Pffff...... warm

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Pffff...... warm

Berichtdoor jeanine » di jul 23, 2013 5:19 pm

:staar: Is het daar te doen voor de fretten?
Vandaag hier 34° buiten :bow: Gelukkig in de living 24°en donker. Gisteren op de frettenkamer waar ik alles afgesloten houd overdag 31°, veel te hoog voor de fretjes dus. Ze logeren al enkele dagen in de living met alle gevolgen van dien. Grote baas niet zo content daar mee, moet zijn woeven nog meer dragen :mrgreen: Om ook voor hem het "draaglijk" te houden kregen de fretten de badkamer en de gang om in te spelen. Een verhuis om waspoeders, de bijverwarming, vuilbakje, wc borstel enz. buiten bereik te houden. Speelbuizen, speelzakjes, dekentjes mandjes naar de badkamer, ze moeten toch iets hebben zeker. De badmatten en onze handdoeken zijn toch wel veel leuker. :p Wel ambetant als baas moet plassen. :lol: Veel spelen is er echter niet bij behalve in de vroege morgen als het iets frisser is. Buster en Thirza hebben het duidelijk iets te warm of te donker nog, ze slapen meer. Ons Freebee doet het vrij goed met haar te dun jasje. Ze is vrij alert en heeft wat meer energie over nu ze zich niet warm moet houden. Deze morgen heeft ze even met ons Thirza gespeeld in de badkamer, vonden ze best leuk om tussen ons te wassen lakens te kruipen.
Alles, koelmatten, bakje water, natte handdoek om zich wat koelte te verschaffen vallen niet in de smaak. Liever op de bodem van de kooi in een katoenen sloop met enkele doeken slapen. Of in een slaapzakje op de koude vloer.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hobbes
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 1:28 pm

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor Hobbes » di jul 23, 2013 5:43 pm

Iorek ligt hier op een coldpack, die in zijn slaapzakje ligt zodat hij er niet rechtstreeks op ligt...
Heb daarnet in de dierenwinkel een speciale schijf meegenomen om uit te testen voor de winkelmadam...ligt nu in de vriezer...
Het coldpack is in ieder geval een succes...

Iorek koel houden lukt nog aardig, ik zit meer te sukkelen met kattin met kittens en kattin op punt van bevallen...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor jeanine » di jul 23, 2013 6:06 pm

Bedoel je die zakjes of bakjes met een gel in? Ik heb dat vroeger ook nog in de kooi gehad, tot er eentje het nodig vond om er in te bijten. De vloeistof lekte en ik vertrouwde het niet meer. Later heb ook nog petflessen met water in de diepvries gestoken ipv gelpacks, leek mij veiliger. Alsook dozen met ijs gegeven, die moesten zo nodig omgekieperd worden zo dat ze lekten in de kooi.
Weet er iemand of de snuggle safe ook in de vriezer kan? http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... izen/60142 Net eentje aangekocht, staan in de reclame nu. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor Margiet » di jul 23, 2013 6:59 pm

Het stond alleszins niet op de verpakking van de Snugglesafe, Jeanine ...

Nu vind IK het eens heerlijk weer maar eerlijk gezegd, het mag gaan dalen want ze beginnen hier ook problemen te krijgen. De temperatuur is tot 27° gegaan vandaag, alles staat ondertussen al open om af te koelen maar de oudere of zieke fretten en ons Cacha met haar hartprobleempjes beginnen last te krijgen. Tijd om enkele graden naar beneden te gaan dus, hoe erg ik dat zelf ook vind.

Heren of Dames Weergoden : thermostaat mag iets naar omlaag, aub !! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor jeanine » di jul 23, 2013 8:18 pm

Margiet, ik had het gedacht dat dit weer fijn voor je is. Zal de snuggle safe dan maar houden voor in de winter om ons Free warm te houden, zou jammer zijn deze kapot te maken nu.
Ik heb nog de airco boven in reserve voor als het echt onhoudbaar zou worden. Dat ding is zo luidruchtig en mag je niet stilleggen of het warmt direct weer op. Stoort om te slapen boven ons hoofd en veel meer dan 3°tot 5° koeler is ook niet goed haalbaar. Komt bij dat je om de haverklap het water moet weggieten daar er geen buitenafvoer is,anders het laminaat nat. xp
Onze Milo met hartproblemen had het ook heel erg moeilijk met zo een warmte. :(
Met max 25° buiten en 22°binnen, 's nachts lekker fris met een zacht regenbuitje ben ik dik tevreden. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor Margiet » di jul 23, 2013 8:39 pm

Helemaal akkoord, Jeanine, zal ze eens een mailtje sturen hierboven!! :p
Afbeelding

SuzyNL
Berichten: 0
Lid geworden op: do mei 09, 2013 4:29 am
Locatie: Vlaardingen [NL]
Contacteer:

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor SuzyNL » wo jul 24, 2013 12:15 am

Filmpje van vorig jaar...;)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hobbes
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 1:28 pm

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor Hobbes » wo jul 24, 2013 1:04 am

Dit heeft Iorek meegekregen om te testen zodat ze de ervaringen aan de klanten kan vertellen...
Heb zo nog al dingen uitgestest voor hun, en nadien blijft het lekker hier :mrgreen:

http://www.scratchandnewton.com/product ... ct_id=4019

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor jeanine » wo jul 24, 2013 7:01 am

Gelijkt toch wel op de snuggle safe.
Leuk voor jou om dat te mogen proberen. :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hobbes
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 1:28 pm

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor Hobbes » wo jul 24, 2013 8:39 am

Na jouw uitleg over het coldpack en dat hij erin kan bijten en zo aan die gel kan, wil ik het risico nemen,,,,Thyra en haar kittens hebben het nu onder hun deken liggen, mamapoes is geen deugniet gelijk Iorek en de baby's hebben nog geen tandjes dus kunnen niks misdoen...
Iorek heeft dan de icepod gekregen...
Bedankt voor de tip :rol:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor jeanine » wo jul 24, 2013 10:58 pm

Is de koele tegenhanger van de warme versie. Ben benieuwd naar het resultaat.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hobbes
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 1:28 pm

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor Hobbes » do jul 25, 2013 12:59 am

Hij vindt het super om op te hangen....

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor jeanine » ma jul 29, 2013 10:46 pm

Tegen het einde v d week heel erg warm weer voorspeld. :do: Ik denk de diepvries wat aan te vullen met koelelementen voor op of onder de kooi :idea:
Nog een mogelijkheid is mijn veldbedje opzetten,met de fretten op de reservekamer slapen met de airco aan :mrgreen:
Deze avond was het nog 26° op de frettenkamer, het koelt daar heel traag af. :do:
Afbeelding

Gebruikersavatar
TessaCornelis
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor TessaCornelis » di jul 30, 2013 12:49 pm

Wij moeten donderdag naar de da in Hasselt. Ik maak me nu al zorgen. Veel koelelementjes meenemen geblazen. Ik heb geen airco in de auto.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor jeanine » di jul 30, 2013 1:21 pm

Ik zou er ook tegen op zien om ze in de wagen te steken met die warmte. Hou het daar zo koel mogelijk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor Margiet » di jul 30, 2013 3:25 pm

Pffff .... KOUD !!! :(

Tessa, ik was al aan het overwegen om het dan idd beter uit te stellen maar het blijft even warm bijna, de dagen van de week erop en hij moet zijn booster op tijd krijgen, hé? Zoveel over de tijd uitgaan lukt niet meer als je het juist wilt houden ... :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor Jamjam » di jul 30, 2013 8:33 pm

Dit heeft Iorek meegekregen om te testen zodat ze de ervaringen aan de klanten kan vertellen...
Heb zo nog al dingen uitgestest voor hun, en nadien blijft het lekker hier :mrgreen:

http://www.scratchandnewton.com/product ... ct_id=4019

Ik heb die ook voor mijn fretten :) Ben er heel content van, enkel Zarco is er niet zot van...maar moet dan ook niks weten van iets nats of kouds :p
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
TessaCornelis
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor TessaCornelis » wo jul 31, 2013 12:29 pm

Pffff .... KOUD !!! :(

Tessa, ik was al aan het overwegen om het dan idd beter uit te stellen maar het blijft even warm bijna, de dagen van de week erop en hij moet zijn booster op tijd krijgen, hé? Zoveel over de tijd uitgaan lukt niet meer als je het juist wilt houden ... :roll:
We mogen de auto van Thomas zijn mama lenen, joepie! Airco :-)
Ja en Pixel loopt nu al zo hevig :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor Margiet » wo jul 31, 2013 7:50 pm

Super! :domhoog:

See you all tomorrow!! :D :D :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor jeanine » wo jul 31, 2013 8:41 pm

Mooie oplossing :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor jeanine » di aug 06, 2013 5:18 pm

Eindelijk wat frisser :D Fretjes mogen terug naar hun kamertje nu. Iedereen content zo, de kooi in de living begint zo een klein beetje in de weg te staan. De sigarettenrook is ook niet zo denderend voor hen. Hoor ons Thirza af en toe hoesten. :hammer: Het vele spelen bleef ook uit, tijdens de speeltijd deden ze een tukje ver van elkaar weg. Steeds met 3 in één hangmatje zijn ze niet gewoon.
De zomer moet nog niet voorbij zijn maar minder heet is wenselijk. :bow:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor Margiet » wo aug 07, 2013 11:08 pm

Verdorie Jeanine, 't is KOUD !!!! :hammer:

:cry: :cry: :cry:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hobbes
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 1:28 pm

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor Hobbes » wo aug 07, 2013 11:41 pm

Ja niet goed voor de spieren en knoken :(

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor Margiet » wo aug 07, 2013 11:44 pm

... noch mijn humeur!! :hammer:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Pffff...... warm

Berichtdoor jeanine » do aug 08, 2013 5:48 pm

Ikke blij, net gepast. :D Gisteren de frettenkamer gestoomd, zweten dat ik deed. xp Zie mij dat niet halen boven de 25° 2u spulletjes verhuizen, stofzuigen en stomen. Kamertje kan er weer een tijd tegen nu. Grote baas heeft net voor de warmte nog een muggenraam geinstaleerd voor de velux, kwam goed van pas nu. :domhoog: Ik had schrik dat er een wespennest kon gemaakt worden op hun kamertje. 3 koninginnen zijn er binnen geraakt in huis, eentje was van beneden met de carrier mee naar de frettenkamer gelift. Pas boven gezien. :do: Het risico dat ze daar binnen konden komen wou ik niet lopen.
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 30 gasten