smerige griep

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

smerige griep

Berichtdoor snoesje53 » vr jan 25, 2013 12:13 pm

mijn 3 klein deugenieten graken maar niet van die griep genezen he,de sukeltjes
de ene dag gaat het al wat beter dan de andere,maar genezen zijn ze zeker nog niet
ondertussen heb ik zelf ook de griep gehad en ben er al redelijk door
gisteren bv was loekie aan het niezen..... het stopte maar niet :(
vandaag heb ik hem nog niet gehoord. die AB help volgens mijn mening echt niets
ik heb zelfs de indruk,dat het slechter is als ik die geef.ik heb hen deze morgen en gisterenavonds niets meer gegeven,en ze zijn precies wat beter nu
(het kan ook een indruk zijn he) ik heb gisteren alles eens grondig geschuurd ,wet veel water,de borstel en een goeie geut ontsmettingsmiddel erin
ook aan de was voeg ik wat ontsmettingsmiddel nu .... (dagelijks alles uit de kooi en vers gerief er terug in
ik heb een dik deken over de kooi gelegd en de deur ff een kwartiertje open gezet om te verluchten
ik weet niet wat ik nu nog meer kan doen om dat smerig virus buiten te krijgen .... als er tips zijn...... we kunnen ze gebruiken

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: smerige griep

Berichtdoor Bientje » vr jan 25, 2013 1:02 pm

Een echte griep is een virale infectie en daar kan je niets tegen doen. AB helpt daar niet tegen. Ik heb onlangs een soortgelijk iets meegmaakt met mijn katten. Alle 17 waren ziek, 2 hebben zelfs 10 dagen bij de da gelogeerd aan het infuus om niet uit te drogen, en voor 1 mocht het niet baten. Maar de algemene conclusie was: aan geizen het een vorm van griep is, helpt er geen ab en moeten ze het zelf overwinnen. Het enige wat je kan doen, is de bijwerkingen bestrijden (vooral zien dat ze niet uitdrogen) en alles poetsen met ontsmettingsmiddel. Ook proberen ze uit elkaar te houden, want anders blijven ze elkaar aansteken. (Ik zeg wel proberen he ;) )

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: smerige griep

Berichtdoor Peewee » vr jan 25, 2013 1:11 pm

Ditto... Hier ook jog steeds niet genezen en vandaag lijkt het weer erger dan gisteren vooral Indy loopt nu erger te hoesten terug...
Sedert gisteren geef ik de metacam niet meer en nu lkt het dus weer erger, weet niet of dat er iets mee te maken heeft... Ga vanavond er nog eens mee naar de DA denk ik maar denk niet dat die veel zal kunnen doen :s
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: smerige griep

Berichtdoor Margiet » vr jan 25, 2013 1:35 pm

Metacam is enerzijds pijnstillend (wat hier niet nodig is) maar anderzijds ook koortswerend, ontzwellend en ontstekingswerend.

Kan dus best dat de bronchiën (heet dat bij fretsels ook zo??) idd weer meer gezwollen zijn zonder Metacam dan mét Metacam, wat prikkelingen of druk in de keel kan geven met als gevolg : hoesten! :(

Al eens geprobeerd iets met Eucalyptus te halen en hen wat te laten "dampen"? Onze Da heeft "Pulvirex" in huis, paar druppeltjes in hete kom doen (fret in lege carrier zetten, kom voor het deurtje op een 15cm afstand van dat deurtje en grote fleece ofzo over het geheel) en hen 20 minuten laten dampen. Maakt de slijmen los, dan hoesten ze het makkelijker op en verzacht zodat de prikkelingen in hun keel verminderen ...

Voor "gewone" hoest helpt het hier, bij allergie ook maar dan moet het bijna dagelijks ...
Afbeelding

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: smerige griep

Berichtdoor Peewee » vr jan 25, 2013 4:27 pm

Heb niet de indruk dat ze met slijmen zitten... Ze niezen vooral veel...
Ik heb inhalene in huis, kan het eens proberen...
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: smerige griep

Berichtdoor jeanine » vr jan 25, 2013 6:05 pm

Ik denk dat Inhalene nogal straf is. Kan zelf dan amper ademhalen met dat straf spul. xp Met griep moet iedereen uitzieken en kan je enkel de symptomen wat bestrijden. Koortswerend middel tegen pijn en koorts. Kijken of er geen gekleurd snot bij komt, AB is dan wel meestal nodig . 2 druppeltjes Bisolvon baby helpt om de slijmen los te krijgen, vrij verkrijgbaar. Verder de kooi en was ontsmetten zoals Snoesje zegt en dat zal het ongeveer zijn. Veel licht verteerbaar voedsel geven zoals Waltham. Ik hoop dat de griep ons huisje niet aandoet voor ons Freeke. :bow:
Veel beterschap aan alle zieken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: smerige griep

Berichtdoor jeanine » vr jan 25, 2013 8:19 pm

Nog iets heel belangrijk vergeten voor de nieuwe mensen. :hammer: Geef NOOIT Aspirine of Paracetamol aan je huisdier,het is dodelijk, wel bij de da om medicatie als Metacam gaan.
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: smerige griep

Berichtdoor snoesje53 » ma jan 28, 2013 8:30 pm

ik denk (hoop) dat ze er nu echt door zijn
ik heb wat gedampt met rynathiol 2 keer per dag met een 3-4 druppeltjes (dus zeker niet te straf )
en sederd een dag of 2 heb ik niets meer gehoord van hoesten of niezen
hout vasthouden,dat het nu eindelijk voorbij is ...... ik geef de synulox nu nog 1 keer per dag ipv 2 keer.....

nu ze wat beter zijn kan ik weer eens aan mezelf beginnen ..... madam is van de trap getotterd en heb mijn enkel zwaar verzwikt en mijn pols goed pijn gedaan :oops: een geluk dat er niets gebroken is maar tis toch wel pijnelijk ......
ze hebben mij gezegd dat het kan helpen als je het licht doet branden als je om 4 u snachts de trap af komt..... ik kan het eens proberen he :mrgreen:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: smerige griep

Berichtdoor jeanine » ma jan 28, 2013 8:41 pm

Na het uitzieken komen ze er wel weer bovenop. :domhoog: Licht op de trap is dikwijls geen luxe :mrgreen: Beterschap ;)
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 39 gasten