het zotte trio

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
eagle_without_wings
Berichten: 49
Lid geworden op: di dec 27, 2005 2:05 pm

Berichtdoor eagle_without_wings » wo jan 18, 2006 10:28 pm

oke vandaag zijn we gaan zien naar 3 fretjes die weg moesten weggens een verhuis en het was liefde op het eerste gezicht.
hier even een korte samenvatting er over.

albino moertje van ongeveer 3 jaar
heeft de naam vampy gekregen maar wordt meer ini mini genoemt omdat ze zo klein is

Afbeelding

blazer moertje van 4/5
ze gaat nu door het leven als buffy

Afbeelding
Afbeelding

dan hebben we nog een wildkleur rammetje van 5/5
die gaat door het leven als reiko

Afbeelding
Afbeelding

al moeten de 2 laatste nog groeien toch hebben ze al een redelijke omvang ( 830gr voor buffy en 940gr voor reiko ) en dan ons ini mini nog met haar 370 gr

Snoopyke

Berichtdoor Snoopyke » do jan 19, 2006 8:38 am

Amai, 370 gr , da is echt wel ini mini.

Aan de kooi heb ik gezien dat jullie precies een goed systeem hebben voor de frettenbak vast te maken (met zo een draaischroef). Bij ons hangt daar een heel systeem met koorden enzo aan :)

Hope

Berichtdoor Hope » do jan 19, 2006 11:10 am

Alé proficiat met jullie nieuwe aanwinsten!
Wa een kleine pruts...370g? Wa moet da in de zomer zijn?
Verwen ze meer heel goed!!! ;)

eagle_without_wings
Berichten: 49
Lid geworden op: di dec 27, 2005 2:05 pm

Berichtdoor eagle_without_wings » do jan 19, 2006 11:45 am

ik vindt het ook redelijk weinig dus zullen we zien dat we die beetje kunnen vetmesten.
weet er iemand iets da gezond is voor de fretten maar waar ze van bijkomen? ( en niet afkomen met totally ferret ofzo he :P want dat zijn we wel vanplan om te kopen )

wat ik ze eerst ga moeten leren is een drinkfles wat ze zijn dat niet gewoon ze zijn een kommetje met water gewoon. dus zet ik het kommetje maar in hun kot ls we er niet bij zijn en ander het kommetje weg en ze regelmating met het gezicht eens tegen het flesje duwen dat ze leren dat daar ook water uitkomt.

Hope

Berichtdoor Hope » do jan 19, 2006 11:47 am

Waltham... :D
Ma da wist ge waarschijnlijk al.

mega
Berichten: 34
Lid geworden op: do okt 13, 2005 9:14 pm

Berichtdoor mega » do jan 19, 2006 12:11 pm

hoi,
er bestaat ook ferretvite met een hoog calorie gehalte, das in een tube, maar ik weet wel niet of dit veel helpt...
groetjes an en sita

Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » do jan 19, 2006 12:38 pm

een vers eigeel, een theelepeltje room, wel maar eens om de 2 weken of zo he, anders gaan ze diaree krijgen... en waltham idd, dat vind je op fretten.nl of bij je DA

groeten
hostekes

Snuggles
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 16, 2005 4:18 pm

Berichtdoor Snuggles » do jan 19, 2006 1:42 pm

Hehe
Ik zie dat je toch verkocht was?? :P
Ik hoop Reiko snel te zien want ge weet oe verkocht ik aan hem was é :P:P:P
Alvast veel plezier met de nieuwe aanwinst
groetjes
Vele vrolijke mokjes en bokke sprongetjes van het vijftal :P :
[IMG]usera.i42.photobucket.com/albums/e311/Fretten/onderschrift.jpg[/IMG]

Jessiecroft
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 8:05 pm

Berichtdoor Jessiecroft » do jan 19, 2006 2:06 pm

ik heb ook ferretvite, daar zit inderdaad héél vééééél caloriën in en dat mag gebruikt worden als fretjes niet willen eten, nogal mager zijn, ziekjes zijn....

Dus gebruik maar, maar ook niet te veel! Anders zullen ze misschien niets anders willen.

Mijn grumpy'tje moet die tube nog maar zien en hij wordt al zot (ja idd, zotter dan hij al is) :D

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do jan 19, 2006 2:49 pm

hallo allemaal :) ik ben hier net aangekomen door mij te registreren enzo en vind dit dus geweldig! Nog mensen die van fretten houden en niet alleen "Akelige beesten" roepen en dan door hun eigen schuld gebeten kunnen worden! Ik zie dat je net 3 mooie fretjes blij hebt gemaakt met een nieuwe thuis, maar in hemelsnaam...zo licht? Ik heb hier ook een lichtgewichtje zitten in mijn ogen, maar de 750gr haajt ze toch makkelijk denk ik. Waren ze er zo erg aan toe dan? Sukkeltjes, verzorg en vooral verwen ze maar heerlijk, ze zijn zo lief. Totally Ferret haal ik ook altijd bij de veearts, dat is idd heel goed, ook de stoelgang blijft oké daarmee, maar vroeger of soms bij de feesten krijgen ze verse, afgekookte kippenfilet, daar zijn ze nogal dol op. Die drikkteut kan je hen ook sneller aanleren door een beetje abrikozenconfituur op dat rolletje te doen, wel niet pedagogisch, maar ze hebben het razendsnel door. Eentje heeft er ook een heel kaal staartje zag ik, al aan Stronghold gedacht? Dat regelt de hormonenhuishouding naar't schijnt een beetje en na 2 maanden had de onze weer een dik wit staartje. Het helpt ook heel goed tegen die ontstekingen in hun oren, eens per maand gebruiken en de miserie is voorbij, vooral voor hen dus! Groetjes en veel geluk met uw nieuw trio, Margit
Afbeelding

Hope

Berichtdoor Hope » do jan 19, 2006 3:25 pm

750g valt echt nog wel mee.
350g daarentegen is toch weinig.
Ons moertje weegt in de zomer rond de 440g.
Maar in de winter is dat natuurlijk wel meer.

@Margit: welkom op het forum.
Jaja, wij zijn allemaal frettengek. Je zal hier wel direct thuis voelen. ;)

eagle_without_wings
Berichten: 49
Lid geworden op: di dec 27, 2005 2:05 pm

Berichtdoor eagle_without_wings » do jan 19, 2006 9:38 pm

thx voor de antwoorden en de tips allemaal :D

die abrikozenconfituur mag da ook aarbeien zijn %)

voor die producten ( Stronghold en ferretvite en Waltham ) zal ik eens rondzien of ik die vindt ( eventueel op de meeting zondag )
nog vraagje over die room is dat eender welke room ( kattenroom , koffieroom , slagroom , enz %) )

en voor de rest zullen ze wel goed verwent worden :D


[Gewijzigd door eagle_without_wings op 2006-01-19 21:44:37]

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr jan 20, 2006 5:55 pm

fijn zo'n reactie krijgen al de eerste dag! Ja, ik denk dat ze aardbeien ook wel lusten hoor, :) het zijn snoepers hé.Wat ik even vragen wou, die namiddag van jullie zondag, waar is dat, in Mechelen? Ik ben van Hasselt en eigenlijk een schrikscheet in de auto op plaatsen waar ik het niet ken. Is het moeilijk te vinden van hieruit, denk je. Moet je buiten het paspoort, het speciale spuitje en dat naamplaatje nog iets bij hebben? Ik zou blij zijn moesten jullie me nog iets kunnen laten weten, ik wil er al zo lang graag naartoe. Bedankt alvast!
Afbeelding

Hugoke

Berichtdoor Hugoke » vr jan 20, 2006 6:17 pm

Origineel gepost door margit

fijn zo'n reactie krijgen al de eerste dag! Ja, ik denk dat ze aardbeien ook wel lusten hoor, :) het zijn snoepers hé.
aardbeien voor een fret????????
ok, ik ben ook wel eens in de fout gegaan met snoepjes op basis van nootjes enzo maar dat is heel slecht voor een fret.
laat staan aardbeien ~0
als ik me niet vergis, is alles waar geen vleesproducten inzitten slecht voor ons prutskes. %)
je kan ook gewoon ferretone aan die teutekes doen.
is iets gezonder en minder zoet dan die gelei.



[Gewijzigd door Hugoke op 2006-01-20 18:22:42]

eagle_without_wings
Berichten: 49
Lid geworden op: di dec 27, 2005 2:05 pm

Berichtdoor eagle_without_wings » vr jan 20, 2006 6:59 pm

we hadden iets van haarbal pasta gekregen van de vorige eigenaar dus heb daar maar een beetje van gebruikt die msaak kennen ze dus :D

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za jan 21, 2006 1:32 am

die van mij vinden die harbalpasta maar niks, ze halen er hun neus voor op! Wie zegt er dat die beestjes streken kunnen hebben, allé nu!! Voort moment loopt er hier nog een ander strekenmarjanneke mijn vredig slapende fretjes wakker te maken. Mijn Cacharelle (de oh zo fiere poes) loopt over hun kooi! Slaapwel, ~z~
Afbeelding

eagle_without_wings
Berichten: 49
Lid geworden op: di dec 27, 2005 2:05 pm

Berichtdoor eagle_without_wings » ma jan 23, 2006 5:43 pm

oke vanavond is een spannende avond wat ze gaan naar de DA voor een welkoms onderzoek en inentingen dat ze de volgende speeldag erbij kunnen zijn.

ook heb ik ze even terug gewogen

buffy : eerst 830 gram - nu 920 gram
reiko : eerst 940 gram - nu 1090 gram
vampie : eerst 370 gram - nu 460 gram

dus ik denk da het een beetje de zenuwen waren van de verhuis bij het vorige baasje en de stress maar nu beginnen ze zicht goed thuis te voelen.

en natuurlijk horen er ook nog foto's bij dit bericht van de luiaards:

Afbeelding
buffy vraagt zich af wat dat flitsend ding is

Afbeelding
buffy die zich afvraagt waarom ze zo moet gaan zitten

Afbeelding
nuffy die haar haarbal pasta mag testen

Afbeelding
onze reiko op verkenning

Afbeelding
en dan kan de fereton er aan die we juist gekocht hebben

Afbeelding
neem maar meer foto's we trekken het ons niet aan laat ons verder likken

Afbeelding
en hier likken ze dan met hun 3 tesamen

oke volgende keer ga ik zien da ik wa meer foto's van reiko en vampie kan maken

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma jan 23, 2006 11:49 pm

:P heerlijk nieuws van je gezinnetje, ze zien er ook geweldig uit vind ik. Wie van hen het liefst is weet ik natuurlijk niet, maar ik heb een persoonlijke voorkeur voor dat bruine ding, is dat Reiko? heb je ze alle 3 uit een opvang gehaald? Vind ik dus ook geweldig, had ik dat 3,5 jaar geleden geweten had ik dat ook gedaan, al zou ik mijn 2 schatten nog voor geen ander 100 fretten willen wisselen nu! Ze zitten aan men voeten de rollebollen met de hond, een pup van inmiddels 8 maanden die absoluut niet doorheeft dat fretten een eigen karakter hebben en zich niet aan haar aanpassen maar het omgekeerde verwachten! Ben je ondertussen bij de DA geweest voor onderzoek en prikjes? Wat zei die ervan? Gezond en goedgekeurd voor dit moment? Over een tijdje zijn ze wel op hun gewicht, het gaat nu al prima vind ik. Vooral Vampie doet het goed om van zover te komen. Je zal lekker eten voorschotelen veronderstel ik, goed gekruid met heel veel knuffels. Veel geluk ermee,
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » di jan 24, 2006 9:10 am

en, heb je ze al es wat van die waltham gegeven? Normaal zijn ze daar ook gek van en zie je de grammetjes erbij komen als je ze daarmee bijvoederd...

groeten
hostekes

eagle_without_wings
Berichten: 49
Lid geworden op: di dec 27, 2005 2:05 pm

Berichtdoor eagle_without_wings » di jan 24, 2006 11:43 am

@margit : ze komen niet van een opvang maar van iemand die verhuisde naar engeland en de fretjes niet kon meenemen.
normaal was de bedoeling van 2 fretjes te nemen maar omdat ze all 3 wegmoesten hebben we ze maar alle 3 genomen + nog een kot erbij ( dat nog niet op foto's staat )
de liefste voor het moment zou ik zeggen is reiko omdat buffy nog wel eens durft te knabbelen aan je vingeren en omdat vampie nog niet zoveel afkomt maar dat veranderd nog wel.
ze zijn gisteren gezondverklaard door de DA en hebben hun eerste prik gehad + iets tegen ontworming voor de zekerheid.
de bedoeling is van binnen een maand of 2 de 2 koten met elkaar te verbinden maar omdat de 2 jongste nog gecastreerd moeten worden wachten we daar mee omdat we ze nu apart kunnen zetten als het gedaan is

@ hoste : momenteel maken we ongeveer 7gr waltham klaar per dag waar vampie dan het meeste van mag opeten en dan de rest het potje uitlikken :D

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di jan 24, 2006 10:07 pm

"@ hoste : momenteel maken we ongeveer 7gr waltham klaar per dag waar vampie dan het meeste van mag opeten en dan de rest het potje uitlikken "

@eagle_without_wings : mag ik ff vragen wat "Waltham" is en hoe je dat maakt? Die van mij zijn wel niet te mager, maar iets lekkers zullen ze niet afwijzen,denk ik!! :P
Afbeelding

eagle_without_wings
Berichten: 49
Lid geworden op: di dec 27, 2005 2:05 pm

Berichtdoor eagle_without_wings » di jan 24, 2006 10:17 pm

die "Waltham" is een speciaal poeder om bij te komen.
kun je bij de DA kopen of op fretten.nl geloof ik maar dus eigenolijk voor zieken of magere fretten om op krachte te komen

Gebruikersavatar
theis
Berichten: 20
Lid geworden op: do dec 15, 2005 4:21 pm

Berichtdoor theis » do jan 26, 2006 12:35 am

hey

het zijn echt drie schatte van fretjes da zie ik zo al ;)
ik heb die van mij ook nog maar net dus met jou probleem weet ik geen raad maar met jou goede zorgen en de hulp van het forum komen ze er zeker weer bovenop daar twijfel ik niet aan.

greetz

eagle_without_wings
Berichten: 49
Lid geworden op: di dec 27, 2005 2:05 pm

Berichtdoor eagle_without_wings » wo feb 01, 2006 3:23 pm

om vanaf maandag zijn ze het aan het overschakelen op totally feret ze hebben 2 etensbakjes 1 met totally en 1 met het eten dat we nog over hebben maar dat bakje et totally is altijd veel rapper op dus dat overschakelen gaat echt geen probleem worden ze eten het liever.
het pakje van 50gr waltham is vandaag opgeraakt maar het heeft echt wel geholpen.
we hebben ook een tube ferretvite gekocht om ze 2 keer per week te geven maar dan bijten ze in mijn vinger omdat ze het laatste restje van hun 2 cm willen hebben %)

hieronder nog een de nieuwe gewichten :

buffy : nu 990 gr ( ongeveer als ze eens wou blijven stilzitten )
reiko : 1250 gr ( wilt ook ni blijven stilzitten )
vampie : 520 gr ( die blijft wel stil zitten ) :D

Wendy-ke

Berichtdoor Wendy-ke » do feb 02, 2006 10:07 am

Amai die 3 fretjes worden nogal in de watten gelegd bij jou, ze zijn echt met hun "snuit in de honing" gevallen bij jou. Ik wens je er veel plezier mee en geniet er maar met volle teugen van.
:P


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 31 gasten