Furby

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
TheSweetRachel

Berichtdoor TheSweetRachel » zo mei 07, 2006 7:53 am

Sinds gisteren is er bij ons thuis een steenmarterke van ongeveer 4wk jong.
Zijn naam is Furby en zal maandag naar het dierenhulpcentrum in Opglabeek gaan,
om daar alle hartjes te veroveren om daarna ginder eieren te gaan stelen...;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maxi

Berichtdoor maxi » zo mei 07, 2006 8:20 am

Aaaccchhhh , wat is dat een schatje Afbeelding
Jammer dat je zoiets niet zelf kunt houden he . Maar in het natuurhulpcentrum
krijgt hij de beste zorgen :)
Tof dat jullie hem opvangen tot maandag !

Snoopyke

Berichtdoor Snoopyke » zo mei 07, 2006 9:29 am

Idd, een echt schatteke !!! :P
Zo een donzig, klein bolleke !!! :)

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » zo mei 07, 2006 10:50 am

Kei schattig bolleke :~

Ninaatje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 5:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Ninaatje » zo mei 07, 2006 1:41 pm

ik smelt (@)
Vaarwel Ievie, je ventje Quinty en ik vergeten je nooit... Bedankt om ons hartje 5 jaar lang met je liefde te vullen!

Doke
Berichten: 5
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 11:21 pm
Contacteer:

Berichtdoor Doke » zo mei 07, 2006 3:04 pm

in Amersfoort is er n opvang voor fretjes en die man(Draak noemt ie, echt n schat van n vent)vangt ook nertsen op en hij heeft ook al ns n bunzing zitten ghad en n steenmarter....
Hij maakt die dan echt klaar om terug t wild in te gaan; echt heerlijk gewoon om te zien(heb al enkele vidoebeelden van die bunzing en n steenmerter bij hem gezien).

Meteen toen ik hoorde dat er eentje bij jou zat, zei ik tegen Margit dat je eens met Draak contact op moest nemen om hem eventueel naar daar te doen of om raad te vragen waar je hem naartoe kan doen; maar ik zie dat je al n oplossing voor hem hebt.

Mooie diertjes, hé, die marters!!!!
echt, marters, bunzings, wezeltjes, nertsen; prachtig gewoon; hoe mooi onze fretjes ook kunnen zijn; daar kunnen ze toch niet aan tippen....

Gebruikersavatar
Kimmy
Berichten: 222
Lid geworden op: do dec 15, 2005 4:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor Kimmy » zo mei 07, 2006 5:52 pm

ik heb ook een steenmarter!! nee ni in een kotje binnen. Maar in de tuin. Hij heeft van onze treurwilg zijn huisje of speeltuintje gemaakt. Ik zie hem zelden, maar horen doe ik hem/haar vaak. en er zitten er nog, wat verder in de buurt. Want als hij roept zijn er andere die antwoorden.
Nu ligt er momenteel ook eentje dood in den bos ~_~
ik vind ook veel "gekraakte" eitjes :) het vreedzakje. da zijn echt prachtige beestjes. Maar ik sta liever niet oog in oog met een volwassen marter zulle :D
verdrietige mama van:
Gizmo, Pluche, Koda en Nõa
Poesy (EK)
Rocco (CV border collie)
Diezll we love you, you're in our hearts 4ever!!!

TheSweetRachel

Berichtdoor TheSweetRachel » zo mei 07, 2006 6:21 pm

Was ook meteen verkocht toen ik dit schoon beestje in mn handen kreeg, maar een steenmarter hoort nu eenmaal niet thuis in een kooi, is zelfs in België verboden als ik me goed geïnformeerd heb.
En hoe lief en mooi ik hem ook vindt, kan me echt niet voorstellen om hem kippen, konijnen, egels en muizen te voederen.
Maar ik ben blij dat ik mn steentje weer heb kunnen bijdragen en hoop dat ie een fijn leven mag hebben in de vrije natuur, waar ie thuis hoort, maar eerst moet ie nog groeien he...
Ga hem dus morgen naar Opglabeek doen, en het toffe is dat we iemand kennen die daar als vrijwilligster werkt en die heeft me vandaag op blote knieën moeten beloven om me op de hoogte te houden :D :D :D

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » zo mei 07, 2006 6:24 pm

lief he zo klein spul
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

TheSweetRachel

Berichtdoor TheSweetRachel » ma mei 08, 2006 12:41 am

De laatste nieuwste foto's van onze jongen die duidelijk op zn krachten aant komen is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wendy-ke

Berichtdoor Wendy-ke » ma mei 08, 2006 12:43 am

Ooh wat een scheetje! Echt een prachtexemplaar! Fijn van je dat je hem voor die tijd hebt opgevangen, een pluimje voor de mensen die in opvang doen ;)

Hope

Berichtdoor Hope » ma mei 08, 2006 7:53 am

amai...'t is echt wel een schoon beestje.
ik dacht ook wel dat het verboden was om een marter te houden.
maar ja, los laten lopen is ook geen oplossing.

Ik hoop dat hij ook nog een fijn leventje tegemoet gaat!!

TheSweetRachel

Berichtdoor TheSweetRachel » ma mei 08, 2006 9:05 am

Is idd verboden om hem in gevengenschap te houden, zelfs een opgezette marter mag je niet hebben..
En ook al mag je hem houden, zie dat niet zitten qua voeding enzo, zou dan ook ocharme alleen zitten.
Hij was bij mensen binnengekomen toen het onweerde vorige vrijdag, en zo via via is ie bij ons terecht gekomen omdat ze dachten dat het een fretje was...
Sebiet gaan we vertrekken naar Opglabeek.

TheSweetRachel

Berichtdoor TheSweetRachel » ma mei 08, 2006 1:25 pm

Hier nog de laatste foto's van deze morgen voor dat hij naar het natuurhulpcentrum vertrok.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Papaver
Berichten: 79
Lid geworden op: ma aug 09, 2004 1:25 pm

Berichtdoor Papaver » ma mei 08, 2006 2:43 pm

Wat is het toch een schatteke hé.
Dankzij Rachel haar goede zorgen ziet het ventje er heel gezond uit en al heel wat aangesterkt.

Furby, het gaat je goed in je nieuwe verblijf en veel succes later als je terug in de vrije natuur komt.
Van je meter

Doke
Berichten: 5
Lid geworden op: zo jul 27, 2003 11:21 pm
Contacteer:

Berichtdoor Doke » ma mei 08, 2006 5:09 pm

ik vind t echt super van je dat je meteen beslist hebt hem niet zelf te houden; de meeste mensen vinden zoiets zo schattig(en ze zijn ook schattig om te zien, prachtbeesten gewoon!!)en willen t dan kost wat kost zelf houden; maarja, eenmaal groot is zo'n beestje niet te houden, breekt heel je huis af, bijt goed door; niet tam te krijgen en tja, dan is t plots n stout beest, ondankbaar... Terwijl dat eigenlijk de natuur van zo'n prachtdier is!!
En dan moet dat inslapen of afgeschoten worden....
Of ze laten t alsnog vrij, maar dan heeft ie nooit leren jagen enzo.... en loopt t fataal af.

Echt chapeau dat je liefde voor dieren zo groot is dat je voor zijn bestwil kiest en niet dat van jou!!

dikke knuf en ik ben er zeker van dat hij n prachtleven tegenmoet gaat!!

Doke

Huggybear
Berichten: 257
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 10:03 am

Berichtdoor Huggybear » di mei 09, 2006 9:14 am

Woaaw, wat een schatteke! Dat zal wel een speciale ervaring geweest zijn voor jou, Rachel! Je hebt dat goed gedaan, dankzij jou gaat hij nu naar een plekje waar hij gelukkig zal kunnen zijn!
*Snuffels en Mokjes van Starsky & Hutch*
[IMG]http://usera.imagecave.com/Huggybear/St ... banner.jpg[/IMG]

TheSweetRachel

Berichtdoor TheSweetRachel » di mei 09, 2006 5:41 pm

Heb vandaag al vol ongeduld gebeld hoe dat ie het maakt.
Ze wisten me te vertellen dat ie lekker in de couveuse ligt, meneer wordt dus op en top verder verwend ! :D
Ze gaan me op de hoogte houden en laten weten wat van hem wordt.
Spijtig dat ik hem niet een bezoekje brengen mag, maar mss ook maar beter ook, zou dikwijls daar staan denk ik :D :D :D

Was idd een speciale, unieke en fijne ervaring, ééntje om nooit meer te vergeten!

@ Els: Spijtig heb je nooit je kennis kunnen maken met Furby, maar je bent nu meter van een diertje dat terug vrij in de natuur weer kan spelen en ravotten en deugnietenstreekjes mag gaan uithalen.
:D :D :D :D :D Mopjes vertellen heb ik hem helaas niet kunnen leren :D :D :D :D :D

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo mei 14, 2006 5:13 pm

Vermits ik een dikke week zonder pc zat heb ik hier vorige week niet op kunnen reageren, maar echt Rachel, het is een pluimpje waard voor jullie hoor!! Ik zie je hier nog zitten met Furby, toen hij voor het eerst Waltham proefte (ja Doke, die ik van jou cadeau kreeg, dus je was er onrechtstreeks ook wat bij betrokken, hé!), adoptiepapieren aanvragen was al te laat, jij had al hetzelfde besloten!! Jammer genoeg blijkt dan achteraf dat het om een martertje gaat, maar het gevoel dat jij hem op de goede weg gezet hebt om hem sterk en krachtig terug naar de wijde wereld te laten gaan over een tijdje, moet je toch ook plezier doen, hé?

Furby, laat je goed verwennen de komende weken en zeg later maar tegen je familie in het bos dat er ook echt wel lieve mensen zijn hoor, met een echt hart voor dieren!! :) Het ga je goed, jongen!! ;)
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten