adoptie fretje

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: adoptie fretje

Berichtdoor sah » zo apr 07, 2013 10:30 pm

Hoi,
Als Scrat echt bang is, en zich niet enkel wil verstoppen, gaat hij piepen/schreeuwen volgens mij, ook al bijt Snow niet, piept hij van angst?

deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

Re: adoptie fretje

Berichtdoor deesje13 » zo apr 07, 2013 10:40 pm

ik vind het wel leuk dat hij vanalles uitsteekt zo weet ik wat doen :lol:
scrat hangt ook wel eens de deugeniet uit maar niet zoals snow
snow is veel actiever scrat is een slaapkop en een flodder ventje
snow knuffelt ook heel graag maar hangt ook graag het duiveltje uit :twisted:

deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

Re: adoptie fretje

Berichtdoor deesje13 » zo apr 07, 2013 10:44 pm

hij piept wel eens da snow hem vast heeft

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: adoptie fretje

Berichtdoor jeanine » zo apr 07, 2013 11:07 pm

Een echt bange fret lost anaalklieren en doet zijn behoefte ter plaatse. Dat lijkt mij hier het geval niet te zijn. Dat piepen en soms blazen komt meer voor, zelf bij fretten die elkaar al gewoon zijn. Vaak de manier om duidelijk te maken dat het even genoeg is. Mijn Milo was te braaf om dood te doen. Met Tootsie delfde hij een eerste maal het onderspit zonder zich ook maar om te draaien. Bij een volgende poging ging het helemaal mis en beide fretten gingen zwaar in de aanval met alle gevolgen van dien. Met ons meisjes en Milo is dat nooit het geval geweest. Wel eens op elkaar jagen en blazen om toch te besluiten dat ze elkaar graag hadden. Buster was eerst ook niet echt welkom bij mijn dames. Hij mocht zelfs niet in de hangmat komen.Na zijn implantaat is het pas goed beginnen gaan.
Ik zie hier toch duidelijk het verschil tussen nog jonge fretten en ouder wordende fretten. Met de leeftijd worden ze "rustiger" en nemen de streken wat af. Dat deugniet zijn is voor mij echt een fret met frettenstreken, net dat wat zo vermoeiend kan zijn. Dat is waarom je voor een fret kiest en niet voor een ander diertje. Je kan er boos om zijn, maar ook heel vaak mee lachen.
Afbeelding

deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

Re: adoptie fretje

Berichtdoor deesje13 » ma apr 08, 2013 11:00 am

scrat slaapt bijna nooit in zijn kot meestal gaat hij elke avond braaf in zijn kussen liggen
snow die wil zelf elke avond in het kot ik doe het dan ook altijd toe omdat ik hier een kat heb die er ook heel graag in zit
vanacht volgens mijn vriend had scrat ni beter gevonden dan snow te gaan uitdagen in zijn kot :rol:
vanmorgend liet ik snow vrij en het kon ni op met spelen hier over heel de living waren ze bezig :D
heb eens goed proberen te luisteren naar hun geluid en het leek mij speels scrat piepte wel effe maar snow liet hem dan ineens los en scrat nam snow dan bij zijn nekvel
ik denk dat snow gisteren misschien iets te hard ofzo had gebeten en scrat er gewoon effe genoeg van had nu zijn ze weer dikke vriendjes ;)

snow is wel heel goed met helpen in het afwasmachien leeg te halen vooral het bestek alleen moet ik hem nog leren dat het in de schuif moet liggen en niet achter de zetel :lol:

als ik ze eerder had ondekt als huisdier had ik er veel sneller eentje gahad het zijn super beestjes
boos zijn kan ik niet op hun ze zijn zo schattig maar soms moet da wel omda ze moetten beseffen wa mag en niet mag en wie baas is maar ze luisteren best goed

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: adoptie fretje

Berichtdoor sah » ma apr 08, 2013 1:03 pm

Hoi,
Dat bestek - stelen heeft hij misschien toch wel hier geleerd :oops: :oops:
Nymeria doet dat ook altijd (ze doet dat ook met stillo's en al wat ze kan dragen) Maar ze legt het wel altijd op dezelfde plek :D

deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

Re: adoptie fretje

Berichtdoor deesje13 » ma apr 08, 2013 7:39 pm

vanmiddag had hij een speelgoedje van de kinderen zo een soort rammelaar maar als je er tegen komt pinkt er effe een lichtje ooit eens van electrabel gekregen
da vond hij super
eerst was hij ermee aan het spelen en vanaf hij door had da hij het leuk vond ging hij het in zijn hoekje leggen

ben er net mee gaan wandelen hij doet het redelijk goed alleen beetje bang van het geluid van de auto die aan het parkeren was
was eerst alleen met snow gaan wandelen en dan met scrat
scrat gaat meestal meer dan een uur nu ni hij kon ni snel genoeg terug naar huis denk dak morgen eens ga proberen om ze alle 2 ineens mee naar buiten te nemen

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: adoptie fretje

Berichtdoor jeanine » ma apr 08, 2013 7:41 pm

Ze spelen dus inderdaad goed samen :domhoog:
Let maar op Scrats nu, ze leren ontzettend vlug van elkaar.Wat hij eerst niet deed of kon, kan nu ineens veranderen. Verwacht je maar aan het één en ander met die twee die elkaar gevonden hebben. :rol:
Onbekend maakt onbemind. Vaak zijn er zoveel vooroordelen over fretten dat ze gewoon geen kans krijgen om te laten zien wat voor superhuisdier ze wel zijn.
Met fretten is het zo ofwel ben je er verkocht aan ofwel moet je ze helemaal niet. Wie zich de moeite getroost om ze te leren kennen weet snel dat er geen vergelijk met enig ander dier mogelijk is.
Nieuw berichtje er bij, dus meteen antwoord. Met meerdere fretten uit wandelen gaan is geen sinicure. De lijnen verstrengelen gemakkelijk en soms gaan ze beiden een andere richting uit. Zo ben ik Louisa bijna eens kwijt geraakt. Haar halstertje zat bijna over haar lichaam bij de achterpootjes. Milo had het op een lopen gezet en Louisa kon niet mee. Met een splitlijn is het iets eenvoudiger.
Afbeelding

deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

Re: adoptie fretje

Berichtdoor deesje13 » ma apr 08, 2013 8:23 pm

ik zie al een beetje verandering in scrat vond dat hij vandaag al meer kwam spelen en lopen al veel samen nu zitten ze te proberen om de vuilzak leeg te halen (toch jammer dat ze er niet meer aan kunnen) staan ze op hun achterpootjes in de hoop er zo aan te kunnen :p
heb net 2 nieuwe leskes gekocht die ik aan elkaar kan hangen
waar ik de les dan moet vasthouden is ook een klipske en zo kan ik dan de 2 leskes aan elkaar hangen

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: adoptie fretje

Berichtdoor sah » di apr 09, 2013 8:36 pm

En? Is samen wandelen gelukt? Ik had voor mijn eerste fretten ook zo'n soort van split-lijn, maar dat lukt niet goed. Ik heb die les (was zo'n soort van tussenstuk, zodat je de echte les er aan kon vastmaken en ze dan nog elk 20cm hadden afzonderlijk) dan eens kado gedaan aan iemand hier op t forum (ik weet niet meer wie) die was daar heel tevreden mee en dat lukte erg goed bij die persoon. t Zal vast ook te maken hebben met dat ik zelf niet goed durf te wandelen met hen, ik zie altijd ZO op tegen al die opmerkingen van al de mensen die we tegenkomen... (ik had je eigenlijk een les kunnen meegeven, stom dat ik er niet aan gedacht heb!)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: adoptie fretje

Berichtdoor jeanine » di apr 09, 2013 9:29 pm

Sah, als het eens past kunnen we in de buurt even wandelen. Met 2 gaat dat vlotter.
Ik heb hier zo een splitlijntje en voor de 2 kleinsten is dat haalbaar. Een grote met een kleinere fret ligt moeilijker. Ben al eens met de 3 samen in de tuin geweest toen Milo hier nog was. Hij sleurde de 2 kleintjes mee over het gras. :(
Afbeelding

deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

Re: adoptie fretje

Berichtdoor deesje13 » di apr 09, 2013 9:46 pm

het wandelen met 2 is super goed gegaan had 2 aparte leskes gepakt zodat ik links en rechts eentje kon pakken maar da was eigenlijk stom want ze liepen heel de tijd achter elkaar de ene keer bleef snow staan en scrat wilde verder en de andere keer was het andersom
of scrat ging naar links en snow naar rechts (wel grappig zicht denk stond daar met mijn armen open)
in het begin ging snow heel traag maar eens hij het goed door hand ging het redelijk vlot

hier word ik ook wel eens aangesproken meestal positief soms kom ik er een tegen die kritiek geeft maar das dan snel gedaan met mijn antwoorden dat ik geef
je moet ja dat proberen niet aan te treken scrat en snow vinden het leuk buiten en wa de mensen zeggen of denken daar moet je je echt niets van aantrekken zolang mijn schatjes gelukkig zijn ben ik dat ook

vorige keer vonden ze het leuk om te zeggen "ben je daar nu weer met je stink beest" heb daar effe een kort en bondig een antwoord op gegeven en sindsdien zegt ze niets meer en lacht ze vriendelijk naar mij da ze mij tegenkomt

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: adoptie fretje

Berichtdoor jeanine » di apr 09, 2013 9:58 pm

Als je uit wandelen gaat hoor je vaak negatieve kritiek, meestal negeer ik dat. Maar evengoed mensen die echt meer over de fret willen weten. Met deze laatsten doe ik graag een babbeltje. Ik heb meer hinder van onverantwoordelijke hondenbezitters.
Dat met die armen ken ik maar al te goed. :mrgreen: Ze kunnen er maar van genieten. ;) Iedereen content zo :domhoog:
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: adoptie fretje

Berichtdoor sah » di apr 09, 2013 10:02 pm

Hoi,
Echt fijn dat het zo goed gegaan is :D
En fijn dat Snow dus wandelen een beetje kent blijkbaar :D
Ik heb zelf zoiets van; hier mogen ze op de koer spelen, dat is toch ook buitenlucht...
@Jeanine, ik wil wel eens mee wandelen, vb Aruba kan dat wel, Jack is bang buiten en wil terug naar huis en met Pantoef en de dames heb ik het nog nooit geprobeerd (mr vr de speeldag wist Pantoef zich wel uit zijn harnasje te wringen, dat vind ik wat verontrustend voor n wandeling, en Nymeria kan dat zeker ook)

deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

Re: adoptie fretje

Berichtdoor deesje13 » di apr 09, 2013 10:20 pm

hier kunnen ze op mijn terras maar vind dat een beetje gevaarlijk omdat ze eronder kunnen en blijkbaar komen ze begin mei alles vernieuwen en kan ik zelfs niet meer op mijn terras :(
en ze vinden het super om in het zand te rollen en graven
snow kwam vandaag beetje zwart thuis :p

bij mij krijgen ze meestal een antwoord ze mogen geen verkeerd woord spreken in mijn bijzijn van mijn schatjes

vandaag kwam ik een vrouw tegen met haar kleinkinderen een toffe babbel met gehad en de meisjes maar zagen aan de oma om ook een fretje te kopen :D
scrat en snow vonden het ook toffe mensen ze hadden niet beter gevonden om in de zakken dat de meisjes vast hadden te klimmen
de vrouw zelf vond het schattige diertjes en zag het wel zitten om er eentje in huis te nemen

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: adoptie fretje

Berichtdoor Margiet » wo apr 10, 2013 12:25 am

Hoe fijn het ook is als mensen enthousiast reageren, maak hen toch maar duidelijk dat ze beter niet op een impuls reageren.

Een fret vraagt véél meer verzorging, aandacht, tijd enz... van een baasje dan menigeen zou kunnen vermoeden ... :bow:
Afbeelding

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: adoptie fretje

Berichtdoor jonalies » wo apr 10, 2013 6:01 am

ik herken de situatie een beetje , mijn "Sammeke" is bij mij gekomen uit een groep waar hij volledig gedomineerd werd, bij mij na een aanpassingsperiode profileert hij zich als een grote deugniet,onvermoeibaar en bijt niet meer naar mensen ! speelt zeer goed met mijn Freddytje maar kent zijn bijtkracht niet! al spelend nemen ze mekaar vast en Freddy doseert zijn bijtkracht maar Sammeke niet! resultaat ... tussen Freddytje zijn schouders "rode plekken" het is er niet door maar is zeker niet goed! speel al weken scheidsrechter en reageer op zijn speelse bijtkracht maar maak dat maar eens wijs aan een fret dat hij zo hard niet mag bijten !!!het schrikt Fredje niet af ! Margiet kon niet op de naam komen van een product dat je op de vacht spuit zodat Sam er af zou blijven , weet iemand van jullie die naam ???

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: adoptie fretje

Berichtdoor jeanine » wo apr 10, 2013 10:04 am

http://shop.hbhorses.be/index.php?main_ ... nt=default
http://www.onlinedierenspeciaalzaak.com ... N&orderby=
Geen ervaring mee, het vroegere product kan ik niet meer terug vinden. Persoonlijk zou ik voor druppeltjes kiezen, een spray hebben ze niet zo graag ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: adoptie fretje

Berichtdoor Margiet » wo apr 10, 2013 1:52 pm

Dat wat ik bedoel was ook niet om te spuiten, je kon dat erop druppelen en het was tegen het bijten van oa fretten. Je kon het ook op je vingers doen zodat ze afgeschrokken zouden worden als ze daarin hapten. Vroeger te koop in de Kewa in Genk ...

Zal zodra ik ergens in de buurt van het genkse ben daar eens binnen springen! ;-)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: adoptie fretje

Berichtdoor jeanine » wo apr 10, 2013 6:36 pm

Nog wat verder gezocht, de naam was bitter bite dacht ik
https://www.dierapotheker.nl/product/29 ... ard-100-ml
Misschien deze truk?
http://www.defrettenark.be/forum/viewto ... ne#p122999
Afbeelding

deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

Re: adoptie fretje

Berichtdoor deesje13 » wo apr 10, 2013 10:06 pm

dat probeer ik dan ook altijd aan hun te vertellen dat ze veel tijd en aandacht vragen

ha die druppels moet ik ook in huis halen snow heeft mijn neus een gaatje bijgegeven :s
we kwamen terug van het wandelen en dan is hij en scrat altijd zo speels dat ik mee op de grond met hun ging liggen spelen en met het spelen had hij mijn neus vast
heb hem toen effe rustig bij mij genomen en gezegd dat hij mij ni zo hard mag bijten en kreeg en lekje van hem daarna zijn we verder gaan spelen en heeft hij mij ni meer pijn gedaan ;)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: adoptie fretje

Berichtdoor jeanine » do apr 11, 2013 7:58 am

met het spelen had hij mijn neus vast
:lol:
Er zijn er hier nog maar weinig geweest die ik voldoende vertrouw om nog maar in de buurt te komen. Mijn wederhelft kan er over meepraten, onze Milo beet eens in het puntje van zijn neus :rol:
Ik denk dat je een gouden keuze gemaakt hebt met Snow er bij te nemen. Het gaat zo te lezen heel erg goed daar met het opvangertje er bij :domhoog:
Te vaak denkt men nog dat er een pup bij moet komen omdat die naar de hand te zetten zou zijn. Een opvangertje past zich ook heel goed aan. Mijn ervaring met asieldieren is dat ze het weten als ze goed terecht komen en je dit ook laten voelen. Al is het met een liefdesbeet ;)
Afbeelding

deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

Re: adoptie fretje

Berichtdoor deesje13 » do apr 11, 2013 7:51 pm

ja het gaat heel goed en er is veel meer leven in huis nu :D
de ballen tent van mijn kindjes vinden ze super zitten ze nu in :p
snow is echt super dankzij hem willen mijn kindjes hun papfles al niet meer in de dag omda hij er mee ging lopen xd

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: adoptie fretje

Berichtdoor sah » do apr 11, 2013 7:59 pm

Ik ben echt heel blij dat het zo goed gaat :D :D :D


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten