Bailey en zippo

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Bailey en zippo

Berichtdoor ufo » vr jul 06, 2012 5:40 pm

Eergisteren kreeg ik telefoon van margriet of ik 2 fretten kon ophalen bij de politie die in beslag waren genomen .
Ik zou ze ophalen om ze zo snel mogelijk in betere omstandigheden te zitten en daarna naar de opvang door te laten gaan .

Toen ik bij de politie aankwam en de fretten in hun kooi zag zitten , :( het was om te huilen , een kooi van 60 op 60 cm waar enkel een hele vieze toiletbak in stond , geen dekentjes of hangmatjes :cry:
Ik vroeg of er meer geweten was van de achtergrond , en kreeg de boekjes van de fretjes in mijn handen en nog wat uitleg hoe ze bij de politie terecht waren gekomen ,( :iws: wat ook al erg is maar niet op het forum ga zetten om schending van de privacy )
Ik las op de buitenkant van de kaft de namen van de fretten en ik kreeg het koud en warm tegelijk
Bailey en zippo dat waren pups die 6 jaar geleden bij mij geboren waren , ik sloeg de boekjes open en ja de bevestiging was er
Onderweg naar huis was ik misselijk puur van emotie .
Thuis gekomen heb ik de fretten beter bekeken en zag ik dat Bailey een erg groot gezwel had in haar hals , zippo had 2 kale plekken van aan zijn oren tot aan zijn schouders , de ene kant erger dan de andere
Ik heb Margiet op de hoogte gebracht van de hele situatie en na overleg is er beslist dat deze fretjes niet meer in opvang gaan maar hier blijven

Vandaag zijn ze naar de dierenarts geweest , en wat ik vermoede klopte , Bailey heeft lymfeklierkanker maar ze heeft hier nog geen last van ( gelukkig )
Zippo zijn kale plekken zijn enkel van al het krabben aan zijn kopje door de vize beestjes in zijn oortjes
De twee schatten doen niets anders dan mokken van plezier , eindelijk een proper hok met lekkere dekentjes en hangmatjes .
En weer mogen loslopen , iets wat ze al heel lang niet meer hadden gemogen

Seppe is nog niet zo lang van mij vandaan maar nu woont zijn dochtertje weer bij mij , het is echt een raar gevoel
Het lot heeft echt beslist dat ze hier weer terecht kwamen .
En hier blijven natuurlijk :p
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Bailey en zippo

Berichtdoor jeanine » vr jul 06, 2012 7:19 pm

Dat moet pijn doen. :( Je geeft de pups mee en krijgt ze op bejaarde leeftijd verwaarloosd terug te zien. Al een geluk dat ze bij jou terecht gekomen zijn.
Geef ze een mooie oude dag daar en geniet van hun herwonnen leventje en het plezier dat ze er aan hebben. :domhoog:
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Bailey en zippo

Berichtdoor sah » vr jul 06, 2012 8:30 pm

Ja, dat is rot!

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Bailey en zippo

Berichtdoor skiwi » za jul 07, 2012 11:45 am

:( Ufo, wat een triest verhaal.

maar ze zijn bij jou zeker in betere handen!!
ik ben al blij dat jij ze bent gaan halen en dat wij het niet moesten doen, want jij hebt in zo'n zaken toch al wel meer ervaring.

hopelijk mogen ze nog vele jaren bij jou doorbrengen
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: Bailey en zippo

Berichtdoor ufo » za jul 07, 2012 1:29 pm

:( Ufo, wat een triest verhaal.

maar ze zijn bij jou zeker in betere handen!!
ik ben al blij dat jij ze bent gaan halen en dat wij het niet moesten doen, want jij hebt in zo'n zaken toch al wel meer ervaring.

hopelijk mogen ze nog vele jaren bij jou doorbrengen

Ik hoop het ook , maar aangezien de lymfeklierkanker bij bailey zal het voor haar niet zo heel lang zijn vermoed ik
Maar alle mooie tijd die ze nu nog krijgt heeft ze dan toch nog .

Ze genieten alvast hier , en van hun voeding die ze kregen heb ik ze ook al af gekregen
Ze kregen kattenbrokjes van de Aldi , ze beweerde dat ze niets anders wilden eten :s
Ik heb enkel de eerste dag wat van die brokjes gemengd en nu eten ze frettenbrokken
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Bailey en zippo

Berichtdoor a3ke » za jul 07, 2012 2:31 pm

suiker en granenbrokjes zijn toch zoveel lekkerder eh ;)

hopelijk blijven ze nog beetje gezond , Pepsi ging het slechter af eerder eh ufo :(
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Bailey en zippo

Berichtdoor Bientje » za jul 07, 2012 4:47 pm

Het is alsof het zo moest zijn dat ik er niet geraakte he Anneke...

Geniet nog van hen zolang het kan!!!

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: Bailey en zippo

Berichtdoor ufo » za jul 07, 2012 6:32 pm

Het is alsof het zo moest zijn dat ik er niet geraakte he Anneke...

Geniet nog van hen zolang het kan!!!
Ja hè
Amina zei nog , ik denk dat seppe hierboven zag wat er aan de hand was en het probeerde op te lossen
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Bailey en zippo

Berichtdoor daikiri » zo jul 08, 2012 8:09 pm

jawadde en waren het nog steeds dezelfde eigenaars die hen als pup hadden die hen nu zo behandelden??
ik zou ze zelf met een persoonlijk bezoekje tracteren...
:evil: :evil: :evil:
zoiets heb ik nog nooit voor had, en ik hoop dat dat zo blijft..
fretten neem je voor het leven anders begin je er best niet aan..als fretten oud worden en er beginnen kosten aan te komen wees dan zo eerlijk om ze te verzorgen lijk het hoort, want voor al de liefde en vriendschap die ze jou gaven is dat het minste dat je kan doen voor hen!
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: Bailey en zippo

Berichtdoor ufo » ma jul 09, 2012 9:33 am

Ja , Dai het was de zelfde eigenaar . Haar situatie was wel veranderd van getrouwd naar gescheiden .
Maar dat is natuurlijk geen reden .

Ik moet er wel bij vermelden dat ze blijkbaar ook niet voor haar kind en zichzelf zorgt zoals hoort . Ze heeft hulp nodig op allerlei gebied .
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Taiga
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 3:48 pm
Contacteer:

Re: Bailey en zippo

Berichtdoor Taiga » ma jul 09, 2012 11:07 am

Ai ai ai, wat een geluk dat ze weer bij jou geraakt zijn. Jammer dat je zoiets niet kan voorspellen voor ze bij hun nieuwe eigenaars terechtkomen. Verwen ze maar lekker :( ik hoop dat deze persoon geen huisdieren meer neemt want dat lijkt me niet echt positief af te lopen.
.:[♥~Bezoek onze frettige bende in de Senshido Residence~♥]:.

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Bailey en zippo

Berichtdoor Jamjam » ma jul 09, 2012 1:45 pm

Ik ben sprakeloos; Het is verschrikkelijk dat mensen dieren zo behandelen, maar als het dan nog eens dieren zijn van jezelf geweest. Ik kan me niet/ wil hetniet ..voorstellen hoe dta moet aanvoelen.
Gelukkig hebben ze nu ee ngoede thuis om van hun oude dag te genieten!
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Bailey en zippo

Berichtdoor jeanine » ma jul 09, 2012 1:55 pm

Een depressie kan iedereen doormaken, het is menselijk. Als je echt zo ziek bent dat je de zorg voor jezelf niet meer kan opbrengen laat het gevolg voor je kinderen en huisdieren zich raden. Het beste wat je in dergelijk geval zou moeten doen is hulp zoeken ook voor je huisdier. Een definitieve nieuwe thuis of tijdelijke opvang tot het je beter gaat en je weer ten volle kan inzetten. Baasje heel erg ziek en toch het nodige voor het huisdier doen. Maar niet iedereen is in staat te erkennen dat ze hulp nodig hebben. Dan kom je in een dergelijke toestand terecht.
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: Bailey en zippo

Berichtdoor snoesje53 » vr jul 13, 2012 5:15 pm

dat is om van te kotsen he !! grrrr ik mag erniet aan denken dat ik mijn eigen pups op die manier terug zou vinden!! ik wring gelijk zijn nek om denk ik.
nu,het is om razend van te worden,gelijk om welk of wie zijn dier het gaat ,maar zo van je eigen nest.... ik geloof je dat je kotsmisselijk was ...ik zou het ook zijn


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot] en 19 gasten