Leuke ervaring

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Leuke ervaring

Berichtdoor jeanine » vr okt 04, 2013 5:08 pm

Voor mij dan toch :s
Op vraag van een school even de fret voorstellen in het kader van dierendag. Ik kreeg de vraag via een ander baasje dat het alleen niet zag zitten om 15 klassen aan te doen. :shock:
Deze morgen Buster meegenomen, het ventje wist echt niet wat hem overkwam. Voor het eerst zoveel kinderen zien.
Begonnen bij de oudste leerlingen. Buster laten zien en even op wandel door de klassen met het leibandje. Alle kinderen waren stil zoals ik het gevraagd had. Bleven netjes op hun plaats zitten. Dus geen enkel probleem noch voor Buster of de kinderen.
Ik vond het best leuk om te vertellen over de fretjes. De oudste klassen vroegen honderd uit met soms wel heel grappige vragen er tussen. Ik ben er best lang mee bezig geweest. Er waren al 6 kleuterklassen aan de beurt geweest met het andere baasje en ik had amper 3 klasjes gedaan. Hoe jonger de kinderen hoe minder vrager er waren.
In één klas werden er heel veel verstandige vragen gesteld, daar was ik echt wel blij om. :domhoog:
Zo kwam de vraag hoe ik wist wie een jongetje of een meisje was :oops: Tegenvraag van hoe weten jullie dat? Het antwoord was aan het uiterlijk, zo moest ik dus geen sexueele opvoeding geven :rol: Dat een ram flink groter is dan een moertje, zo zie je het.
Of Buster een liefje had? Dat weet ik niet maar hij heeft wel 2 vrouwtjes om zorg voor te dragen.
Of een fretje kleding nodig had. 2 kostuums per jaar, een zomer en wintervachtje.
Enkele brokjes en snoepjes in de klas laten rondgaan om duidelijk te maken wat een fretje aan brokjes eet. Ze vonden het niet lekker ruiken en ééntje had zelfs geproefd, wat niet de bedoeling was :hammer: Gelukkig eten ze hier geen muis :lol:

Bustertje is echt wel een beetje moe geworden en slaapt nu.
Wat mij betreft wil ik het gerust nog eens over doen. Valt beter mee dan verwacht.
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Leuke ervaring

Berichtdoor sah » vr okt 04, 2013 7:34 pm

Hoi, ik ben hier eventjes niet meer geweest, mr dit is toch super-nieuws! Goed zo! En ik ben trots op Buster :-)

Gebruikersavatar
TessaCornelis
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Leuke ervaring

Berichtdoor TessaCornelis » vr okt 04, 2013 9:20 pm

Haha, sowieso is die kleine een miniversie van mijn 'Grote Baas' , die heeft ook al eens een brokje geproefd. :hammer:
Zo leuk! Wil ik ook wel nog eens doen ^_^
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Leuke ervaring

Berichtdoor Jamjam » za okt 05, 2013 9:50 am

Hey, klinkt leuk en super dat het zo goed is verlopen! Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen welke school. :) In het gentse?
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Leuke ervaring

Berichtdoor jeanine » za okt 05, 2013 10:59 am

De Piramide, Brugse poort. ;)
De keus om Buster mee te nemen is gemaakt door zijn nog jonge leeftijd en stressbestendigheid nog. Ons Thirza heeft een hoger knuffelgehalte maar een hekel om het harnasje aan te houden als ze niet mag wandelen. Ook minder bestand tegen stress, sneller bang. De kinderen hebben Buster wel niet mogen aanraken, ik vertrouw hem daar onvoldoende voor. Het andere fretje dat op toer ging had wel een hoog knuffelgehalte en was dus beter geschikt om door de kleintjes eens te laten aaien. Die kleintjes willen meer kunnen voelen en de groteren willen antwoorden op hun vragen krijgen. Zo had elk wat wils en is het een leuke ervaring geworden. Al had Buster er duidelijk genoeg van als we thuis kwamen. Het telkens in en uit de carrier halen zonder zijn energie echt kwijt te raken is niet zo zijn ding. De open kastjes in de klas zou hij graag verder onderzocht hebben, ik denk wel dat men achteraf niet zo graag de papieren weer op orde zou gelegd hebben. :mrgreen: Zijn wandelingetjes waren van korte duur.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Leuke ervaring

Berichtdoor Jamjam » za okt 05, 2013 7:53 pm

Ken die school :)
Ik herinner me ook nog dat ik Papillon meenam in mijn stage voor een bezoekje. Weliswaar was men mama er dan ook bij zodat hij ook weer direct weer mee naar huis kon en niet de gehele dag in de klas moest verblijven. Ik stond bij de kleutertjes en vonden het toch een leuk dier :) Kinderen hebben gelukkig nog niet veen van die vooroordelen en van de verkeerde clichés :)
Maar snap inderdaad dat Buster het genoeg vond. ik zou het ook niet leuk vinden om al dat nieuw rond mij te zien en niet op onderzoek te mogen gaan :p
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten