waar binnen spelen met de fretjes ? en de honden?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
barny
Berichten: 0
Lid geworden op: do aug 15, 2013 7:17 am

waar binnen spelen met de fretjes ? en de honden?

Berichtdoor barny » di sep 10, 2013 7:00 am

sedert ik de fretjes heb was het altijd mooi weer en speelden we in de tuin .. nu ben ik bezig met "huiswenning" maar weet niet goed hoe te beginnen ... ik lees op de forum dat sommigen hun fretjes ganse dag vrij kunnen lopen maar hoe doe je zoiets ??
ik ben begonnen in de gang en badkamer zonder de honden erbij .. gisteren met de honden en fretjes in de gang .. pff
Prada hapt steeds in hen , murfy wilt ermee spelen maar die is nogal groot en lomp en ben bang dat ze een klop met haar poot geeft .. de fretjes zelf lijken het leuk te vinden , die hollen rond en bijten in de honden hun poten en rennen dan heel vlug naar een plekje waar de honden niet bij kunnen ..
denk niet dat fretjes echt hard bijten want de honden janken niet ..
en eens ik ze gewoon krijg aan elkaar .. waar moet ik ze dan "lossen" ?? mijn living is 6m op 6.50m .. hoe houd ik 2 van die rakkers in het oog op zijn grote ruimte ?? :roll: :rol:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: waar binnen spelen met de fretjes ? en de honden?

Berichtdoor jeanine » di sep 10, 2013 9:27 am

Met de honden kan ik je niet helpen, hier enkel fretjes in huis. Met sommige honden lijkt het wel te lukken, hangt van de hond af.
Je moet altijd voor ogen houden dat je niet op meerdere plaatsen ter zelfde tijd kan zijn. Alles zo fretveilig mogelijk houden en dan nog ogen te kort, zeker met jonge kereltjes in huis.
Elke plaats heeft zijn problemen die je probeert op te lossen. Als de ontsnapping mogelijkheden al beperkt zijn is dat een eerste goede stap. Het klem geraken ergens is een tweede te voorkomen probleem. Klimmen en springen zijn hier de moeilijkste problemen en moet ik dus wel in het oog houden.
Mijn fretten krijgen speeltijd onder toezicht en mogen in hun kooi als dit niet kan. Ik heb een kleine gang naar de badkamer die echt fretveilig is en waar ze al eens alleen in vertoeven voor kortere tijd.
Een oudere en zieke fret kan zonder echte problemen los in huis, die slapen veel en hebben geen zin meer in capriolen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Furby&Barry
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jul 18, 2010 8:37 pm

Re: waar binnen spelen met de fretjes ? en de honden?

Berichtdoor Furby&Barry » di sep 10, 2013 7:55 pm

Hey,

hier ook honden en fretten aanwezig. Fret is baas. De honden accepteren dat ook. Als Bubu zijn meds krijgt, staat Mig meteen klaar om hem te begroeten. Maar eens Bubu op de vloer, zijn de honden lopen. Dus, hond en fret apart uit! De honden liggen normaal in de living. Maar tijdens de speelronde van de fretten, verhuizen de honden naar de keuken. Dan plaatsen we een tussenschot in de deuropening. Hoog genoeg want onze loebassen gaan er niet over en laag genoeg om ook de honden in't oog te houden. Ze krijgen ook grote kussens om in de keuken te liggen. Daar zijn ze gek op, want soms moet je het kussen verhuizen met hond erop :)
Groetjes
Tom, Karen, Barry, Luna, Herbie, Bubu & windekindjes Miguel & Bruja!
♥Caramel & Furby♥

barny
Berichten: 0
Lid geworden op: do aug 15, 2013 7:17 am

Re: waar binnen spelen met de fretjes ? en de honden?

Berichtdoor barny » wo sep 11, 2013 6:03 am

haha Furby & Barry , gisteren hetzelfde ontdekt lol fretjes zijn de baas , begonnen in de keuken met fretjes en hond (kruising setter en labrador ) hond enthoesiast springen achter fretjes maar die rappe bengels vlogen rond haar en hapten naar haar poten .. murfy droop uitgeteld af :rol: heb ze maar getroost met kauwbeen .. mijn king charles had er gewoon al geen zin meer in na zijn close encouter van eergisteren ..
dat tussenschot heb ik gisteren ook ingevoegd :) handig , fretjes blijven in de keuken en hond kan enkel binnen als ik het haar toesta ..

de living zal voor volgend jaar worden , denk ik .. als ik ze hopelijk wat beter in de hand heb ... ijdele hoop zeker ??? :mrgreen: ze zijn nu ongeveer 12 weken oud , barny weegt 900gr fredje 750gr .. ze worden echt rap ! moeten alles zien , overal op en bij .. en slim !! niet te doen hé !! ik zat op de grond met ze en barny kroop zo heel lief op mijn schouder en gaf likjes .. ik in opperste verrukking .. tot ik zijn plannetje door had , gebruikte mij enkel als ladder om op het aanrecht te geraken :euh:
mag er niet aan denken waar ze overal op , in en tussen kunnen in de living ... :s

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: waar binnen spelen met de fretjes ? en de honden?

Berichtdoor jeanine » wo sep 11, 2013 7:38 am

Een fret is een opportunist, doet alles om het doel te bereiken. Na een papje of iets lekkers denk je dat ze je komen bedanken door met hun muiltje over je heen te schuren. Zo krijgen ze het proper en zit jij met vlekken op je kleding, maar toch zo lief gedaan. Baas als ladder gebruiken is heel gewoon. Fretten zijn ontzettend slim, je zou dat niet van ze verwachten. Net dat alles maakt de fret tot leuke huisgenoot. Voor sommigen een doorn in het oog. ;) Een troost heb je alvast, met ouder worden ken je hun streken maar al te goed tot er eentje bijkomt. :rol:
Fretveilig maken doe je stap voor stap. Als je ze iets gevaarlijks ziet uitspoken kan je proberen dat te voorkomen door aan te passen. Bij elke nieuwe fret komen er nieuwe pijnpunten naar boven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: waar binnen spelen met de fretjes ? en de honden?

Berichtdoor Buddy » wo sep 11, 2013 3:57 pm

Mijn hond mag niet bij de fretjes. Er staat in de deur tussen keuken en living een plank. Hond in de keuken en fretjes in de living tijdens het speeluurtje 's morgens. Daarna verhuizen de fretjes naar hun speelkamer boven waar ze de rest van de dag doorbrengen, hond kan dan weer overal lopen. 's Avonds komen de fretjes dan weer naar beneden en blijven daar ook voor de nacht. De hond slaapt bij mij op de kamer. Zo zijn de fretjes gans de dag los.
Ik heb het geluk van drie slaapkamers te hebben en er maar 1 zelf nodig te hebben.


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 31 gasten