Onze Buster

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Onze Buster

Berichtdoor Jamjam » di nov 06, 2012 9:35 pm

:wub: :wub: :wub:

In Gent is van véél korterbij bekijken, hoop ik!! :rol:
Jaja, ik heb hem al in levende lijve gezien! :) En hij heeft al kennis gemaakt met men Flobbe :D
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Onze Buster

Berichtdoor daikiri » wo nov 07, 2012 3:32 pm

mooie man, ik zie het ook... maar is die nu sandy??????????????
op de foto ziet hij er wel zo uit?? sandy mitt???
dat klopt nie, ik kom langs binnenkort...lol
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Onze Buster

Berichtdoor jeanine » wo nov 07, 2012 6:56 pm

Moeilijk in te schatten, heeft verschillende kenmerken. :s Hij heeft precies een witter masker, poten, een miniscuul wit streepje op zijn kopje met een wit staarpuntje. De rest is meer het het kleur van een albino, niet zuiver wit dus. Een donkere bruine streep over de rug en gedeelte van staart. Tijd voor een bezoekje Dai :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Onze Buster

Berichtdoor jeanine » do nov 08, 2012 4:12 pm

Margiet, tegen de beurs is die vast weer van een ander kleurtje voorzien :p
Dai komt er ook niet echt uit, zeker en vast geen sandy. Wel maakt hij nog veel huidvet aan en zit in de rui nu, kan witter nog worden volgens Dai. Raar manneke van kleur :rol:
Dai heel klein beetje spijt dat hij niet daar gebleven is, geen weg terug. Hij is hier al thuis :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Onze Buster

Berichtdoor Margiet » vr nov 09, 2012 4:39 am

Al was hij groen en geel, Jeanine, hij heeft een toet om op te vreten!! :wub:
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Onze Buster

Berichtdoor daikiri » za nov 10, 2012 7:23 am

groen zit er alvast niet bij hahaha
is een mooie dew marked maar ja beetje bronstig en dan geeft het huid vet hem een rare kleur...
1 ding is zekers het is een mooie zotte en lekker dikke pup!!
ja beetje spijt omdat hij zo goed op Wendigo lijkt die enkele jaren geleden stierf, wat normaal is want dat is zijn stamvader...maar als er iemand een gouden mand heeft is hij het wel...Bedankt voor de goede zorgen, jeanine !
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Onze Buster

Berichtdoor Margiet » za nov 10, 2012 4:09 pm

groen zit er alvast niet bij hahaha
Er is nochtans interesse en vraag naar, hoor ... :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Onze Buster

Berichtdoor daikiri » do nov 15, 2012 3:28 pm

awel volgend jaar fok ik met licht groene angora's zal ik er eentje opzij houden margiet :rol:
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Onze Buster

Berichtdoor jeanine » do nov 15, 2012 7:17 pm

Zal niet meer lukken met Buster, vandaag implantaat gekregen. Over 3 tot 4 jaar is hij weer een ram. :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Onze Buster

Berichtdoor Margiet » do nov 15, 2012 8:04 pm

awel volgend jaar fok ik met licht groene angora's zal ik er eentje opzij houden margiet :rol:
Deal!!! :rol:
Zal niet meer lukken met Buster, vandaag implantaat gekregen. Over 3 tot 4 jaar is hij weer een ram. :p
Het "groot" implantaat laten zetten dan, Jeanine?

Bij onze Sparta is het definitief over en voorbij sinds dinsdag, mijn geduld was op! :p :p :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Onze Buster

Berichtdoor jeanine » do nov 15, 2012 10:33 pm

9.4 wat een naald :shock: Onze Buster kreeg wel wat bloedverlies tijdens het plaatsen, het bleef wel niet bloeden. Onder een heel licht roesje bewoog hij toch nog wel iets van de pijn. :( Eenmaal terug wakker niets meer van pijn te merken. En nu maar afwachten en hopen dat hij geen bijniertumor zal krijgen zo. Dat zou al een zorg minder zijn in de toekomst. ;)
Eigenlijk kon ik het gerust nog uitstellen, hij was braaf genoeg bij de meisjes. Maar ik wil hem niet eerst bronstig zien worden en de meisjes ambeteren voor hij geholpen wordt.
Marc heeft er compassie mee, dat ventje dat geen ventje meer mag blijven.
Sparta kreeg voordien ook een implantaat of niet?
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Onze Buster

Berichtdoor a3ke » vr nov 16, 2012 7:24 am

Grappa is er nog steeds heel goed op op de 9.4

Hij had ook wel beetje bloed erna
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Onze Buster

Berichtdoor nielsvl » vr nov 16, 2012 9:31 am

'k geloof dat de naald dezelfde dikte heeft, maar het implantaat zelf is langer.

Hier begin dit jaar de 9.4 gezet, zonder verdoving, moet er geen tekeningetje bijmaken zeker... Gezien de duurtijd van die implantaten zal het denk ik wel de laatste keer zijn dat er eentje gezet wordt.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Onze Buster

Berichtdoor jeanine » vr nov 16, 2012 10:15 am

De verdoving met gas was wel heel erg kort. Nauwelijks genoeg om implantaat te steken, spuitje Rabies te geven en een grondige controle en reiniging van de oortjes te doen. Zodra het maskertje weggenomen was kwam hij al weer bij. Mocht men naar mij toekomen met een dergelijke "naald" zou ik er ook niet gerust in zijn. :(
moet er geen tekeningetje bijmaken zeker
Ik vrees als je het zonder een verdoving doet dat er wel een gevecht komt om de fret stil genoeg te kunnen houden. Ik denk dat je de fret dan bijna plat moet knijpen.
Buster is deze week nog uit mijn hand gesprongen, zonder erg, toen ik hem behandelde met Stronghold. Ik had hem onder de oksels vast om aan de staartbasis een beetje product aan te brengen. Voor alle duidelijkheid het was niet het pipet, wel de spray die ik dan met een spuitje aanbreng op 2 plaatsen. De fretjes zijn oormijtvrij maar Buster bracht een vlo mee van de wandeling. Daar hij vrij jong nog is koos ik voor de meest veilige oplossing de spray. De behandeling moet dan wel elke week herhaalt worden wat met een pipet weer niet nodig is.
Mijn kereltje weegt op zijn 6 maand 1430gr. :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Onze Buster

Berichtdoor nielsvl » vr nov 16, 2012 1:21 pm

Gevecht is veel gezegd, maar het is niet iets om elke week te doen... Het verschieten van het pipetje ken ik ook...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Onze Buster

Berichtdoor Margiet » vr nov 16, 2012 5:30 pm

'k geloof dat de naald dezelfde dikte heeft, maar het implantaat zelf is langer.

Hier begin dit jaar de 9.4 gezet, zonder verdoving, moet er geen tekeningetje bijmaken zeker... Gezien de duurtijd van die implantaten zal het denk ik wel de laatste keer zijn dat er eentje gezet wordt.
Als ge dat alleen moet doen moet daar idd geen tekeningske bij maar ofwel heb ik échte sloefen ofwel "plet" ik hen genoeg bij het zetten van het implantaat maar zelfs met dat kleine Libby'tje van Carolinexx gaf het totaal geen problemen. Ze moeten wel stevig vastgehouden maar problemen heb ik daar niet mee, het is toch ook zo gezet? Als ze natuurlijk toch ff "slapen" moeten om verschillende dingen te doen, is het makkelijker voor baas én fret! ;)

Stronghold reacties kunnen idd ook fantastisch zijn ... :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Onze Buster

Berichtdoor nielsvl » vr nov 16, 2012 5:50 pm

Bij 3 van de 4 evenveel reactie als een gewone spuit (zeer weinig...) maar bij 1 moertje (diezelfde die zo verschiet van de stronghold) was het wat meer werk...

Dat vasthouden is van zelfsprekend he, niemand zou stil blijven zitten, ik ook niet... Maar hun sterke huid maakt het toch minder makkelijk.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Onze Buster

Berichtdoor Margiet » vr nov 16, 2012 6:27 pm

Ja, 't is dat wat ik bedoel, zeer weinig reactie bij de meesten ...

Is voor de Da anders ook geen lolleke om daar door te moeten soms! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Onze Buster

Berichtdoor jeanine » vr nov 16, 2012 7:56 pm

Als ik zie hoeveel kracht de da moet zetten om door de huid te geraken lijkt het mij niet zo simpel. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik alleen in staat zou zijn om de fret onbeweeglijk te houden. Voor een RX lukt het amper om stil genoeg te liggen. Voor het steken van een naald voor een spuitje of onderhuids vocht in brengen lukt het mij nog wel, ze krijgen dan een drupje olie om wat af te leiden. Om bloed te prikken zonder een afleiding er bij is er versterking nodig om het pootje ook stil genoeg te houden. Ik hou de fret in bedwang, een da de poot met het klemmetje de andere da prikt dan wel. Met 3 man(vrouw) sterk voor zo een klein diertje :euh:
Dikwijls ben ik bang dat ik ze te stevig vast moet nemen en daardoor dan ook pijn doe. :oops:
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Onze Buster

Berichtdoor daikiri » zo nov 18, 2012 5:33 pm

bij ons lukt het normaal met 2 da en ik , chips vaccinaties bloed nemen...
idd moet veel kracht zetten voor inplantaat griezelig veel...
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

EllenD
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 20, 2012 11:48 am

Re: Onze Buster

Berichtdoor EllenD » ma nov 19, 2012 12:50 pm

We hebben gisteren de koekjes afgehaald bij Jeanine en het broertje van Zena heeft ons serieus gecharmeerd!
We hoopten hem stiekem te kunnen meesmokkelen :D maar daar dacht het baasje anders over :D

Toffe fret die Buster!
En de andere twee ook hoor :p

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Onze Buster

Berichtdoor jeanine » ma nov 19, 2012 6:14 pm

Buster stak wel een handje toe, hij verdween zelf in je jas. Wou vast zijn zusje nog eens zien :rol:
Afbeelding

Kimster
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 2:52 pm
Locatie: Gent

Re: Onze Buster

Berichtdoor Kimster » di nov 20, 2012 11:02 pm

Hij wou zeker op uitstap!
Buster is een knappe en lieve charmeur :D

Zijn zusje heeft ons volledig afgesnuffeld toen we terug thuis waren


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten