fret en hond

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
FredjeSnow
Berichten: 0
Lid geworden op: di sep 10, 2013 8:11 pm

fret en hond

Berichtdoor FredjeSnow » wo okt 23, 2013 10:27 pm

We hebben dus een chihuaha cross en Fredje. Als ze slaapt is alles in orde, de hond zit er gewoon naat. Ze mag zelfs op hem liggen. De hond is een jaloers typje dus als we het fretje knuffelen moeten we hem wel in het oog houden maar dat verbetert altijd. Vanaf dat Fredje wakker is en dus beweegt spelen ze soms maar meestal komt zijn jachtinstict boven ofzo. We kunnen er dan op tijd tussenkomen. Fredje is niet bang van hem, heeft geen stress of pijn ook al heefh hij al 3 keer gebeten. We weten nu niet of dit spelen is omdat hij niet doorbijt. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik snap ook niet wat het verschil is tussen een slapend of een wakker Fredje... ze zitten alleen samen als er iemand bij is en als we de hond zien fixeren op het Fredje leiden we hem af "snap him out of it" zoals cesar milan zou zeggen :p

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: fret en hond

Berichtdoor jeanine » do okt 24, 2013 5:54 am

Fredje is niet bang van hem, heeft geen stress of pijn ook al heefh hij al 3 keer gebeten.
Toch maar uitkijken, eens kan het mis lopen. Een fret is van nature nieuwsgierig en daardoor al minder bang. De dag dat Fredje behoorlijk uithaalt door verdediging heb je de poppen zeker aan het dansen. Je hond zal ook harder van zich afbijten als hij pijn ervaart.
Afbeelding

FredjeSnow
Berichten: 0
Lid geworden op: di sep 10, 2013 8:11 pm

Re: fret en hond

Berichtdoor FredjeSnow » do okt 24, 2013 7:29 am

Fredje heeft hem nooit gebeten en de hond heeft ook nooit doorgebeten.hij kan er gewoon niet tegen a.s ze beweegt ofzo. We zorgen dan dat hij gewoon kalm relax in zijn mandje ligt en niet fixeert op Fredje maar als de hond nog niet heeft gewandelt is dat meoilijker

SuzyNL
Berichten: 0
Lid geworden op: do mei 09, 2013 4:29 am
Locatie: Vlaardingen [NL]
Contacteer:

Re: fret en hond

Berichtdoor SuzyNL » do okt 24, 2013 9:47 am

Je vraagt dus of iemand hier ervaring heeft met een hond die een fret bijt als ik het goed begrijp?
En die jou dan kan vertellen of jouw hond het doet om te spelen of niet??

Hoe kunnen andere mensen dat nou weten? Jij hoort zélf je beesten te kennen.

Mijn hond doet haar bek open en dan “schept“ ze de fret, haar bek blijft dus open.
Wanneer ze haar bek dicht zou doen valt dat onder bijten, en of dat nou speels gebeurd of niet, het mag niet, klaar!

Er is tenslotte maar weinig voor nodig om die kaken goed dicht te laten klappen en als dat gebeurd, dan zit jij met de ellende want dan ken je naar de DA.

Denk dat je er verstandig aan doet om ze gewoon niet samen los te laten, is natuurlijk minder leuk maar dan loop je ook geen risico op dingen die fout zouden kunnen gaan.

Zie eerst maar de hond onder volledige controle te krijgen.
Afbeelding

FredjeSnow
Berichten: 0
Lid geworden op: di sep 10, 2013 8:11 pm

Re: fret en hond

Berichtdoor FredjeSnow » do okt 24, 2013 5:33 pm

Eigenlijk gewoon of iemand ervaring heeft met een hond en een fret samen. Ik weet van de hond dat die niet doorbijt en gewoon zachtjes bijt voor te spelen.

SuzyNL
Berichten: 0
Lid geworden op: do mei 09, 2013 4:29 am
Locatie: Vlaardingen [NL]
Contacteer:

Berichtdoor SuzyNL » do okt 24, 2013 9:26 pm

Ik heb wel ervaring met honden en fretten, maar er zit natuurlijk wel wat verschil in dat hondje van jou of mijn hond.
Het enige waar ik “bang“ voor ben is dat de hond op de fret gaat liggen of dat ze met haar poot op een fret gaat staan.

Maar je moet, hoe dan ook, gewoon voorzichtig zijn.



Afbeelding

FredjeSnow
Berichten: 0
Lid geworden op: di sep 10, 2013 8:11 pm

Re: fret en hond

Berichtdoor FredjeSnow » do okt 24, 2013 9:36 pm

Het gebeurt ook dat ze spelen zoals in het eerste fimpje, en soms ligt het hondje gewoon te rusten en negeert hij Fredje. En dan zijn er de momenten, meestal als hij nog niet is gaan wandelen dat hij haar de hele tijd fixeert. Zelfs als ze gewoon rondloopt, maar als hij nog niet is gaan wandelen en actief is spelen ze ook soms samen. Er zit echt geen logica in. Bij de voeige eigenaren speelde et hondje met de kippen zonder ze te bijten dus een fret zou denk ik geen probleem moeten zijn. En ze van elkaar weghouden met een muurtje tussen vergroot volgens mij de agressie, van de hond dan.omdat hij haar geur en lichaamstaal dan nooit leert. Ik weet dat het een hond is die snel angstig is maar ze heeft zelfs soort van lepeltje lepeltje bij hem gelegen zonder problemen.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: fret en hond

Berichtdoor Margiet » do okt 24, 2013 11:09 pm

Eigenlijk gewoon of iemand ervaring heeft met een hond en een fret samen.
Ja hoor, heel wat frettenliefhebbers hier hebben één of meerdere honden, van kleine exemplaartjes tot (meerdere) grote gevallen!! :D
Ik weet van de hond dat die niet doorbijt en gewoon zachtjes bijt voor te spelen.

Geen probleem dus, als jij er zelf geen problemen in ziet! ;) Ik weet niet waarom ik ergens het gevoel heb dat je zelf niet 100% zeker bent of het nu al dan niet "erger" kan uitdraaien maar zoals Suzy zei, dat kunnen wij van hieruit ook niet opmaken. Onze hond grommelt op de fretten als ze in haar ogen te ver gaan en ja, af en toe grommelt ze wel wat feller dan anders maar bijten zal ze (tot nu toe en volgens mij) nooit doen. Anderzijds hou ik de woorden "zeg nooit nooit" ook in mijn achterhoofd en krijgt de hond, net als de fret, telkens een verwittiging van mij als ze uit haar hum is door de fretten die haar af en toe echt wel komen uitdagen & plagen.

Ik neem toch geen onnodige risico's : als de ene de andere ooit echt pijn moet doen, maakt niet uit wie het bij wie doet, is een bijtreactie niet meer dan normaal. Dus ook hier worden hond en fret niet zonder toezicht samen gelaten, al lijkt het mij al jaren "betrouwbaar". Beter 1000 keertjes té voorzichtig dan één keertje te weinig, dat vind ik ervan! ;)
Afbeelding

FredjeSnow
Berichten: 0
Lid geworden op: di sep 10, 2013 8:11 pm

Re: fret en hond

Berichtdoor FredjeSnow » vr okt 25, 2013 7:28 am

Ik vertrouw de hond nog niet helemaal, als hij gebeten werd door een andere hond beet hij niet terug maar was hij nogal prikkelbaar en dan heeft hij Fredje vastgehad met gegrom zonder echt door te bijten. Fredje was ok en heeft er niets aan overgehouden. Ze heeft ook zijn mandje ingepalmd en dan blijft hij uit de buurt of doet niets als ze slaapt

FredjeSnow
Berichten: 0
Lid geworden op: di sep 10, 2013 8:11 pm

Re: fret en hond

Berichtdoor FredjeSnow » vr okt 25, 2013 7:38 am

Er zit hier ook een dalmatier en die heet eht achter Fredje gejaagd, staan wachten tot ze onder de kast uitkroop en luisterde bijna niet als je haar terugriep en daar was Fredje echt bang van. En de chihuahua is een beetje hetzelfde maar dienluistert en bijt niemand door. Hij bijt voor te spelen, soort van handje vastnemen, maar weet hoe ver hij moet gaan. En sinds die dalmatier vertrouw ik geen enkel hond onmiddeleibk met Fredje.

