opvangers

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Kimmy
Berichten: 222
Lid geworden op: do dec 15, 2005 4:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor Kimmy » do mar 23, 2006 1:06 pm

Ik dacht, kwestie van de mensen die tegen fokken zijn gerust te stellen eens een polleke te starten over van waar iedereen zijn fretjes haalde. Om zo te zien of er ook in verhouding veel opvangertjes een kans krijgen. Ik denk van wel, maar heel zeker ben ik natuurlijk niet. het zou ook intressant zijn omdat ik in een asiel werk en daar komen toch ook soms fretjes binnen. ik denk dat die mensen dat ook wel is graag zouden weten. Bij ons worden namelijk wel geiten, schapen en bokken sneller geadopteerd dan fretjes. Wat ik toch echt wel bizar vind. ma soit.

Ik zal beginnen:
-1 uit een dierenwinkel: dit diertje had constant medische problemen dus 1 keer en nooit meer. Maar ze was wel een schat van een fret en ik heb er zeker geen spijt van. Maar o.w.v. al het verdriet bij al haar aandoeningen door overkweek zou ik er toch geen meer uit een winkel halen.
-2 eigen kweek
-1 asiel
verdrietige mama van:
Gizmo, Pluche, Koda en Nõa
Poesy (EK)
Rocco (CV border collie)
Diezll we love you, you're in our hearts 4ever!!!

Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » do mar 23, 2006 1:20 pm

poeh, even nadenken. Zal enkel diegene tellen die nog leven en enkel de fretten.
- 4 bij een hobbykweker
- 6 uit de opvang (heb dan ook als 1ste keus :D)

Hope

Berichtdoor Hope » do mar 23, 2006 1:38 pm

2: Rocky en Yankee uit een opvang (gaan halen in noord-nederland)
1: Freya is gevonden (ging normaal naar de opvang gebracht worden, maar ik heb haar uiteindelijk maar bijgehouden, want het was een schatje)
1: Lucky komt uit een dierenwinkel, maar heb hem overgenomen van een jongen die hem daar gekocht had en ging terug brengen.
2: Molly en Tessy komen van bij mensen thuis die ze gingen weg doen (dacht ik; het zijn eigenlijk Hugo zijn eerste fretjes, dus weet ni juist hoe dat zit.)

Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » do mar 23, 2006 1:51 pm

2 (gala en penta) pups van bij een hobbykweker (wel via deze site gevonden)
1 (freddy) uit vzw dierngeluk in menen
1 (max) geadopteerd van iemand die er gene tijd meer voor had
2 (kinky en gizmo) van bij de frettenark (eig 3 maar gipsy is er niet meer RIP)

dus meer adoptie dan aankoop bij hobbykweker

groeten
hostekes

Huggybear
Berichten: 257
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 10:03 am

Berichtdoor Huggybear » do mar 23, 2006 1:58 pm

onze twee boelekes komen hebben wij als pups in een dierenzaak gekocht (Fantasia in Antwerpen) en ik denk dat wij erg veel geluk hebben gehad. Ze zijn nu bijna 2 jaar en kerngezond. Het is ook de verkoopster die ons overtuigd heeft om ze alletwee te kopen, daar wij oorspronkelijk van plan waren slechts één fretje te kopen. We hebben daar ook wel de basisinformatie gekregen over het houden van fretten. Ik denk nu wel dat, moesten we nog een fretje d'erbij nemen, het deze keer een opvangfretje zal worden. Die schatjes stelen elke keer een stukske van mijn hart op de speelnamiddagen...
*Snuffels en Mokjes van Starsky & Hutch*
[IMG]http://usera.imagecave.com/Huggybear/St ... banner.jpg[/IMG]

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » do mar 23, 2006 2:18 pm

onze twee schattebollen komen ook uit de opvang :)

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » do mar 23, 2006 2:57 pm

epsonneke: hebben ze aan mijn deur komen afgeven (den duts) door een drugsverslaafde die hem beu was :?

uzziken: van bij een hobbykweker een lid van DFA (Piksar van hier opt forum)

en Flo: die komt van dezelfde mensen vanwaar max van Hoste komt (Chris van hier opt forum)
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » do mar 23, 2006 4:24 pm

mijn Fido zaliger (overigens m'n eerste fretje) kwam van de markt. heeft vier jaar heel goed geleefd, maar is door ondeskundigheid/te weinig vakbekwaamheid (in mijn ogen) gestorven. ben er zeker van dat hij het had kunnen halen, hadden we op dat moment een DA die er écht goed bekend mee was.
Lars zaliger kwam van een dierenwinkel. de zoon van de eigenaar kweekte fretjes; ook Cleo kwam van deze winkel. hoewel ik ook heel veel plezier heb gehad aan deze twee (aan Cleo nog steeds) zou ik hier geen fretjes meer halen.
ons Tommeke komt van bij Katty uit de opvang, op een darminfectie na (waar ik heel bang was dat hij het loodje zou leggen), heeft hij nog nooit iets gemankeerd, en is uitgegroeid tot een stevige gezonde bengel.
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


maxi

Berichtdoor maxi » do mar 23, 2006 4:27 pm

Maxi : als ik hem niet nam , werd hij uitgezet ~_~ ( ik wist zelfs
niet wat een fret was (@) )

Molly : gekocht in een dierenwinkel ( een zorgenkindje vanaf dag 1 )

Spunkie :bij een hobbykweker ( we waren gegaan voor een opvangertje ,
maar mijn rakkers hebben daar anders over beslist ;) )

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » do mar 23, 2006 5:11 pm

mijn eerste drie fretjes xena , nikita en ninja samen uit de opvang (rip)
dan mijn eerste pupje bij een hobbykweker : Flits (rip)
bij dezelfde kweker een jaar later lisse en fernando
bij een andere kweker Gyzmo ( rip)
dan ufo gekregen van mijn man voor mijn verjaardag en zelfde kweker als gyzmo
ook van deze kweker aikido ( rip) en obi-wan
janneke (rip) vondeling en opvanger
queeny hobbykweker ( was het laatste fretje dat er nog bij zou komen en dan geen meer)
storm een opvanger en vondeling
dashy opvanger ( rip)
akira opvanger
java fret dat gedumpt zou worden in het bos omdat hij niet geschikt meer was voor de jacht
ik ben hem daar gaan halen met het idee voor hem een nieuwe thuis te zoeken maar is hier gebleven
pittbulleke overgenomen van dezelfde eigenaar als java omdat ze niet hanteerbaar was ( vandaar haar naam )
java is trouwens haar vader het moederke van haar heb ik toen ook meegenomen maar geplaatst bij vriendin dat opzoek was naar een fretje omdat er bij haar eentje gestorven was en de andere treurde
sushi gekocht bij hobbykweker in nederland
seppe pup van eerste eigen kweek

dus van de 19 fretten 9 opvangers en de andere bij hobbykwekers


[Gewijzigd door ufo op 2006-03-23 17:29:55]
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » do mar 23, 2006 6:09 pm

Gizmo en Ashley zijn van bij De Fretten-ark.Ze zijn dus ook mijn eerste fretjes die ik heb geadopteerd.(Ik koop nooit dieren)

Daarna is Lisa erbij gekomen.Zij zat al 2maanden eenzaam en alleen bij Het Natuurhulpcentrum in Opglabbeek.En omdat een vriend van me er werkt wist ik dus dat er daar nog een fretje zat :)

En als laatste is er Stitch bijgekomen.Hij werd door de politie afgeleverd op de boerderij waar ik als vrijwilligster ga helpen.Een opvang voor mishandelde en van het slachthuis geredde landbouwdieren...
En omdat ze daar totaal geen tijd hebben voor fretjes kon ik het niet over mijn hart krijgen om hem daar te laten.
Hij werd door 2boswachters gevonden in een vuilnisbak in het midden van het bos.En belande daarna dus op de boerderij via de politie...

inge
Berichten: 54
Lid geworden op: vr sep 10, 2004 1:10 pm

Berichtdoor inge » do mar 23, 2006 6:29 pm

witteke: gekregen van iemand die met zieke fretten zat die allemaal gestorven zijn, zij was de laatste.
tinneke en roxy: ook gekregen van iemand die ze niet meer moest hebben.
mina: gekregen van de persoon waar ik hondeneten koop
gizmo, manon, zohra: gekocht bij chantal bos, nederland
stitch: gekocht bij wendy teeken nederland
snowy: gekocht bij de persoon waar ik hondeneten koop
twister en zarah (+): gekocht via een advertentie in supermarkt
lucky: zoon van twister en zarah
spike: geadopteerd bij stefanie hinneman
black&white en de fretjes

EefVL
Berichten: 43
Lid geworden op: vr dec 09, 2005 8:32 pm

Berichtdoor EefVL » do mar 23, 2006 11:54 pm

Tarzan ons eerste fretsel (overleden), Totser ons tweede fretsel ,Tipsy ons derde fretsel, Choco ons vierde fretsel(overleden), Quinto ons vijfde fretsel van de opvang van Hans en Sandra (DFA)
Gust ons zesde fretsel van de opvang van Els en Alwin (DFA)
Doke ons zevende fretsel van de opvang van Doke (DFA)
Charel mijn achtste fretsel komt van de collega van mijn DA , was daar afgezet en dan hebben ze mij gebeld dus is het ook een vondelingetje hé

Ons Luna (kat) komt van een nest die vakantie gangers hadden achtergelaten in de tuin van hun gehuurde bungalo de moederkat hebben ze terug mee naar huis genomen en die kleintjes aan hun lot over gelaten
Groetjes Eef
katten: Luna - Azraël
Frettenin gedachten: Tarzan-Choco-Charel-Totser-Tipsy-Quinto-Gust-Doke

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » vr mar 24, 2006 1:58 pm

Dierenwinkel 75 € : MICKY - ram , geboren 2003 -gekocht 2004 .Is altijd zwakjes geweest en gestorven a/d gevolgen van maag/darmontsteking op
19/12/2005.
Dierenwinkel 20 € : LOTJE - moertje geboren 2003 ? gekocht na overlijden van Micky . Vinnig - lief maar niet speels ; eenling . Gezond.
Internetadverdentie 100€ : PICO -ram , geboren 2004 - gekocht 2005 van mensen uit Opgrimbie met 2 tienerdochters die hem niet meer hoefden .
Speelmaatje van Micky - Het zonnetje in huis - uitzonderlijk speels - gevoelig aan stof en haartjes - gezond .
Adoptie via forum Frettenark lid : SADDAKI ram - geboren 2004 - zwaar en sterk gebouwd - peetvader van de groep - speels - gezond
SHADOW : moertje geboren 2004 - speels en slim - gezond .
FLEUR : moertje 2003 ? zou gevonden zijn in het bos - speels en lief - houd ervan iedereen te bemoederen - heeft L vormig staartje (ooit gebroken?) - gezond .
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr mar 24, 2006 3:18 pm

Tootsie: ram bijna 6 DFA Gent
Chanelle & Anais bijna 7 DFA Mechelen, 3 adoptiefretjes van De Frettenark en heel lief.

Wendy-ke

Berichtdoor Wendy-ke » vr mar 24, 2006 10:55 pm

Ik heb allemaal adoptiefretjes, 5 in totaal.
Snoetje: uit de opvang bij Caroline ( Alken nu Tongeren )
Gizzy: uit de opvang bij Caroline
Beau: uit de opvang van de frettenark ( bij Els en Alwin in mechelen )
Petrik: uit de opvang van de frettenark ( bij Els en Alwin )
Sky: uit de opvang bij Patricia ( Kessel-Lo )

Ik heb er nog geen minuut spijt van gehad dat ik ze allemaal uit de opvang heb, ik wou niet anders. Ooit komt er wel eens een pupje bij maar allereerst deze 5 schatjes :D

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » za mar 25, 2006 12:55 pm

ons Nicka komt van de markt een zalige en lieve fret heel aanhankelijk
dan omdat ik volle dagen ging werken heb ik er een 2 de bij genomen en die kwam van
DFA ons Tripsy maar ze is spijtig genoeg maar een 1jaar half bij ons mogen zijn
en dan onze Zorro komt van de dierenwinkel
en onze Bandit komt van een nestje van kessel-lo.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


KittyKatja
Berichten: 103
Lid geworden op: wo mei 25, 2005 2:02 pm

Berichtdoor KittyKatja » za mar 25, 2006 1:22 pm

-Nino komt van een dierenwinkel in Gits,90€ (geen inentingen en zo) (daar zou ik nooit geen meer halen, want ze weten niet hoe ze fretjes moeten verzorgen: ze zaten op zaagsel) nino is wel zeer gezond en een lief schatje!

-Frodo komt van een dierenwinkel in Dadizele:125€ (al ingeent+ gechipt en gecastreerd (waarschijnlijk te vroeg)) een heel lief mannetje, met een langharige vacht, kerngezond!

Die twee kunnen niet meer zonder elkaar!
*Vele * Knuffels*
~Nino~frodo~ en ~Katja~
[IMG]http://usera.imagecave.com/kittykatja/koddiek-copy.jpg[/IMG]

karendeclercq2001
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 11, 2005 8:39 pm
Contacteer:

Berichtdoor karendeclercq2001 » za mar 25, 2006 6:10 pm

Lola: geboren in mei 2005, komt van ****** express. ik was direct verliefd;) Zeer sociaal, sterk en gezond beestje.
Qbus: Komt van bij Nathalie (piksar), één schat van een fret, maar durft zijn tandjes wel eens gebruiken als hij te zot staat:) een echt 'mama's kindje'

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo mar 26, 2006 1:14 am

Mijne (pas overleden) Mike : van bij een student diergeneeskunde die kweekte met fretjes, gevonden in de koopjeskrant : altijd kerngezond, tot hij aan bijna 4 jaar overleed

Ons Domino : uit een dierenwinkel, zat er vreselijk slecht maar is tot nu toe altijd kerngezond geweest op één dagje maagstoringen na

Mijn Quiana-muis : vanuit de opvang in Alken/ nu Tongeren

Mijn mannen Diedle en Balou : vanuit een opvang bij Leuven

Onze pruts op komst : uit een gezin dat totaal onverwacht met pups kwam te zitten!!

Qua gezondheid kan ik tot nu toe van niemand klagen, onze Mike heeft gewoon erg veel pech gehad, en wat het karakter betreft was hij tot nu toe ook de aanhankelijkste, al moet ik zeggen dat mijn nieuwe ventjes ook hun best beginnen te doen!! Quiana is een schat van een fret, maar tot nu toe alleen nog maar voor mij. Ze had ocharm ook heel wat meegemaakt. En ons Domino is allerliefst als ze zin heeft, maar zit altijd met een acuut tijdsgebrek!!! Alles moet snel, snel, ook het knuffelen!!:D
Afbeelding

EefVL
Berichten: 43
Lid geworden op: vr dec 09, 2005 8:32 pm

Berichtdoor EefVL » za apr 15, 2006 10:59 pm

ik wou deze nog eens in de kijker brengen in de hoop nog reacties ;)
Groetjes Eef
katten: Luna - Azraël
Frettenin gedachten: Tarzan-Choco-Charel-Totser-Tipsy-Quinto-Gust-Doke

mammon

Berichtdoor mammon » zo apr 16, 2006 12:04 am

ons panda en ons fievel bij hobby kwekers
ons devil bij mensen die ze niet meer moesten hebben
en ons pepper op de nieuwe markt hier in temse(dierenwinkel)

veerle

Berichtdoor veerle » zo apr 16, 2006 10:23 am

Shamuz : gekocht bij een particulier, klein knuffelig rammetje dat als lijfspreuk heeft 'liever lui dan moe' en een goede gezondheid heeft

Gizmo: broertje van Shamuz, schoolvoorbeeld van 'de verwende fret', heeft als heeel jonge pup een bekkenbreuk gehad waardoor hij mankt, is groot getrokken door zijn fokker met de papfles, heeft als lijfspreuk : 'Kniel en bedien je prins', krakkemikkige gezondheid

Picachu: vanuit de opvang van DFA ( Hans en Sandra ), parmantig, klein meidje met als lijfspreuk 'Dames eerst', is hier een jaar van de ene ziekte in de andere gevallen maar doet t de laatste jaren erg goed

Woody: de ene dag kom je een geestelijk gehandicapt meisje met een fret (die gekocht is op de markt) tegen op straat, en de volgende dag staat ze op je stoep met de mededeling dat ze hem niet meer wil omdat hij de kattebak uitgraaft.. het was eerst de bedoeling dat hij zou doorgesluisd worden naar een DFA opvang, maar hij is hier blijven plakken, Woody's levensleuze is: 'leven en laten leven' en zijn gezondheid is zwak (op het moment herstellende van een darmontsteking, heel slecht gebit en bijna blind)

Milo: gekocht bij dezelfde kweker als Margit's Mike, grote beer met 2 gezichten: naar mensen toe een ongelooflijke schat, naar andere fretten vreselijk dominant. Is gestorven op 6/11/2005 aan een bloeding veroorzaakt door een milttumor. Milo werd 4,5 jaar

Modjo: van bij DFA opvang (Hans en Sandra), grote lieve fret die verbazend lenig en hoog kon springen. is gestorven op 9/10/2004 aan maag-darmproblemen. Modjo werd 3,5 jaar

Sharay: van DFA (Hans en Sandra), ongelooflijk actief albino meisje, Sharay's levensmotto is 'I can smell your fear moewhahaha' dus ze houdt van mensen pesten die bang zijn voor een klein pitske ( :D ), haar gezondheid is ok maar ze is een stresskipje dus als we daar geen rekening mee houden gaat ze op 1-2-3 aan de maagproblemen.

Hobbes: gekocht bij dezelfde kweker als Milo, uitzonderlijk hoog knuffelgehalte, Hobbes heeft meer weg van een hond dan van een fret, en zijn gezondheid is prima.

Yuna: van bij een opvang in Grimbergen, angoraatje, was eerder een fretjes-fret dan een mensen-fret maar superlief bij ons, is gestorven op 23/11/2004 aan lymfoma. Yuna werd 2,5 jaar.

Vivaldi: opgehaald bij fokker in Frankfurt als 'bijter', superkoddige en lieve grote dove ram, is gestorven op 7/9/2005 aan een inwendige bloeding door een levertumor. Vivaldi werd 4,5 jaar.

Cleo: gekocht bij een vriendin uit Medemblik, supervrolijk knuffeltje, Cleo's levensleuze is 'entertain me' en haar gezondheid is prima

Vstavaï: gekocht bij FTJ, rasechte knuffelbeer die dol is op mensen, zijn gezondheid is wisselvallig (voedselallergie, zwakkere weerstand )

Briël: opvangertje dat hier aankwam met zijn 2 broers op 3 dagen leeftijd, en na een verblijf bij een vervangmoeder hier een mega darmontsteking kreeg en na zijn herstelperiode is blijven plakken, supervrolijke altijd-mokkende aanhankelijke idioot met nu een prima gezondheid

Anwen: gehouden uit eigen nestje (HobbesxCleo), lief actief opdondertje dat een beetje verlegen kan zijn naar vreemde mensen maar nooit voor lang, gezondheid is prima

Faile: adoptiezusje van Anwen, komt van bij Daikiri, hyperactief en aanhankelijk knuffeltje, Faile even geen aandacht geven MAG gewoon niet, ze moet altijd alles nu-Nu-NU !!!, haar gezondheid is prima

Kruimel: opvangfrunsje dat is blijven plakken omdat hij zo moeilijk handelbaar is, echt een fijn ventje met een handleiding van ongeveer 3 miljoen pagina's, met wat extra stressbesparende maatregelen is zijn gezondheid prima

Freddy: opvangertje van bij hetzelfde ex-baasje als Woody, albinootje dat door iedereen meteen in het hart werd gesloten.. Hij is gestorven op 23/2/2006 , we hebben hem laten inslapen wegens nierfalen.

amai wat een verhaal ~0 , maar allé das toch weer 1 reactie extra ;)

groetjes, veerle


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 112 gasten