Weet iemand al iets van Sky???

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo aug 02, 2006 11:54 am

Hoi Wendy, ik veronderstel dat jullie vandaag naar Helmond zijn, het is toch voor vandaag, de operatie van Sky?
Hoe maakte hij het de laatste dagen, was hij stabiel gebleven? We duimen allemaal voor hem, dat hij over enkele weekjes ook weer gezond en wel mag rondspringen in Meeuwen!! ;)

Wat het weer betreft heb je toch eigenlijk al geluk hé, die hitte van de laatste weken zou hem alleen maar meer last bezorgd hebben. Laat iets weten van mijn mete-fretje, hé? En vertrouw op Hanneke, veel fretten hebben ons al laten zien wat een kei zij kan zijn!!! Afbeelding
Afbeelding

Wendy-ke

Berichtdoor Wendy-ke » wo aug 02, 2006 12:17 pm

Hoi Margit,
Ik heb Sky gisterenavond naar Helmond gebracht omdat ik hem vandaag niet kon brengen. Vandaag is ook zijn D-day. Om 14 uur wordt hij geopereerd. Ik verga van de zenuwen ondanks dat ik weet dat hij in goede handen is, je begint echt aan vanalles te denken en twijfelen. En bovenop dit alles beslissen ze hier om vandaag de vaste telefoon plat te leggen, ook op mijn gsm heb ik geen ontvangst :@ Dus als ze mij wilt bereiken tijdens of na de operatie gaat dat ook nog niet, ik word hier echt zot, ik loop tegen de muren omhoog ~_~
Mijn kaarsjes branden al de ganse morgen en bid dat hij erdoor mag komen.
Sky lieve vriend van me, sterk zijn en vecht zoals je de laatste maanden gevochten hebt. Je baasje en Snoetje missen je, kom snel terug bij ons. Onze pootjes en vingertjes zijn gekruisd en de kaarsjes branden. Het is nu aan jou jongen ~_~

maxi

Berichtdoor maxi » wo aug 02, 2006 12:33 pm

Afbeelding Sky . En als hij
ergens in goede handen is , dan is het daar wel !

Wendy-ke

Berichtdoor Wendy-ke » wo aug 02, 2006 4:52 pm

Ik heb net telefoon van een verpleegster gehad, de operatie is goed verlopen en Sky maakt het op dit moment goed, hij is nog rustig aant wakker worden. Dit is toch al een hele opluchting, maar ik blijf duimen en kaarsjes branden want het gevaar is natuurlijk nog niet geweken. Straks belt Hanneke zelf voor meer uitleg wat er just gebeurd is enzo, ze had nu een spoedgeval en dan haar spreekuur natuurlijk nog.

Wendy-ke

Berichtdoor Wendy-ke » wo aug 02, 2006 9:17 pm

Ik heb net telefoon van Hanneke gehad, hij was er best wel erg aan toe. Ik was zo nerveus dat ik eig ni alles zo heb opgepakt maar wat ik nog weet en verstaan heb is dat hij een ontstoken galblaas had die aant etteren was en er zaten galstenen in, deze is dan ook volledig weggehaald en dan zijn galweg was abnormaal verbreed, ook hier zaten galstenen in en vanalle vuiligheid, deze stenen zijn er uitgehaald en de galweg is gespoeld. Zijne lever was er heel erg aan toe, die was helemaal vervormd en er zaten allerlei uitstulpingen op. Zij had zoiets nog maar ene keer in haar leven gezien en dat was bij een fret met een loodvergiftiging. Nu ik zou ni weten waar hij hier thuis aan lood zou geraken, het enigste waar lood inzit bij ons, zijn de glasgordijnen en daar komt hij nooit aan... Het is een raadsel. Ze heeft daar een staaltje van genomen en dat wordt opgestuurd voor verder onderzoek. Voor de rest ging alles nog goed met hem. Ik mag morgenvroeg nog eens bellen voor een update en dan vraag ik ook alles nog eens tegoei na, tegen dan ben ik mss een beetje meer gekalmeerd.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr aug 04, 2006 10:57 am

We horen niets meer Wendy, hoe is het met Sky?? Heeft hij de operatie goed doorstaan? En is er al zicht op thuiskomen? Laat vlug iets weten, hé, veel succes!!
Afbeelding

Wendy-ke

Berichtdoor Wendy-ke » vr aug 04, 2006 11:33 am

Hij heeft de operatie goed doorstaan en als hij vandaag geen koorts meer aanmaakt dan mag ik hem morgen gaan halen. Gisteren heeft hij ff een koortspiek gehad van 40°C maar dat was maar éénmalig. Er heeft zich gisteren ook een hematoom gevormd aan zijn wonde maar die zijn ze aant weghelpen met vitamine K. Voor de rest is hij super alert en staat al stevig op zijn pootjes. Met eten moeten ze hem wel nog helpen maar voor de rest alles goed. De uitslag van de lever duurt nog zeker een dikke 2 weken eer ik die heb.

Wendy-ke

Berichtdoor Wendy-ke » do aug 24, 2006 1:30 am

Ik heb deze avond telefoon van Hanneke gekregen en het was dus het slechtste nieuws wat ik kon krijgen. Sky heeft een heel agressieve kanker op de lever zitten die waarschijnlijk al uitgezaaid is. !@#$
Die kanker komt zelden voor en zeker zo agressief laat staan bij zo'n jonge fret... mijn lieve knuffelvriend is net 2 jaar. !@#$
Ik moet stoppen met alle medicatie op die manier kan hij nog goed genieten zonder misselijk te zijn. Ik ga mijn ventje nog extra in de watten leggen, zo kan ik hem op mijn manier bedanken en afscheid nemen. Van zodra ik zie dat hij lijd laat ik hem euthanaseren !@#$
Ik wil mijn vriend een waardige dood geven zonder een lange lijdensweg dat is niet eerlijk tov hem... Ik moet ook achter een paar weken nog eens naar Hanneke om haar opinie over de dan huidige situatie te geven. Maar zij dacht dat het hoogstens iets van een paar maanden ging zijn. !@#$
Ik moet er niet aan denken dat ik mijn lieve schat naar de regenboogbrug moet laten gaan... Ik kan hem gewoon niet missen. ~_~
Sky lieverd van me, laat het me op tijd merken dat ik je uit je lijden kan verlossen en bedankt dat je in mijn leven bent gekomen, je bent een lieve en trouwe knuffelvriend!

maxi

Berichtdoor maxi » do aug 24, 2006 10:04 am

Dat is kl*** nieuws zeg . Een nachtmerrie die eenieder van ons kan treffen , maar waar je liever niet aan denkt .
Geniet nog van elkaar , zolang je kan . En als de tijd daar is dat Sky moet vertrekken naar de brug...sterkte . ~_~

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » do aug 24, 2006 10:25 am

veel sterkte van ons ook.
geniet nog van de moenten die jullie samen
nog zullen hebben.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


TheSweetRachel

Berichtdoor TheSweetRachel » do aug 24, 2006 10:47 am

Heel veel sterkte en geniet nog van de momenten samen...

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » do aug 24, 2006 11:45 am

...weet gewoon niet wat te zeggen. Ik denk dat dit het vervelendste is wat je al dierenliefhebber kan meemaken. Veel sterkte en ik ben er zeker van dat je Sky nog een paar goede maandag zal bezorgen. Maar vergeet niet dat jij nog zoveel mogelijk moet genieten van jullie momenten samen.
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

Lies
Berichten: 109
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 3:22 pm

Berichtdoor Lies » do aug 24, 2006 1:40 pm

veel sterkte, wendy... kanker is zo'n vieze ziekte hé... ~_~ leg je vriendje maar goed in de watten! hij verdient het hé!

Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » do aug 24, 2006 4:01 pm

Ook wij wensen je veel sterkte. Zorg goed voor die kleine rakker...

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » do aug 24, 2006 4:58 pm

veel sterkte , en geniet van de tijd die je nog samen hebt
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr aug 25, 2006 2:59 am

Het moment waarop je hier zat toen je het nieuws van Hanneke kreeg ... het snijdt door me heen als ik eraan terug denk. Ondanks alle problemen die er de laatste weken waren geweest, hadden we een tijdje terug onze strijdbijl begraven, en je kwam voor het eerst weer eens naar hier, om naar onze Mickey te komen kijken. En dan, op zo'n moment, beseffen we alle twee eens te meer dat alles wat we doen om ons fretten gaat, dat het grootste deel van ons denken en doen door onze fretsels wordt bepaald. We zijn één met onze beestjes en door het meeleven in een vereniging zijn we er bewuster mee bezig dan met onze andere dieren. Ik wil niet zeggen dat we minder om hen geven, hé, dat weet je, maar ons fretjes zijn gewoon "anders", als je snapt wat ik bedoel.

En dan kom je op het moment dat alles wat je geprobeerd hebt, gehoopt en voor gebeden hebt, op is, dat de tijd je inhaalt en je je vriend gaat moeten laten gaan. Is er iets ergers in het leven dan de pijn van het afscheid, al is het dan alleen het lichamelijke wat niet meer bij je is? Je voelt zelf ook wel dat je knuffel vanbinnen blijft leven, maar het is idd hetzelfde niet. Je vriendje hoort bij je te zijn, zeker zo 'n jong ding als Sky. Ik weet dat dat ook één van de moeilijke aspecten is in dit hele proces, waarom moet dat ventje zo vlug gaan? Het waarom komen we echter toch nooit te weten, het zal dat "lot" zijn dat voor ons bepaald is bij onze geboorte of mss iets veel reeëlers dan dat, maar je kan er best je hoofd niet verder over breken meisje. Ik weet dat je vanbinnen een stukje meesterft met Sky, dat stukje is ook van hem, hoort ook bij hem. Geef hem alle zorgen en lieve knuffels die je geven kan, laat hem eten wat hij lust en uitspoken wat niet mag, en hou dit in herinnering voor de dag dat hij van je weg moet gaan. Ik laat een kaarsje voor hem branden, dat hij uiteindelijk na zo 'n strijd tegen zijn zieke lijfje, mag gaan zonder pijn. Ergens zou ik je zoveel willen zeggen, je steunen waar mogelijk, maar wat kan ik meer zeggen dan geniet van elkaar en begeleid hem naar de brug. Hij zal aan de andere kant op je wachten. Sterkte meisje, xx
Afbeelding

Whispering flower

Berichtdoor Whispering flower » vr aug 25, 2006 1:56 pm

Piep..

Zoals al eerder gezegd is, verwen hem zoooo enorm hard dat het bijna schandalig is.. En, hoe moeilijk het ook is, probeer er niet teveel aan te denken, zeker niet terwijl hij nu nog wel heerlijk in je armen ligt te draaien, dan voelt hij het ook zo niet.. Hij zal zo al grote oogjes trekken als hij in eens je bloempotten mag ontleden, je schoenen mag vermassacreren en het toetsenbord van je pc veroverd krijgt zonder enig probleem :)

Hou je goed, en weet dat, ook al is hij nog jong, hij voor jou op de wereld is gezet om een stukje toe te voegen aan je, dat stukje van je hart heeft hij met nog veel minder problemen veroverd dan het toetsenbord of een bloempot, dat zal altijd van hem blijven, voor jou.. Ik wens je nog zo veel mogelijk gelukkige momenten met hem, om bij op te slaan in dat plekje x

Wendy-ke

Berichtdoor Wendy-ke » vr aug 25, 2006 2:38 pm

Bedankt allemaal voor de troostende en steunende woorden, ze betekenen veel meer voor me dan jullie zouden kunnen denken! Ik ben hem volle bak aant verwennen en in de watten aant leggen (en Snoetje profiteert ondertussen lekker mee :P) maar ik laat hem evenzeer lekker fret zijn! Gisterenavond kwam hij ontzettend veel knuffelen ne had hij nog eens een vrolijk moment en ik heb er van genoten! Als hij komt knuffelen geniet ik gewoon veel harder en ik koester ze gelijk nooit vantervoren! Als de moment daar is dat ik hem moet laten gaan stort mijn wereld in maar langs de andere kant weet ik dat hij dan geen pijn meer lijd en dat hij niet voor zijn leventje meer moet vechten en dat hij gewoon lekker zonder zorgen kan spelen met de andere fretjes achter de regenboogbrug. Het doet veel pijn en ik ween ontzettend veel maar als hij los loopt probeer ik voor hem gewoon vrolijk te zijn gelijk anders, dat is voor hem aangenamer en zo kunnen we samen genieten van onze tijd die we nog hebben... ~_~ !@#$

Gebruikersavatar
theis
Berichten: 20
Lid geworden op: do dec 15, 2005 4:21 pm

Berichtdoor theis » za aug 26, 2006 5:05 pm

hey wendy,

Ik hoorde laatst van margit dat het niet zo best ging met sky en nu lees ik dit... ~_~ slik
kben der ff niet goed van, het is mss maar een magere troost ma ik ben er zeker van dat sky het niet beter getroffen kon hebben als bij jou, knuffel en verwen hem nog maar lekker.
veel sterkte...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di aug 29, 2006 1:02 am

Hey Wendy, gaat het een beetje? Ik hoorde van Rachel dat Sky het toch wat moeilijker had nu die medicatie volledig weggevallen is, maar Hanneke had gelijk, daar moet je hem verder echt niet mee plagen, hij vond het zo al niet fijn, hé? Maar idd, die ziekte zal nu sneller greep op hem krijgen, ze wordt door niets meer afgeremd. Speelt hij nog een beetje met jou en met Snoet, of lig je er tenminste heerlijk mee te knuffelen in de zetel ofzo? Geniet nog van elkaar meisje, en alsjeblieft Wendy, bel als er iets is, beloofd?

Wens ook je mama veel goede moed voor deze dagen, ze is tenslotte ook zijn 2de frettenmama, hé. Je hebt geluk dat je mama zo meeleeft met jou en je beestjes, weet je dat? Je wordt begrepen en gesteund in je verdriet, het wordt niet afgedaan als oversentimenteel gedoe voor "toch maar een fretje". Denk eraan dat je niet alleen staat, zij steunt jou en wij zijn er ook nog als het even teveel wordt. Sterkte meisje.
Afbeelding

Wendy-ke

Berichtdoor Wendy-ke » di aug 29, 2006 9:40 am

Sky is deze dagen snel aant achteruit gaan !@#$ Als hij los mag lopen kruipt hij terug zijn kooi in en gaat slapen en hij wil ook niet meer knuffelen. Hij is een paar dagen geleden heel fel komen knuffelen en ik denk dat hij toen afscheid heeft genomen. Ik denk dat het tijd is dat ik naar Hanneke ga. Ik wil niet dat hij afziet. Hij heeft nog een paar dagen goed gespeeld maar hij heeft me laten weten dat hij niet meer verder wil !@#$
Ik moet zijn keuze respecteren... En hoe kan ik mijn vriendschap tov hem beter tonen dan zijn keuze te respecteren en hem te laten gaan zonder afzien.
Het is allebehalve gemakkelijk, ik ween nog ganse dagen, het stopt gewoon niet maar ik mag niet egoïstisch zijn, ik moet ik zijn voordeel denken.
Sky schat, je bent alles voor mij! Je hebt me dingen laten zien die niemand anders had kunnen laten zien! Bedankt voor mijn vriend te willen zijn, dat je in mijn leven bent gekomen!

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » di aug 29, 2006 10:57 am

Wendy-ke,

Het is nooit gemakkelijk om afscheid te nemen van wie je dierbaar is. Je bouwt tijdens het leven een band op die niet te doorbreken is, zelfs niet door de dood. Je mag het dan eigenlijk ook niet zien als een afscheid. Sky verlaat je in physieke vorm, maar in je hart zal hij steeds blijven wonen.

Ik weet het, nu is het voor jou geen troost, maar naar verloop van tijd maken de tranen plaats voor mooie herinneringen, ga je in gedachten met hem spreken en zal je nog met veel melancholie terugdenken aan zijn gekke capriolen en deugnieterij.

Tot dan, zijn we ook bij jou in gedachten en wensen we samen met jou een behouden reis toe aan Sky.

Sterkte ... ~_~
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Wendy-ke

Berichtdoor Wendy-ke » ma sep 04, 2006 9:42 pm

Er heerst een stilte nu...
een stilte nu ik je niet meer hoor trippelen door de kamer
een stilte nu ik je niet meer hoor ademen
Een leegte nu ik je niet meer zie
een leegte nu ik je niet meer voel
een leegte nu ik je niet meer hoor...
De tranen lopen over mijn wangen nu ik weet dat ik je niet meer in mijn armen kan sluiten,
maar weet dat ik je niet zal vergeten,
je pootafdrukjes staan voor eeuwig in mijn hart gedrukt,
je leeft verder in mijn hart, dromen en herinneringen...
Geen woorden zijn sterk genoeg om te beschrijven hoeveel je voor mij betekent en wat ik voor je voel...
Vaar-wel mijn lieve schat,
je hebt je strijd gestreden,
gedaan met vechten,
je lichaam was op...
Speel maar lekker zonder zorgen en pijn op de regenboogbrug met al de andere fretjes.
Bedankt voor alles,
we zullen je hier hard missen!
Vandaag is er met jou een stukje van mij mee gestorven, het is veel te vroeg...
We houden van je,
waak over ons mijn lieve knuffelvriend,
ooit zie ik je weer! !@#$ ~_~ !@#$

minoes

Berichtdoor minoes » di sep 05, 2006 12:29 am

!@#$ !@#$ Hallo Wendy-ke,

Ik weet dat woorden nu niet veel helpen je verdriet te doen verlichten.
Toch wil ik je heeeel veeel sterkte wensen in de komende tijd waarin je , je grote verdriet net zoals de leuke herinneingen in je hart een plaatsje moet gaan geven om weer verder te kunnen.

Minoes en haar duveltjes.

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » di sep 05, 2006 10:42 am

hey wendy-ke,

van ons ook veel sterkte toe gewenst.
ik weet hoe je je voelt nu kan sky samen spelen met ons kicha,
samen spelen ze op de groene weides.
ik weet worden helpen ni veel maar ik wil je laten weten da we toch met je
mee leven.hou de herrinneringen vast die nemen ze je ni meer af.

slaapzacht sky, waak over je baasje en je frettevriend !@#$
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.



Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 30 gasten