waarom doet iedereen zooo negatief !

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
dopey
Berichten: 0
Lid geworden op: wo apr 26, 2006 4:07 pm

Berichtdoor dopey » do mei 11, 2006 6:30 pm

verdorie ik ben het beu en maak me er telkens zeer kwaad in. Waarin?? ewel dat iedereen zich met MIJN fretjes bemoeid . Mijn schoonvader stuurde vandaag een hele reeks linken door van sites die de fret beschrijven als een wild dier met zeer gevaarlijke tanden en zeer gevaarlijk voor mijn kinderen (zo stond in zijn inleiding) ja hallloooooo???? IK heb fretjes , niet mijn kinderen hé ! verdorie het maakt mij zooo kwaad hé.

Toevallig toen mijn schoonvader hier was beet mijn moertje mijn zoontje. Ikzelf was niet thuis (ik laat ze trouwens nooit samen spelen ma kom ) toen ik thuis kwam zei hij met een verwijtende stem dat de fret mijn zoon had gebeten en dat ik nu maar mijn conclussies moest trekken. Nu vandaag stuurt hij hele reeksen sites door , ik vertik het om ze open te doen ! oooh wat haat ik dit je hebt geeeeen idee !

Ilse

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » do mei 11, 2006 6:39 pm

ik kan je heel goed begrijpen , mijn schoonmoeder weigert zelfs nog binnen te komen sinds er fretten zijn ,
soms wel een voordeel ;) maar ik zou het toch liever anders zien
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Markata

Berichtdoor Markata » do mei 11, 2006 6:42 pm

Dat is idd het oordeel dat mensen vellen over fretten als ze er niets van af weten.
Maar zo te lezen weet jij wel beter. En de fretten alleen laten met je kinderen is zeker geen goed idee.

Zou voorstellen om eens met je ouders en stiefouders naar een fretten speelnamiddag te komen.
Dit zal hun zeker en vast wel van gedachte doen veranderen.
Als je komt, en je wil je fretjes meedoen, denk er dan aan dat ze op de juiste manier ingeent moeten zijn.
Dit vindt je op de site terug.

Je weet toch dat de aanhouder wint.
Wens je verder veel geluk met je fretsels.

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » do mei 11, 2006 6:52 pm

hier wil der ook bijna niemand van mijn familie binnekomen, mijn moeder wel die heeft er geen problemen mee maar men vader diene blijft hier nooit langer dan een paar minuten binne àls hij komt. dan krijg ik altijd gezaag van dat da hier stinkt %) zelfs als ik naar daar ga moet ik zien dat ik verse kleren aanheb of anders zegt hij dat ik stink :~ en hoe dikwijls mijn grootmoeder al gezegd heeft da ik ze moet buitesmijten als ik eens een verhaaltje vertel kan ik ni meer optellen maar ik doe ze voor geen geld weg het zijn mijn dieren, het is mijn keuze en als ze daar niet mee kunnen leven PECH!
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

inge
Berichten: 54
Lid geworden op: vr sep 10, 2004 1:10 pm

Berichtdoor inge » do mei 11, 2006 7:04 pm

Dat verhaaltje ken ik maar al te goed.
iedere keer als we naar balen gaan of foto's laat zien van de fretjes.
Dan begint het gezaag. Dat stinkt, wanneer doe je ze weg en dergelijke.
We verhuizen deze maand nog naar ons huisje.
Dan begint hij te zagen dat ik de fretten niet meer binnen mag zetten maar buiten.
in de zomer kan ik daar nog een beetje inkomen maar in winter zet ik ze toch in de veranda.
Ongeacht wat hij denkt, hij komt toch niet binnen.
Toen mijn vader eens afkwam, wat een zeldzaamheid is , is er een fretje uitgebroken.
Vlak voor mijn vader zijn neus kwam onze twister goeiendag zeggen door zijn deurtje open te breken.
ik heb achteraf toch goed gelachen toen mijn vader weg was.
Hij mag zeggen wat hij wil, ik doe ze niet weg.
Hij heeft zelfs commentaar op mijn 2 honden.
kortom, het is nooit niet goed bij hem.
Maar dat is zijn probleem, niet het mijne.
het moest eventjes van mijn hart.

groetjes


[Gewijzigd door inge op 2006-05-11 23:55:30]
black&white en de fretjes

TheSweetRachel

Berichtdoor TheSweetRachel » do mei 11, 2006 7:10 pm

Troost u jong, het gaat overal hetzelfde.
Als mijn ouders komen beginnen die ook te zagen van dat stinkt en dat dit en dit dat...
Eén oor in en door de ander er weer uit....
Van het weekend was het weer vandatten mijn zoon deed zn eerste communie, ze komen naar hier en weer hetzelfde gepreek....
Heb ze eens goed geantwoord dat voor die 2 x per jaar dat die thuiskomen zo niet moeten zagen want die beesten blijven !!
En de pa van Mark is ook zo, als die komt maken we de kooien juist voor hij hier komt zuiver en nog preken dat het stinkt en van datte...
Er zijn zelfs vrienden die hier niet meer komen sinds we fretten hebben, de boom in dan, I DON'T CARE...


[Gewijzigd door TheSweetRachel op 2006-05-11 19:35:46]

Hope

Berichtdoor Hope » do mei 11, 2006 7:26 pm

nee, ik ken het probleem niet.
mijn ouders vinden mijn fretjes heel schattig!!!
ze zijn zelfs al een paar keer naar speelnamiddagen gekomen.
En elke keer ik er langs ga moet ik vertellen hoe het met de fretjes is en wat ze weer hebben uitgestoken.
Dus ik mag ni klagen.
Ma ik voel wel met jullie mee.
ik vind het nu al irritant als vreemden zeggen: 'da stinkt en bijt,
waarom neem ge nu zoiets in huis'
Als het dan nog is van familie komt....
:~

Snoopyke

Berichtdoor Snoopyke » do mei 11, 2006 9:26 pm

Mijn mama ziet ons 2 schattekes 'haar kleinkindjes zoals ze zelf zegt' ook graag :D

inge
Berichten: 54
Lid geworden op: vr sep 10, 2004 1:10 pm

Berichtdoor inge » do mei 11, 2006 11:16 pm

het is precies dat ze soms niet anders kennen.
@hope: bedankt voor het medeleven.
als wij bezoek krijgen, dan zorgen wij ervoor dat de kooien proper zijn en dergelijke.
en dan nog krijg je commentaar
voor sommige mensen kun je echt niets goed doen.
maar voor mij hoeven ze niet meer te komen als ze toch niets anders te vertellen van hoe een fret stinkt en bijt.
black&white en de fretjes

Robby
Berichten: 128
Lid geworden op: ma sep 27, 2004 6:43 pm
Contacteer:

Berichtdoor Robby » vr mei 12, 2006 12:04 am

Toch krijgen wij ook goeie reacties van sommigen...
Mijn moeder en hare vriend vragen geregeld hoe het met de beestekens gaat.
Als ze dan eens afkomen (die wonen in Oostende) is het eerste wat ze doen de fretten één voor één goeiedag zeggen, en ook de honden vergeten ze niet.
Als ik dan vraag of ze ni te hard stinken krijg ik als antwoord.. "Da stinkt toch ni, ge riekt wel iets maar da stinkt ni"..
Als we eens ergens voor een paar dagen naartoe willen gaan komt men broer ze eten geven.... Alleen durft hij ze ni vast te pakken...

Onlangs ben ik van ne goeie vriend teweten gekomen dat hij lang geleden zelf fretten heeft gehad.. Ik vond het al raar dat hij op de fretten gene commentaar had... Nu weet ik wel waarom...

CUL8R

Robby
Vulcanferrets
Piper & Cato
Twister; Lucky; Snowy; Mina; Spike; Witteke; Manon; Zohra; Gizmo; Bambam, Pebbles en Damien

RIP
Zarah (+05/2004) - Stitch (+20/11/2006) - Bieke - Roxy (+20/06/2008) - Tinneke(+30/06/2008)

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » vr mei 12, 2006 8:33 am

Ik heb tot nu toe nog maar één persoon gehad die een opmerking maakte en die zei als die fret in mij buurt komt dan krijgt hij een stamp dat hij van achter in de tuin ligt ( was iemand die mij kwam helpen ), ik heb haar geantwoord als ze één poot zou uitsteken naar mijn kleintje dat ik haar een slag zou verkopen dat ze niet meer zou weten waar ze stond.
Mijn familie reageert enorm goed op Boyke, mijn moeder is er zot van, want als ze niet in een rusthuis zou wonen zou ze er zelf nemen en mijn moeder is 82 jaar.
Vrienden van mijn zoon hebben er wel heel veel schrik van, maar ze zouden hem niets doen, als Boyke in de buurt van hun komt dan durven ze wel de keukentafel opkruipen, dan is het hier wel lachen geblazen.
Er is er zelf ooit ene die in mijn nek zat van de schrik. ik bedoel die vriend dan niet Boyke :D :D :D
De meeste mensen hebben er schrik van tot ze het leren kennen en ze weten dat Boyke niets doet, hij loopt hier toch de ganse dag rond.
Ik hou hem wel altijd in het oog want met een dier weet je nooit, al is het om te spelen dat hij soms in de voeten "bijt".
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

maxi

Berichtdoor maxi » vr mei 12, 2006 8:38 am

Hier zijn de reacties een beetje verdeeld . De meeste vinden ze wel lief en "sjiek" , zolang
ze in hun kooi zitten (@) . Over de reuk heb ik nog nooit een opmerking gehad .
Enkel mijn beste vriendin,sinds jaren, weigert nog een voet binnen te zetten zolang ik
die "enge beesten" in huis heb .
Maar dat zegt meer over haar dan over mijn fretsels he .'t Is blijkbaar toch niet
zo'n goeie vriendin %)

Huggybear
Berichten: 257
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 10:03 am

Berichtdoor Huggybear » vr mei 12, 2006 10:02 am

De reacties van onze omgeving zijn ook verdeeld. De meeste van mijn vrienden vinden onze boelekes keischattig en lief. Een paar van onze vrienden vragen consequent om ze wakker te maken en los te laten lopen wanneer ze in hun kooi liggen, terwijl anderen liever niet met hen geconfronteerd worden en dan laten we ze gewoon even in hun kooi wanneer die vrienden op bezoek zijn. Van één van hen snap ik dat echt wel; dat is een heel goeie vriendin van mij en ze heeft geprobeerd vriendschap met hen te sluiten, maar Hutch bijt consequent in haar tenen dus is de prille vriendschap voorbij %) . Maar ja, ik vind ook dat ik mijn beestjes niet aan iedereen moet opdringen. Als mensen er schrik van hebben of zo, ja, dan laat ik ze wel loslopen als die weg zijn. 't Is niet dat wij dat elke dag moeten meemaken ;)
Mijn moeder en mijn broer en zus die zijn er zot van. Mijn moeder is niet de grootste dierenvriend die er bestaat, maar zij gaat ze wel minstens één keer oppakken en knuffelen. Stel je voor, toen het nog pups waren is zij zelfs een gans weekend op hen komen passen met mijn zusje toen Nico en ik op weekend waren! Ze waren eerlijk gezegd wel blij dat we thuis waren; de fretjes hadden hen een beetje zitten testen (@)
Mijn broer en zus die zijn dikke fans van Starsky en Hutch. Soms vinden ze ook wel dat het stinkt, maar dan heb ik zo iets van: jullie moeten er niet mee leven dus so what?

Ik kan mij voorstellen dat het helemaal niet fijn moet zijn als uw boelekes afgekraakt worden door mensen die je nauw aan het hart zijn, maar laat dat niet aan je hart komen, integendeel! Zij moeten niet met je fretjes leven, en jij hebt ze graag in je leven! Wij zijn de gelukkigen die zo'n leuke speelkameraadjes in huis hebben! ;) :P :D
*Snuffels en Mokjes van Starsky & Hutch*
[IMG]http://usera.imagecave.com/Huggybear/St ... banner.jpg[/IMG]

Wendy-ke

Berichtdoor Wendy-ke » vr mei 12, 2006 10:55 am

Ook bij mij zijn de reacties zowat verdeeld!
Mijn mama die er eerst niet zo veel van moest weten maar waar ik wel nog bijwoon eingent haar zelfs de fretten toe, dit zijn de fretjes waar zij dan het meeste mee bezig is. Dan is ze zoiets aant vertellen over 1 van die fretjes en dan gaat het zo van; "ja en die van mij..." dat is echt wel kostelijk om te horen. Ik ben blij dat ze er zo gek van is! Mijn zus die is er wat terughoudend naar, alle ja toch na sommige want ik heb er een paar die in al hun blijheid eens hun tandjes kunnen gebruiken :P maar ook zij zegt niks negatiefs over hun.
Dan mijn vrienden die zeggen meestal gewoon dat ik gek ben om 5 fretten te hebben en in het begin was hun eerste reactie ook van "da stinkt toch en da bijt toch" maar toen ik hun het tegendeel bewezen heb zwijgen ook zij erover. En dan heb ik 1 vriendin, die heeft normaal schrik van dieren maar van mijn fretten is ze zot, geweldig gewoon! Ja en natuurlijk ken ik ook mensen die er compleet tegen zijn en er slechte reacties opgeven, maar ik luister daar nimmer naar, wat zij denken interesseert me nimmer, ik heb ze gehaald en ik ben er super blij mee! Ik zou ze ni meer kunnen missen, en de mensen die nimmer willen komen, das hun probleem, dan blijven ze maar waar ze zijn!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr mei 12, 2006 6:59 pm

Behalve voor kinderen, bezoekers passen zich aan aan de fretjes.Brengen zelf geen huisdieren meer mee, en moeten er maar afblijven als ze geen beet willen. Bij vervelend gedrag van de fretten gaan die de kooi weer in tot het bezoek weg is. Ik zeg altijd dat ze een beetje ruiken en het bezoek is het daar mee eens, dus ze stinken niet als je ze de pap in de mond geeft. Meestal vraagt het bezoek zelf hoe het met ze gaat en of ze ze mogen zien .

Gebruikersavatar
Kimmy
Berichten: 222
Lid geworden op: do dec 15, 2005 4:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor Kimmy » vr mei 12, 2006 8:21 pm

mijn moeder is zelf frettenzot en mijn oma ook. ma mijn lief die zaagt vaak. Als ik e gepakt heb ofzo dan zaagt m da ik stink. Ma kheb m gewaarschuwd, als m er ni mee kan leven dan moet hij maar vertrekke en ni mijn fretten. En hij is toch nogaltijd nivertrokke. kdenk ook wel dat m het per se doet om mij op mijn paard te zette. :) Hij weet dak nogal zot ben van mijn beestekes.
Ma als ik er danmee ga wandele in den bis, dan ineens vind m ze kei leuk. Bizarre kerel mijne vriend :)
verdrietige mama van:
Gizmo, Pluche, Koda en Nõa
Poesy (EK)
Rocco (CV border collie)
Diezll we love you, you're in our hearts 4ever!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo mei 14, 2006 5:00 pm

Och, troost u, ik mag hier dagelijks bijna oorlog voeren tegen mijn 2 zonen, en die weten ondertussen toch al wel dat dat stinken enzo echt wel overdreven is als je alles goed wast en proper houdt.

Vier jaar geleden ben ik begonnen met Mikado en Domino, 2 pupjes, konden niet anders dan schattig gevonden worden. Ze waren volgens de jongens hier "cool" en "keigeestig" en ook hun vrienden waren er weg van! Drie jaar ging alles goed, ze speelden er wel zelden mee, maar als Caroline en ik ermee bezig waren keken ze toch geamuseerd toe. Tot vorig jaar,... Onze Mike en Domino kregen toen nog dagelijks een klein stukje rijstkoek (ja ongezond, is inmiddels ook afgeschaft :D ) en er lag net een ganse rijstkoek op tafel. Mike ziet die en vliegt er op af, grabbelt die van tafel en is lopen!! Wat doet die slimme zoon van mij? Die vliegt even snel op Mike af en wil die uit zijn muiltje pakken, dus... een beet van jewelste! Mike hing in zijn vinger en liet niet los, hoe ik ook blies op zijn snuitje of tenslotte de plantenspuit pakte die hier altijd gereed staat voor de katten. Hans bleef maar aan Mike trekken, ik had goed zeggen dat hij het zo alleen maar erger maakte en toen Mike dan tenslotte los liet zag Hans zijn vinger er ferm gepierced uit!! Ik ben dan ook nog zo slecht geweest om hem lachend uitgelegd te hebben dat dat nu echt wel het domste was wat hij had kunnen doen. Wie neemt er een fret op die manier iets af als hij er net heerlijk mee wegspurt!!

Sindsdien kan echter niemand meer goed doen. Ondertussen hebben we dan ook nog 6 fretten, maar de jongens hier weten niet eens wie of wat er in de kooien steekt. Onze pup van 12 weken vonden ze zelfs niet schattig, ze "haten" fretten, die bijten en die stinken!! Ach, ik weet ook vanwaar die woorden komen, ik had een schoonfamilie die van elk dier vies en vooral bang was, dus die kunnen het nog steeds niet laten om elke week een opmerking naar de jongens te maken over de zoo hier (dus echt wel niet alleen de fretsels). Ergens vind ik het toch wel erg hoor, het had nog zo fijn geweest als de jongens dezelfde liefde voor dieren hadden als Caroline en ik, maar ja, dat kan je natuurlijk niet van iedereen verwachten. Aan de andere kant maak ik dat ze er niks last van hebben en trek ik mij voor de rest niet veel van hun woorden aan. Het zijn onze beestjes, het is mijn hobby, ik waardeer hun hobby ook, al interesseert ze me ook geen bal. Meer dan respect vraag ik dan ook niet meer van hen. Maar dat mijn snuitjes me allemaal heilig zijn, hebben ze wel gesnopen!!
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 33 gasten