Lilly op haar ziekebedje

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor jonalies » zo okt 14, 2012 6:36 am

http://i1252.photobucket.com/albums/hh5 ... bffc48.jpg

er is nog steeds geen verandering in haar toestand ! ocharme !

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor Margiet » zo okt 14, 2012 6:51 am

Hallo Chris, ff zeggen dat de link niet werkt bij mij ... Ik had je vanavond nog willen bellen maar vermits het al 22u15 was vóór ik de kans kreeg, durfde ik niet goed meer ! ;)

Is er na die kleine trilling van in de week geen herhaling meer gekomen? Hoe is ze qua "gemoed" ? Eet ze nog steeds goed enzo?

Pfff, wou dat we al donderdag waren eigenlijk al vrees ik dat Ine, Sonia en Nellie samen ook geen wonderen gaan kunnen verrichten maar toch ... ik hoop dat ze iets meer vinden dan hetgeen wij nu weten. Het is echt wel tijd voor de kleine pruts dat er toch ietsjes verbetering gaat komen, hé? :(

Toch erg hoe ze duizenden keren kunnen spelen zonder problemen en hoe dan één foute beweging dit teweeg kan brengen. Ik hoop echt dat het snel betert of toch alleszins iets vooruit gaat, het is tijd dat Lilly'tje mag gaan genieten van haar heerlijk leventje bij jullie ...

Ik ben niet op veel punten bijgelovig maar ga toch een kaarsje aanzetten bij onze Mike, het ventje heeft naar mijn gevoel al eerder het onmogelijke mogelijk gemaakt!! ;)

@ Lilly : muizemuis, de moed niet laten hangen, hé pruts, we blijven een oplossing zoeken, hoor. Dikke knuf, xxx Oma
Afbeelding

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor jonalies » zo okt 14, 2012 9:07 am

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor Margiet » zo okt 14, 2012 10:57 am

Wat ligt ze daar heerlijk zacht mooi te wezen!! :wub:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor jeanine » zo okt 14, 2012 12:32 pm

Zo aan haar oogjes te zien heeft ze niet echt veel pijn. Ik hoop dat de da dit bevestigd. Ik ben echt benieuwd naar de reactie van de da morgen, of er verbetering is waar te nemen.
De duimpjes voor dat lieve snoetje blijven, ze ligt in elk geval heel knusjes daar.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor Margiet » zo okt 14, 2012 2:31 pm

Chris stuurde vanmiddag een sms-je om te zeggen dat Lilly's pootjes en staartje herhaaldelijk getrild hadden vanmiddag tijdens het drinken van haar Viyo (waar ze hier zo dol op was en nog steeds blijkt te zijn :D ) !! :domhoog:

Als dat een mens zijn sombere stemming dankzij die nutteloze stemming waar je voor door de kou moet, niet helemaal opfleurt, weet ik het niet meer !!! :rol:

Afbeelding ;) Je doet het schitterend, muizemuis!! :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor jeanine » zo okt 14, 2012 6:02 pm

Ik hoop dat ze iedereen kan verrassen met een volledig herstel. Toch weer wat meer hoop nu, hoe klein en traag de verbetering ook is. :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor Margiet » zo okt 14, 2012 8:42 pm

Vermits Lilly zich nu niet kan verplaatsen ligt ze dagelijks wel eens in haar eigen vieze troep. Chris geeft haar 3x daags een badje, met "frettenhydrotherapie" :p en ik vraag me af wie dat al 2 weken over zou hebben voor zo 'n klein frettenmeisje, maar ondanks dat beginnen haar pootjes en staartje rood te zien. Vandaag dan maar onze Da gebeld, zalfjes tegen doorligwonden kan je nu wel bij de apotheker vinden maar welke kunnen geen kwaad als ze er van zou likken, hé?

Blijkbaar zijn al die baby-zalfjes (Penate heette die die ik vroeger had, Chris) onschadelijk als ze er geen halve pot van opeten, die dingen zijn allemaal op basis van paraffine waar ze dus hoogstens hondsmisselijk van kunnen worden. Toen ik dan Tom vertelde dat die trillingskes er geweest waren vandaag zei hij heel zeker van zijn stuk : "Da's het begin !" :domhoog:

Chris, die zalf die jij zei, iets met "Me ... sil" ofzo, mocht ook, zei Tom. Hij bevestigde idd ook ons vermoeden dat Lilly toch opnieuw "iets" moet voelen als ze zich ineens weer wat likt ... :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor Bientje » zo okt 14, 2012 10:01 pm

Mytosil... Ik had haar die zalf aangeraden. heb ik hier al verschillende keren gebruikt als de honden een open wonde hadden om de randen van de huid vochtig en soepel te houden. Is eigenlijk baby zalf...

Goed bezig Lilly!!! Volhouden meisje, en gij ook Chris!!!

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor jonalies » ma okt 15, 2012 7:27 am

Bedankt voor de naam van de zalf,zal ik zeker gaan halen en gisterenavond met het badje hield ze haar staartje heel de tijd rechtop !!! met veel moed doen we zo voort :D

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor jonalies » ma okt 15, 2012 7:57 am

Afbeelding
de poes Indy kan het niet laten om de frettenbrokjes te gaan jatten :p

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor Margiet » ma okt 15, 2012 8:42 am

Bedankt voor de naam van de zalf,zal ik zeker gaan halen en gisterenavond met het badje hield ze haar staartje heel de tijd rechtop !!! met veel moed doen we zo voort :D
Ik zit hier zowaar met tranen in mijn ogen van blijdschap ... Flinke meid en flink baasje!!! :domhoog:

Gauw een nieuw kaarsje aansteken bij onze Mike en nog een babbeltje slaan met ons ventje ... ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor jeanine » ma okt 15, 2012 9:41 am

