Fredje leert snoepen !

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Fredje leert snoepen !

Berichtdoor jonalies » ma jul 09, 2012 5:37 pm

Hoi allemaal, toen ik hem kocht kende hij niets anders dan zijn brokjes,maar dagelijks proberen en (praktisch) voordoen met het knabbelen van een kippenhartje is hij er vandaag in geslaagd om het in een mum van tijd binnen te spelen , GOED ZO!!! en nu s de tijd aangebroken om hem andere zaken voor te schotelen en kan ik hem belonen in zijn opvoeding.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Fredje leert snoepen !

Berichtdoor jeanine » di jul 10, 2012 8:45 am

Vlees is het ideale snoepje voor je fret, ik zou zeggen lekkere voeding waarmee je kan belonen naar hartelust. Een fret die het vlees eten niet van in het nest mee heeft is soms iets moeilijker om te overtuigen dat het lekker kan zijn. Wel opletten dat het opgegeten wordt en er niet overal in de woning restjes verstopt worden. ;)
Afbeelding

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Fredje leert snoepen !

Berichtdoor Peewee » di jul 10, 2012 2:46 pm

Wel opletten dat het opgegeten wordt en er niet overal in de woning restjes verstopt worden.
Da ruikt ge anders wel binnen een tijdje hoor xp :rol:

Nog een ander goed alternatief voor vlees zijn deze (is eigenlijk ook gewoon vlees en vis alleen gedroogd of gevriesdroogd ;) ):
Afbeelding
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... kas/145869

of deze:
Afbeelding
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ies/206301

of deze (zelfde van hierboven alleen ander merk en prijs):
Afbeelding
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... rive/66497

De 2 laatste zijn ook te verkrijgen in proefpakketjes waardoor je niet meteen een grote verpakking moet kopen voor het geval ze het niet lusten maar hier gaat het er wel allemaal in ;)
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Fredje leert snoepen !

Berichtdoor a3ke » di jul 10, 2012 5:28 pm

Dan nog liefst die laatste 2 of puur gedroogde kip vind je ook zeer snel tegenwoordig her en der

Da eerste ben i ktoch nog vri jzeker dat er veel chemik en dergelijke mee inzit
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Fredje leert snoepen !

Berichtdoor Peewee » di jul 10, 2012 9:54 pm

Ja in die eerste zit net iets meer in dan in de gevriesdroogde, maar het blijft toch beter dan de meeste frettensnoepjes die verkrijgbaar zijn (inclusief een verpakking met mooie foto van een fret :hammer: ) en die meestal in de eerste plaats granen bevatten...
Vlees krijgt natuurlijk de voorkeur maar zo eens tussendoor en met mate kan denk ik wel geen kwaad

Ik heb die van Horta en bij samenstelling staat:
91% Kip
7% Vis
de overige 3% bestaat uit maiszetmeel, glycerine en als laatste zout

Ik ga niet beweren dat die laatste 3% verwaarloosbaar zijn maar echt veel is het ook niet he :) en opnieuw als het in mate wordt gebruikt... ;)

Ik heb nog een pakje liggen van de eerste soort maar dan de soort/merk die verkrijgbaar is bij de meer commerciële dierenwinkels en die samenstelling is net iets minder dan die van Horta:
60% kip
24.3% Koolvis
4.2% maiszetmeel
4.2% suiker (boe :hammer: ;) )
Glycerine
Zout

Bij de samenstelling van de gevriesdroogde kip (staat hier ook in de kast) staat 100% kip dus daar kan het al niet fout gaan he :)
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Fredje leert snoepen !

Berichtdoor jonalies » do jul 12, 2012 1:47 pm

Bedankt voor de tips , had ondertussen al wat besteld bij zooplus = gedroogde vleesreepjes en een doosje Frettenbits


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 20 gasten