Of hij er zorg voor draagt

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Of hij er zorg voor draagt

Berichtdoor jeanine » za apr 20, 2013 7:35 pm

Vandaag was ik getuige van iets wat ik nooit had vermoed bij fretten.
Even de reiskooi voorzien van de nieuwe hangmat om te zien hoe ze er zich in gedragen en of de hangmat voldoet. Misschien dat ik ze even buiten in gebruik neem als het goed weer is om ze te luchten. :idea:
De 3 fretten in de kooi gestoken en ons Thirza lijkt tevreden, staat te dansen op de stevige hangmat. Buster onderzoekt het slaapgedeelte. Ons Freebee probeert ook in de hangmat te kruipen, maar het lukt haar minder goed om er in te komen. Zie ik Buster zijn poot onder haar achterwerk steken en haar zo helpen om ook in de hangmat te geraken. :o
Mocht ik het niet zien gebeuren hebben zou ik zoiets nooit kunnen geloven. Ik weet dat ze een zieke fret helpen om zich proper te houden, maar zo zorg voor haar dragen had ik nu niet verwacht .
Een dikke pluim voor mijn kereltje, al moet ik hem soms temperen als hij met Freebee wil spelen.
Afbeelding

Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Of hij er zorg voor draagt

Berichtdoor Fretlife » za apr 20, 2013 7:41 pm

aaawwwwww smelt!

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Of hij er zorg voor draagt

Berichtdoor sah » za apr 20, 2013 8:04 pm

Hoi,
Ja, ik heb zo'n zaken hier ook al zien gebeuren, niet dat een omstuimige pup ineens de anderen helpt, mr toen Bazul bij Wasabi en Pilou kwam liet hij hun ook altijd voorgaan, bij de lekkere koekjes, het papje, in de lekkere hangmat...Die kerel was 3 maal zo groot en zwaar (ik denk dat dat bij Buster en de dames ook ongeveer zoiets moet zijn?) en hij droeg er altijd zorg voor. :D
Een pootje helpen is wel nog wat extra, maar ik sta er niet van te kijken, ze kunnen echt om elkaar geven en elkaar helpen!

fienepientje
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 13, 2012 7:30 pm

Re: Of hij er zorg voor draagt

Berichtdoor fienepientje » za apr 20, 2013 8:04 pm

Schitterend moment! Ongetwijfeld!

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Of hij er zorg voor draagt

Berichtdoor jonalies » zo apr 21, 2013 5:10 am

Ja, er zijn momenten dat je verbaasd staat ! vorige week was ik op zoek naar het snoepballetje dat ze alle dagen krijgen en sam liep mee , omdat ik alleen thuis ben praat ik dan maar altijd tegen hen en ik zeg : waar is het balletje? herhaaldelijk , en Sam weg naar de slaapkamer en kwam met het balletje aangerold !!

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: Of hij er zorg voor draagt

Berichtdoor snoesje53 » zo apr 21, 2013 9:24 am

fantastisch he :wub:
dat is nog maar eens een bevestiging,dat een fret een van de slimste dieren is dat ik ken en ooit in huis had
een papegaai aapt na,een hond reageert uit gewoonte (al dan niet aangeleerd)
een kat is slim in het stelen van eten ,maar voor de rest ???? (al heb ik ook een specialleke van een kat hoor)
maar een fret...... ze zijn van onschatbare waarde
een mens kan er nog heeeel erg veel van leren.
mijn pups zien begot niet en ze gaan in hun kattebak :bow: :bow: (of ertegen :lol: )
ze gaan alleen naar hun eetbakje en terug naar hun bed ,dat is van de ene kant van de kooi naar de andere kant :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Of hij er zorg voor draagt

Berichtdoor jeanine » zo apr 21, 2013 9:45 am

Ze zijn slimmer en zorgzamer dan we denken. Hier is de snoepjes bal eindelijk weer boven water gekomen. Een proefpakketje Orijen vis gekocht als snoepjes samen met de ziwipaek in de bal. Buster heeft heel snel door hoe het werkt, en de twee anderen volgen zijn spoor. Buster eet de Ziwipaek en de 2 anderen eten de Orijen die Buster niet zo lekker vindt en als klein duimpje in een spoor achterlaat. :)
Eenmaal de bal leeg rolt hij die naar de poepbak en laat hem daar achter. Net alsof hij wil zeggen de rest kom ik later wel hier terug deponeren :rol:
Zo was ik eens Thirza haar kong kwijt. Thirza kroop net als Milo in de tv kast, wat ze nooit had gedaan. Later bij het openen van de onderdeur wist ik waarom, haar kong lag daar verstopt. Ik wist het niet maar zij wel waar ze hem verstopt had. Ze gaf gewoon niet af aan die kast tot ze haar speeltje had. Vaak denk je aan toeval als ze iets doen, maar eigenlijk weten ze wel wat ze doen.
Dat ze echt om elkaar geven in een goede groep is wel een uitgemaakte zaak. Ook naar de baasjes toe kunnen ze het uiten in hun gedrag. Zo lag ik ziek in de zetel en onze Tootsie kwam om de haverklap kijken of alles nog goed was. Zijn gedrag was opvallend anders toen, geen aanstalten tot spelen wel eens komen snuffelen en weer weg. Ons Anais kwam boven op mij slapen toen ik ziek lag, normaal kwam die om te bijten bij mij. Ik heb er nog een lelijke foto van die ik koester. :wub:
Afbeelding

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Of hij er zorg voor draagt

Berichtdoor jonalies » ma apr 22, 2013 6:44 am

dat is toch allemaal fantastisch hé !!!!!

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Of hij er zorg voor draagt

Berichtdoor kysimoza » ma apr 22, 2013 10:59 pm

Zo lief dat m haar helpt :)


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten