Dieren vs mensen: niet voor gevoelige kijkers

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » wo mar 15, 2006 5:57 pm

Ik kwam onderstaand filmpje tegen en tis nie voor de poes. Regelmatig zien en lezen we over dierenmishandeling en maar weinig over straffen van de mishandelaars.
Welnu, soms nemen de dieren het heft in eigen handen:

http://users.telenet.be/niwels/From%20M ... Humans.asx

Hugoke

Berichtdoor Hugoke » wo mar 15, 2006 6:28 pm

soms slecht beeld maar dit noem ik pay-back-time :D


[Gewijzigd door Hugoke op 2006-03-15 18:28:17]

TheSweetRachel

Berichtdoor TheSweetRachel » wo mar 15, 2006 7:17 pm

Sommige mensen vragen er om, maar soms zijn ook onschuldigen slachtoffer....

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo mar 15, 2006 10:38 pm

Ja, inderdaad, als er onschuldigen mee gemoeid zijn is dat heel erg, al is dat ook vaak het gevolg van de mens zelf (agressief maken, pesten, e.d) maar in't geval van al die "slachtoffers" van die stieren hé, kan ik die stieren alleen groot gelijk geven. Die neiging krijg ik ook elke keer als ik die beelden van hun "amusementsdagen" op tv zie. Idd, pay-back-time!!
Afbeelding

Hugoke

Berichtdoor Hugoke » wo mar 15, 2006 10:46 pm

en hoeveel onschuldige dieren worden er gemarteld en gepest?
tis gewoon boontje komt om zijn loontje.
het ergste is dat die dieren het verschil niet kennen tussen daders en mensen die er niks mee te maken hebben terwijl wij als mens dat verschil wel kennen.
dus waarom is dat dan erg als er een "onschuldige" mens het slachtoffer wordt?

Fretgay
Berichten: 20
Lid geworden op: do mar 09, 2006 9:41 pm
Contacteer:

Berichtdoor Fretgay » wo mar 15, 2006 10:58 pm

boontje komt om zijn loontje, zo zien we weer eens dierenrijk en mensdom he het gebeurd nog te weinig dit soort zaken er loopt nog teveel uitschot rond !
Onschuldig is men niet helemaal als men op de plaats van de daad is

Leuk filmpje
Zie ook TIJDELIJK FORUM Wie wil meehelpen aan dit eindwerk ga gerust een kijkje nemen
http://www.defretten.be
groeten van Thelma en Louise en Max
[IMG]http://www.defretten.be/fretsels/albums ... louise.JPG[/IMG]

Wendy-ke

Berichtdoor Wendy-ke » wo mar 15, 2006 11:23 pm

Just tegoei!!! Meer heb ik hier niet op te zeggen. Een dier probeert altijd respect te hebben voor zijn baas en omgekeerd moet ook!!!

Snoopyke

Berichtdoor Snoopyke » do mar 16, 2006 8:39 am

Was deze week ook pissed off, door naar t nieuws te luisteren ... ivm die 8mensen da worden gestraft voor dierenmishandeling.
Snap nie da er ZO een verschil tussen mensen kan zijn, ... sommige enorme dierenvrienden ... en anderen ... they don't give a damn :@

En voor mijn part mogen er nog spanjaarden de lucht in gegooid worden door de stieren !!! !!!

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » do mar 16, 2006 10:22 am

vind dit erg het meeste word uitgelokt door de mens
de stieren hebben groot gelijk da zo zo tekeer gaan
ik was maandag nog neiger gechokeert met het zien van telefacs
met die hondenhandel.zo n mensen da dieren mishandelen
verdienen levenslang.ik kan da ni begrijpen da je een beest kunt pijn doen
of mishandelen. :(
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Snoopyke

Berichtdoor Snoopyke » do mar 16, 2006 11:31 am

ja, ik heb da ook gezien op telefacts. Ik zat met tranen in mijn ogen mee te kijken naar 'mopske' da klein hondje. Ocharme toch, en t waren nog zo een lievekes allemaal !!! !@#$

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » do mar 16, 2006 11:44 am

en die stuipen da ze kregen da was ni normaal
maar ik zou nooit gene hond kopen in ne dierenwinkel
da is problemen vragen.
en da ze de ouders ni mochten zien dan weet je al hoe laat het is!
je weet ni wat die beesten hebben meegemaakt onderweg. !@#$
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


inge
Berichten: 54
Lid geworden op: vr sep 10, 2004 1:10 pm

Berichtdoor inge » do mar 16, 2006 1:03 pm

in verband met de stierengevechten, met die mensen heb ik totaal geen medelijden. ze lokken het zelf uit voor een deel.
maar er zijn ook onschuldige slachtoffers die er niet om gevraagd hebben om aangevallen te worden.
je weet nooit wat in zulke dieren omgaat en wanneer ze reageren.
in verband met de telefacts reportage: dat vond ik heel erg, vooral voor het mopske en al de andere honden.
dat vind ik echt schandalig dat ze hen zo behandelen. belgie mag daar wel iets aan doen.
ik heb ergens gehoord dat ****** express toegegeven heeft dat ze honden verkopen die afkomstig zijn van die bewuste landen.
volgens hen is er niets aan de handen met die honden. maar ik heb wel iets anders gezien deze week.
vorige week heb ik nog gebabbeld met iemand die een fretje bij ****** express heeft gehaald.
zijn tanden waren bijgevijld. echt erg, vind ik dat.
dieren kunnen hun eigen niet verdedigen;
black&white en de fretjes

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » do mar 16, 2006 1:51 pm

da van dieren express vind ik gene goede winkel voor de beesten
ik heb onze zorro ook gekocht in diene winkel gewoon omdat hij daar zo slecht
zat heb ik hem mee naar huis genomen.
hij was kei lief in de winkel maar eens ik betaalt had was het verrandert
in ne lopende perforator.maar na een week of 2 da ik met hem veel bezig was,
was hij handen gewent en was het de liefste fret da je maar kan denken
maar voor honden zou ik daar nooit gene gaan halen
ze komen wel van fokkers uit dit land maar hoe ze daar bij één zitten met zoveel
in één hok da is echt schandalig. en heb ook van één van de winkelbediende gehoord
da als ze ziek zijn da ze boven apart zitten tot ze in orde zijn voor het verkopen
maar je weet maar nooit.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » do mar 16, 2006 1:58 pm

1x binnen geweest bij ****** express, nooit meer, je zou der zo de dierenbescherming moeten op tijd naartoe sturen....

groeten
Hostekes

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » do mar 16, 2006 2:48 pm

en de zovele markten waar dieren verkocht worden
ze zouden zich eerst mogen informeren voor ze met die beesten beginnen
in vilvoorde is er ene en die heeft elk jaar fretjes bij en verkoopt ze met ne zak zagemeel
er gratis bij da vind ik erg mensen da dan dieren verkopen en er niets van afweten :@
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » do mar 16, 2006 2:57 pm

ik heb ook gekocht in diene winkel gewoon omdat hij daar zo slecht
zat heb ik hem mee naar huis genomen.
Veel mensen kopen hun dieren helaas in de dierenwinkel. Soms omdat ze niet beter weten, soms omdat ze het zielig vinden dat het beestje daar zit.

Mijn hart breekt iedere keer ik in een dierenwinkel kom, ik zou ze allemaal wel kunnen meenemen. Het enige dat me tegenhoud is het besef dat ik daarmee die handel in stand hou. Elk beestje dat je daar koopt wordt gewoon vervangen door een nieuw want er is vraag naar (aangezien ze verkocht worden).

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » do mar 16, 2006 3:00 pm

das juist
ik geef je groot gelijk
maar ik kost het echt ni over mijn hart krijgen
en had juist een fretje verloren en op da moment ben je heel week
voor zo n dingen maar nu is er alles heel goe mee
het is een seriese beer!
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » do mar 16, 2006 3:38 pm

bij de stieren gevechten vind ik het toch ook ni zo erg da ze eens int publiek springen. zo "onschuldig" zijn die mensen ook weer niet ze betalen geld om een stier te zien afgemaakt worden en juichen de stierevechter nog eens toe ook en het zijn meestal zij die beslissen of de stier blijft leven of sterft.
van mij mogen der nog meer stieren in het publiek springen zelfs elke keer, dan zullen ze mss stoppen me die onozelheid om de "onschuldigen" te sparen
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Ninaatje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 5:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Ninaatje » do mar 16, 2006 4:11 pm

Ik raad iedereen aan om dieren te adopteren uit een asiel. Vaak jonge beestjes nog en veel goedkoper dan in een winkel. Daarbij zijn ze 10x gezonder en leven ze in veel betere omstandigheden.
Ik doe weekelijks vrijwilligerswerk in Savu (www.savu.be) en die dieren zoeken echt een thuis ... ik weet dit is niet de plaats om reclame te maken (srry) maar we zijn allemaal dierenvrienden toch? Dus wie hond of kat wil, ik kan je verzekeren, je krijgt kwaliteit. Ik heb mn fretje daar ook gekocht!
Ik vind dat dat kweken moet verminderd worden ... veel mensen gaan af op zo een schatige pup, terwijl oudere beesten geen kans meer krijgen !@#$ het is hard te weten als die dieren niet snel uit het asiel weggeraken dat ze spuitje moeten krijgen, want er komen steeds nieuwe diertjes bij ...
Moesten we allemaal een beetje ons steentje bijdragen, misschien dat de wereld dan heel ooit is iets verbeterd? Ik hoop het in elk geval ...
Vaarwel Ievie, je ventje Quinty en ik vergeten je nooit... Bedankt om ons hartje 5 jaar lang met je liefde te vullen!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do mar 16, 2006 11:47 pm

@ Hugo : met "onschuldigen" bedoelde ik eigenlijk meer die kinderen die onverwachts aangevallen worden door een hond op straat of in de tuin van de buren of zo, vaak als gevolg van een slechte, verkeerde of agressieve opvoeding door de baas. Als je dan hoort van zo'n kindje dat rustig in de tuin speelt en aangevallen wordt door de rotweiler of pitbull van de buren, dan is in mijn ogen het kindje weer het slachtoffer van die verkeerde opvoeding die de hond gekregen heeft. Dat is één van de weinige gevallen waarbij ik het spijtig vind dat het dier de mens aanvalt.

Wat al de rest van mishandeling e.d betreft die het dier vaak moet doorstaan, geef ik ook grif toe dat ik het geen moment erg vind als ik die beelden zie. Ik kan die dieren niet meer dan aanmoedigen om de mens zijn les zo te leren, wie niet horen wil, moet maar voelen. Al wordt me die mening lang niet door iedereen in dank afgenomen. IK zou dan geen hart hebben!! Over die onmensen geen woord dan natuurlijk, gruwelijk is't!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » vr mar 17, 2006 10:29 pm

ja lheeel leuk filmke ken da
pak ze beesjes!!!!!
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

eefkezeefke
Berichten: 7
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 12:30 pm

Berichtdoor eefkezeefke » di mar 21, 2006 12:59 pm

geen medelijden mee, laat dieren gerust, daag ze niet uit en dan zullen de meeste zaken zoals in het filmke niet gebeuren.
dieren vragen er niet om kunstjes uit te voeren, achter een bende gekke spanjaarden te lopen, ... enz.

maxi

Berichtdoor maxi » di mar 21, 2006 1:11 pm

Wegens probs met de pc , heb ik het filmpje nu pas kunnen bekijken .
En jongens , wat heb ik genoten :D :D :D
De beestjes uit de filmpjes waren overduidelijk moegetergde dieren , en wat
zeggen ze dan ? Eigen schuld , dikke bult !!!

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » di mar 21, 2006 7:13 pm

Origineel gepost door inge

in verband met de stierengevechten, met die mensen heb ik totaal geen medelijden. ze lokken het zelf uit voor een deel.
maar er zijn ook onschuldige slachtoffers die er niet om gevraagd hebben om aangevallen te worden.
je weet nooit wat in zulke dieren omgaat en wanneer ze reageren.
Dat andere "onschuldige" mensen ook aangevallen worden is ook hun eigen fout.
Mensen die een hart hebben voor welk leven dan ook gaan niet naar zulke evenementen.
Deze zogezegde "onschuldige" mensen betalen een ticket om naar deze horror te gaan kijken en zijn even schuldig aan het doden van de stier net als de moordenaars die het dier afmatten en vermoorden in de ring.
Dus ook hier weer:boontje komt om zijn loontje...

Stieren zijn ook uit nature niet zo'n agressieve dieren.Deze Spaanse stieren worden voordat ze vermoord worden eerst ernstig mishandeld.
Er word met zandzakken in de flanken geslagen,gepijnigd met elektriciteit,...
Dit allemaal om de stier al uit te putten voordat hij de ring in gaat.

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » di mar 21, 2006 7:22 pm

Ook ik heb telefax gezien en ook op de Nederlandse tv was er een reportage te zien bij Radar..
Ik was zelf al op de hoogte van deze praktijken en wist dus ook dat zulke dieren verkocht worden in vele dierenwinkels.
Maar het spijtige vind ik ook altijd dat men vanuit België met de vinger wijst naar andere landen.En alleen buitenlandse praktijken aan het licht brengt.
Want laten we eerlijk zijn.Onze dieren in Belgie hebben het niet veel beter.
Maar deze harde waarheid wil men liever niet tonen.Men blijft zijn oogkleppen liever ophouden en met het vingertje wijzen.
Hier worden helaas ook dieren in erbarmelijke omstandigheden gehouden als kweekmachine's.
Dieren die jaar in jaar uit pups moeten krijgen om winkels te vullen..

www.broodfok.be


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 27 gasten