Nieuw speeltje voor wie?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Nieuw speeltje voor wie?

Berichtdoor jeanine » wo sep 05, 2012 8:35 pm

Vandaag enkele kattenhengeltjes kopen in Zoomart dacht ik. Zie ik daar een heel leuk speeltje, een radiogestuurde muis. Dit mocht niet ontbreken, dus meegebracht. Aan grote baas gegeven om de primeur te hebben. Wij hebben ons gek gelachen met Buster en de muis, dat kereltje maar hollen en vangen. Het klikken van de toetsen had hij echter ook snel door. Als de muis na gevangen te zijn niet meer bewoog of op de rug lag bracht hij die naar baasje.Stond te wachten tot het klikken herbegon en de muis weer actief werd. Dit meerdere keren na elkaar. Ook de meisjes vonden het leuk, maar speelden er minder lang mee. Grote baas in zijn nopjes met het speeltje, beter dan zijn tenen als prooi :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Nieuw speeltje voor wie?

Berichtdoor daikiri » do sep 06, 2012 10:46 am

hahaha had is graag gezien .. super zo een ding..
baas blij dat hij geen zotte buster aan zn neus heeft
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Nieuw speeltje voor wie?

Berichtdoor Jamjam » do sep 06, 2012 5:14 pm

Klinkt super! Ik heb hier zo beestjes met dat bibbergedoe in hun...worden de fretten dol van :) Dus kan me voorstellen wat zo een muisje doet :)
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nieuw speeltje voor wie?

Berichtdoor Margiet » do sep 06, 2012 11:43 pm

Pfff, die bibbermuizen zijn altijd dadelijk uitgebibberd!! :(

Jeanine, kan je het eens niet filmen, lijkt geweldig! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nieuw speeltje voor wie?

Berichtdoor jeanine » vr sep 07, 2012 8:41 am

Jeanine, kan je het eens niet filmen, lijkt geweldig! :rol:
Daar ga ik eens mijn best voor doen, maar geduld zal nodig zijn. ;)
Plezant om ze bezig te zien. :D
Afbeelding

NemoFuro
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 1:32 pm
Locatie: België,Oost-Vlaanderen-Sint-Niklaas

Re: Nieuw speeltje voor wie?

Berichtdoor NemoFuro » vr sep 07, 2012 1:15 pm

Ik zat ook te denken om voor m'n toekomstige speelkameraadjes iets gelijkaardigs te kopen
De "Fur Real Friends - Furry Frenzies " wat lijkt op een diertje bv een konijn en zelfstandig rondrijd en als het ergens tegenbotst draait het zich om (niet dat dit altijd goed gaat,maar tis het idee)
m'n moeder had er één voor de kleinkinderen gekocht. Mits het eventueel verwijderen van losse haartjes en onderdelen lijkt me dit een goede "bewegend prooi" speeltje.
En het ziet er gewoon schattig uit :oops:


Documentatie filmpje van National Geographic van een wild exemplaar http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... vmus#t=13s (youtube tag werkte blijkbaar niet)
Non omnia possumus omnes
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken.

Kimster
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 2:52 pm
Locatie: Gent

Re: Nieuw speeltje voor wie?

Berichtdoor Kimster » za okt 13, 2012 2:51 pm

Daarnet zijn we naar de maxizoo geweest, het was weer eens tijd om te gaan frettenshoppen en daar lag die muis op afstandsbediening...

Turon wordt er helemaal gek van :D Hij doet precies alsof het een echte muis is. Onze andere 2 zijn minder enthousiast, die hebben precies door dat de baasjes met hun voeten spelen met die afstandsbediening :rol:

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Nieuw speeltje voor wie?

Berichtdoor Peewee » za okt 13, 2012 7:27 pm

Kheb er ook een gehaald een paar weken geleden.... Izimo had na 2 minuten door dat als hij het muisje op zijn rugje legt die helemaal nergens meer naartoe gaat :roll:
Zo kan hij ook goed aan de wieltjes, die natuurlijk leuk zijn om in te bijten :p , met als gevolg dat het muisje niet meer recht kan bollen maar constant rondjes draait het sturingsmechanisme heeft een beetje te veel knabbels te verduren gekregen :hammer:

Mijn klein groot geweld heeft het weer voor elkaar gekregen :rol:
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nieuw speeltje voor wie?

Berichtdoor jeanine » za okt 13, 2012 8:39 pm

Vrouwtje heeft er met haar lompe voet op gestaan. :do: Muisje werkt nog wel maar gehoorzaamt precies minder goed :s Buster zabbert alles kletsnat en ontvelt dan elke muis of speeltje.
Ik spaar de muis nu wat tot ik een filmpje kan maken, zo een ontvelde muis is geen zicht. Ons Thirza kijkt er het minst naar om, ons Freebee speelt er wel graag mee maar kort.
Ik hoop dat vele fretjes er het plezier van mogen ontdekken, van de baasjes zullen we best zwijgen zeker :euh:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nieuw speeltje voor wie?

Berichtdoor Margiet » zo okt 14, 2012 11:13 am

Kheb er ook een gehaald een paar weken geleden.... Izimo had na 2 minuten door dat als hij het muisje op zijn rugje legt die helemaal nergens meer naartoe gaat :roll:
Zo kan hij ook goed aan de wieltjes, die natuurlijk leuk zijn om in te bijten :p , met als gevolg dat het muisje niet meer recht kan bollen maar constant rondjes draait het sturingsmechanisme heeft een beetje te veel knabbels te verduren gekregen :hammer:

Mijn klein groot geweld heeft het weer voor elkaar gekregen :rol:
Schitterend!! :rol:
Ik hoop dat vele fretjes er het plezier van mogen ontdekken, van de baasjes zullen we best zwijgen zeker :euh:
Ach Jeanine, het "kind" in je loslaten zou gezond zijn, zeggen ze, stress-verlagend werken enzo .... ;)
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten