Prins Laurent stichting in Gent

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Prins Laurent stichting in Gent

Berichtdoor jeanine » wo dec 26, 2012 6:43 pm

Zit ik vandaag in het stadsmagazine te kijken en mijn hart maakt een heel klein sprongetje. Een foto van een fret. Het artikel krijgt meteen mijn bijzondere aandacht. Waar ik vroeger al aangedacht had als een mogelijkheid, wat meer dan waarschijnlijk weer eens een droom voor de fretten en mij zou blijven. :euh: Het voelt aan als een Kerstgeschenk wat ik lees, mijn droom wordt vervuld. Kan misschien hoogdravend of onnozel klinken maar ik ben er echt wel heel erg blij mee dat daar verzorging van fretjes mogelijk door wordt.:)
Voor de mensen die het wat moeilijker hebben in onze maatschappij is er nu ook eens aan de fretjes gedacht als huisdier. :domhoog: :domhoog: :D
Het staat niet in de link maar ik heb het dus wel gelezen in het infoblad van Gent. Hopelijk volgen de andere steden het voorbeeld.

http://www.ugent.be/nl/actueel/nieuws/p ... e-gent.htm
Nu maar hopen dat de baasjes die in aanmerking komen de weg weten te vinden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Re: Prins Laurent stichting in Gent

Berichtdoor weazel » wo dec 26, 2012 6:54 pm

Mooi initiatief van prins Laurent ; toch één van zijn familie die zich nuttig maakt :lol:
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Prins Laurent stichting in Gent

Berichtdoor jonalies » do dec 27, 2012 6:52 am

Dat bestaat al jaren in antwerpen en brussel. Ik zelf ben er al 3 jaar ingeschreven ,toen met mijn honden, en nu met de poes en Fredje,maar een probleem is dat ze niets van fretjes afweten , de DA daar heeft nog geen enkel fretje behandeld en toen ik met Fredje ging heeft ze een verkeerd vaccin gebruikt ! dus toch maar oppassen met fretjes nu kan ik wel gaan volgend jaar gaan en vragen naar het juiste vaccin maar als er een probleem opduikt ben ik er toch niet voor te vinden om er naar toe te gaan met een fretje. voor hond en poes geen probleem en als je echt een laag inkomen hebt (zoals ik ) is het een fantastisch initiatief !!! alles is kosteloos : labo,rx,operatie ......
met dank aan Prins Laurent

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Prins Laurent stichting in Gent

Berichtdoor jeanine » do dec 27, 2012 12:19 pm

In Gent hebben ze wel ervaring met fretten. Destijds heeft men mijn da geholpen om zelf de Lupron op te kunnen splitsen. Idem met het onderzoek voor Freebee haar stoelgang in dat labo. Wetenschappelijk onderzoek naar HB bij fretten nemen ze ook een voortrekkersrol in.
Als je het moeilijk hebt om de rekeningen te betalen voor je huisdier is het toch veel beter of geen hulp te kunnen geven. Ervaring kan je maar opdoen als je die diertjes ook over de vloer krijgt. Dat is bij elke da zo, ze krijgen veel te weinig in hun opleiding over de fret te zien. Het maakt ook verschil als je zelf wat weet van wat ze mogen krijgen of niet. ;)
Afbeelding

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Prins Laurent stichting in Gent

Berichtdoor jonalies » vr dec 28, 2012 6:46 am

Bedoel je de stichting in Gent ??

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Prins Laurent stichting in Gent

Berichtdoor jeanine » vr dec 28, 2012 10:42 am

Jonalies, in Gent heeft de stichting een plaats gekregen in de dierenkliniek van de universiteit. Niet alle gebruikers op het forum zijn unaniem over de goede verzorging van fretten. Anderen waren dan wel tevreden ook omdat men er rekening hield met de sociale toestand van die mensen.
Als men waar jij gaat meer fretten over de vloer krijgt zal men ook daar meer ervaring kunnen opdoen. ;)
Afbeelding

Kimster
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 2:52 pm
Locatie: Gent

Re: Prins Laurent stichting in Gent

Berichtdoor Kimster » vr dec 28, 2012 6:20 pm

Ik zag vandaag ook de foto van een fret in het tijdschrift van Gent :wub:


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten