veel te warm

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
mammon

Berichtdoor mammon » ma jul 03, 2006 11:31 pm

voor de fretjes ,voor ons ,voor alledieren is het te warm
ben bang voor morgen voor de warmte,ze liggen nu al te puffen
er liggen nate handoeken bij en een fles uit de diepvries in een dichtgenaade doek
heb ze vanmiddag laten zwemmen ook

maar weten jullie nog andere zaken om onze lievertjes het koeler te laten krijgen

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di jul 04, 2006 12:37 am

Hier zijn ze ocharm ok murw van de hitte. Ik heb nochtans 3 ventilatoren staan op de 3 koien, maar je ziet dat ze afzien. Ons Quiana lag plat op de legger van de kooi met haar snuitje door de tralies, lucht happend van de ventilator die ietsje verder draait. Ik laat het ding op en af draaien, durf het niet recht op hen te zetten, uit vrees dat ze daar dan weer ziek van worden. Morgen ga ik voor ik vertrek naar mijn werk enkele koelelementen in een handdoek draaien en aan één kant van de kooi leggen, dan kunnen ze toch iets of wat kiezen. Voor de rest koelen wij hen ook regelmatig af elke dag, maar daar stellen ze ook geen prijs op als je dat om de 2 minuten komt doen.

Wie nog tips voor morgen heeft, ik zie ze graag komen moet ik zeggen!!


[Gewijzigd door margit op 2006-07-04 00:38:05]
Afbeelding

mammon

Berichtdoor mammon » di jul 04, 2006 7:21 am

we zijn zover de dag van 35 graden
pfffff kijk er echt tegen op

mij arme fretseltje kijken er nu ook al tegen op wand ze liggen allemaal al plat in hun kooi

bandit & senna
Berichten: 43
Lid geworden op: di jun 20, 2006 7:13 am

Berichtdoor bandit & senna » di jul 04, 2006 8:34 am

wij leggen een vloertegel in hun kooi vanonder
dat blijft koel en daar gaan ze op liggen

ik heb wel de indruk dat die van ons niet zo veel last hebben
ze drinken natuurlijk wel meer maar ze liggen niet te puffen ze lopen rond in hun kooi en zijn samen aan het ravotten

alleen gisteren avond liepen ze rond en ze hadden niet zo veel zin om te spelen
onzen bandit wel maar ook ni lang
en ons senna is gaan snuffelen in de zetel en heeft haar daar dan neer gelegd
heb ze dan maar terug in haar kooitje gezet want als ze ligt te slapen heeft ze er ook ni veel aan he

mokjes bandit en senna

gupke
Berichten: 9
Lid geworden op: do jun 01, 2006 12:22 pm

Berichtdoor gupke » di jul 04, 2006 10:07 am

Ons zestal ligt ook helemaal paraplue van de hitte. Wij hebben een bak met een paar centimeter water in hun hok gezet. Vooral onze Pebbles is daar zot op ! De anderen schuren zich liever tegen Pebbles aan als ze uit het water komt en likken haar dan helemaal af. Voor de rest laten we ze af en toe een keertje "zwemmen" in een "ballenbadzwembadje" en leg ik kleine plastieken flesje gevuld met water in de diepvries. Als die dan bijna bevroren zijn laat ik hun ermee spelen. Vooral die "bolletjesflesjes" van fanta vinden ze plezant. :P
Voor de rest kunnen we niet zo veel doen behalve hopen we dat die extreme hitte zo snel mogelijk voorbij is ...
Groetjes van Gupke en mokjes van Bubbles, Pebbles, Squid, Ginger, Sidney en BamBam.

rebel
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 06, 2004 8:51 pm

Berichtdoor rebel » di jul 04, 2006 10:13 am

heb e bak met water op men terras gezet(ma denk da ze watervrees hebben), sebiet een handdoek nat maken... zou ook nie weten wat ik meer kan doen.
lig hier ook al te puffen, en mag zelf ook geen verkoeling zoeken :( moet weer lukken, snikheet en ik lig met e mooie operatie wonde plat :( heb nog nie veel zomers geluk gehad :(
sebiet wedstrijd wie het zieligste kan kijken met tong uithangen :P denk da freddy weer zal winnen :D
Rebelse lekjes en liefdebeetjes van Duvie, Charelke en Freddy

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » di jul 04, 2006 10:30 am

hoi
de mijne zitten in kamer waar weinig zon komt en met tegelvoer dus dat valt goed mee , juist ons oudste zoetje heeft het wat moeilijk.
die slaapt heel veel .dan heeft er 1 onpasselijk geweest en diaree had maar dat alweer verholpen.

s'avonds gaan we op stap in de tuin , dat vinden ze leuk!!
d
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

mammon

Berichtdoor mammon » di jul 04, 2006 11:03 am

het kan mss raar en kinerachter klinken maar we hebben een zwembadje van 150 cm breed en 30 cm hoog staan iop de koer da gevuld is met water waar onze honden dan eens doorgaan of hun in draaien ,
nu ga ik 2 keer een kwartierje in da badje zitten met de fretten bij mij zo kunnen ze geontroleerd zwemmen en als ze het beu zijn da klimmen zeop mijn schoot of rug om zo dan uit het badje te springen
zo ben ik zn de fretten ook eens verfrist en na dat de freten eruit zijn mijn honden ook wand onze yoerick ravot graagin da water met mij,
onze tirza ligt liever op een koel plekje.
het gelukhebben we ook dat weop onze koer geen zon krijgen door die hoge muren allemaal en dus hebben we overdag een windje of wind op de koer. tegen acht uur savonds wor het echt wel heet op de koer wadn dan is de wind weg en schijnt de zon om de onerkant van de muren (toch al ze hoog staat)

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » di jul 04, 2006 12:54 pm

Ik zou ook graag mijn fretjes buiten laten zwemmen. Maar de tuin is daarvoor te groot en niet goed afgezet. (huurhuis) En voor die paar jaar dat we daar nog zullen wonen ga ik daar geen geld in steken om dat deftig af te zetten. Maar als ik dat lees van dat zwemplezier... !@#$ ik kan ze alleen eens in bad laten zwemmen.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di jul 04, 2006 1:20 pm

Karlien, kan je ze niet in de bodem van een kooi in je keuken laten spelen ofzo, vinden ze ook heerlijk thuis. Bedankt voor die tip van die tegels, ga direct naar de winkel!! #)
Afbeelding

eefkezeefke
Berichten: 7
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 12:30 pm

Berichtdoor eefkezeefke » di jul 04, 2006 2:18 pm

wij vriezen vollenbak koelelementen en dan leggen de platte stukken op het kot boven hun hangmatten, koelte zakt nu éénmaal da is handig.
voor de rest bevroren flessen in een handdoek gerold in het hok en ze gaan daar tegen hangen tijdens hun slaap. als we thuis komen mogen ze zwemmen in hun badje.

maxi

Berichtdoor maxi » di jul 04, 2006 7:23 pm

Hier houden de fretsels het hoofd , en de rest , koel door de
mobiele airco . En wij profiteren er uiteraard ook van ;)

mammon

Berichtdoor mammon » di jul 04, 2006 8:16 pm

hier staat ook een mobile airco ,maar dei staat neit op het frettenkot gericht
maar thsi hier wel lekker koel

inge
Berichten: 54
Lid geworden op: vr sep 10, 2004 1:10 pm

Berichtdoor inge » di jul 04, 2006 10:26 pm

we hebben thuis een plastieken kinderbadje.
als wij eruit zijn, dan mogen de fretjes en de hondjes eventjes zwemmen.
je kunt ook een emmer water nemen, laten opwarmen door de zon.
en dan gewoon wat water over hun spoelen.
ik doe nog ijsblokjes in hun drinken en laat ze ook aan de ijsblokjes likken.
ze regelmatig met koud water natspuiten.
ik denk dat ik de komende dagen ook koelelementen in de kooien ga leggen.
black&white en de fretjes

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » di jul 04, 2006 10:49 pm

Hier zijn ze al niet echt dol op water, zwemmen of in het water plonzen willlen ze niet.
Dus af en toe eens nat spuiten dan maar.
Aangezien we nu nog maar een paar dagen hier wonen (34 graden binnen)
Hebben we de fretjes al verhuisd naar onze nieuwe woonplaats, waar het lekker koel is binnen.
Ze hebben wel wat last gehad van diarree met dat weer.
Hopelijk komt er morgen wat verfrissing.

rebel
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 06, 2004 8:51 pm

Berichtdoor rebel » wo jul 05, 2006 12:08 am

fretten die zwemmen????????????????????????
die van my schiete in paniek als ik ze in e beetje water zet, en 't is ma 2cm diep....
ma ik maak ze wel lekker nat :D morge eens kijke voor klein watergeweerke, fretjes plage :P
die natte handoeken doen dus ook niets af, ze kijke er zelf nie naar om, en ne diepvriezer heb ik niet, dus kan enkel flessen uit de koelkast in hun kooikes leggen....
wou da ik meer konj doen, mis da wel, ne tuin, koel gras enz......
Rebelse lekjes en liefdebeetjes van Duvie, Charelke en Freddy

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » wo jul 05, 2006 8:16 am

Ahja Margit dat kan ik nog doen. Merci voor de tip

Wendy-ke

Berichtdoor Wendy-ke » wo jul 05, 2006 8:41 am

Ik heb mijn fretsels de laatste dagen koel gehouden door proberen de warmte buiten te houden dmv de rolluiken, maar zelfs dat lukte op den duur niet meer dus heb ik elke dag hun zwembadje buiten gehaald waar ze in konden ploeteren (hoofd in het water duwen en bellen blazen en dan rondgaan, echt een grappig zicht :D )
In de kooi heb ik al katoenen doeken gelegd, ondanks dat ze zelf met dit weer fleece verkiezen.
Ik heb in de kooi ook een aantal koelelementen liggen waar ze dankbaar gebruik van maken heb ik de indruk.
Voor de rest heb ik een zachte plantenspuit waar ik men fretsels regelmatig mee nat maak en doe ik in hun drinkfles ijsblokjes.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo jul 05, 2006 9:03 am

Tot mijn grote verbazing heb ik moeten vaststellen dat de 2 fretseltjes hier met de dikste vacht, Quiana en Balou, blij waren toen ik die fleece dekentjes verving door katoenen lakens. De rest keek me zo aan van Hey, en wij nu??, dus voor hen heb ik 2 fleece hangmatjes bijgehangen, kunnen ze toch nog kiezen. Die tegels doen blijkbaar wonderen, ze liggen er vaak met hun buikje gewoon plat op en het water moet idd veel verfrist, ik durf ze niet goed ijsblokjes erin doen, ze kunnen daar krampen van krijgen ook als het wat te koud is in vergelijking met de rest van hun lichaam.

Ja, afkoelen met de plantenspuit, dat vonden ze hier ook een geweldig idee!! Moet je weten dat ik al het hele jaar, sinds mijn "nieuwste lading" fretten (sorry voor het taalgebruik!!) de plantenspuit gebruik als ze iets echt niet mogen doen! Eerst kom ik met mijn stem, dan met mijn vingertje, als het nog niet stopt wordt het het nekvel en als ook dat niet helpt komt dus de plantenspuit. Kunt ge u voorstellen hoe geschrokken die beestjes waren toen mijn zoon er lustig op los spoot om ze ook in hun kooi wat verfrissing te geven?? Die oogjes hé, zo van ik doe toch helemaal niks stout ofzo ?? Ik had echt medelijden met hen, heb ze ook maar direct gepakt en geknuffeld en wat met hen gespeeld en natuurlijk de plantenspuit voor even ver weg gestoken. Ik hoop dat ze er niet van profiteren gaan, de deugnieten, voorlopig amuseren ze zich wel heerlijk in mijn onderwater-salon, maar ze zijn snel weer wél iets stouts aan't doen, hé!! Afbeelding
Afbeelding

Wendy-ke

Berichtdoor Wendy-ke » wo jul 05, 2006 9:16 am

Ja ik heb hun nooit gestraft met de waterspuit dus houden ze daar toch geen trauma's aan over als ik die gebruik voor de verfrissing. Dat vinden ze hier zelfs echt plezant, niet tegenstribbelen of niks. Lekker ontspannen in mijn hand blijven hangen en zelfs meer komen vragen :P
En van die ijsblokjes dat is niet dat ik er daar 10 bijeen gooi, maar wel 1 ijsblokje in een grote fles.
Ja ik legde altijd fleecedekentjes op de grond van de kooi en in de hangmatten, nu leg ik katoenen op de grond en kleine fleecedekentjes in de hangmatten. Volledig wegnemen doe ik ni anders heb ik een bende chagrijnige fretten achter mijn kont :P :D :P


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten