zijn er ook grooooote nadelen van het hebben van fretten????...

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
jits
Berichten: 12
Lid geworden op: di aug 22, 2006 3:50 am

Berichtdoor jits » di aug 22, 2006 8:29 am

:? hallo, hier eentje uit nl. ook nog in gevecht met mn pc, heb ik t nie zo op (@) anyway. ik wil graag fretjes. heb al rond geneust. vraag. kunnen jullie echt niet meer zonder die pluizige schatjes, offe..... stiekum toch spijt. wat is echt een grooooot nadeel van deze pluisjes?????? jits

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » di aug 22, 2006 9:34 am

DAT JE DER AN VERSLAAFD WORDT !@#$ !@#$ !@#$ :D :D :D
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » di aug 22, 2006 9:43 am

ik kan er echt ni zonder meer.
zoals chuckie zegt het is verslavend
je krijgt er zoveel liefde van,
wij zijn nog kinderloos dus zij zijn ons kinderen
je bent er bezorgt om als ze iets mankeren,
of als ze geoppereert moeten worden
je kan er mee lachen als ze streken uithalen en ze eens
uitbundig zijn en al mokkend door de kamer hossen.
ik heb nog geen ene seconde spijt gehad da ik met
fretjes ben begonnen.
want door hun heb een stappel goede vrienden bij gekregen. (@) :D :P
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


veerle

Berichtdoor veerle » di aug 22, 2006 10:00 am

ik heb helemaaaaaal geen spijt van m'n fluffers, maar ik denk dat (aan alle huisdieren) ook sommige nadelen verbonden zijn... ;)
Ik denk niet dat iedereen het met me eens zal zijn over alles, maar voor iemand die (nog niet) verslaafd is :

algemeen:
-ze eisen iedere dag tijd van je op
-ze hebben een geur (net als alle dieren) (je kan er van houden, je kan er van gaan lopen)
-ze kosten geld om ze zo gezond mogelijk te kunnen verzorgen (ik denk aan grit, voer, dierenarts)

en dan meer specifiek voor fretjes:
-ik vind ze toch iets gevoeliger voor ziektes dan bijvoorbeeld een hond of kat (hiermee wil ik niet zeggen dat je zowiezo best een abonnement bij een dierenarts neemt, maar het zijn maar kleine diertjes en ALS het 'fout' gaat, gaat het vaak SNEL fout)
-ze zijn intelligent en eigenzinnig: het hangt er ook van af welk fretje je treft maar sommige kunnen je echt verbazen met hun vermogen om net die dingen te doen waarvan je niet wil dat ze ze doen :D (met andere woorden: het kunnen echt duiveltjes zijn: ik ben daar gek op maar ik kan me voorstellen dat andere mensen er gek van worden)
-je moet hun speelomgeving aan hen aanpassen en fretveilig maken: ik bedoel niet dat je ze niks kunt afleren, maar frettekwaad uithalen doen ze allemaal wel meer of minder... en of dat nu levensgevaarlijk is voor hen daar hebben ze lak aan %) Dus zien dat ze nergens klem komen zitten of iets verkeerd eten is jouw verantwoordelijkheid, daar hebben ze meestal totaal geen benul van.
-om ze zindelijk en bijtvrij te krijgen hebben ze een opvoeding nodig

dat zijn de eerste nadelen waar ik aan denk :D

groetjes, veerle

eefkezeefke
Berichten: 7
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 12:30 pm

Berichtdoor eefkezeefke » di aug 22, 2006 10:10 am

welke nadelen????

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » di aug 22, 2006 10:18 am

da was ook mijn antwoordt! :D
en da weet je met elk dier da je in huis neemt da ze geld kosten
da heb je met een kat of nen hond.
en fretten zijn nu een maal gevoelig aan alles en nog wa
zoals stof da weet je normaal als je er mee begint. :) ;)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


eefkezeefke
Berichten: 7
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 12:30 pm

Berichtdoor eefkezeefke » di aug 22, 2006 11:47 am

@ Veerle, dat is eigen aan de fretsels maar dat neem je erbij en als het zich voordoet zoek je een oplossing! maar voor ons geen nadelen! en voor u ook niet denk ik:)

veerle

Berichtdoor veerle » di aug 22, 2006 12:22 pm

mjah ik geef liever een grondige voorlichting (ook over de nadelen) aan iemand die aan het fretjes-avontuur wil beginnen dan alleen maar de 'verliefdheid' die wij allemaal voelen te tonen.
Lijkt me beter om deze ook eens uit te typen, dan na een paar maand weer een paar extra opvangfretjes erbij dacht ik...

en ja idd: daarom schreef ik het er ook bij dat die eerste reeks voor ieder dier geld (algemeen), en die 2de eerder voor fretjes (specifiek voor fretjes) :)

groetjes, veerle

Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » di aug 22, 2006 1:57 pm

Toen ik deze post las, dacht ik, eigenlijk zijn er geen. Ja, dat er weinig DA's zijn met specifieke kennis.
Totdat ik daarnet beneden de keuken in kwam.

de fles Ferretone lag om, planten scheef, stekjes in de pompbak (gootsteen)
[img]users.telenet.be/niwels/DFA/keuken/IMGP1176kl.jpg[/img]
ik denk:"rotkat"

ik kijk naar links:
[img]users.telenet.be/niwels/DFA/keuken/IMGP1174kl.jpg[/img]
ik denk:" Miljaar, das de kat niet geweest er is een fret op het aanrecht geklommen"

dan maar op zoek naar andere schade:
[img]users.telenet.be/niwels/DFA/keuken/IMGP1178kl.jpg[/img]

wat heeft hij/zij gedaan:
[img]users.telenet.be/niwels/DFA/keuken/IMGP1177kl.jpg[/img]
de "muis" (dat groen met blauwe ding) opzij geschoven.
vervolgens het karretje (wit met 3 blauwe plateau's) dat onder het aanrecht staat opgeschoven
er op geklommen
en op strooptocht gegaan

En volgens mij is dit de dader:
[img]users.telenet.be/niwels/DFA/keuken/IMGP1194kl.jpg[/img]
Destroyer, één van de vele opvangertjes die wachten op een nieuw baasje.

Totale schade? een pot kapot (die eigenlijk toch maar in de weg stond, dus eigenlijk ben ik daar wel blij om (niet tegen Els zeggen :) ))
hopelijk overleeft de stek het. een paar verfborstels, keukenhandschoenen,.. zijn weg

Of je er boos op kan zijn? nee. Das nu net het rare :D :D

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » di aug 22, 2006 2:12 pm

~0

Toch kunnen we niet zonder :D

eefkezeefke
Berichten: 7
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 12:30 pm

Berichtdoor eefkezeefke » di aug 22, 2006 2:38 pm

nog eens @ Veerle: ge hebt gelijk, zeker naar toekomstige frettenliefhebbers toe! Wij zijn al bedwelmd (soms letterlijk:) door onze frettenzottekes!

jits
Berichten: 12
Lid geworden op: di aug 22, 2006 3:50 am

Berichtdoor jits » di aug 22, 2006 8:35 pm

~0 ~0 :( nou twijfel ik nog meer. maar wel geweldig al die reacties, en ja toch stiekum hartelijk gelachen om de fotoos met commentaar. en boos worden op zo een kopje?????? maar ik heb ook een cavia en ratjes, willen ook aandacht én vier katten. maar ik hou zo van de beestenboel. ik kan toch al nooit beslissingen nemen. !@#$ !@#$ ~_~

maxi

Berichtdoor maxi » wo aug 23, 2006 8:21 am

@ Alwin , is er een mooiere mannier om wakker te worden ???? :D

Nadelen aan fretjes ?.............
Voor mij zijn het geen nadelen , enkel aandachtspunten waar je heel goed over moet nadenken .

- Er gaat behoorlijk wat tijd inzitten ( kuisen van de kooi(en) , samen spelen enz. )
- Als ze ziek worden kan dat een aanslag op je portefeuille worden.
- Je raakt er aan verknocht ( zelden blijft het bij eentje )
- Ze zijn veeeel inventiever dan jij denkt ( als je denkt dat je alles fret-proof hebt , overtuigen zij je wel
van het tegendeel :P )
- ze kennen idd geen gevaar , dus daar ben jij verantwoordelijk voor ( zoals Veerle al zei )
- EEN DIER IS VOOR HET LEVEN EN NIET VOOR EVEN !!!!!!!!!

Voor de rest heb je er alleen maar onnoemelijk veel plezier en liefde van ;)

eefkezeefke
Berichten: 7
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 12:30 pm

Berichtdoor eefkezeefke » wo aug 23, 2006 8:34 am

Ons Kali was int begin ook een serieus bijterke, tot bloedens toe. Ze werd gescheiden van al haar andere vriendjes, kwam uit een groep van 14 dacht ik en dan namen we haar ook nog weg van bij haar zusje. Voor haar was het ook effe wennen hé dat is normaal, dat ze u niet direct vertrouwen. Maar we zijn blijven doorgaan en we hebben haar vertrouwen kunnen winnen. En nu bijt die dus niet meer, ze is zelfs heel lief. Dus dat van dat negatieve dat er niet uit gaat daar ben ik toch niet mee akkoord.

eefkezeefke
Berichten: 7
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 12:30 pm

Berichtdoor eefkezeefke » wo aug 23, 2006 11:04 am

oei was eigenlijk een antwoord op topic opvangfretjes, effe verkeerd gepost.

Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » wo aug 23, 2006 11:46 am

Jits, volgens mij doen onze fretten het er nu om. wil je zo'n topic niet meer plaatsen, aub? :D:D:D

We zijn gisteren naar de da geweest voor tandverzorging van 2 fretten, hun gebit was er toe aan onderhoud. dus gisteren de carrier in de keuken gezet bij de andere fretten. Dus met zijn allen bij de 2 verdoofde fretten gaan slapen. Dat houdt ze lekker warm. Tot zo ver geen enkel probleem. totdat we deze morgen de carrier willen opruimen. Onze Nounours, een albino, die dus gisteren mee naar de da is geweest, was helemaal rood, tot aan zijn achterpoten, onder het opgedroogd bloed. wij natuurlijk direct in paniek op onderzoek: geen wondes aan Nounours, alle andere fretten gecheckt:niks. de honden, de katten, allemaal tiptop in orde. totdat....
we bij de honden hun drinkbak kwamen.
we hadden gisteren krieken gegeten en dat sap was door één van ons bij de honden in hun drinkbak gegooid. Die hebben dat niet opgedronken, maar Nounours vond dat vanacht dus wel leuk om in te spelen. Normaal "graaft" hij in het water om dan zijn poot af te likken (leuke manier van drinken, maar je kan dus wel continue met een dweil rondlopen).

Blijkbaar heeft hij dat dus vannacht ook gedaan met het kriekensap. en vandaar dat hij nu rood ziet. Ik ken iemand die straks in bad mag :D:D

fretjes? Soms zou je ze achter het behang willen plakken, maar op den duur kun je niet meer zonder ze.

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » wo aug 23, 2006 2:41 pm

[fretjes? Soms zou je ze achter het behang willen plakken, maar op den duur ... ???


Is het behang op ??? :D :D :D
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » wo aug 23, 2006 7:33 pm

Er zijn geen nadelen aan fretjes . Als je mij al gelezen hebt dan zal je je afvragen " maar die jonge fret van hem bijt toch " , wel ja : Ogma bijt en soms heel hard , maar dat is toch geen nadeel . Een jong hondje moet je ook het bijten afleren , of niet soms ? Je kan beter vragen : wat is het nadeel aan mensen die fretjes houden . Daar zal ik al direkt op antwoorden : je kan niet meer zonder !!!

Groetjes , Marc en the wild bunch .

Tami
Berichten: 38
Lid geworden op: za mei 07, 2005 3:56 pm

Berichtdoor Tami » za aug 26, 2006 9:57 pm

Goh, nadelen. Ik zou mijn fretje voor geen geld ter wereld meer willen missen. Maar voor iemand die erg veel planten heeft, is een fret misschien niet zo'n goed keuze. Diene van mij heeft daarjuist het wereldrecord plant-uit-pot-halen gebroken. Ik ben misschien 1 minuut uit de keuken geweest en in diene tijd was meneer via zijn hok op de vensterbank geklommen, plant omver getrokken en om er daarna bijna alle aarde eruit te halen (daar was hij nog mee bezig toen ik binnenkwam). Het is echt een schatje maar toen kon ik hem toch wel de nek omwringen (ni letterlijk hé, voordat iedereen hier slechte gedachten krijgt van mij :D )

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » zo aug 27, 2006 12:20 am

ik heb daarom dus ook geen planten meer , buiten eentje die in de hal staat , waar de fretten niet komen :D :D :D :D :D
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 13 gasten