Fredje heeft er een vriendinnetje bij

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Fredje heeft er een vriendinnetje bij

Berichtdoor jonalies » wo sep 26, 2012 7:48 am

Sinds zaterdag ll. heb ik van bij Margriet er eentje bij, een moertje dat toch nog wat moet leren want ze komt uit een labo maar met de dag gaat het beter !
Ik heb haar de naam "Lily" gegeven en ze brengt weeral wat meer leven in huis en Fredje ziet het wel zitten,zo met zen 2.
Met dank aan Margriet die een fantastische voorbereiding heeft gegeven zodat Lily aan een nieuw leven begint

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Fredje heeft er een vriendinnetje bij

Berichtdoor a3ke » wo sep 26, 2012 9:17 pm

Uit een labo ? :staar:
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Fredje heeft er een vriendinnetje bij

Berichtdoor jeanine » wo sep 26, 2012 9:51 pm

Leuk dat hij zijn vriendinnetje tof vindt. Alleen is toch maar alleen. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Re: Fredje heeft er een vriendinnetje bij

Berichtdoor weazel » do sep 27, 2012 12:14 am

Uit een labo ? :staar:
Ja het is een laborante :mrgreen:
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Fredje heeft er een vriendinnetje bij

Berichtdoor Margiet » do sep 27, 2012 8:43 am

:p

Ons Foetsjie is idd een "proeffret" geweest, Davy ... :(

Diegene die ze bij ons aanbood had al te horen gekregen dat de Opvang vol zat maar vermits ik medelijden met de pruts had, heb ik Sandra laten weten dat dat fretje hier nog wel bij kon in één of andere groep.

Probleem was echter dat ze én hoog-loops was én op influenza getest is geweest, volgens die man had ze enkel wat bloedstalen moeten geven, meer niet, maar de groene snotjes vlogen ons hier om de oren. Naar Ine dus ermee, antibiotica zoals verwacht, het klein kende compleet niks dus dat was geen sinecure om haar iets te doen nemen. Waltham e.d lustte ze niet, kende enkel de 1€/kg brokken van de Aldi en stro om op te zitten. Die snotjes konden dus best ook een allergische reactie zijn op dat stro, zeker niet uit te sluiten toen de Synulox geen bal leek te helpen. Dus van de neusslijmpjes uitstrijkje willen laten maken toen tegelijk bleek dat ze met een zware baarmoederontsteking zat.

Na castratie (en verwijderen van baarmoeder uiteraard) en nog een dosis Baytril voor 4 weken was het leed geleden en was het hoesten en proesten ook gedaan. Enige minpuntje was dat ons "Foetsjie", in 't begin zo mensen- (en fretten-)schuw, nu een asociaal gevalletje bleek te zijn naar elke andere moer toe die we al probeerden te combineren met haar. :( De eventuele vriendinnetjes to be werden al snel "geplaagd" door haar dus ... in een groep bijzetten leek niet te lukken. Zonde voor een fret van 1 jaar die dolgraag lijkt te spelen om haar hele leventje alleen te moeten doorbrengen. Een gecastreerde heer alleen hebben we niet, die zitten ook weer samen met één of 2 dames of een andere ram, dus ja, ons Foetsjie vond geen vriendje ... :bow:

Blijkbaar heeft ze bij Chris ook nog een beetje tegengesputterd en heeft ze ook daar haar dominant "alles-is-van-mij-gedrag" willen verder zetten maar Fred heeft dat goed aangepakt. Zo te horen heeft ze haar gelijke (of meerdere ??) gevonden in hem, hé Chris? :domhoog: Je weet waarom wij haar "Foetsjie" doopten, hé :rol: , ze was die eerste weken echt niet te pakken, altijd weg, kast onder of buis in :euh: , maar nu haar gedrag zoveel socialer is geworden, nu ze zelfs vraagt om te spelen, vind ik "Lily" echt wel heel mooi klinken, zo dames-achtig ook, hé ;) , voor die spoketrees!! :p

Ik hoop dat alles nog goed (en steeds beter) loopt, dat ze zich een beetje gedraagt en je weet het, Chris, als er wat is mag je altijd bellen of komen, hé? Geef haar en Fred een dikke knuffel van ons, het is toch raar nu na 4 maanden, nu ze "foetsjie" is ... ;)

Bedankt om haar een leuke nieuwe thuis te geven, Chris en hopelijk mag je nog veel en lang genieten van Lily !! :)
Afbeelding

NemoFuro
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 1:32 pm
Locatie: België,Oost-Vlaanderen-Sint-Niklaas

Re: Fredje heeft er een vriendinnetje bij

Berichtdoor NemoFuro » vr sep 28, 2012 8:17 pm

Goed om te horen dat het met haar en jullie goed gaad :domhoog:
Hier gaat alles ook goed ( Ik ben dus Michaël met die 2 pups van de zaterdag :rol: )
Alleen is het "vaderschap" is even wennen,maarja dat heeft tijd nodig

Groetjes Michaël Woezel&Pip en Sofieke (de dwerghamster)
Non omnia possumus omnes
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Fredje heeft er een vriendinnetje bij

Berichtdoor jeanine » vr sep 28, 2012 8:40 pm

Moet even mijn tekst aanpassen, ze vindt hem een leuke ram. Hopelijk mogen ze nu samen oud worden en genieten van een goed mandje. Het meisje zal de vervelende prikken en mindere verzorging niet missen denk ik. ;)
Afbeelding

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Fredje heeft er een vriendinnetje bij

Berichtdoor jonalies » zo sep 30, 2012 6:31 am

hallo allemaal, Het gaat feitelijk FANTASTISCH met haar, er moet nog gewerkt worden aan haar angst voor vreemde mensen maar we pakken dat rustig aan,de klusjesman kwam en er was paniek !! ,heb hen met de kooi afgezonderd en ze zijn gaan slapen. Gisteren kwam mijn zus en die heeft zich op de grond gezet,rustig pratend, en alles was ok , ze kroop zelf op haar schoot dus de boodschap is = rustig laten wennen. Tussen Fred en haar gaat het steeds beter,beginnen te spelen en ze blaast al veel minder. In de kooi grijp ik niet meer in en ze hebben evenwicht gevonden, zij bepaald waar ze wil liggen en hij zoekt zich een ander knus plaatske(ze is groot genoeg)1x is het gebeurd dat ze samen in een hangmatje lagen (kon mijn ogen niet geloven) dus het resultaat van 1 week is zeer positief en ze begint een echte knuffel te worden :p
@ Margriet: ik heb enkele keren geprobeerd te bellen maar je was foetschie,ik bel je nog

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Fredje heeft er een vriendinnetje bij

Berichtdoor Margiet » zo sep 30, 2012 4:03 pm

:wub:

Ik helemaal happy!! :domhoog:

Ja, Chris, zo 'n beetje gewoond bij de Da, zo ... kan dadelijk weer gaan, vrees ik ...

(Nee, heb "geluk", morgen pas xp )

Geef Lily een hele dikke knuf van me, hé en Freddy natuurlijk ook!! ;)
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast