fred en barny geur tip :) nog geen pics

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
barny
Berichten: 0
Lid geworden op: do aug 15, 2013 7:17 am

fred en barny geur tip :) nog geen pics

Berichtdoor barny » ma aug 19, 2013 2:36 pm

ok , in de rapte bekeken hoe ik pics moet uploaden ... zal voor een keer zijn als ik wat meer tijd heb , vakantie voorbij en 1ste werkdag achter de rug ... mijn dierentuin wilt mijn aandacht !!! :D

ah de geur tip van een groentje :rol: stom toevallig ontdekt hoor .. mijn pupjes roken nogal sterk , en elke dag probeer ik ze wat nieuws te geven om mee te spelen ... zoals het bakje schelpenzand met anijsgeur ( heb zo'n zak staan voor mijn vogel ) ze vonden het de max ! spelen, graven , rollen ... en hé !!! halooo !!! die vieze geur is weg !!! denk dat het toch van in de winkel was , het hok daar was niet echt fris ... gister kregen ze trouwens voor de 1ste x stukje hard gekookt ei :p hun dag kon niet meer stuk ..

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: fred en barny geur tip :) nog geen pics

Berichtdoor sah » ma aug 19, 2013 7:57 pm

Hallo,
Ik was bij je vorige postje al aan het denken dat die geur vast kwam omwille van een vuile omgeving vroeger :-)
Ik heb mijn fretjes nog nooit gewassen, wel eens afgespoeld als ze heel vuil waren, maar dat is al.
Ik ververs de dekentjes in hun kooi elke week en normaal blijven ze daardoor zelf ook proper (ze kruipen/worstelen/rollen de hele tijd in die dekentjes)
Normaal gezien rieken verzorgde pups echt niet fel, je zal ruiken dat er een diertje is, maar zeker niet feller dan bij een kat of hondje.
Mijn fretten hebben eens mijn huisgenoot zijn basilicum-plantjes vakkundig uitgegraven, daarna hadden ze echt een vreselijke geur, ik hou van pesto, maar fret met pesto was echt geen leuke geur :-)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: fred en barny geur tip :) nog geen pics

Berichtdoor jeanine » di aug 20, 2013 9:11 am

Hier bestaat de graafbak uit een wasmand gevuld met enkele zakken vogelzand met anijsgeur, vind ik heerlijk ruiken ook. Als ze goed verzorgd worden, tijdig proper wasgoed krijgen is de geur van een fret helemaal niet zo erg. De nestgeur blijft wel nog een tijdje hangen maar gaat uiteindelijk over zonder wassen.
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten