fretten en baby"s?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
maltrix
Berichten: 0
Lid geworden op: do apr 18, 2013 3:49 pm

fretten en baby"s?

Berichtdoor maltrix » wo jul 30, 2014 7:36 pm

hey hey hier allemaal,
ik vroeg me af of er hier mensen zijn met ervaring met fret en baby's?
ik ben momenteel zwanger en uitgerekend voor eerste week oktober...
en ben niet van plan zoals de meetste meteen zijn frengels weg te doen ( geen haar dat er aan denkt)
maar wil weten of ik speciale aandacht moet brengen op bepaalde zaken? hier gaan ze 1 a 2x per dag een uur of 3 uit de kooi tot de moe zijn.
dus ik zie daar geen graten in zolang de baby dan idd op een onbereikbare hoogte evnetueel is zodat er niets kan gebeuren voor beide partijen.

maar zijn er nog zo dingen waar ik op moet letten ofzo? zoals dit beter niet/wel?

alvast bedankt!!!!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: fretten en baby"s?

Berichtdoor jeanine » wo jul 30, 2014 9:21 pm

Heb het al meermaals gelezen en ook bij iemand gezien. Een baby en een fret hou je uit elkaars buurt. De fret wordt aangetrokken door de babygeur(melk?) en kan dan al eens bijten. De fret klimt en kan zo in het bedje geraken, de baby is weerloos. Omgekeerd, eens de baby kan grijpen kan die ook de fret vastgrijpen met alle gevolgen van dien. Het strekt je tot eer dat je de fretten wil houden. Het kan als je maar goed oplet en ze uit elkaars buurt kunt houden tot het kleintje wat ouder is. De fretten zullen aan speeltijd inboeten, de baby vraagt veel van een jonge moeder. Als je dit kan combineren hoef je de fretten niet te missen, enkel wat aanpassingen zijn nodig. Ik zou ze nu al een beetje laten wennen aan minder vrijheid ;)
Alvast proficiat met je zwangerschap, geniet er van. :domhoog:
Afbeelding

maltrix
Berichten: 0
Lid geworden op: do apr 18, 2013 3:49 pm

Re: fretten en baby"s?

Berichtdoor maltrix » wo jul 30, 2014 10:01 pm

ja die minder vrijheid is al gebeurt aangezien ze eerst dag en nacht gewoon rond konden lopen wanneer het hen paste.
maar mijn vriend is geen maatjes met hun dus dat is na een jaartje gestopt en enkel als we wilden mochten ze door heel het huis en anders hadden ze gewoon hun vrije loop ren rondom hun kooi.
deze is nu ondertussen ookal weg om de living terug ruim te maken en ik was dan ook weer gerust als we niet thuis waren ofzo dat er niets kon gebeuren dus momenteel al een goed half jaar dat ze gewoon eruit mogen als ik zeg en dan krijgen ze een uur of 2 a 3 tot ze moe zijn, dan kruipen ze er vanzelf weer in en doe ik ze dicht:)

joogvanhedel
Berichten: 0
Lid geworden op: za jul 05, 2014 9:48 am

Re: fretten en baby"s?

Berichtdoor joogvanhedel » za aug 09, 2014 9:31 am

Grote buitenkooi/voilere maken, je gaat er anders zeker nog gek van worden. Die combo (baby's/kids en fretten) werkt gewoon niet, de fret wil alleen maar naar de baby (zoals ze al verteld hadden waarom) En andersom wil de kleine straks telkens naar de fret, wat niet is aan te bevelen (word zeker eens gebeten....)

maltrix
Berichten: 0
Lid geworden op: do apr 18, 2013 3:49 pm

Re: fretten en baby"s?

Berichtdoor maltrix » za aug 09, 2014 3:10 pm

ik heb geen tuin of terras en al had ik deze zou ik ze niet buite smijte ... mijn kat van't zelfde
een kat of hond doeje ook niet weg wegens komst baby en da komt uiteindelijk toch ook goed ondanks dat kan krabben of bijten (natuurlijk anders dan fret)

joogvanhedel
Berichten: 0
Lid geworden op: za jul 05, 2014 9:48 am

Re: fretten en baby"s?

Berichtdoor joogvanhedel » wo aug 13, 2014 7:52 pm

Als je je antwoord toch meteen klaar hebt, waarom vraag je dan advies?? Succes

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: fretten en baby"s?

Berichtdoor jeanine » wo aug 13, 2014 11:15 pm

Het belangrijkste is zorgen dat ze uit elkaars buurt blijven. Ook met andere huisdieren is het opletten. Zo werd mijn dochtertje van 2 gebeten door een schapershond, wel niet de mijne. Gelukkig met enkele naaisteken in het ziekenhuis bijna onzichtbaar opgelost. Het kleintje dat door een fret in het gezicht werd gebeten heeft er enkel een dun lijntje aan over gehouden. Katten hebben de reputatie om in het bedje te kruipen en soms op de baby te liggen. Een frettenbeet zal nooit hetzelfde zijn als van een hond die door zou bijten. ;)
Met de nodige voorzichtigheid moet het mogelijk zijn. ;)
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 31 gasten