dringende informatie gevraagt

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
pamie20
Berichten: 5
Lid geworden op: zo dec 28, 2003 2:37 pm

Berichtdoor pamie20 » zo jan 04, 2004 9:50 pm

wat doe ik het beste ze laten sterliseren nu vrijdag wordt ze gesterliseerd of een nestje laten krijge ? dringende informatie gezocht
welk is het beste ??!!
Ik zoek ook een adoptie fretje dat om één of andere reden weg moet kleur is geen belang zolang het maar een goed karakter heeft liefst geholpen vergoed u maar niet te veel a u b
m.v.g

Gebruikersavatar
silverfret
Berichten: 9
Lid geworden op: vr dec 05, 2003 2:08 pm
Contacteer:

Berichtdoor silverfret » ma jan 05, 2004 11:05 pm

ik zou haar laten steriliseren.
er zijn al zoveel fretjes in de opvang.
en vorig jaar was er ook al een overschot aan pups.
en soms hebben ze wel 13 jongen!
probeer voor hun allemaal maar eens een goed tehuis te vinden!
en dan het werk nog van het schoonmaken en opvoeden van de pups.
en tenslotte nog de kosten van het speciale bijvoedingsvoer.
en misschien nog dierenartskosten als het misgaat.
denk er goed overna voordat je een nestje neemt.
groetjes marjan en de 12 monsters

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » di jan 06, 2004 12:08 am

Hey Pamie20,

zelf ben ik niet zo voor het fokken met dieren.Ik zou zelf kiezen voor een sterilisatie dan om het fretje jongen te laten krijgen.En een fret kan veel jongen krijgen waar men dan nog een goede thuis voor moet zoeken die men in sommige gevallen niet vind.
De fretten-opvangen in Belgie en Nederland zitten soms ook vol lieve fretjes die een nieuwe thuis harder nodig hebben en daardoor geen nieuwe thuis krijgen omdat sommige mensen dan liever een jong fretje willen.
Denk dus dat het beter is voor het fretje om haar te laten "helpen".

Groetjes!


[Gewijzigd door Vanessa op 2004-01-06 00:11:30]

bertbibber

Berichtdoor bertbibber » di jan 06, 2004 12:17 am

Hey pammie,

Het beste voor je fretje op dit moment is dat je ze laat steriliseren. Er zijn aan zo'n kweek programma heel wat risico's en zoals ik uit al je andere posts heb begrepen (coorigeer me aub als ik verkeerd ben) is dit je eerste fretje.

Ik ken je fretje niet, maar ik kan je wel vertellen dat kweken met fretten over het algemeen niet zonder risico is. De kans dat je de moeder verliest na de geboorte is vrij hoog. dus. Laat ze 9 jan maar steriliseren.

Ik kan je ook mee delen dat we nog enkele fretten in onze opvang hebben zitten net zoals silverfret al wist te vertellen.

Het juiste aantal dat er op dit moment in de opvang zit en welke kleuren er zitten weet ik niet daar voor kan je best even bellen nummer staat bovenaan de site. (ikke kan da nooit onthouden ;) )

Je oproep voor je tweede fretje heb ik in het onderdeel te koop of te koop gevreaagd geplaatst omdat ik dat daar meer gepast vind.

groetjes

marijke
Berichten: 14
Lid geworden op: zo okt 17, 2004 3:41 pm
Contacteer:

Berichtdoor marijke » do apr 28, 2005 9:26 am

laten castreren is het beste hoor er zijn al zoveel sukelaars
groetjes
marijke, ivo (alias tdk) en de fretjes kiara, gizmo, socks en quinta


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten