adoptie fretje

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

adoptie fretje

Berichtdoor deesje13 » vr apr 05, 2013 10:27 pm

ben vandaag snow gaan halen :)
hij is super schattig ;)
hij loopt hier alles te ontdekken en komt tot hiertoe wel goed overeen met scrat ze hebben hier al goed met elkaar gespeeld
leuk om ze bezig te zien en te horen
snow laat zich ni doen door de katten of scrat
hopen dat ze overeen blijven komen maar heb er een goed oog in ;)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: adoptie fretje

Berichtdoor jeanine » vr apr 05, 2013 11:14 pm

:domhoog: :domhoog: :domhoog: hopen dat Snow het goed blijft doen met je andere dieren. Hij verdient een goed mandje. ;) Twee jonge kerels, dat moet goed komen. :)
Afbeelding

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: adoptie fretje

Berichtdoor jonalies » za apr 06, 2013 6:54 am

fijn om te horen :domhoog:

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: adoptie fretje

Berichtdoor sah » za apr 06, 2013 11:31 am

Ja, dat ging hier meteen goed tussen Snow en Scrat :D Ik ben blij dat hij een goed huisje heeft gevonden, die kerel verdient dat echt :wub: :wub:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: adoptie fretje

Berichtdoor jeanine » za apr 06, 2013 6:38 pm

:ttiwwp:
Afbeelding

deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

Re: adoptie fretje

Berichtdoor deesje13 » za apr 06, 2013 7:26 pm

eerst volledige dag ging super goed
snow is veel actiever dan scrat hij huppelt hier rond komt geregeld aan mijn broek hangen terwijl scrat rustig blijft slapen
scrat heeft hier zijn eigen kussen waar hij in slaapt eerst mocht snow er ni mee in slapen maar nu wel
ze lagen er zo schattig samen in te slapen er juist

snow is wel een hele goede dief hij had de papfles van mijn zoontje gepikt wij maar zoeken en ni vinden tot we snow er ineens mee zagen lopen om het ergens anders te verstoppen :p
heeft wel effe geduurd eer we ze terug kregen 8-)

met de katten heeft hij geen probleem ze waren al samen aan het spelen in de buizen

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: adoptie fretje

Berichtdoor jeanine » za apr 06, 2013 8:20 pm

Snow zal een echte fret zijn :rol:
Opletten met de papfles en het rubberen speentje, rubber is gevaarlijk voor fretten. Hem ook in het oog houden met de baby, fretjes zijn verzot op de melkgeur en een ongelukje is zo vlug gebeurd. ;)
Eenmaal je zijn gedrag goed kan inschatten zie je wel verder hoe het gaat.
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: adoptie fretje

Berichtdoor sah » za apr 06, 2013 8:33 pm

Ze slapen al samen? Dat klikt dan echt wel goed toch!?
Snow zal misschien wat actiever zijn momenteel omdat hij alles nog moet ontdekken? Ik ben wel blij dat het goed loopt met de katten.
Hopelijk ben je er content mee, ik zit er echt wel mee in!

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: adoptie fretje

Berichtdoor sah » za apr 06, 2013 8:39 pm

Dit is nog een foto van bij mij thuis. Geef nu toe dat het er geen dief of stouterik uitziet he?


Afbeelding

deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

Re: adoptie fretje

Berichtdoor deesje13 » za apr 06, 2013 9:05 pm

mijn kinderen zijn al 2 en 4 maar ze drinken hier nog wel eens uit een papfles :oops:
vanaf nu moetten ze de flessen ineens op tafel zetten dat snow los is veel te gevaarlijk die speen

ja het gaat best goed met hun 2 nu liggen ze weer apart
ja hij is super en muisje vangen vind hij kei leuk vanaf ik mijn stokje pak met het muisje aan huppelt hij helemaal van links naar rechts
je zou het zeker niet zeggen hij ziet er zo lief uit maar hij is een echte deugeniet

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: adoptie fretje

Berichtdoor jeanine » za apr 06, 2013 10:16 pm

Ziet er een potige kerel uit :domhoog:
je zou het zeker niet zeggen hij ziet er zo lief uit maar hij is een echte deugeniet
Typisch fret, zo lief maar oh wee als ze het zot in krijgen. :rol: Ik heb er hier ook zo eentje rondlopen :)
Afbeelding

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: adoptie fretje

Berichtdoor jonalies » zo apr 07, 2013 7:13 am

Mijn albinotje Sam is ook zo een deugnietje !!! onvermoeibaar !!!!!!!

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: adoptie fretje

Berichtdoor daikiri » zo apr 07, 2013 3:35 pm

hey, blij dat snow een thuis heeft gevonden!
bedankt Sah, voor de goede zorgen!!
d
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: adoptie fretje

Berichtdoor sah » zo apr 07, 2013 5:47 pm

@Daikiri: hij kon echt niet hier blijven, Bamse en Pantoef (vooral Pantoef) eten Snow gewoon op, hij had nog een wondje op zijn rug toen ze hem kwamen halen omdat Pantoef hem te hard gebeten had. Hij gaat daar echt een goede thuis hebben, deesje en haar vriend hebben die diertjes echt graag en hun eigen fretje lijkt me misschien zelfs nog een bravere fret dan Snow zelf, die kerel was hier komen kennismaken met Snow en die hebben elkaar niet eens vastgehad.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: adoptie fretje

Berichtdoor daikiri » zo apr 07, 2013 6:23 pm

dat was ook niet ons bedoeling he, lol!
opvangers moeten geplaatst worden anders stikken we erin en dat kan niet he..
hahaha
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: adoptie fretje

Berichtdoor sah » zo apr 07, 2013 6:26 pm

Ik mis hem wel, en ik hoop echt dat t goed lukt en dat het allemaal goed loopt!

deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

Re: adoptie fretje

Berichtdoor deesje13 » zo apr 07, 2013 8:45 pm

scrat is veel te braaf denk ik als ik snow bezig zie
snow moet ik meer in het oog houden dan scrat misschien normaal hij probeert hoe ver hij mag en kan gaan
het liep hier erjuist precies een beetje mis
snow wilde spelen (denk ik) maar scrat kreeg ineens kei veel bang van hem en kroop ineens onder mijn shirt
waar hij kei hard aan het bibberen was en nu nog ligt hij nog steeds bij mij
hoop dat hij niet bang blijft en da ze dikke vriendjes worden van de middag sliepen ze mooi samen en nu ineens werd hij bang :(

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: adoptie fretje

Berichtdoor sah » zo apr 07, 2013 9:07 pm

oei, ja, laat Scrat even bekomen, geef hem misschien een druppeltje of 3 op zn buikje van dat flesje (feretone) dat ik meegegeven heb, dat kalmeert meestal. Als Snow te lastig doet volgens jullie kan je m altijd terugbrengen, en krijg je je centjes terug, mr momenteel zou ik het nog even aan kennismaken wijten, laat ze nog wat doen, probeer nog even, hier was Snow te braaf, de anderen liepen hem echt overhoop, hij was zo lief dat hij niet terugbeet en dus enkel gebeten werd. (als hij terug moet komen omdat het niet lukt, en jullie hem terugbrengen naar hier zal ik ook de vervoerkosten betalen, het was helemaal niet mijn bedoeling om iemand met een lastige fret op te zadelen!) ( mr als je t niet meer ziet zitten heb ik liever dat je m terugbrengt dan dat je hem in t bos zet)

deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

Re: adoptie fretje

Berichtdoor deesje13 » zo apr 07, 2013 9:23 pm

momenteel slaapt hij en snow is in zijn hangmat gaan liggen alle in half in en half uit hoe hij erbij ligt best grappig

lastig doet hij helemaal niet hij is een schatje en soms kan hij zo grappig doen
hier laat scrat zich meestal doen soms bijt hij eens terug maar meestal geeft hij lekjes aan snow terwijl snow hem dan me sleurt en dan naar mij kijkt om te laten zien hoe sterk hij wel is :p
misschien was het maar 1 keer en is het morgen weer dik aan tussen hun (wat ik echt hoop)

ik zou hem nooit ergens in een bos ofzo zetten zou het niet over mijn hart krijgen
moest het ni lukken (wat ik super jammer zou vinden) zou ik met veel pijn in mijn hart hem terug naar jou brengen

maar hij is zo lief hoe hij met zijn hoofdje op mijn schouder kwam liggen ik smelt dan helemaal voor hem :wub:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: adoptie fretje

Berichtdoor jeanine » zo apr 07, 2013 9:24 pm

Nog niet wanhopen, geef het tijd. Je Scrats is alleen geweest en moet evengoed wennen als Snow.
Ons Freebee heeft wegens ziekte te weinig energie om echt mee te spelen. Zij zoekt dan ook een plaatsje op waar ze met rust gelaten wordt. Als Buster met haar wil rollebollen zeg ik op vermanende toon, Buster opgelet het is Free. Buster weet dan hoe laat het is en laat ons Freebee dan met rust. Ons Thirza heeft ook niet het uithoudingsvermogen van een eenjarige fret, na een uurtje is het voor haar ook welletjes geweest en komt ze even schuilen in mijn pull.Van armoede neemt Buster dan ook een rustpauze of komt de baasjes uitdagen. Zopas heb ik tikkertje met hem gespeeld tot mijn tong op mijn buik hing. :mrgreen:
Geef Snow af en toe wat meer rust in de kooi, zo dat Scrats ook even op adem kan komen. Snow zal andere fretjes meer gewoon zijn en hun spel kennen. Je Scrats kent vermoedelijk enkel mensenspelletjes en moet nog even wennen. Het is niet abnormaal dat het even duurt voor ze aan elkaar gewend worden. Ze vechten niet dus dat is al heel erg goed. ;)
Afbeelding

deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

Re: adoptie fretje

Berichtdoor deesje13 » zo apr 07, 2013 9:39 pm

toen scrat bij mij kwam liggen had snow ni beter gevonden dan mijn vriend te beginnen pesten met de vuilbak :lol:
ze moeten natuurlijk alle 2 wennen en da lukt natuurlijk niet op een paar dagen

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: adoptie fretje

Berichtdoor jeanine » zo apr 07, 2013 9:49 pm

Dat ventje heeft te veel energie, zijn baasjes kunnen maar beter hun kuiten insmeren. :rol: Met een fret spelen vraagt ook van baas energie. Mocht je over voldoende tijd beschikken kan je misschien even met Snow uit wandelen gaan. Heb ik vorige week ook al 2 keer met Buster gedaan, zijn energie is dan voor de helft al op. Van al die frisse lucht slaapt hij goed :lol:
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: adoptie fretje

Berichtdoor sah » zo apr 07, 2013 9:55 pm

Ik vind dit zo raar, zelfs volgens mn huisgenoot die bang is van fretten (echt bang hij gaat op de tafel staan omdat Wasabi (die reeds enige tijd gestorven is) hem ooit in zijn been gehapt heeft), maar zelfs hij vond Snow de braafste fret ooit! Hier was hij te braaf, hij durfde zich gelijk niet echt te verdedigen tegen pantoef en bambam, terwijl die veel kleiner zijn! in ieder geval, als t niet lukt ginds (en ik hoop echt dat het wel lukt!) dn kan hij hier blijven, er moet geen ander huisje gezocht worden dan.

deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

Re: adoptie fretje

Berichtdoor deesje13 » zo apr 07, 2013 10:16 pm

ja dat word hier ook gedaan ik ga ook geregeld eens wandelen met scrat en ga ik ook doen met snow wilde hem eerst een weekend laten wennen hier en vanaf morgen gaan we buiten een wandeling maken

snow is heel braaf maar hij is het al een beetje gewoon met andere fretjes he toen hij bij jou was voor scrat is alles nieuw en snow bedoelde da ni slecht denk ik hij wilde alleen maar spelen

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: adoptie fretje

Berichtdoor jeanine » zo apr 07, 2013 10:25 pm

Een deugniet is geen stoute fret Sah ;) Enkel een beetje veel ondeugende energie op overschot. Persoonlijk zie ik ze liever van alles uitspoken, ook al heb ik dan soms meer zin om ze weer in de kooi te steken. Ik maak me meer zorgen om te stille fretten, dan vraag ik me af of alles wel goed met ze gaat.
Waar er een nieuwe fret bijkomt moeten ze er toch eerst uitmaken wie baas in het kot is. Dat is niet altijd de sterkste of vinnigste van de bende. Ons Freebee is nog altijd deze die als eerste om haar eetsnoepje komt. De gulzige Buster weet dat hij moet wachten tot zij met haar snoepje vertrokken is voor hij en Thirza aan de beurt komen. Als Freebee brokjes eet laat hij haar rustig eten, bij Thirza steekt hij zijn kop er bij. Als Freebee rust laat hij haar liggen of kruipt er heel stilletjes bij. Ons Thirza kan hij niet met rust laten, maar zij hem ook niet tot ze te moe geworden is. Het beste is ze zelf laten uitmaken hoe de lakens verdeeld worden.
Ik denk dat het wel los zal lopen met Snow en Scrats.
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 41 gasten