Hoe leuk wandelen kan zijn

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Hoe leuk wandelen kan zijn

Berichtdoor jeanine » zo sep 30, 2012 9:03 pm

Vandaag Buster zijn wandeling op de gewone plaats. :(
Op vele plaatsen sluikafval, blik, gebroken glas. Er zijn nogthans voldoende vuilbakken aanwezig. Fiets, wandelpad met luidruchtige bromfietsen waar dit niet toegestaan is.
Vele wandelaars met en zonder honden door het zonnige weer. Je moet daar goed uit je doppen kijken om niet in de hondenpoep of iets anders te trappen in het gras. Er zijn wel 2 hondentoiletten voorzien maar die gebruikt men liever niet. xp Er is een eind verderop een speelweide voorzien waar honden mogen loslopen, gebruikt men ook al niet. Resultaat, je fret en de omgeving zeer nauwlettend in het oog houden. Er lopen daar hondenbezitters rond die amper in staat zijn om hun zware viervoeter onder controle te houden aan de lijn. Nieuwsgierige hondenbezitters met een loslopende hond die het niet nodig achten om de hond aan te lijnen om een praatje met je te maken. Na een vriendelijke opmerking om de hond te willen aanlijnen om geen ongelukken te veroorzaken heeft men het toch gedaan. :domhoog: Een eindje verder meerdere loslopende en spelende honden, rechtsomkeer met Buster en andere richting. Kom je van achter de struiken en hoor je daar zeggen" die met haar rat is daar weer, als de hond die te pakken krijgt blijft er niets van over". Mevrouw er attent op gemaakt dat het een fret is en ze de hond vast en zeker niet zou kunnen stoppen gezien het grote formaat van de hond. :mrgreen: Buster op de arm en weer een andere plaats opgezocht. Ik ben er amper 5 min en alweer een andere niet aangelijnde hond ook daar. Nu heb ik niets tegen hondenbezitters, maar zou het toch aangenamer vinden mocht men wat meer rekening houden met ook anderen op wandel met hun huisdier. :roll:
Van pure ellende dan maar met Buster ipv gras, struiken en leuke omgeving verhuist naar de straten waar het minder leuk vertoeven is. :(
Ik ben vast een onverdraagzame oude zeur. :s
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Hoe leuk wandelen kan zijn

Berichtdoor Jamjam » zo sep 30, 2012 9:55 pm

Neen, je bent geen oude zeur hoor :) Maar het is daar indd erg... meestal ga ik op een klein pleintje (waar vroeger dat winkeltje 'Het Knabbeltje' was... als je dat iets zegt) ... geen groot paradijs, maar meestal wel hondvrij :)
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Hoe leuk wandelen kan zijn

Berichtdoor Margiet » zo sep 30, 2012 10:54 pm

Jeanine, hier nog een onverdraagzame ouwe zeur ... Ik krijg er wat van!! :hammer:

Ze bekritiseren ons, gestoorde mensen met een "rat" op straat, vies stinkbeest dat bijt ook nog maar hun honden mogen alles ...

Aanlijnen is idd vermoeiender, dan moet je zelf wat meer kilometertjes lopen om dat beestje genoeg beweging te geven, hé!! Ons Ice liep vroeger dolgraag op straat, in 't veld, maakte haar niet uit en zonder leiband liep ze ook even braaf mee als met dat ding rond haar nek. Niet alleen "omdat het zo hoort" maar ook voor haar eigen veiligheid (ik had niet gedroomd willen hebben dat ze, schrikkend van iets, onder een auto ofzo terecht zou komen) bleef die leiband dus aan.

En niet voor 't één of voor 't ander, er zijn plaatsen waar je anderen niet stoort als je je hond zonder riem wilt uitlaten, zoek die ff op als het voor het beestje beter is echt te kunnen rennen, dan kunnen andere mensen ook rustig buiten komen met hun "rat" !! ;)
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: Hoe leuk wandelen kan zijn

Berichtdoor snoesje53 » ma okt 01, 2012 9:42 am

mensen blijven toch nog steeds aangekeken of nagekeken als je met een fret op straat komt
het zijn vieze stinkende,bijtende dieren he :roll: :roll:
ik vraag me af waarom ik e dan in huis wil hebben ..... pffff erg he
zo zie je maar weer eens hoeveel mensen zich dan "dierenvrienden" durven te noemen.
een dierenvriend houd van alle levende wezens..... als ik er geen spinnen,muggen ,wespen,bromvliegen,enz moet aan toevoegen zie ik e allemaal graag :lol: :lol:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Hoe leuk wandelen kan zijn

Berichtdoor jeanine » ma okt 01, 2012 8:03 pm

Jam jam, toch wel erg klein daar voor Buster zijn energie. Op nog twee andere parken in de nabijheid lopen er ook vaak honden los. :(
Onlangs nog te horen gekregen van een oud ventje dat het bloedzuigers zijn. :roll: Een dame met een handicap info over verzorging en kosten gegeven, zo besloot mevrouw dat haar budget ontoereikend was om in de toekomst een fret te houden. Ze heeft een hond die ze dagelijks uitlaat en advies van de Dr. gekregen mocht er iets aan de bejaarde hond overkomen zij best weer een huisdier zou aanschaffen. Het in beweging blijven is een noodzaak voor die dame. Daardoor dacht ze dat een fretje misschien wel een betere keuze kon worden.
Een jongentje van 10 met bijtwondjes op zijn handen door een frettenpup, hij had wel geen schrik en voordien hadden ze ook al fretjes gehad. :domhoog:
Veel mensen van vreemde origine die vragen wat dat is en de Nederlandse benaming er van. Mensen die zelf naar je toekomen en echt vragen stellen, zoals wat het diertje kost en waar je dat kan vinden. Of het bijt is ook een veelgestelde vraag.
Het is niet altijd negatief en vaak krijg ik het gevoel dat er frettenleed voorkomen kan worden als men er iets meer over weet. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Hoe leuk wandelen kan zijn

Berichtdoor Jamjam » ma okt 01, 2012 9:12 pm

Het is indd een beetje klein voor Buster, alsook voor Flobbe :p Maar af en toe is het beter dan niks...plus dat ik geheel de blok rondga, tot aan men huis en dan terug...tot dusver heeft ze het precies nog niet door dat ik haar fop :)
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Hoe leuk wandelen kan zijn

Berichtdoor nielsvl » di okt 02, 2012 3:45 pm

Dat bloedzuigen moet iets Gents zijn, heb die vraag op Beestjes&Baasjes ook al te horen gekregen dacht ik...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Hoe leuk wandelen kan zijn

Berichtdoor jeanine » di okt 02, 2012 5:32 pm

Stadsmensen zeker :rol:
Afbeelding

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Hoe leuk wandelen kan zijn

Berichtdoor Peewee » do okt 04, 2012 7:57 am

Dat bloedzuigen moet iets Gents zijn, heb die vraag op Beestjes&Baasjes ook al te horen gekregen dacht ik...
Dito :p
"Dat zijn vampieren he mevrouw want die zuigen bloed?" :twisted: :rol:
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten