nieuw lid

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
April
Berichten: 3
Lid geworden op: vr apr 14, 2006 7:37 pm

Berichtdoor April » vr apr 14, 2006 9:46 pm

hallo, ik heb mij zojuist ingelogd als nieuw lid. Ik ben al enkele maanden aan het overwegen om ook een fretje op te vangen in ons huis. Ik heb al veel informatie opgezocht over fretjes maar wil toch van andere fretjes-eigenaars nog meer positieve en negatieve weetjes. Ik wil alles weten voor ik die grote stap ga zetten. Ik heb een zoontje van 10 en wij zijn verzot op beestjes. Ik ben er mij groot gebracht. Raden jullie mij aan om een jong diertje te kopen of hoe moet ik hieraan beginnen? Raad is altijd welkom.

Markata

Berichtdoor Markata » vr apr 14, 2006 10:08 pm

Geef je de raad om eens naar een speelnamiddag te komen.
Daar kan je dan een frettenbabbel doen.
En dan weet je ook waar je aan toe bent en wat je te wachten staat.

Tevens hebben wij ook fretten in de opvang.
Je kan altijd contact opnemen met de opvangverantwoordelijke
opvang@defrettenark.be

bruinebabe
Berichten: 53
Lid geworden op: za mar 26, 2005 5:55 pm

Berichtdoor bruinebabe » vr apr 14, 2006 10:27 pm

Als beginner is het best om een volwassen fret( en dan liefst 2) aan te kopen( bij De Frettenark zitten heel wat fretjes die op een nieuw baasje wachten!) omdat een pup nog moet opgevoed worden.
En inderdaad: eens naar een speelmiddag komen en een frettenbabbel doen verricht wonderen ;)

tunerke
Berichten: 68
Lid geworden op: za okt 23, 2004 2:33 pm

Berichtdoor tunerke » vr apr 14, 2006 11:08 pm

welkom hier opt forum
grtjs fretje
en van buffy,kira,belle,luna,kicha,draco,diablo


Wendy-ke

Berichtdoor Wendy-ke » za apr 15, 2006 10:24 am

Welkom hier!!! Ik heb ook pas sinds januari fretjes en ben bewust begonnen met oudere fretjes van uit de opvang, idd omdat een pup nog zijn opvoeding nodig heeft en als beginner vind ik dit minder aan te raden.
In de opvang zitten vaak vele leuke beestjes die ook een nieuw, warm thuisje zoeken.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za apr 15, 2006 10:17 pm

Hallo, welkom tussen de grootste frettenfans van 't land!! Je kan hier heel wat plezier beleven, maar je kan hier ook heel wat informatie opdoen. Ik ben net van deze maand 4 jaar met fretjes "bezig", al ist eerder andersom, zij zijn meestal met mij bezig!! Ik ben dus 4 jaar geleden wel met 2 pupjes gestart, maar achteraf bekeken heb ik veel geluk gehad, een pup is niet min als je niet echt weet wat je doet. Nu ben ik van mezelf uit streng wat opvoeden betreft (ask my kids!!), dus dat was ergens nog een geluk, ik heb ze goed opgevoed gekregen. Maar ik denk toch dat ik ook vreselijke brave fretten heb gehad hoor, als ik zo eens hoor vertellen hier en daar.

Mijn allereerste fretje, Mikado, heb ik in februari jammer genoeg moeten afgeven, tis een pijn die volgens mij nooit meer overgaat. Als gevolg daarvan heb ik ons ander fretje, Domino, gezelschap gezocht en ondertussen zit ik met 5 fretsels!! De 3 bijgekomen fretjes waren alle 3 opvangertjes. Als je hier even wat rondwandelt lees je het leed van vele fretjes, en besef je pas hoeveel goed je kan doen met een volwassen fretje een nieuwe thuis te geven. En al heb ik nu uiteindelijk ook weer een pupje van 8 weken lopen, ik zou in jouw plaats met een opvangertje beginnen. Je weet dan mss het verleden van dat fretje niet altijd helemaal, maar die mensen van de opvang hebben tegen dat je er eentje weghaalt bij hen al veel mee meegemaakt en kunnen je vaak al zeggen wie in welke omstandigheid hoe reageert. Het beste blijft dan natuurlijk ook die frettenbabbel volgen, wat er uiteraard ook bij is als je een opvangertje een nieuwe thuis wil geven.

Ik zou zeggen, hou ons op de hoogte en ga je, als je zelf overtuigd bent, een mooi en lief fretje halen bij iemand van DFA. Wat ik echter wel nog zou willen zeggen, is dat een fret niet altijd de ideale speelkameraad is voor een kind, vraag daar dus ook naar, en dat de verantwoordelijkheid voor dat fretje toch uiteindelijk bij de ouders moet liggen, een kind van 10 en zelfs ouder kan dat echt nog niet aan. Veel succes, voor jou en de eventuele fret(ten) in spe!! :)
Afbeelding

EefVL
Berichten: 43
Lid geworden op: vr dec 09, 2005 8:32 pm

Berichtdoor EefVL » za apr 15, 2006 10:30 pm

Margit , mooie uitleg dat je daar geeft , ik heb het altijd moeilijk om me goed uit te drukken
idd beter om met een opvangertje te beginnen zeker als je ook nog een 10R hebt rond lopen
Een fret een nieuwe thuis geven is altijd een aanrader ;)
Groetjes Eef
katten: Luna - Azraël
Frettenin gedachten: Tarzan-Choco-Charel-Totser-Tipsy-Quinto-Gust-Doke

coax

Berichtdoor coax » do apr 27, 2006 6:26 pm

hoi hoi

een opvangertje , of een oudere fret is beter om te beginnen. margrit haar uitleg is geweldig dus ik ga het niet nog eens anders formuleren .

voor en nadelen ,
kan ik niet veel van zeggen fretten zijn geweldig eens je ermee begint stop je niet ...
maar als ze je tas koffie dan eens omlopen moet jij het maar weer opruimen omdat zij er niet kunnen aan doen ze zijn zo euforisch dat ze die tas niet zien staan :) maar als ze dan weer kome knuffelen of ze kijken eens lief ... ruim je dat weer met veel plezier op ;)

even ter informatie:
ik weet niet 2 frettenbollen die een thuis zoeken ....
- 2 mannetjes broeretjes ze mgen niet gescheiden worden
- gecastreerd
- 1 jaar oud
- super schattig en kunnen goed om met kinderen
-wilkleur en sandy
- ze moeten alleen gehouden worden , want ze zijn tam en lief en doen niks ook niet aan kinderen , MAAR ze kunnen niet overweg met andere dier , zowel honden als katten en fretten dus er een 3de fret bijzetten kan ook niet....
- ze hebben 4 poten
- 1 staart
-helemaal behaard
- kortom gewone mooie schattige fretten die niet met dieren overweg kunnen maar perfect met mensen ...

de personen willen een klein bedragje (eventueel ook niks) ze whebben liver dat hun beestje een goeie thuis hebben dan dat ze geld opbrengen , want fretten zijn geen handelsobject . ze doen hun 2 fretjes dus weg omdat ze zelf al 3 fretten hebben , en de ruzies zijn dus nu uit de hand aan het lopen dus moeten de 2 broertjes weg ....

groetjes


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 35 gasten