opnieuw hotelfretten

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

opnieuw hotelfretten

Berichtdoor sah » wo mei 08, 2013 9:59 pm

Hoihoi,
Er zitten weer fretten in mn hotel :D
Zijn twee lieve mannen, een wildkleur en een sandy denk ik (ik ben niet zo goed in kleuren) en ze hebben een heel bezorgd baasje :D (zijn we allemaal toch nietwaar)
Lijkt me leuk om deze 2 te leren kennen. Als het me lukt om ze op de bak te leren gaan is het baasje blij, dus, stap 1, ik heb al een bak bij hen in de kooi gezet....
Ik vind het echt wel tof dat andere mensen hun fretten bij mij durven achterlaten :D :D

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: opnieuw hotelfretten

Berichtdoor jeanine » wo mei 08, 2013 10:30 pm

:rol: Je hebt er blijkbaar veel zin in :domhoog:
Als je ze iets kan bijleren is dat extra leuk voor de baasjes, lukt het niet geen been gebroken. In elk geval succes met je poging. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: opnieuw hotelfretten

Berichtdoor Margiet » do mei 09, 2013 11:54 am

Secundo is idd een sandy, Sarah, enfin, dat was ie toch toen ze hier vorig jaar met z'n 6 + de mama gedropt werden op de leeftijd van 7 weken. :p

Fijn te horen van het bezorgde baasje dat hij en zijn vriendje het goed maken en pas maar op, hoor, binnenkort staan ze allemaal aan je deur voor Hotel. Enthousiasme kan rare gevolgen hebben op den duur!! :rol:

Nee serieus, jij doet het ook prima, geen wonder dat het Baasje zei met een gerust hart even weg te kunnen! :domhoog:
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: opnieuw hotelfretten

Berichtdoor sah » do mei 09, 2013 1:12 pm

En dit is Secundo
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: opnieuw hotelfretten

Berichtdoor sah » do mei 09, 2013 1:22 pm

En dit is Wess
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: opnieuw hotelfretten

Berichtdoor jeanine » do mei 09, 2013 5:00 pm

Sarah, een nieuwe manier gevonden om ze op het bakje te laten gaan? :lol:
Zien er 2 leukerds uit en ze leren ook nog zwemmen. :domhoog:
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: opnieuw hotelfretten

Berichtdoor sah » vr mei 10, 2013 5:48 pm

Pffff, een van de twee, Secundo, de Sandy, heeft toen hij rondliep de mijne in de kooi zaten, keihard door de tralies heen in mn Nymeria gebeten :( :(
Ik heb echt moeten sleuren om hem los te krijgen, hij bleef maar bijten en wou niet loslaten. Mn arme schat was helemaal overstuur :(

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: opnieuw hotelfretten

Berichtdoor Margiet » za mei 11, 2013 4:59 am

Oei, dat is inderdaad minder ...

Heb dat enkele jaren geleden ook aan de hand gehad toen ons Domino behoorlijk gebeten werd door Indra, heel wat naar de Da kunnen lopen toen, ze had een nageltje met nagelbed losgebeten vanuit de kooi. Pootje vastgekregen en trekken maar en dan sta je daar as baasje en "Hotelmanager" in paniek om je eigen fret ... :(

Dit jaar kwam Lucca van Sabine even logeren tijdens de "dekperiode" van bepaalde dames, gaat hij het liggen uithangen bij onze Bombardin. Telkens als Bombi hem bijna had, dook Lucca mokkend va plezier onder de kooi in en liet Bombardin gefrustreerd achter. Nu is Bombi echt geen vervelende fret maar hij heeft, vooral in de bronst dus, een bloedhekel aan andere rammen dus, wat doet dat klein venijn?? Zodra Lucca slapen gaat in zijn kooi en Bombardino uit mag, zit hij halverwege de kooi op hoogte van 1.20m ongeveer, Lucca uit te dagen die dan, speels als hij is, ook weer mee komt doen in het "gevecht"!! Bombi heeft hem dus ondertussen enkele keren door de tralies te stekken gekregen op een moment dat ik niet thuis was (deed het ook als ik er wel was maar dan was ik sneller om hen uit mekaar te halen) en Jef het niet gehoord heeft door zijn hoorprobleem van de laatste maanden. Gevolg : Lucca's nek echt behoorlijk zwaar toegetakeld, dikke korsten, heel gezwollen, Sabine heeft hem enkele dagen AB gegeven om een (nog grotere) ontsteking te voorkomen. :(

Je moet met je eigen groepen soms al zo oppassen maar fretten die mekaar niet kennen vinden die tralies blijkbaar een reden om nog heviger te reageren. Ze willen naar die onbekende fretten toe en als dat niet gaat, komt er prul van ... Ik heb hier na de Domino-Indra-affaire ook gezocht naar alle mogelijke oplossingen en toen ( een jaar of 6 geleden) was de enige oplossing : logeerkooi op de grond en die van mij op de tafel!!! :rol: Nu heeft Jef gelukkig al de Nations een "reserve-boordje" gegeven (idee ontstond omdat de pups er anders door konden vallen) en dat heeft al veel ellende bespaard maar helemaal voorkomen doet het het dus ook niet, hé! :roll:
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: opnieuw hotelfretten

Berichtdoor sah » za mei 11, 2013 10:35 am

Ja, ik was nogal verschoten, want met de 4 dames van Amber en ook toen Snow hier was, is dat nooit gebeurd. Het was eigenlijk niet zo erg, want er was geen fret aan het bloeden, ik was er snel genoeg bij.
Ik denk dat ik de volgende keer de logeerfretten onder in mijn kooi steek (een nation met 3 verdiepen) en de mijne in de bovenste 2 verdiepen, misschien dat dat helpt, of anders ook zo 'n puppieboord, ik heb daar al foto's van gezien.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: opnieuw hotelfretten

Berichtdoor jeanine » za mei 11, 2013 10:55 am

Oei Sarah, niet leuk. :( De enkele keren dat hier fretjes opgevangen zijn heb ik ze steeds uit de buurt van de eigen fretten gehouden. Boven zitten ze in hun afzonderlijke kooi en het spelen is beneden, dat is wel gemakkelijker als je dat gescheiden kunt houden. Als alles in een kamer gebeurt kan je dat moeilijker strikt gescheiden houden. Eigen fretjes bovenaan lijkt mij inderdaad veiliger voor hen.
Gelukkig valt het nog mee voor je Nimeria en zal het meer schrik dan erg geweest zijn. ;)
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: opnieuw hotelfretten

Berichtdoor sah » ma mei 13, 2013 7:27 pm

Oei, ik hoop dat die mensen nog willen terugkomen en geen klachten hebben?!
Toen ze gisteren hun fretjes kwamen ophalen, besloot Bambam om zich van haar mooiste kant te laten zien....ze ging Zomer keihard aanvallen en Zomer kan zich wel verdedigen, maar er was veel gepiep en die mevrouw was echt aangedaan...(geen bloed ofzo, gewoon veel geschreeuw)
Bambam heeft wat last van haar hormonen he, zij had eerst dat implantaat dat niet werkte en is dan pas later gecastreerd en doet nu wat moeilijk, maar leg dat eens uit aan mensen die 2 (naar mensen toe) doodbrave fretten komen ophalen. Ik heb Bam nooit met hun fretten laten spelen, ik heb geen enkel van mn fretten met hun fretten laten spelen, mr toch, t maakt niet zo'n goede indruk he als daar ineens een puber-fret-vrouwtje dol wordt... (gewoon om te zeggen, nu zit Bambam weer alleen, ze spelen wel samen, mr als ze slapen maken ze geen ruzie meer zo, even wachten tot die hormonen gekalmeerd zijn denk ik)

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: opnieuw hotelfretten

Berichtdoor sah » ma mei 13, 2013 9:24 pm

Hoi,
ondertussen heeft die mevrouw laten weten dat haar fretten t hier goed hebben gehad en goed zijn thuisgekomen, ze verontschuldigd zich zelfs voor dat Secundo naar Nymeria heeft gebeten (dat moet niet he, t zijn fretten, zo doen ze onderling, t is enkel voor ons om in te grijpen als het te heftig wordt....)
haha, ik ben blij dat mn 2de hotel-ervaring dan toch goed geeindingd is...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: opnieuw hotelfretten

Berichtdoor jeanine » ma mei 13, 2013 9:48 pm

Sarah, eind goed al goed. :domhoog: Je hoeft echt niet onzeker te zijn, een logeeke zit goed bij jou.
Ik kan me voorstellen als je nog geen fretten in de clinch gezien hebt dat dit vrij eng overkomt. Gelukkig zonder erg, Bambam heeft de laatste tijd toch wel een en ander te verwerken gekregen. Ons Freebee was een echte tang toen de hormonen bij haar stormachtig waren. Ze nam wel geen andere fret aan maar mij. :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: opnieuw hotelfretten

Berichtdoor Margiet » wo mei 15, 2013 2:51 am

Sarah, ben je nu alwéér ongerust?? ;)

Wacht ff, heb een mailtje gekregen vandaag :
Margriet,

bedankt want via u hebben mijn fretjes (Secundo en Wess) een prima vakantie gehad bij Sarah en kon ik er zorgeloos even uit naar Picardië !

Secundo voelde zich wel geroepen om eens een neepje te geven aan een van Sarah haar fretjes maar 't bleef vrij onschuldig.

Sarah heeft ze heel goed verzorgd!

Dikke bedankt!!

Astrid
Zo, beetje meer overtuigd nu, meid?? In ieder geval, nen dikke merci van mij ook, hé! :domhoog:
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: opnieuw hotelfretten

Berichtdoor snoesje53 » wo mei 15, 2013 2:23 pm

:domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog:
fretten zijn als kleine kinderen he,het vechten,of ruziemaken (zoals je het wilt noemen) is niet zo erg
en eigenlijk wel een beetje normaal. een beetje een verdediging van eigen domein he.
en tja.... breng u kinderen naar de créche,en ze gaan oo met een schram,buil of blauwe plek naar huis komen hoor
sofietje en roxy zijn als kat en hond,ze kunnen elkaar niet luchten of zien
de een heeft de ander al eens vastgehad. al zijn het alle 2 super lieve fretten.
maak je nu maar geen zorgen,je hebt dat heel goed gedaan :)

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: opnieuw hotelfretten

Berichtdoor sah » wo mei 15, 2013 6:42 pm

:wub: :wub: :wub:

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: opnieuw hotelfretten

Berichtdoor kysimoza » vr mei 17, 2013 6:52 pm

sah heb jij die pagina op fb?
van frettenhotel?
wel tof dat je dat doet!


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 41 gasten