mensen koop aub u fretjes niet in dierenwinkels

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
mammon

Berichtdoor mammon » ma jun 26, 2006 3:50 pm

beste mensen ,in vele dierenwinkels verkopen ze onverzorgde of te jonge fretjes .
omdat we allemaal zielsveel van die dieren houden en we ze zien zitten denken we ,we gaan ons zo een sukkelaarke kopen ,dan moeten die heir niet afzien .

maar eigenlijk is da verkeerd
hoe meer mensen zo denken hoe meer mensen ze gaan kopen en hoe sneller de winkel gaan zeggen van
"he zo jonge fretjes da verkoopt goed " of van die dingen en dan blijven ze het doen

mss moeten we eens zien of wij met een groep mensen zo een actieve groep kunnen oprichten die in alle dierenwinkels gaan zeggen wat en wat niet mag ivm fretjes ,dat we met de groep dan eens een frettenbabbel gaan houden met hun,of proberen de dieren er weg te krijgen .

wat denken jullie

rebel
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 06, 2004 8:51 pm

Berichtdoor rebel » di jul 04, 2006 10:25 am

ben akkoord!!!!
menne duvie komt uit een dierenwinkel, men eerste hartediefje, en ze was er erg aan toe, ma wist toen nie beter.
onder de vlooien, mager, op zaagsel, in zo een glaze bak, goe heet dus.... was een winkel in schulen, petcenter, hebben ook veel rashonden.
ben er nie over te spreken en vind de winkel in algemeen een zielige vertoning nu ik beter weet. ma denk nie da ik de persoon ben om iets 'kalm' te bespreken, maar met meer ervaren mensen in onderhandelen en uitleggen wil ik gerust van de partij zijn.
ik tracht nu iedereen aan zen verstand te brengen dat als ze eenzaam zijn of een diertje willen, dat ze eentje moeten adopteren, asielen en verenigingen genoeg in apenland belgie. zo maken ze e ander diertje gelukkig, redden het mss van de dood, en stoppen de dierenwinkels met de roofbouw op de dierenwereld.
alleen voor men gerbilkes heb ik nog niets gevonden :( vind da zoooooo zielig al die kleine hamsterkes en gerbils en muiskes in zo e mottig kot.....
mja, pluizebollekes, altijd e zwak voor gehad :)
Rebelse lekjes en liefdebeetjes van Duvie, Charelke en Freddy

mammon

Berichtdoor mammon » di jul 04, 2006 11:06 am

ik ben ook bezig mensen te overtuigen die ik tegenkom om een opvangfretje te nemen in plaats van naar de dierenwinkel erom te gaan.

karendeclercq2001
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 11, 2005 8:39 pm
Contacteer:

Berichtdoor karendeclercq2001 » di jul 04, 2006 2:42 pm

Waar komen de fretjes uit de dierenwinkels dan terecht? :(

Het lijkt me niet echt een oplossing om daar die sukkels niet meer te gaan kopen. De eigenaars van de fretjes zouden eens 2 keer moeten nadenken voor ze aan kweken beginnen en ook de overheid zou een pootje mogen bijsteken.. meer controle over de invoer, meer controle over de verblijven van de dieren. Maja Who's gonna start this..

[Gewijzigd door karendeclercq2001 op 2006-07-04 14:47:22]

rebel
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 06, 2004 8:51 pm

Berichtdoor rebel » wo jul 05, 2006 12:18 am

het spijtige is da de meeste voor geld ver gaan. oke, de diertjes in dierenzaken, ..., zoals we op't werk zeggen, slachtoffers zijn er altijd, maar zo red je de meerderheid dat nog moet komen.... mss grof, ma liever 10000 fretjes te moeten opofferen, dan er later nog eens 10000000 te laten creperen omdat we toen de pijnlijke keuze nie gemaakt hebben. er zou idd controle moeten komen op kweken en dierenzaken, maar de prioriteit van deze regering ligt op andere zaken, zoals verkozen worden en dik geld verdienen......
als wij en onze directe omgeving al overtuigd geraken, is het al een begin en een stap in de goede richting.
een steentje in een vijver kan vele rimpelingen veroorzaken...
Rebelse lekjes en liefdebeetjes van Duvie, Charelke en Freddy

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo jul 05, 2006 3:15 am

Alléé, het is armoe troef wat de dierenwinkels betreft vandaag precies. Ben al blij dat er nog mensen zijn die vinden dat dit echt niet langer kan. En ja, het is idd vreselijk erg dat je de verscheurende beslissing moet nemen om dan die diertjes in die winkels te laten zitten, dat strookt helemaal niet met mijn gevoel, maar we kunnen ze nu eenmaal niet allemaal helpen, het is zoals rebel zegt, er zullen altijd slachtoffers vallen. Maar je moet goed beseffen dat voor iedere fret die er uit de winkel vertrekt ook weer een ander suggeltje in de plaats moet komen voor die handelaars, anders komt er geen geld binnen. Als het dieren verkopen in winkels eens eindelijk gestopt zou kunnen worden, want zelfs vogels en vissen zitten soms in erbarmelijke toestanden, dan zouden we al een hele stap verder geraken. En kwekers aan banden leggen, ik denk eerlijk gezegd niet dat de schuld bij de echte kweker zit die er met hart en ziel achter staat, maar juist bij al die prullers die er niets van kennen en die beestjes zomaar bezig laten. Inteelt of niet, ziek of niet, blind of doof, who cares?? En dat er 3 van de 6 pups sterven, is al helemaal geen probleem. "Oei, die zijn kapot" en hup naar het volgende nest!!

Het ligt bij ons de mensen in te lichten over asiel- en opvangmogelijkheden en hen de nodige kennis mee te geven vooor een zo goed mogelijke start, alleen al om te vermijden dat wij dat fretje terug in het asiel zien belanden. Als het mogelijk moet zijn dat we er samen meer aan kunnen doen dan alleen maar babbelen met de man van de straat, zou ik daar graag aan meewerken, en met mij nog anderen denk ik. Niet?? :?
Afbeelding

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » wo jul 05, 2006 7:16 pm

Ja uiteraard Margit.
En amai Rebel zo goed op dreef :P
Ik moet me ook elke keer opnieuw weer inhouden om die pluizebollen toch maar te kopen,
maar de week erop zitten er weer...
Zo kan je bezig blijven %)
Er zijn teveel onverantwoordelijke kwekers en dierenwinkeluitbaters.
Misschien weten ze ook niet beter, maar dat kunnen we wel oplossen door ze die info te geven.
Ze zouden dat eigenlijk op voorhand moeten nakijken, maar jah :?


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 40 gasten