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: fret en hond

Berichtdoor jonalies » ma okt 28, 2013 6:28 am

je zit nu eenmaal met het ingeboren jachtinstinct,zogoed bij de hond als bij de fret . ik heb hier ooit en puppy-dashond op bezoek gehad die maar even groot was als mijn fretje maar ze vloog erop ,ik nam ze ervan weg en fredje ging mee de lucht in !!!! Voor mezelf heb ik uitgemaakt de fretjes niet meer in contact te brengen met honden ! de geur alleen is al genoeg voor in een staat van opwinding te komen
als ik het toch zou willen doen zou ik hond per hond en fredje apart met jou in een kamer zetten voor 10 min. en de hond aangelijnd
Bij Margiet lukt het maar de hond heeft (natuurlijk) zijn grenzen getrokken en ik heb dan ook zo'n Fredje die in de poten wil en ga bijten wat anders een schatje is maar het instinct hé ,, daar komen we altijd op terug .....

FredjeSnow
Berichten: 0
Lid geworden op: di sep 10, 2013 8:11 pm

Re: fret en hond

Berichtdoor FredjeSnow » ma okt 28, 2013 10:50 am

Wat we nu doen is om elke keer als zijn instinct boven komt en dat zien we duidelijk aan zijn houding, dan leiden we hem af en de laatste dagen ruikt hij gewoon maar hij bijt niet meer en ze liggen samen in het mandje te slapen soms. Het is gewoon een kwestie van op tijd ertussen te komen hier. Het is ook een hond die iedereen enorm graag likt en hij likt dan de fret en de fret likt hem soms. W3 moeten gewoon opletten als de frt speelt met zijn lievelingsspeeltje want daar kan hij beziterig over doen.

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: fret en hond

Berichtdoor jonalies » di okt 29, 2013 5:34 am

dat komt zeker goed ! :rol:

FredjeSnow
Berichten: 0
Lid geworden op: di sep 10, 2013 8:11 pm

Re: fret en hond

Berichtdoor FredjeSnow » ma nov 04, 2013 10:34 pm

Doekitje maakt vorderingen :) fredje krijgt al likjes van hem bijna dagelijks en haar echt bijten doet hij niet meer. Hoogstens happen in haar richting als waarschuwing. Nu komt hij wel ruiken als ze in zijn mandje ligt en plast dan ergens in de kamer... Om te tonen wie de baas is wss want voordien deed hij dit niet. Maar we wisten toch al dat het een dominant hondje is en zolang het klikt tussen hem en Fredje is dat bijzaak. Het gaat nog wel ff duren voor het helemaal goed zit tussen die 2 maar het gaat de goede richtinf uit. :)

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: fret en hond

Berichtdoor jonalies » di nov 05, 2013 5:36 am

inderdaad

FredjeSnow
Berichten: 0
Lid geworden op: di sep 10, 2013 8:11 pm

Re: fret en hond

Berichtdoor FredjeSnow » za nov 09, 2013 11:09 pm

Doekitje ging net bij Fredje in zijn mandje liggen en hij wou aan haar ruiken of likken en hij liet toe dat zij zijn kooje wegduwe. Ze heeft dan nog naast en onder hem gelegen, gelikt en gehapt en hij gaf haar gewoon lekjes en nu spelen ze samen. Fredje amuseert haar in ieder geval, ze vertrouwt hem al meer de laatste dagen, hem uitdagen enzo. Echr leuk en lief om te zien :)


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten