Hotel

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Hotel

Berichtdoor sah » ma aug 05, 2013 5:44 pm

Hallo iedereen,
Jullie hebben misschien al gelezen dat 1 van mijn hotel-fretjes een ongeluk heeft gehad en een teentje gaat verliezen. (staat bij medische vraagbaak)
Alhoewel ik heel erg ongerust was en duizend keer gezegd heb "die verantwoordelijkheid neem ik nooit meer" zou ik eigenlijk wel nog graag verder hotel doen.
Ik vraag me af of jullie het hier nog vertrouwen?
Ik weet niet hoe het ongeluk gebeurd is, mr ik ben aan het denken om voor de hotelfretten een extra ferret-nation te kopen en als mijn fretten dan spelen rol ik de andere kooi in het halletje en omgekeerd (het zou een beet kunnen geweest zijn, maar dat heb ik dan helemaal niet gemerkt) Het zou ook een beet van een van haar eigen fretten kunnen geweest zijn, daar weet ik niet meteen een oplossing voor (die 4 komen niet helemaal overeen). Het zou ook een ongeluk in de kooi kunnen geweest zijn, maar volgens mij is de nation, als je het trapje met tralies afschermt, wel een hele veilige kooi. Die extra nation wil ik vooral ook omdat mensen hier hun 'reservekooi' of 'noodkooi' zetten en dat zijn vaak niet eerste keuze kooien.
Als jullie me niet meer vertrouwen ga ik die aankoop niet doen, want zo'n kooi kost wel wat.
Laten jullie je mening weten?
Bedankt!

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Hotel

Berichtdoor a3ke » ma aug 05, 2013 7:26 pm

Sah , er zijn zelfs Hotel's waar de hotelfret het leven liet in het verleden

Trek het je zo niet persoonlijk aan ! Kan altijd en bij iedereen gebeuren

Zelfs met een nation zou wat je nu voorgehad hebt kunnen voorhebben , of het bekende "piemeltje van de ram dat achter het plateuke blijft hangen "

Je moet nu ook niet extra gaan gaan investeren in een nation juist omdat je hotel wil verder gaan doen trouwens , als je eens kooi nodig hebt extra geef gewoon een gil , staan er genoeg in de garage

Geen nation's uiteraard ...

Alle hulp en inkomsten zijn welkom ;-) En met wat je hebt voorgehad en de kennis van het verleden moet je denk ik echt niet gaan afvragen of er nog vertrouwen is ;-) Kop op !
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Hotel

Berichtdoor sah » ma aug 05, 2013 7:29 pm

Hoi, dit topic is al 10 maal bekeken en er heeft nog niemand geantwoord... dat zegt waarschijnlijk genoeg.
Ik hoop dat jullie weten dat ik nooit 1 cent aan het hotel verdient heb, omdat de paar centjes die ik kreeg altijd naar extra vleesjes enzo gegaan zijn. Ik heb dit nooit voor winst willen doen, enkel om anderen te helpen. En alhoewel ik het had kunnen verwachten, vind ik het toch heel rot dat men hier zo reageert. Ik ben zodra ik zag dat er wat scheelde naar de dierenarts gegaan, dezelfde avond ben ik ook nog bij onze dierenarts langs geweest. Ik heb elke dag met de fretjes gespeeld en bezig geweest, vooral ook extra omdat het die dagen zo warm was. Ik verwijt mezelf genoeg. Dus ik kan wel begrijpen dat jullie t allemaal lezen en denken "mijn fretten, mooi niet". Maar t doet wel pijn.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Hotel

Berichtdoor jeanine » ma aug 05, 2013 7:31 pm

Sarah, na dit voorval zou ik nog steeds mijn fretjes aan je toevertrouwen. Ik weet het niet zeker maar de opvang heeft mogelijks ook iets geschikt staan :idea:
Nu reeds extra kosten maken zou ik nog niet doen in uw plaats. Eerst even afwachten of je het op langere termijn blijft bevallen. Anders loont het niet echt.
Mijn fretjes gaan ook in de noodkooi mee op vakantie. Niet altijd even gemakkelijk en wat krap maar toch veilig genoeg voor mijn 3. Een konijnenkooi met een Ferplast verdiepje in, hangmat, kattenbakje ;) Als je er een deken onder legt kan je deze gemakkelijk in je eentje naar het halletje slepen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Hotel

Berichtdoor jeanine » ma aug 05, 2013 7:32 pm

Sarah, niet zo vlug van stapel lopen. Ik was nog aan het schrijven :p
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Hotel

Berichtdoor sah » ma aug 05, 2013 7:35 pm

Hoi a3ke,
ik had jouw antwoord nog niet gelezen. Die nation zou ik willen kopen omdat ik al die gammele kooien die zo moeilijk te poetsen en in het halletje te schuiven zijn, erg beu ben. Je kan een extra kooi beter uit de weg (of de speelplaats) zetten omdat ik al (van in t begin) van Margiet weet dat fretten die elkaar niet kennen door de tralies heen naar elkaar durven bijten en ik heb dat ook een maal zelf meegemaakt. De nation wou ik zoiezo kopen als ik na de zomer nog zin had om opvang te doen. Nu de zin is er nog wel, mr ik vraag me wat af of ik nog volk ga krijgen?

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Hotel

Berichtdoor sah » ma aug 05, 2013 7:41 pm

ok, sorry Jeanine, mr eerlijk, ik ben die kooien die ik zelf met ijzerdraad aan elkaar moet hangen omdat de openingen meer dan 3 cm zijn ofzo erg beu. En die zijn ook nooit makkelijk te poetsen. Ik dacht in t begin dat als ik 1 zomer had meegedraaid ik wel kon uitmaken of ik t verder wou doen. Hier zit nu ook nog 1 groep Wess en Secundo en die zitten weer in een moeilijke kooi (wel stevig, mr de opening is 10cm2, dus om te poetsen moet je de kooi uit elkaar halen).

Echt 'lonen' zal het nooit doen, maar zoals Antoin hier al eens zei "aan iets dat je graag en met liefde doet, moet je toch geen geld verdienen" dat vond ik toen mooi gezegd en waar. De centjes die aan mijn hotelletje verdient worden zijn voor de opvang van de dfa en daar ben ik blij genoeg mee.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Hotel

Berichtdoor jeanine » ma aug 05, 2013 7:54 pm

Sarah, de kooi die ik gebruik op vakantie is heel gemakkelijk. Een deurtje vooraan die ik met een ketting dicht gemaakt heb, nadat Jantje er uit ontsnapt was door mijn slotjes(klemmen voor bloemen) door te bijten. De bovenkant kan ook open via een deurtje om alles te poetsen op de bodem, verversen van voeding drinken en bak is ook geen probleem. Met het warme weer zitten mijn kadeekes hier nu ruim al 2 weken in. De tralies zijn dicht genoeg om zelfs Thirza er niet door te laten. Het voordeel van deze kooi is dat alles in een minimum van tijd opgeplooid kan worden. Neemt weinig extra plaats in en binnen handbereik indien nodig. Het is niet ideaal maar veel beter dan een slechte noodkooi waar je problemen mee krijgt.
Sarah, aan hotel kan je niet verdienen. Vaak maak je nog extra onvoorziene kosten gewoon omdat je het graag doet en ze niet minder wil geven dan je eigen bengels.
foto van de kooi op vakantie
Afbeelding
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Hotel

Berichtdoor sah » ma aug 05, 2013 8:20 pm

ok, Jeanine, als je het zo uitlegt zou ik jouw reservekooi wel vertrouwen, mr vr de meeste mensen is dat niet zo :-) sorry.
Nu, t gaat hier voor mij niet over wel of niet een extra nation kooi, dat was iets waar ik al langer over nadenk en inderdaad misschien na de zomer wou kopen als ik nog door wou gaan met hotel.
t gaat me gewoon over of jullie je fretten nog bij mij zouden laten. Jij gaf aan van wel, en a3ke zei ook dat hij me nog vertrouwt (ik denk niet dat die hun fretten vaak op hotel gaan, mr het is leuk om te horen, zeker van iemand die ook opvang en al doet) Daar ben ik erg blij mee. Nu zitten Astrids fretten hier nog even, en normaal komen die in september ook een week, als dat ook meevalt denk ik wel dat ik hotel wil blijven doen. (Secundo-Margiet kent die- dat is een van Astrids fretten en die is zo slim, je moet die de hele tijd bezig houden of hij haalt iets uit dat de 20 andere fretten die hier ooit geweest zijn nooit gedaan hebben...dat is nu volgende week de uitdaging)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Hotel

Berichtdoor jeanine » ma aug 05, 2013 8:37 pm

De slimste fret hier ooit was Jantje. Hij gebruikte hulpmiddelen om zijn hoger doel toch te bereiken. Eenmaal die iets in zijn kopje had gehaald zou dat ten uitvoer gebracht worden. Het was toch zo een heerlijk venteke :wub:
Afbeelding

Gebruikersavatar
TessaCornelis
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Hotel

Berichtdoor TessaCornelis » ma aug 05, 2013 9:04 pm

Ik zou mijn hartendiefje nog bij jou durven afgeven :-) ik weet dat je er alles aan gedaan hebt om hem te helpen, en meer kan je niet doen. Hopelijk hou je vol!
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Hotel

Berichtdoor sah » ma aug 05, 2013 9:57 pm

Thanks, ik was een beetje overstuur, heb te snel gereageerd.Sorry!

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Hotel

Berichtdoor Bientje » ma aug 05, 2013 11:48 pm

Hallo Sarah,

Je mag de schuld niet op jou nemen. Je bent inderdaad meer bezorgd over de snotjes van een ander dan de jouwe omdat ze van iemand anders zijn, maar dit had dat fretje thuis ook kunnen voorhebben. Je kan hen onmogelijk voor alles behoeden. Het zijn en blijven fretten die onbevreesd dingen uitsteken en uittesten. Voor zover ik hoor en lees, doe jij je uiterste best voor al je fretjes, of ze nu van jezelf zijn of van een ander. Het is zoals A3ke zegt, er zijn er zelfs die a gestorven zijn tijdens hun vakantie. Ik heb er zelf vorig jaar zo ene gehad die behoorlijk zwak binnen is gekomen. De baasjes wisten dat hij niet goed was en zijn toch vertrokken. Ik was toen heel blij dat ik hem in leven heb kunnen houden tot ze terug waren. De laatste 2 nachten heb ik hem bij mij in bed genomen zodat hij toch maar niet zou afkoelen. De baasjes zijn toen recht van hun vakantie tot bij mij gekomen en rechtstreeks naar de da gereden om hem te laten inslapen. Was niet fijn... En ik vroeg mij toen ook af of ik niet nog iets anders had kunnen doen om hem er bovenop te helpen... Achteraf kreeg ik een heel mooie kaart met een mooie foto van hem met de bedanking dat ik hem zo goed had verzorgd in zijn laatste dagen want dat ze niet hadden verwacht dat hij het nog zou halen...
Als je hotel doet, maak je veel mee... Maar laat de moed niet zakken...

En oh ja... Moest ik ooit op vakantie gaan, dan zou ik zeker mijn bende van 26 bij jou brengen ;) :D

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Hotel

Berichtdoor Margiet » di aug 06, 2013 12:58 am

Eén dag kom oa ik niet op het forum en dat heeft Sah natuurlijk net niet gezien maar wel in haar kopje gestoken!!!!! :bow:

Sarah, alsjeblieft meid, wie aan jou zijn fretten niet wil toevertrouwen kan beter gewoon niet op vakantie gaan, ze zitten bij jou denk ik beter dan bij wie van ons ook! Ook ik zit niet continu met mijn neus in of op de andere frettenkooien en onze Bombardin heeft het afgelopen lente ook geflikt Lucca van Sabine behoorlijk toe te takelen, door de Nationkooi door, terwijl Jef thuis was en ik eens niet ... Je kan onmogelijk altijd alles gezien hebben en nog minder alles voorkomen. Je doet al zo je uiterste best, niemand kan nog meer van je vragen, hoor!!

Vermits ik dit topic nog niet gezien had en wel je PB'tje had beantwoord zal ik hier dan ook maar even zeggen wat je nog op je lever ligt, hé, de centjes voor deze opvangtijd. Lieve allemaal, Sah voelt zich dus ocharme zo ellendig over het hele gebeuren dat ze zelfs de onkosten voor het verlof van die fretten niet heeft willen doortellen aan de baasjes. Voor de baasjes volgt er hoogstwaarschijnlijk nog een Da-bezoek, mss een operatie enz ... dus Sarah heeft het zo gelaten. Ik heb Sarah gezegd dat ik dat van haar heel lief vind maar dat dat bv bij kinderen op kamp of in een vakantie-opvang ook niet op gaat, als ze zich per ongeluk kwetsen moet het kamp of logement ook nog betaald. Tot zover dus mijn "verstandig" antwoord ... :D

Vermits we hier echter niet met "officiële" instanties bezig zijn die een verklaring moeten voor het niet binnen komen van het geld maar gewoon als vrienden samen werken aan één en hetzelfde doel, heb ik Sarah verzekerd dat het oké is, anders wil ze het Hotelgeld uit eigen zak gaan betalen en dat wil ik absoluut niet. Dus, als er iemand problemen heeft met deze regeling : zowat iedereen heeft mijn nummer, hé! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hobbes
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 1:28 pm

Re: Hotel

Berichtdoor Hobbes » di aug 06, 2013 1:54 am

Ik zou geen seconde twijfelen aan iemand die op zo een manier fretjes opvangt...
Ik heb echt al andere dingen meegemaakt met mensen die dieren voor een ander opvangt...en ja ik ken het verantwoordelijkheidsgevoel maar al te best...zo heb ik twee jaar geleden bij iemand waar ik bij haar thuis de katten en de paarden ging verzorgen tijdens haar verlof, drie uur in de stank van gebroken rotte eieren een kat proberen te vangen waarvan ik dacht wonden gezien te hebben...met verwondingen bij mezelf tot gevolg, gezien het een halve wilde kat is...en ik heb ze naar de dierenarts gebracht en ze bleek in een klem gezeten te hebben...
En toch voel je je verantwoordelijk en wil je het dier de beste zorgen geven...ook al was ze bij haar thuis...
Uiteindelijk nadien willen ze niemand anders dan dat jij het doet...want ik kuis de stallen uit enz...ik wil niet dat de dieren in het vuil staan, terwijl anderen dat echt niet doen...

Het zijn dieren en daar kan altijd iets mee gebeuren en ze kunnen zich altijd verwonden...het is hoe jij ermee omgegaan bent dat echt een dikke duim verdient maar het is zeker jouw schuld niet...en als mensen dat niet snappen dan moeten ze maar thuis blijven en zelf voor hun dieren zorgen...

Ik zou in ieder geval enorm dankbaar zijn voor al de zorgen, of dat nu voor mijn dieren zou zijn of voor mijn kind...
Wanneer mocht mijn dochter nu ook weer op vakantie komen bij jou? :rol: :rol: :rol:

fierro
Berichten: 1
Lid geworden op: ma nov 17, 2008 11:10 am

Re: Hotel

Berichtdoor fierro » di aug 06, 2013 6:50 am

Hey Sah,
er kan altijd iets gebeuren met fretjes die je opvangt of die op hotel komen. Bij ons heeft prisca het ooit geprestreerd om in een nationkooi met gesloten verdiepjes toch van verdiep te veranderen en zo zowel de hotelgasten als zichzelf een grote schrik aangejaagt. De hotelgasten aten minder en we hebben toen ook aan de baasjes gezegd wat er gebeurd was en dit apprecieerden ze.
Nu is elk verdiepje met het laddertje, extra colson bandjes en een stuk placemate afgesloten, zo kan het contact tussen de verdiepen vermeden worden.
Wij gaan ook ieder jaar op reis en dan gaan onze fretten ook op hotel, we weten dat we ze dan in goede handen achterlaten, maar fretten zijn nu eenmaal fretten en ergens waar ze hun weg niet kennen zijn ze vaak eens zo erg (lees frettig gestoord).
Geef de moed dus zeker niet op. Ik hoop echt dat de liefde en leuke momenten die je krijgt door de hotellers het winnen op je onzekerheid.

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Hotel

Berichtdoor jonalies » di aug 06, 2013 7:51 am

Live Sarah,dit mag je de moed niet doen wegnemen,ik ken je nog niet zo goed maar twijfel er niet aan dat je het perfekt doet!
Ik had Lilly 14 dagen in huis als er ook 'iets' gebeurd is dat ze nu nog steeds verlamd is! Kon ik het voor komen ? New !is het mijn schuld, nee!
Dus,kop op :-) :-) :-)

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Hotel

Berichtdoor Jamjam » di aug 06, 2013 10:44 am

Je kan ze niet 2'u op 24 u in de gaten houden he, ik denk dat ij allemaal wel iets kunnen vertellen wat die kapoenen hebben uitgestoken wat ze niet mochten en dat dit soms gevolgen had... Het is belangrijk hoe je erop reageert. Je bent direct naar de da gereden voor medische verzorging, je doet wat je kan!
Ik vind het super van jou dat je een frettenhotel hebt en de winst naar dfa gaat! Geef het niet op zou ik zo zeggen!
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

EllenD
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 20, 2012 11:48 am

Re: Hotel

Berichtdoor EllenD » di aug 06, 2013 11:02 pm

Hej Sarah

zoals ik al in het topic in medische vraagbak had gepost: tzijn lompe diertjes die je tegen zichzelf moet beschermen en je kan ze onmogelijk 24 op 24 in de gaten houden. Wij sturen ze met plezier terug naar jou! Wij zitten soms dagen/weken niet op het forum dus vandaar een late reactie.

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Hotel

Berichtdoor sah » wo aug 07, 2013 11:47 am

Bedankt allemaal hoor :-)
Ik was nogal overstuur....
Het gaat nu wel weer :-) Met Tyckles gaat het blijkbaar ook beter, ik denk dat ze vandaag nog eens naar de dierenarts moeten bellen of er langsgaan. Het pootje zou minder dik zijn en springt weer rond. Maar ja, dat zwarte teentje moet er wel af.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Hotel

Berichtdoor jeanine » wo aug 07, 2013 7:33 pm

Ik was nogal overstuur....
Begrijpelijk Sarah, maar niet twijfelen over de goede zorg die je er aan besteed ;)
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Google [Bot] en 48 gasten