ultrasone

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
nunya
Berichten: 0
Lid geworden op: do jun 09, 2011 5:42 pm
Locatie: wieze

ultrasone

Berichtdoor nunya » wo aug 14, 2013 6:52 am

hallo,
mss een rare vraag maar weet iemand raad?
wij zitten namelijk met veel muizen in onze garage en horen ze knabbelen en trippelen tot binnen in huis.Nu,omdat wij ze niet willen doden,hadden wij gedacht aan zo een ultrasone verjager te plaatsen(of meerdere).nu is de vraag of onze fretjes er last zouden van hebben?want dat is ook niet de bedoeling.
fretjes: nunya,berreke,pucca,gismo,balou,nitro,vulpix,buddy,mel,vixen,spike,kyra en diablo
en nog een 70tal andere diertjes :-)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: ultrasone

Berichtdoor jeanine » wo aug 14, 2013 11:01 am

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hobbes
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 1:28 pm

Re: ultrasone

Berichtdoor Hobbes » wo aug 14, 2013 12:45 pm

@ Jeanine: leuk om te lezen het Tom en Jerry verhaal...

Hier op een moment tien katten in huis en twee jack russels...vermits wij op een boerderijtje wonen tussen de velden zie je hier wel eens een muis, daarom ook katten...ik zit in de zetel en zie een muis passeren (een trage veldmuis wel te verstaan) en ik kijk rond en zie de ene kat op de zetel hangen te luieren, de andere op het toetsenbord van de pc enz enz...jack russels liggen rustig in hun mand...muis piept en letterlijk geen kat of hond reageert hé...heb de muis dan maar zelf gewoon gevangen en buitengezet :roll: :euh:

Uiteindelijk heb ik het anders opgelost, ik haal vergif waar er geen probleem is dat de kat nadien een vangt en verorbert...dus "diervriendelijk" vergif, dan toch alleen diervriendelijk voor andere dieren als de muis...
Ik heb tien levende vallen om te gebruiken, zeker in de garage waar het eten van de paarden en de kippen ligt (alleen de gesloten zakken want de open zakken staan in een diepvrieskist met kapotte motor) en ook in de buurt van het binnenhok van de kippen...maar ik denk dat ik daar hetzelfde ga doen als in de keuken bij ons...vergif dus en waar de katten of honden niet aankunnen...want die dingen werken van geen meter omdat ze nogal gewoon op de kast staan en ventlief ze nog niet geplaatst heeft :hammer:

Mijn jack russel die al geïnteresseerd is in muizen is gewoon geen muizenvanger...op een dag lag meneer al een halve dag buiten, vóór enkele dallen die schuin tegen de muur staan en hij ligt te piepen en te neuten...na een halve dag ging ik dan toch een zien waarom hij daar zo lag te doen en ik pak de dallen weg en daarachter zat toch wel een muis zeker! Jack Russel staat recht en kijkt naar de muis terwijl ze wegloopt en doet geen moeite om erachter aan te gaan laat staan ze te vangen... :shock:

Nu over dat ultrasone, ik zou het niet zetten...Iorek is pokkedoof...hij hoort geen belletjes, rammeldingen, lawaai, boren in muren of wat dan ook...tot ik vorige week speelgoed was gaan halen om uit te testen welke modellen in de smaak vallen en ik had een plat stinkdier zonder vulling en daarin zaten piepers...dochterlief neep er een aantal keren in en Iorek schiet weg en onder de zetel, hij verschoot zich een hoedje...nu is hij het gewoon dat hij dat wel hoort en heb ik een ideaal ding om hem 'te roepen' als ik hem nodig heb en niet zie lopen of hij is ergens achter in slaap gevallen...en hij heeft er geen schrik meer van en ik laat hem er af en toe ook mee spelen...
Dus Iorek hoort niks behalve hele hoge tonen...dus ik kan me voorstellen dat frettenoren wel gevoelig zijn aan een ultrasoon geluid...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: ultrasone

Berichtdoor jeanine » wo aug 14, 2013 6:41 pm

Hier ooit een halsband om vlooien te verdrijven met ultrason gebruikt. Het resultaat was na enkele tijd dat poes lief geen miauw meer kon uitbrengen. :( Halsband uit en de poes kon weer miauwen. :D
Ik heb het daar nu niet meer zo voor xp.
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten