wat kan ik er aan doen

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
mammon

Berichtdoor mammon » do mei 18, 2006 7:37 pm

wat moet ik doen,er zit een fretje bij mij van mijn vriendin . het beestje is gekocht geweest op acht weken en het zit hier nu al acht maand dus onze fretjes zijn eraan gewend en hij voelt hem heir super tussen zijn vriendjes.
mijn vriendin heeft nu een huisje gehuurd en nu wil ze binnenkort "haar" fret komen halen ,maar ik weet dat hij daar niet goed zal zitten ,wand vroeger heeft ze ook twee freten gehaden dei heeft ze weggegeven omdat ze geen tijd had (die dieren zaten dagen alleen,ze hadden wel eten maar ze waren soms twee dagen niet thuis)
het ergste vanal vind ik ze zegt het is haar fret,maar als ze her komt kijkt ze er niet naar of ik moet hem in haar handen stampen om zo te zeggen ,ze heeft de veearts betaald voor hem te laten castreren,maar voor de rest betalen wij alles,op zijn boekje staat nog geen naam of adres.

ik hoop dat jullie wat uit kunnen aan mijn verhaal maar weet iemand wat ik kan doen om hem hier te houden
wand ik weet dat ze het zo ver gaat drijven dat ze naar de poitie gaat of haar advocaat als ik zeg dat ze hem niet mee krijgt.

Hope

Berichtdoor Hope » do mei 18, 2006 7:56 pm

volgens mij kun ge ni veel doen.
het is nog altijd haar fret.
Anders Kun ge haar altijd een rekening voor schotelen van de tijd dat het fretje bij jou bleef.
Van het eten, kattengrit, da kosten,...
mss wilt ze dat niet betalen en laat ze hem dan toch bij jou?!
't is maar een ideetje.

Gebruikersavatar
Papaver
Berichten: 79
Lid geworden op: ma aug 09, 2004 1:25 pm

Berichtdoor Papaver » do mei 18, 2006 7:59 pm

Hebben jullie destijds een contractje opgemaakt waarin vermeld staat dat jij voor het fretje ging zorgen met alle gegevens en kenmerken van het fretje in? Eventueel met de kostprijs voor de fret per dag?
Als er geen contract is en de fret is niet gechipt kan de politie niet veel doen, noch een advocaat. Er zijn dan wettelijk gezien geen bewijzen van wie het fretje is. Het is jouw woord tegen het hare. Hoe gaat ze trouwens bewijzen dat dit haar fretje is en niet een fretje dat jij aangekocht hebt?
Bij je dierenarts, onder wiens naam staat het fretje daar in de computer?

mammon

Berichtdoor mammon » do mei 18, 2006 8:04 pm

er is nieks opgemakt dat hij van haar of mij is

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » vr mei 19, 2006 12:42 pm

Daar uw vriendin geen bewijs heeft dat het fretje van haar is kan je misschien overwegen om de fret op jouw naam te laten chippen?
Natuurlijk gaat die vriendin dan wel problemen geven maar de fret staat dan wel op jouw naam.
Dus heeft ze geen poot om op te staan.

mammon

Berichtdoor mammon » vr mei 19, 2006 6:06 pm

dat zal ik laten doe ook,wet iemand hoeveel zo een chip kost


[Gewijzigd door mammon op 2006-05-19 18:07:35]

TheSweetRachel

Berichtdoor TheSweetRachel » za mei 20, 2006 12:39 pm

Beste mammon,
heb onlangs ongeveer hetzelfde meegemaakt en het is idd zo dat als er geen documenten opgemaakt zijn of de fret niet gechipt is, dat ze eigenlijk geen poot heeft om op te staan.
Als ze toch moeilijk zou gaan doen via advocaat enzo, dat kost idd heel veel geld om die onder de arm te nemen, dus denk wel dat ze daar vrij snel van terug komen.
Heb beste wat jij kan doen is de fret laten chippen of als ze nog niet gevaccineerd zijn, dit laten doen op jouw naam, dan sta je toch al een beetje verder...

Hope

Berichtdoor Hope » za mei 20, 2006 7:24 pm

een fret laten chippen kost rond de 40€ dacht ik.

mammon

Berichtdoor mammon » za mei 20, 2006 8:32 pm

ben echt radeloos
ze is gisteren komen zeggen dat ze volgende week verhuist en dat ze de fret meeneemt.
mijn man en ik hebben gezegt dat ze hem niet mee kreeg.
hij staat op onze naam en we lieten haar het boekje zien , ze zei dat we schrift vervalsing gedaan hebben en ze eist hem mee, ik zei dan dat ze dan maar de kosten moesten betalen die we voor hem gedaan hebben waarop ze zei dat ze de dierenarts de kooi en de eerste zak eten betaald heeft en dat "da beest" in die zeven maand geen twee zakken eten kon eten . ze vertelde dat haar advocaat papieren liggen heeft waarop ze verklaard heeft de fret gekocht te hebben en ze da beestje wegens geldnood bij ons liet logeren,tot dat ze alleen ging wonen ,dat zedefret kon komen bezoeken wanneer ze wou.
ik vroeg of ze daar de dubbels van had wand zo een pappieren laten ze dubbel opstellen ,maar ineens veranderde ze van onderwerp en ze stapte de deur uit. ik moet normaal ook die papieren zien en teken toch ????

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » za mei 20, 2006 10:11 pm

Ik zou er niet veel van geloven van die papieren.
Als ze de papieren dan maar eens laat zien.
Ik zou echt zo vlug mogelijk de fret laten chippen op je eigen naam.Tegen die tijd is alles dan rond en de fret van jullie.
Wanneer ze voor jullie deur staat moeten jullie haar zelfs niet binnen laten.
Hopelijk neemt ze daarna niet weer een arm diertje in huis dat ze zo gaat behandelen.

mammon

Berichtdoor mammon » za mei 20, 2006 11:13 pm

bij haar ex zitten momenteel vier fretten vn haar,twee katten,een vogel en twee honden
hetzijn prachtbeesten en zeked fretten wand ze heeft een zilver fret
en die gaatze ook bij haar nemen ,en ze is al bijna niet thuis
in de week gaatze werken en zt ze bij haar vriend enkel in het weekend gaatze naar huis ze zorg wel dat haar dieren eten en drinken krijgen in de week maar ze zitten dan wel alleen

ze heeft zo drie weken haar hamster en haar vogel alleen laten zitten ,dat ze geen tijd had,om ernaar toe te gaan
haar vogel leeft nog maar haar hamster niet en dan zegt ze dat het komt door zijn leeftijd maar da beestje was nog niet zo oud

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » ma mei 22, 2006 8:43 am

Moest ik jou zijn, zou ik maken dat het fretje zo vlug mogelijk gechipt word. Volgens mij bluft ze maar hoor over die papieren bij haar advocaat en zo.

Moest ik die papieren laten opmaken hebben en ik zou ermee gaan dreigen. Dan pakt ge toch die papieren mee hé; Dus volgens mij heeft ze die niet hoor.

U niet laten doen en sterk zijn. En ze niet meer binnen laten

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma mei 22, 2006 2:51 pm

Laat hem zo snel mogelijk chippen mammon, ik vrees dat ik net als Rachel in hetzelfde bootje zit. Ik kan ook wel bewijzen dat hij op mijn naam gecastreerd is en alles, maar zodra de fret buiten jouw woning geraakt kan je niks meer bewijzen. Wie zegt dat het om dezelfde fret gaat als jij zegt dat die ene de jouwe is. Zolang die geen chip heft zitten, is hij officieel van niemand, hé, neem dat risico niet!! Veel geluk!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » ma mei 22, 2006 7:29 pm

Mammon, ik denk niet dat ze geld zal hebben om aan een advokaat te spenderen. geloof niet direct in het blufpoker dat er gespeeld wordt.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

mammon

Berichtdoor mammon » di mei 23, 2006 1:35 am

this vanalles met da mens en ze werkt serieus op mijn zenuwen ,heeft ze pappieren liggen bij haar advocaad awel dat ze die dan maar laat zien,wij hebben nieks getekend en we wweten nieks ver die papieren
this haar woord tegen het mijne,de donderdag mogen we haar advocaad verwachten (heft ook met geldezaken te maken ) welt ze haar papieren dan mreens voorlegd ik heb die dan nog nooit gezien of getekend. ben da mens echt kotsbeu aan het worden ze maakt van men leven een groote hel
maar ik laat me niet doen wees gerust MIJN peppertje zal geschip zijn tegen woensdag ,en zijn dierenboekje staat ook op onze naam dus dat ze dan maar bewijst dat hij van haar is

sorry mensen heb me eens seriues kwaadgemaakt,moesten jullie er niet aan uit kunnen zeg het dan ,zal dan prberen om het anders uit te leggen .
sorry hoor menssen ben op julie totaal niet kwaad.

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » di mei 23, 2006 8:25 pm

ik begrijp zeer goed je frustratie.
hopelijk komt alles snel in orde.
Veel sterkte! We duimen hier voor jullie met alle vingers en pootjes

mammon

Berichtdoor mammon » di mei 30, 2006 9:56 pm

tot nu toe heb ik nog nieks gehoord van mijn ex-vriendin en haar aanhang (als ik da zo mag noemen )
dus denk en hoop ik dat het allemaal bluf poker was,maar ja et haar weet je nooit
in ieder geval hebben we de DA gecontacteerd en ze zei ook dat het voorloopig wel genoeg was om enkle het boekje inte vullen en dus pepper op onze naam te zetten '(wat dus allemaal gedaan is),zij(man en vrouw) kunnen ook bewijzen dat wij met hem altijd komen .

Pruts de pinguin
Berichten: 4
Lid geworden op: wo apr 26, 2006 7:46 pm

Berichtdoor Pruts de pinguin » wo mei 31, 2006 12:13 am

ik ben niet echt vertrouwd met die dingen maar als ik alles hier zo lees, is chippen volgens mij toch de beste oplossing. Daar kunnen ze helemaal niets tegen beginnen hé. Als ze de gegevens lezen, krijgen ze die van jou te zien ...

nog veel sterkte,
en hou ons op de hoogte hé

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo mei 31, 2006 9:17 am

Hier lijken alle misverstanden over mijn fretje opgelost te zijn (het werd tijd hoor, plezant was iets anders), hij is en blijft van ons, maar ik had hem toch voor de zekerheid laten chippen, toen ik nog twijfels had. Ik heb 33€ betaald, en mss is het dan nu wel voor niets geweest, maar volgens wat onze DA zegt moeten alle fretjes over enkele jaren toch gechipt zijn, dus verloren is het niet, hé. En anderzijds geeft het me toch ook een extra mogelijkheid hem ooit terug te vinden moest hij verloren geraken. Ze weten mij dan snel te vinden dankzij zijn chipke, en dat alleen is het me al waard geweest. Ik hoop dat jij ondertussen ook wat uit de problemen geraakt, sommige mensen zouden beter eerst eens aan het dier denken vooraleer ze hun "zin" doordrijven. Het is blijkbaar niet het eerste dier van haar dat ergens anders is terechtgekomen, ik vrees dat dat toch al voldoende zegt. Veel geluk ermee!!
Afbeelding

mammon

Berichtdoor mammon » ma jun 05, 2006 11:25 am

nog altijd hebben we nieks gehoord van haar of haar advocaat
ik denk dat ze zich realiseerd dat ze kinderachtig bezig was ,en daar is ze nu net trits op dat ze niet kinderachtig bezig is .
ik snap haar probleem ook niet ,ik zei enkel dat het gedaan was dat ik iedereen met mijn voeten liet spelen
en me niet meer liet comanderen ,blijkbaar had i dat op een verkeerd moment gezegt.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma jun 05, 2006 5:39 pm

Deze keer lijkt geen nieuws dan wel goed nieuws hé? Hopelijk blijft het zo en kunnen jullie en Pepper verder genieten van een fijne tijd samen!! :)
Afbeelding

mammon

Berichtdoor mammon » zo jun 18, 2006 7:51 am

zen laat nieks meer van zich horen :P

blufpoker hihi

ben blij dat de schat bij mij blijft
(ze zou hier zelfs niet meer wonen in belgie)

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » di jul 18, 2006 2:16 pm

even een oude post omhoog schoppen maar ik ben blij dat alles in orde is gekomen.

(was net aan pepperke aan het denken, en aangezien hij in je onderschrift stond kwam ik even kijken hoe het verhaal was afgelopen)

mammon

Berichtdoor mammon » di jul 18, 2006 8:03 pm

in orde is het nog iet helemaal we hebben ondekt dat ze hier nog altijd ingeschrven staat met haar adres
en ze heel wat schuldeisers heeft,en een paar deurwaarders die achter haar aan zitten die hebben we ondertusen ook al over de vloer gehad .dus de problemen zijn nog niet opgelost wand ze is onvindbaar
:? :( :?

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » di jul 18, 2006 8:26 pm

des te beter, als ze contact opneemt dan kan je dreigen dat je de deurwaarders waarschuwt waar ze zich bevindt.


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 39 gasten