, mijn fretjes en Gin zelf om hem 'opgesloten' te houden. Alhoewel ik besef dat hem proberen terug de mooie natuur in te krijgen het beste is voor hem valt me dit toch zwaar. Het is inderdaad net als Wodan een kleine charmeur. Ik hou enorm van zijn speciale geur en zijn vachtje is zachter dan die van enige andere fret en natuurlijk is hij zo enorm schattig en onhandig op zijn eigen manier. (Alhoewel je ondersteboven in de kooi kunnen hangen niet echt onhandig kan noemen...) Ik ga hem in ieder geval zo ontzettend missen, hij blijft altijd mijn speciale kleine kereltje. (en hopelijk ook de laatste die heel zijn kooi onderpoept en er lekker doorrolt...)

Dus eventjes doorbijten, veel janken en het beste doen voor die kleine duivel~ <3
.:[♥~Bezoek onze frettige bende in de Senshido Residence~♥]:.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor jeanine » vr jul 20, 2012 8:39 pm

Ik kan me best voorstellen dat het pijnlijk is hen te geven waar ze recht ophebben. De bunzing heeft het al moeilijker en elke pup die kan opgroeien tot een volwassen exemplaar is in staat om voor nieuwe kleine charmeurs te zorgen. ;) Het zou mooi zijn mochten jullie hen de vrijheid zelf kunnen schenken als afscheid voor alle moeite die jullie gedaan hebben. Laat ons samen hopen dat Ginseng, Wodan en ook de 2 anderen vlug hun jachtinstincten terug vinden zodat ze kunnen genieten van een echt vrij leventje. Geen enkel wild dier verdient het om opgesloten te worden en ongelukkig te moeten zijn. Daar kan niets goeds uit voortkomen. Jullie doen wat nodig is en kan enkel toegejuigd worden, ook al is het met spijt dat je ze niet kan houden. Het zijn inderdaad prachtige maar andere pups.
Sterkte daar met het loslaten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor daikiri » za jul 21, 2012 10:12 am

Taiga en senpuppy
ik kan er heel goed inkomen dat dit "afgeven" van een leien dakje zal verlopen..
zelfs ik heb al heel veel aan Wodan gedacht en hij was zelfs niet van mij...
als je dat "van mij" kan noemen...ze zijn eigenlijk geen enkele moment van ons geweest maar van de natuur en het bos en horen vrij te zijn.
Jullie hebben de juiste beslissing genomen en Gin zal jullie daar eeuwig dankbaar voor zijn!
ik wens jullie erde veel sterkte met de moeilijke opgave

Waar zit de rest?
hopelijk haalt er niemand in zn hoofd om daar met te fokken... :evil: :evil: :evil:
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor snoesje53 » za jul 21, 2012 11:11 am

pfff ik lees hier nu pas het hele verhaal
ik zit al enkele weken zonder internet ,telefoon en tv..:(
ik moet zeggen,het is ff schrikken. ik stel mij eigenlijk de vraag waarom we meerdere keren aan de DA hebben gevraagd of het een bunzing was? hij is degene die een "fout" heeft gemaakt he
en ik ga hem ook bellen (van zodra ik telefoon heb)
met het moertje gaat het in tegenstelling van de rest eigenlijk wel allemaal goed....
maar ik zal die man maandag (als ik thuis ben) inlichten.de 3 de ram weet ik niet meer zitten,tis te zeggen ik zal eens moeten zoeken of ik die zijn telefoon nummer nog ergens kan terug vinden ,maar ik weet zijn naam niet meer ,maar ik vrees ervoor.
het spijt me voor iedereen...echt waar.... het was zeker niet mijn bedoeling om zoiets te doen..
ik ben hier echt niet goed van....ik heb tot 2x toe de bevestiging gekregen van de DA dat het ZEKER geen bunzings waren!
ik weet ook wel dat het een mens is ;die kan fouten maken,maar toch!! hij is verantwoordelijk voor al de ellende en verdriet dat er ondertussen geleden is
dat wij het niet weten (in de eerste plaats ik) tot daar aan toe...maar hij moet dit wel weten!!
alléé zeg...ik was nu zo blij dat ze allemaal een nieuwe thuis hadden gevonden,dat ze nu eindelijk terug wat rust zouden hebben in hun bewogen leventje...
wat blijkt nu ,ik heb ze alleen maar doodongelukkig gemaakt :(

Kimster
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 2:52 pm
Locatie: Gent

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Kimster » za jul 21, 2012 11:41 am

met het moertje gaat het in tegenstelling van de rest eigenlijk wel allemaal goed....
maar ik zal die man maandag (als ik thuis ben) inlichten.(
Dat moertje zit toch bij peewee of sla ik er nu naast? Met spijt in het hart zal ze ook naar een VOC moeten zodat ze hopelijk nog vrij gelaten kan worden en voor kleine bunzings kan zorgen.

Die dierenarts mag wel eens zijn vet gegeven worden, dat staat vast. Het is wel weer eens het bewijs dat dierenartsen, dokters en chirurgen niet klakkeloos geloofd moeten worden... Ik heb jammer genoeg al te veel mensen foute diagnoses weten krijgen met alle gevolgen van dien. Het irritante is dat ze ook altijd zo zeker van hun stuk zijn ipv te zeggen dat ze het niet zeker zijn. Sommige wanen hun precies god ofzoiets omdat ze een jaar of 6 unief overleefd hebben.

Senpuppy en Taiga, sterkte vandaag. Bij ons zijn er hier gisteren ook traantjes gevloeid toen we ons besluit hadden gemaakt. Toen we dan de bevestiging kregen in het VOC dat er helemaal geen twijfel is over het buns zijn of niet, gingen we wel droevig maar met een opgelucht hart naar huis. Hopelijk mogen we hem op de opendeurdag vrij laten. En voor wie denkt dat er 10 % fret in zit, het is wel erg onwaarschijnlijk dat er een overgrootvader van de bunsjes een fret zou geweest zijn hé... Dat kan praktisch niet en geloof ik niet.

Wel staat vast dat ze er waarschijnlijk niet meer hadden geweest moesten ze niet even opgevangen geweest zijn door mensen. Waarschijnlijk is mama buns overreden of op een andere manier gestorven. Wat ook had gekund is dat mama buns haar nest aan het verleggen was, maar dan zou ze de pups niet naast een drukke weg gelegd hebben dus ik denk dat het waarschijnlijker is dat hun mama dood is...

Snoesje, je had geen kwaad opzet hé. Het enige wat jij kan doen is nu zorgen dat die andere 2 afscheid nemen van 'hun' buns zodat ze naar een VOC gaan en hopelijk voor een nageslacht kunnen zorgen in de vrije natuur.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor daikiri » za jul 21, 2012 11:44 am

snoesje niemand zal u hier op een of andere manier aanvallen, je hebt gedaan wat je kon..
nu moeten we gewoon samen werken om elke pup terug te vinden en terug aan de natuur te geven...
doe je best om die ram te vinden..hoelanger hij in gevangenschap blijft hoe minder kans hij heeft om succesvol terug te keren..

en verder tja die da..da's moeten gewoon leren toe geven dat ze niet alles weten. die man zal ook maar gedaan hebben om goed te doen..
maar geloof niet alles van een da zegt enkel en alleen omdat het een da is...
da's in opleiding krijgen maar 1 uur theorie over de marterachtigen, in heel hun opleiding..dus ja fouten worden spijtig genoeg veelvuldig gemaakt.
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Taiga
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 3:48 pm
Contacteer:

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor Taiga » za jul 21, 2012 12:06 pm

Je hoeft je niet slecht te voelen hoor, Vicky.

Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad dat ik Gin in huis genomen heb. Hij is en zal altijd één van onze fretsels blijven en hij heeft me zoveel bijgeleerd op die korte tijd. Ook ben ik nog steeds dankbaar dat je deze kleine hulpeloze diertjes hebt gered, voor hetzelfde geld waren ze er nu niet meer. Ik mag er niet aan denken.

Nu moeten we enkel nog zorgen dat naast Ginseng en Wodan de rest van de pupjes ook goed terecht komen. Pfff...ik zal mij maar gaan klaarmaken voor Ginsengs laatste tripje met ons. Mercikes voor al de sterkte die ons is toegewenst in elk geval.
.:[♥~Bezoek onze frettige bende in de Senshido Residence~♥]:.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: zwarte spookjes

Berichtdoor jeanine » za jul 21, 2012 1:53 pm

Volgens mij moet niemand hier met de vinger gewezen worden. Iedereen deed het met de beste bedoelingen om de pups van een dood te redden. Het enige dat ik me blijf afvragen is wie er voor een dekentje gezorgd heeft bij deze pups, een buur op de vindplaats? Dat op zich lijkt mij toch bizar te zijn, ik zie moeder bunzing er nog niet voor te zorgen dat de pups een dekentje hebben. Dat op zich was al voldoende om voor de verwarring te zorgen.
Wat de da betreft, hij is vast niet de enige da die het verschil niet kent of onvoldoende ervaring er mee heeft. Op een ander fora is ooit een gevonden nerts, die volgens mij nog minder op een fret gelijkt als de bunzing als fret behandeld door een da. Het zijn ook de forumleden die het een rare fret vonden die opheldering brachten.
Het enige dat men van dit verhaal kan opsteken is volgens mij als er twijfel is laat ze eerst verder doorgroeien voor ze in orde te laten stellen bij een da als zijnde een fret. ;)
Snoesje ik hoop dat je er nog in slaagt om de 2 anderen terug op het juiste spoor te krijgen.
Met een beetje geluk leest mijnheer hier ook mee. Ik denk dat het via dit forum toch tot adoptie gekomen is, dus dat zou een zorg minder kunnen zijn mocht er hier even een antwoordje op komen.
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 32 gasten