Honingzalf zou men ook gebruiken bij dieren met wondjes, zelf geen ervaring mee. Die kleine meid beseft dat baasje haar helpt door haar proper te houden. Een dier dat zichzelf niet proper kan houden gaat snel bergaf als het in zijn vuil moet blijven liggen.
Het gaat daar de goede richting uit :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor Jamjam » ma okt 15, 2012 7:54 pm

Super dat het de goede kant op gaat. We duimen verder tot ze helemaal beter is! :domhoog: :domhoog: :domhoog:
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor snoesje53 » ma okt 15, 2012 8:32 pm

het geeft zo een warm gevoel als ik dit allemaal lees
ik hoop dat alles terug goed komt met het meisje
het gaat wel de goede weg op,dankzij de fantastische goede zorgen van chris :bow: :bow:
er zouden idd al heel veel mensen opgegeven hebben (van die mensen waar een baksteen zit ipv een hart)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor Margiet » di okt 16, 2012 5:40 am

Voor de zekerheid toch ff nieuw kaarsje aansteken voor ik naar Dromenland vertrek!! ;)

Nog "staart in de lucht", Chris?? :p

Ik bel straks "e minuutje" als het goed is, oké ? ;)
Afbeelding

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor jonalies » di okt 16, 2012 7:15 am

ja hoor, gisteren heel de dag, nu ligt ze nog in dromenland. en die zalf doet het goed alleen....ze aanbrengen,das wat anders, ons pruts wil zooooo graag op wandel gaan hé
@ margriet, bel gerust maar ben wel deze dagen veel weg naar de kleindochter, anders bel ik vanavond even :rol:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor Margiet » di okt 16, 2012 2:40 pm

Prima!! :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor Bientje » do okt 18, 2012 12:19 am

Succes morgen bij Ine met de kleine meid he!!!

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor jonalies » do okt 18, 2012 7:24 am

ik ben blij dat ik vandaag kan gaan naar Ine want ze reageerd allergisch op Mitosyl zalf, op de 2e dag werd ze bijna gek als ik ze erop smeerde en haar pootje werd donkerrood !! vlug eraf doen was de boodschap maar er moet wel iets gebeuren met dat pootje,dat kan zo niet verder. Duimen dat de da positief is !!!

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor Peewee » do okt 18, 2012 9:29 am

Je hebt zo van die kussens tegen doorlig/zitplekken... Mss een idee om onder haar te leggen? Je kan er dan een kussensloop ofzo overtrekken zodat je het kan verversen...

http://www.zitkussen.com/anti-decubitus ... ssens.html

http://www.2dehands.be/revalidatie-zorg ... c_id=&afd=
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor Margiet » do okt 18, 2012 4:13 pm

:wub: :wub: :wub: Ons Lilly'tje zag er zóóó goed uit, hé !!! :wub: :wub: :wub:

Ondanks haar probleempjes met de pootjes lag ze met de meest ondeugende toet door de carrier te piepen, telkens weer verdwijnend als ze maar dacht dat Ine of ik haar pakken wilden ... :p

Het heeft me echt moeite gekost om de kleine meid te laten gaan, ik heb mezelf een paar dagen verweten dat ik dat niet had mogen doen en als ik haar dan nu zie, zo heerlijk lief kijkend naar Chris, haar kopje tegen Baasjes nek leggend en alleen maar gepakt willen worden door haar verwen-mama zelf ... dan weet ik dat we absoluut het juiste hebben gekozen voor ons "Foetsjie" . :domhoog:

En de rest van het nieuws mag Baasje zelf vertellen!! ;)
Afbeelding

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor jonalies » vr okt 19, 2012 7:27 am

Mercie Margiet, voor de leuke woorden !!!
Er is al reactie dus het gaat de goede weg op maar het kan nog heeeel lang duren alvorens ze terug haar achterpootjes kan gebruiken.
Voor haar rode plekken op haar pootjes heeft oma Margiet zalf meegegeven maar dat heeft ze niet graag dus breng ik maar een klein beetje aan ,beter dat als niets hé
Voor de rest ben ik weeral kilo's watten gaan halen voor haar der in te leggen :p

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor Margiet » vr okt 19, 2012 3:02 pm

Voor de rest ben ik weeral kilo's watten gaan halen voor haar der in te leggen :p
Werd ze nog niet "zacht" genoeg gelegd, nee, ons verwend spookje? :wub:

De kleine meid verdient het echt wel, heeft echt een eerste rotjaar gehad maar volgens mij is ze er gelukkig al héél veel van vergeten. Zelfs haar angst bij Ine leek voor een groot stuk verdwenen in vergelijking met die eerste keer dat ze er 5 maanden geleden binnen ging. :domhoog:

Jouw Lilly'tje heeft een reden om beter te worden, Chris, dat zie je ook aan haar, dat komt wel in orde!! Kaarsje brandt nog steeds, hoor, maar de wisselwerking tussen jullie zal toch de meest belangrijke "genezing" voor haar zijn, dat lees je gewoon in haar oogjes. We zeiden het gisterenavond nog tegen mekaar Edwin, Sabine en ik, hoe ze naar je kijkt ... ik krijg er gewoon kippevel van, zo schattig!! :wub:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Lilly op haar ziekebedje

Berichtdoor jeanine » vr okt 19, 2012 5:59 pm

Reden om blij te zijn. :domhoog: Lilly laat haar kopje dus gelukkig niet hangen en herstel in het vooruitzicht. De doorligwondjes goed verder verzorgen tot ze weer op de poot is. En het komt goed met de tijd :) Het vraagt veel van een baasje om zo een verlamd prutsje zo lang te verzorgen. Hou de moed er verder in ;)
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten