2013 Chanty x Draak

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

2013 Chanty x Draak

Berichtdoor Fretlife » di apr 16, 2013 9:13 pm

Chanty heeft ons vandaag verrast. Ze was nog volop aan het spelen dus wij dachten dat ze tegen de avond ging beginnen. Ineens hoorde we gepiep. Ze heeft 4 pups geworpen waarvan er 1tje helaas niet gehaald heeft. Ze was helemaal hyper en heeft nu pas wat rust in haar donder. Ik ben benieuwd hoe ze het de eerste nacht als kersverse moeder gaat doen.

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor snoesje53 » di apr 16, 2013 9:24 pm

ooohh proficiat oma lol
nog eentje die in de zetel kan slapen de komende dagen en weken :lol: :lol: :lol:
geef de fiere mama maar een extra knuffeltje

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor Fretlife » di apr 16, 2013 9:49 pm

Yes Dank je wel! De mama heeft behoorlijk wat steun gekregen vandaag, ze had het echt nodig. Morgen krijgt ze opnieuw extra knuffels. Ik vind het een heerlijk geluid van de pups die met zijn 3tjes behoorlijk wat herrie produceren :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor jeanine » di apr 16, 2013 10:13 pm

Binnen afzienbare tijd maken ze nog meer lawaai.Geef moeke maar een heerlijk papje als extra, ze zal het nodig hebben de volgende weken. ;)
Laat de natuur maar zijn gang gaan, 3 is al mooi.
Afbeelding

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor Fretlife » di apr 16, 2013 10:37 pm

agree :)

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor kysimoza » di apr 16, 2013 11:33 pm

:ttiwwp:

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor Fretlife » wo apr 17, 2013 6:39 pm

Vanmorgen waren er nog 3. Carla heeft dit nog gecheckt waar ik bij stond. Net checkte ik weer even en wilde foto's maken. Zag ik nieuw bloed en een net(?) geboren pupje. Deze was helaas onderontwikkeld en leefde niet meer toen ik m vond.

Foto's komen eraan !

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor jeanine » wo apr 17, 2013 7:32 pm

Zo laat nog een pup na de anderen werpen moet haar heel wat inspanning gekost hebben. Ben je zeker dat er nu niets meer in haar buikje zit? Normaal worden de pups met niet zoveel tijd er tussen geboren.
Forceer niets om een foto te maken nu, moeder heeft haar rust nog nodig en moet voor de pups zorgen. Binnen een week of 2 zal het vlotter gaan. ;)
Afbeelding

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor Peewee » wo apr 17, 2013 8:21 pm

. Ik vind het een heerlijk geluid van de pups die met zijn 3tjes behoorlijk wat herrie produceren :)

Heb het al gemerkt bij Vicky, de eerste weken zijn het precies vogeltjes, nu een paar weken later klinken ze als kleine biggetjes :p
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor Fretlife » wo apr 17, 2013 9:08 pm

Zo laat nog een pup na de anderen werpen moet haar heel wat inspanning gekost hebben. Ben je zeker dat er nu niets meer in haar buikje zit? Normaal worden de pups met niet zoveel tijd er tussen geboren.
Forceer niets om een foto te maken nu, moeder heeft haar rust nog nodig en moet voor de pups zorgen. Binnen een week of 2 zal het vlotter gaan. ;)

Ik let goed op het moedertje of ik haar niks opdring. Het foto maken heb ik met 1 hand gedaan terwijl ik met de andere haar aan het aaien was en heeft nog niet 1 minuut gekost. Toen ontdekte ik ook de nieuw geboren pup. Ik heb deze meteen weggehaald. Ik weet dat er 2 uur tussen kan zitten op zijn hoogst dus ik was ook echt zeer verbaasd. Ik denk dat er niets meer in zit nee.

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor Fretlife » wo apr 17, 2013 9:09 pm

. Ik vind het een heerlijk geluid van de pups die met zijn 3tjes behoorlijk wat herrie produceren :)

Heb het al gemerkt bij Vicky, de eerste weken zijn het precies vogeltjes, nu een paar weken later klinken ze als kleine biggetjes :p

Ik vind het geluid lijken op rubbertjes die over elkaar heen wrijven.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor Margiet » do apr 18, 2013 1:07 am

Tot 3u tussen 2 pups kan ook en kan zelfs volgens Ine geen kwaad als de mama ondertussen rustig blijft en geen extra pijn heeft.

Freggle "wierp" er vorig jaar 2, toen was het urenlang stil en ineens, bijna 4u later (ben tussenin regelmatig mogen gaan kijken van Freggelina die ondertussen Pooh al cadeau had gekregen van mij!!) waren het er ineens 8 en nog een half uur later 11 .... Zeg nooit "nooit" bij een fret, hé! :rol:
Afbeelding

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor Fretlife » do apr 18, 2013 9:47 am

@Margiet, Ik dacht dat ze helemaal klaar was. Dus vandaar dat we niks merkte. Nou iig ze is leeg en de pupjes doen het goed. Ik kan er alleen niet over uit of het meiden of jongens zijn :rol:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor Margiet » do apr 18, 2013 10:29 am

Daar kijk ik de eerste dagen (soms week) zelfs niet naar, wat kan mij dat schelen, als ze maar gezond zijn! :)

Over enkele daagjes spreekt dat voor zich, dan kan je hen rustig "bestuderen"!! :p
Afbeelding

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor Fretlife » do apr 18, 2013 11:21 am

haha ja dat is waar, Nu word alle zorgen naar het moedertje . Duimen maar

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor Fretlife » vr apr 19, 2013 1:52 pm

De eerste foto van het moedertje en de 2 pups. https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... t=1&ref=nf

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor jeanine » za apr 20, 2013 6:55 am

Nog eentje verloren of kon het niet mee op de foto?
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor snoesje53 » za apr 20, 2013 6:50 pm

Nog eentje verloren of kon het niet mee op de foto?
idd jeanine,ik heb ook het hele topic herlezen
ik dacht ook dat er 3 waren en 1 tje een paar uur later (dood geboren) :s :s :s
hoe zit het nu precies??

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor Fretlife » za apr 20, 2013 7:04 pm

De eerste dag heeft Chanty 4 pups gehad. De dag erna onverwacht lag er een pasgeboren pupje bij die helaas al overleden was. Dus in totaal had ze er 5 waarvan er nu 2 over zijn en die doen het erg goed. Mijn excuses, hier heb ik het niet goed bijgehouden maar op mijn site staat een verslagje.

Ik heb van de slechte pup ook foto's laten zien aan mijn DA, zij bevestigde mijn vermoeden en adviseerde mij deze combinatie volgend jaar niet meer te maken.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor jeanine » za apr 20, 2013 7:11 pm

Zou ik je ook afraden. Mogelijks zijn beide ouderdieren op zich wel geschikt en is het enkel de combinatie die de minder goede genen versterkt. Ze moeten al uit een heel goede lijn komen en dan nog is het telkens afwachten wat het zal worden. Eenmaal een goed koppel is het voor herhaling vatbaar en kan je daarmee al wat verder gaan. ;)
Afbeelding

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor Fretlife » za apr 20, 2013 7:13 pm

pcies :). Carla begon al voorzichtig over om Draak te laten helpen en met onze standaarden verder te gaan. En alhoewel mijn voorkeur meer bij standaard ligt wil ik er nog niet aan om Draak uit de fok te halen. Hij zou misschien bij andere combinaties enorm geweldige pups kunnen voortbrengen.

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor antoin » ma apr 22, 2013 10:04 am

Jammer maar het bewijs is er sommige fretten zijn idd niet geschikt voor de fok. Maar het moeder dier is verantwoordelijk voor het aantal pups en dit zijn er ook niet erg veel voor een jong moertje. Ik zou zelf bijde fretten uit de fok haalen maar volgende ronde een beter resultaat grt.

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor Fretlife » ma apr 22, 2013 11:27 am

@Antoin. Wij gaan volgend jaar een standaard ram erop zetten is het plan. Maar dat is volgend jaar pas er kan nog zoveel gebeuren. Vandaag gaat ons wildkleurtje bevallen dus ik ben benieuwd.

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor antoin » ma apr 22, 2013 12:55 pm

Spannend is ze heel dik?

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: 2013 Chanty x Draak

Berichtdoor Fretlife » ma apr 22, 2013 1:02 pm

Hm dikker als Chanty iig maar ze laat ons best wel in spanning. Ik vind dat ze onderhand moet beginnen maar doet ze niet haha. Maar ik denk dat dit ook niet zo'n groot nest is. En de fretten zijn ook bij ons als liefhebberij en huisdieren dus als ik ze zomaar uit de fok haal dan betekend dat ik geen andere fret ervoor in de plaats kan halen anders hebben we zo 20 fretten. En ik weet zeker dat ik op de bank moet slapen als ik de fretten ga herplaatsen haha


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 43 gasten