tom & co

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
rebel
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 06, 2004 8:51 pm

Berichtdoor rebel » di jul 04, 2006 10:36 am

ik ga meestal hier men spulletjes halen en euh, nog een winkel er dicht bij in genk, ma ken de naam niet.(aan de bosdelstraat, is een soort parking met een heleboel winkels, aan de achterkant is de andere dierenwinkel, een van de laatste, beetje verstopt maar klasse gerief en nie te duur, en ze verkopen enkel matteriaal, geen dieren!!!!) maar daar vind ik speeltjes en eten dat ik vervolgens meng en hun gerief voor in de kattenbak.
is meestal ene keer om de 3maand dat ik eens tot genk rij en dan men inkopen doe voor heel mijne dierentuin. ff duur, ma dan moet ik nie veel op en af rijden he
Rebelse lekjes en liefdebeetjes van Duvie, Charelke en Freddy

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo jul 05, 2006 1:20 am

Daar zijn 2 winkels hé? Wij gaan daar ook regelmatig. Je hebt daar idd Tom en Co, maar die verkopen in Hasselt dus wel kleine dieren (hamsters, vogels, konijnen, cavia's). Aan de andere kant van de voorste rij winkels heb je ook de Kewa, dat ziet er langs buiten een groezelig winkeltje uit maar ze hebben vanbinnen een heel mooi assortiment spullen staan. Voor Hasselt en omstreken ook de winkel met de meeste frettenspullen (mss heeft de Kameleon meer, maar daar zien ze me niet als het niet heel echt moet!!), al ga ik voor voeding zelf nog altijd naar mijn DA, dus ik weet niet of ze alles hebben en dan voor Totally Ferret ook nog in alle smaken? Ik heb nl lekkerbekken van fretten hoor!! Afbeelding
Afbeelding

rebel
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 06, 2004 8:51 pm

Berichtdoor rebel » wo jul 05, 2006 9:28 am

hihi, de snoepers.
cameleon heeft wel veel, ma vind het er ma vuil en heel duur.
'kewa', da was de naam, daar haal ik men 'yesterday news' voor de kattebakjes en 'totally ferret' dat ik dan meng met 'vitakraft premium menu' en 'duo ferret' dat ik dan weer haal uit 'tom en co'.
en idd, in tom en co verkopen se spijtig genoeg wel dieren :(
speeltjes maak ik zelf of koop ik dus in kewa of tom en co.
ik zoek wel nog frettensnoepjes, want die van mij luste ze nie echt, buiten rozijnen, maar die geef ik nie te veel...dus tips zijn welkom :) die van 'frankie ferret chikko' hebbe ze nie graag, maar het eten van da merk hebben ze ook nie graag en is blijkbaar nie echt goed voor hun
Rebelse lekjes en liefdebeetjes van Duvie, Charelke en Freddy

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo jul 05, 2006 9:47 am

Hebt ge dat nieuw gamma nog niet geprobeerd, te koop in de Kewa maar ze verkopen het ook op onze speelnamiddagen : Ferret Farm.
Dat zijn gele doosjes. Hier lusten ze er alleen de worstjes van, al moet ik ze wel in de helft doen, maar ik had dus fretten die geen snoepjes lustten, en gelukkig ook geen rozijnen want het blijkt echt wel slecht te zijn voor de beestjes. Wat er hier ook enkele lusten zijn de snoepjes die ze ook op de namiddagen verkopen, het zijn vierkante doosjes met driehoekige malse blokjes in. Ik heb ze leren kennen door Maxi en buiten Domino die heel af en toe nee zegt tegen de boel eten ze die eigenlijk allemaal. Wat je ook als tractatie kan geven is een klein stukje rauw vlees, wat hesp ofzo, naar't schijnt zijn veel fretten daar dol op. Die van mij natuurlijk weer niet, maar dat komt mss ook nog wel als ik volhou. Afbeelding

Ha, heb de snoepjes gevonden, zitten tijdens gebruik bij mij altijd in een plastic doosje, dus ik zocht nog een dicht pakje!! Het zijn Gourmet Treats for ferrets van Ferretbites in de smaak bananen-rozijnen. Smakelijk!!
Afbeelding

Wendy-ke

Berichtdoor Wendy-ke » wo jul 05, 2006 12:59 pm

Bij mij moeten ze maar 1 soort snoepjes hebben en dat is van Prestige, die verkopen ze ook op de speelnamiddagen. Die heten Toasties. Je hebt ook snoepjes van Totally Ferret hebben ze ook snoepjes, die zitten zo in een potteke.

rebel
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 06, 2004 8:51 pm

Berichtdoor rebel » wo jul 05, 2006 1:17 pm

ik weet dat rozijntjes slecht zijn, ma frieten zijn ook slecht voor baasje, en pintjes en chips enz ook, maar alles kan, als je het in mate doet. hier krijgen ze maximum ma 1 rozijntje per dag, als ze al een krijgen. 't zijn de gerbils die er meer van snoepen, ma ook maar 1tje per dag. af en toe eens snoepen mag, ook al is't nie gezond, maar je mag natuurlijk niet overdrijven he.
zoals vroeger aan tafel, eerst de groentjes en pattatjes, dan als je braaf bent e snoepje :P
beetje genieten mag vind ik :D
Rebelse lekjes en liefdebeetjes van Duvie, Charelke en Freddy

veerle

Berichtdoor veerle » wo jul 05, 2006 3:07 pm

nu niet om te zagen ofzo ( (@) ) maar een rozijntje voor een fret kan je echt niet vergelijken met een zakske chips voor het baasje :D
Ik zou het eerder vergelijken met het zakske (waar de chips inzitten) als met de chips zelf: da's ook niet verteerbaar :D

groetjes, veerle

rebel
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 06, 2004 8:51 pm

Berichtdoor rebel » wo jul 05, 2006 11:33 pm

doeme he, da is tot nu toe het enige da ze eten :( en ze komen altijd zo lief bedelen als ik de gerbils hun snoepke geef...
!@#$ kan daar nie tege zenne, die triestige frettenoogjes, hun voorpootjes tegen mijn been...
maar alle, zal eens dringend andere zaken moeten proberen dan. tis uiteindelijk voor de fretsels hun eigen goed he
Rebelse lekjes en liefdebeetjes van Duvie, Charelke en Freddy

veerle

Berichtdoor veerle » do jul 06, 2006 12:27 am

ik gaf vroeger ook al eens een rozijntje, en ben dan overgestapt naar 'bandits' frettensnoepjes, tot dat mijn goedbedoelende schoonmoeder ze een gans doosje had opgevoerd op een paar uur tijd (quote mijn schoonmoeder: " ze bleven ze maar aannemen"), en ik thuis kwam bij een frettenkooi vol kots en een bende misselijke fretjes waarvan 1 er dan een darmontsteking door heeft gehad. (en mijn schoonmoeder een hele preek gekregen natuurlijk %) )

Hierna heb ik een hele tijd frettenbrokjes van andere merken dan ze gewend waren gebruikt als snoep.
Misschien dat ze dat beter accepteren ? ik weet het niet hoor, oude gewoontes zijn vaak moeilijk om te gooien hé ;) (voor baas en fret)
Ik denk maar zo: een peuter zabbert ook graag op zijn duim maar dat wil ook niet persé zeggen dat m zot is van mensenvlees toch? :P :D (hoop ik ~0 )

groetjes, veerle

rebel
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 06, 2004 8:51 pm

Berichtdoor rebel » do jul 06, 2006 3:56 pm

pas op, ik bijt wel eens graag in e mooie vrouwenbil :P:P:P
:D
grapken he pol ;)
Rebelse lekjes en liefdebeetjes van Duvie, Charelke en Freddy

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » zo aug 20, 2006 9:20 pm

de tom en co in ieper is echt niet goed voor zijn dieren, de dieren zien er ongezond en ongelukkig uit... ze zitten in van die kleine aquaria en het is er veel te heet... tom en co in gent is echter wel goed...
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » wo aug 30, 2006 2:55 pm

Tom & co in Sint Amandsberg is een grote winkel met een groot assortiment in al wat met dieren te maken heeft . Alleen voor fretjes is er niet veel te vinden wat ik wel spijtig vind . De winkel werd nog niet zo gek lang geleden helemaal vernieuwd voor de levende dieren die nu een beetje afgeschermd zijn voor nieuwsgierige vingers van ( vooral ) de kids . De uitbater én winkelmeisjes zijn vriendelijk en dol op dieren , vooral voor onze " baron " . Gewoonlijk zet ik mijn fretjes op hun weegschaal om hun gewicht te weten , niemand heeft ooit gezegd dat dat niet mag en voor zover ik de mensen ken zullen ze daar nooit iets op zeggen . De meeste klanten kennen ons en glimlachen als ze zien dat ik weer eens een fretje weeg . De meeste mensen stellen ook vragen over de fretjes in ' t algemeen die ik dan zo goed mogelijk beantwoord . De snoepjes zoals rozijnen koop ik in de GB om de hoek en tot nu toe heb ik daar geen nadelige gevolgen van ondervonden bij mijn schatjes . Ooit heb ik kattesnoepjes gegeven die ze dan ook heel gewillig en vlug aanvaarden ( omdat ze er dol op zijn ) maar dat doe ik niet meer . Ooit heeft er een snoepje in de keel van den baron vast gezeten , dat heb ik er dan uitgevist met een lang pincet . Freddy is nog steeds dol op die snoepjes maar ik ben voor alle zekerheid gestopt met die dingen , je weet maar nooit . Andere snoepjes krijgen ze nog steeds , die andere snoepjes bestaan eigenlijk uit al wat ik eet ! Ik geef hen dus ook van mijn eten , anders komen ze het uit de pan stelen . Ik ben vrijgezel en krijg nooit mee-eters over de vloer en heb dus geen borden nodig . Eigenlijk , het enige wat ik veel heb zijn vorken ( 6 ) , messen ( 6 ) , lepels ( 6 ) en een hele bende mokken voor de koffie die ik mijn bezoekers aanbied . Deze mokken ( als de koffie koud is ) worden ook gebezigd door mijn fretjes die zin hebben in het zwarte brouwsel . Het is soms grappig om te zien wat mijn monsterkes allemaal doen om aan eten en/of ( ander dan dat van hen ) drinken te geraken . Als ik dame blanche in huis heb dan geef ik hen maar een héél klein beetje op het deksel wat ik dan wel op de vloer leg . Als ik het zo niet doe dan komen ze allemaal uit de doos eten en dan kan ik zelf geen ijs meer eten zonder ervoor te moeten vechten !!! Ook kan ik dan niet in de hand houden hoeveel ze er van eten en dàt kan niet , teveel ijs is diaree en dàt moet ik voorkomen voor hun gezondheid !!!

Groetjes , Marc en the wild bunch .

PS Rebel , ik weet nog wel wat leukere dingen dan een vrouwenbil : 2 vrouwenbillen ( vooral als ze van 1 en dezelfde vrouw zijn ) . Trouwens , 4 vrouwenbillen zijn nog prettiger maar minder goed : zo is mijn rug eraan gegaan ( maar die belevenis kan ik hier niet plaatsen ) . Gene zever !!!


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 35 gasten