Blaassteentjes ...

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Blaassteentjes ...

Berichtdoor Margiet » di jul 10, 2012 11:27 am

Terwijl ik gisteren de zoveelste telefoon van de laatste weken afwerkte, kwam Jef met Yana op de arm af ... ze plaste bloed!

Nu ben ik niet meer snel gealarmeerd na al wat hier al gebeurd is doorheen de jaren maar ons Yana is een dochter van Gin (van Davy & Leen) die 8 maanden na de geboorte van haar pups hier, bij de castratie overleed. Gin was hier in mei 2010 bevallen en enkele dagen voor de bevalling bleek ze een "raar" gedrag te vertonen. Ik had nog niet veel bevallingen gehad toen, dus dacht ook niet dadelijk dat er wat fout zat maar eens dat de pups geboren waren bleek haar gedrag bij het plassen toch echt wel niet oké. Na Davy toen verwittigd te hebben is hij heel wat keren bij Bart gaan raad vragen, is Gin op een gegeven moment zelfs mee gegaan voor nazicht want ook zij plaste ineens zuiver bloed. Gin heeft weken aan één stuk door antibiotica gehad, verschillende kuren met steeds sterkere AB maar voor haar goed werd toen besloten niet meer met haar te kweken. Tijdens de castratie scheurde de baarmoederwand dan nog, allemaal dingen die volgens onze Da's wel teken waren dat er "iets" behoorlijk ontstoken is geweest in de maanden tijdens en na de zwangerschap. Ginneke mocht echter de castratie niet overleven ...

Dit indachtig ging er dus echt een noodklok af binnenin mij, ik heb het gesprek afgebroken en heb Ine gebeld na zelf even gekeken te hebben naar hetgeen ze geplast had. Synulox ligt hier nu wel altijd, dus AB dadelijk gegeven en aangedrongen om dezelfde dag te mogen gaan. Gisteravond dan eerst echo en dan RX, er zit een blaassteen die de uitgang van de blaas afsluit met momenten, die moet er dus uit en al de rest was behoorlijk geïrriteerd. Ine had het nog nooit gezien bij een fret maar dat steentje kan er enkel operatief uit, dus ons Yana ligt nu ongeveer op de operatietafel ... Gelukkig was Ine bereid haar afspraken van vandaag te verzetten, ik heb sindsdien geen rustige seconde meer gehad, ben nu bang bij elke rinkel van de telefoon ...

Gezien dus die voorgeschiedenis van Gin heb ik Ine gevraagd niet alleen dat steentje te verwijderen maar Yana ook ineens te castreren. De baarmoeder leek nog helemaal in orde op de foto maar toch, elke dekking, elke zwangerschap, het kan allemaal ontstekingen teweeg brengen nadien dus ik neem geen risico's meer met mijn pruts. Dat kleintje heeft al zo 'n zwaar begin gehad, onder andere door het ziek zijn van Gin die dus ook zo onrustig was dat ik Yana en Calimero toen bij Nouky heb moeten leggen en al heeft Yana vorig jaar een nest prachtige pups gehad, ik stop ermee. Enerzijds ook omdat ik niet wil dat die problemen zich nog eens verder kunnen zetten naar een volgende generatie maar anderzijds vooral in de grote hoop dat ik haar straks gezond en wel thuis heb en ik dit intermezzo alleen als een nachtmerrie kan klasseren en verder mag genieten van ons meisje.

En dan wacht je op de telefoon terwijl je die eigenlijk helemaal niet durft oppakken als ie rinkelt ... :(
Afbeelding

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Blaassteentjes ...

Berichtdoor Peewee » di jul 10, 2012 2:34 pm

Pfff amai :s goed dat het snel opgemerkt geweest is... vingers blijven hier gekruist!
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: Blaassteentjes ...

Berichtdoor ufo » di jul 10, 2012 4:49 pm

We duimen mee .
Dat je snel goed nieuws mag krijgen
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Blaassteentjes ...

Berichtdoor jeanine » di jul 10, 2012 4:57 pm

Hier duimen we ook dat Yana het er goed van af brengt. :domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog:
Zo een steentje is waarschijnlijk niet te onderschatten. Een blaas moet zich tijdig kunnen legen en als zo een steentje in de weg zit moet dat erg pijnlijk zijn. Al goed dat het zichtbaar werd door bloed te plassen dat er daar iets haperde. Laat weten hoe het haar verder gaat na de operatie.
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Blaassteentjes ...

Berichtdoor a3ke » di jul 10, 2012 5:27 pm

Aie

Hopelijk krijg je inderdaad niet hetzelfde nieuws als wij toen te horen
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Blaassteentjes ...

Berichtdoor sah » di jul 10, 2012 6:31 pm

Al nieuws?

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Blaassteentjes ...

Berichtdoor Margiet » di jul 10, 2012 10:03 pm

Ons Yaantje is terug thuis!!

Afbeelding :wub:

:wub: Afbeelding

De ganse dag met hartkloppingen gezeten van de schrik en dan vanavond met hartkloppingen van de rekening! :rol: Zo hoog heb ik het in jaren niet meer geweten! xp Maar ons poppetrees is terug thuis, heeft geplast en een boodschap gedaan, heeft gegeten en is nog groggy van de pijnstiller en de verdoving, maar het ziet er allemaal oké uit. Volgens Ine een grote chance dat we hier allebei met ons neus op de fretten leven en volgens mij een nog grotere chance dat we zo 'n schitterende Da hebben die hieraan durfde beginnen.

Ine heeft dus haar blaasje moeten open maken, er zat een steentje ongeveer rond de uitgang te zweven, vandaar het moeilijk plassen. De rest van de blaas zat vol gruis, de urineleider ook, dat heeft ze allemaal zover mogelijk "verwijderd" en dan is ze alles beginnen spoelen tot het er allemaal zuiver uit zag. Het hechten van de blaas lijkt me geen klein karwei, dat het met castratie bij dus een kwestie van enkele uurtjes werd is dan ook niet verwonderlijk ... Voor vandaag heeft ze dus pijnstilling en antibiotica gehad, vanaf morgen hier zowel de AB als de Metacam even doorgeven want volgens Ine moet ze echt veel pijn gehad hebben, ocharme! :(

Nu hopen dat ons muis goed geneest, hé en dat ze geen last gaat hebben van die gehechte blaas. Ik denk echter dat ze mij nog liever gaat zien komen in de toekomst ook, :D want zoals ik al dacht voor het gesprekje met Ine, extra (vocht) drinken is zowat het enige wat dit naar de toekomst toe gaat kunnen vermijden. Vanaf vandaag dus elke dag een potteke Waltham, hé, al zal ik gezien Yana's gezellige model toch de poeder moeten beperken!! :p

Mercikes voor alle duimpjes, ze mogen nog even omhoog blijven tot ze weer helemaal beter is, hoor! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Blaassteentjes ...

Berichtdoor Jamjam » di jul 10, 2012 10:35 pm

Ik zie nu nog maar het bericht. Gelukkig waren jullie er vroeg bij en is de operatie goed verlopen.
Mijn duimen zijn dus vanaf nu omhoog tot ze helemaal beter is!
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Blaassteentjes ...

Berichtdoor Bientje » di jul 10, 2012 10:53 pm

Jawadde, mooie "tirette" dat ze heeft :p
Al 1 goed ding: de operatie is goed verlopen, op naar een spoedig herstel nu!!!

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Blaassteentjes ...

Berichtdoor Peewee » di jul 10, 2012 11:50 pm

:domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog: :D
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Re: Blaassteentjes ...

Berichtdoor LcKe » wo jul 11, 2012 1:09 am

amai amai, echt wel een superDa dat we hebben!

hier wordt ook geduimd voor een spoedig herstel

Gebruikersavatar
Taiga
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 3:48 pm
Contacteer:

Re: Blaassteentjes ...

Berichtdoor Taiga » wo jul 11, 2012 8:43 am

Superblij dat het goed gaat met Yana :) we duimen hier allemaal voor een geweldig herstel. Zelfs de fretseltjes hier doen een poging om de pootjes te kruisen.
.:[♥~Bezoek onze frettige bende in de Senshido Residence~♥]:.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Blaassteentjes ...

Berichtdoor jeanine » wo jul 11, 2012 9:13 am

Geef die muis maar voorzichtig een dikke knuffel. Het moet een delicate operatie geworden zijn. Ik kan me best voorstellen hoe klein zo een blaasje maar is en dat moeten hechten zal geen senicure geweest zijn.Dat je een prima da hebt zal wel zijn :domhoog:
Spoedig herstel voor Yana.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Carolinexx
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 6:18 pm

Re: Blaassteentjes ...

Berichtdoor Carolinexx » wo jul 11, 2012 10:47 am

Super! :domhoog: :domhoog:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Blaassteentjes ...

Berichtdoor Margiet » wo jul 11, 2012 2:14 pm

Vannacht om 3u30 ... :D

Afbeelding ... Ging er vlot in!! :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Blaassteentjes ...

Berichtdoor a3ke » wo jul 11, 2012 3:40 pm

Als da ooit is ni vlot gaat vrees ik het ergste :p
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Blaassteentjes ...

Berichtdoor Margiet » wo jul 11, 2012 5:17 pm

Als da ooit is ni vlot gaat vrees ik het ergste :p
:p

Jup, dan krijg ik ook schrik, moet ik zeggen!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Blaassteentjes ...

Berichtdoor jeanine » do jul 12, 2012 6:37 am

Een flinke meid :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Blaassteentjes ...

Berichtdoor daikiri » vr jul 13, 2012 2:31 pm

goed gelukt...nog even en ze is als nieuw!
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Blaassteentjes ...

Berichtdoor jeanine » do jul 19, 2012 8:30 pm

En Yana al hersteld?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Blaassteentjes ...

Berichtdoor Margiet » do jul 19, 2012 11:16 pm

Ons lekker mals mosseltje doet het prima, ziet er schitterend uit en voelt zich uitstekend!! :domhoog:

Ze huppelt terug lekker rond en is ondeugend én aanhankelijk, weer de makkelijke heerlijke fret van vorig jaar! Mercikes om te informeren, Jeanine!! :D
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 36 gasten