Zoran R.I.P.

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Pico Bello
Berichten: 14
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 11:28 am

Berichtdoor Pico Bello » ma aug 28, 2006 5:22 pm

gisteren hebben we onze Duitse Herder Zoran moeten laten inslapen, hij was juist van de 15 Augustus 8 jaar geworden. Van de ene dag op de andere kreeg hij last van een hernia die zijn zenuwen knelde, hierdoor had hij weinig of geen gevoel meer in zijn achterste poten. Hij kon niet meer staan of lopen en begreep zelf niet waarom zijn achterste poten niet mee wilden! Wij zijn de dag ervoor al naar de DA geweest en deze had hem een spuitje gegeven als dit niet hielp tegen de volgende ochtend, moesten we hem maar laten inslapen of laten opereren. Maar de kans dat dit laatste zou lukken was toch geen 100%, en dan moest hij 2 weken naar Wilrijk en Zoran was geen hond die met iedereen omkon, dus.. Zondagochtend hebben we dan maar de DA van wacht gebeld en die heeft hem dan laten inslapen, maar toen hij de muilband om moest wist hij wat er stond te gebeuren, jammer want dat was echt erg! We zijn er thuis allemaal kapot van, Zoran was hier echt een gedeelte van het gezin! De fretjes voelden het zelfs, ze konden elkaar wel niet uitstaan maar Friemel deed echt zijn best om mij te troosten, normaal wilt hij altijd graag rondlopen maar nu kwam hij zo de hele tijd bij mij zitten en wou hij zlefs kusjes geven! Gelukkig dat we onze 2 fretsels nog hebben, zijn we toch niet helemaal alleen!

Slukes

Fretsellikjes van Friemele & Loni,
Piekske en Furo @ the rainbowbridge,
EN Zoran (Forever in my thoughts)

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » ma aug 28, 2006 6:21 pm

hoi
veel sterkte met het verlies van zoran

waak over ons jongen,veel plezier daar!
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » ma aug 28, 2006 7:45 pm

veel sterkte, weet wat het is een van je lieverds af te moeten geven! ~_~
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Gebruikersavatar
Pico Bello
Berichten: 14
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 11:28 am

Berichtdoor Pico Bello » ma aug 28, 2006 9:59 pm

dankjewel, het helpt veel om steun te krijgen wanneer een van je dieren is overleden! Nu zijn we op zoek naar een nieuwe waakhond/gezinshond, mopest iemand een nestje weten zitten in limburg, altijd welkom!

grtz

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di aug 29, 2006 9:23 pm

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van Zoran, elk dier in huis heeft toch zo zijn eigen plaatsje, en fret, hond of kat, ik vind het hier allemaal even erg als ik er eentje moet laten gaan. Ieder beestje hier heeft zijn eigen plek in mijn hart, en het is zeker niet omdat we het hier bijna altijd over onze fretsels hebben, dat we minder houden van de andere huisdieren.

Wil je per se een pupje in huis? Wil je het ook echt tot waakhond opleiden? Anders kan je eens in het asiel in Genk gaan kijken, daar zitten vaak de liefste en mooiste exemplaartjes bij elkaar, van groot tot klein. Nestjes weet ik voor 't moment niet zitten, maar je kan mss eens gaan kijken bij onze DA, daar hangt altijd een bord vooraan, nog voor je de wachtzaal in gaat, en daar staan altijd wel nestjes op aangeboden. Of het nu net de hond zou zijn die je zoekt, weet ik nu wel niet, maar het grote voordeel daar is dat niemand er iets mag hangen waarvan onze DA's zelf niet zeker zijn. Zij kennen de kwekers meestal persoonlijk, zo kan je dan mss ineens ook weten met welk soort mensen je te doen krijgt. Het is maar een voorstel hoor. Dierenpraktijk St. Katharina - Gouv. Roppesingel 79, Hasselt (op de grote ring), 011/28.46.00 Veel succes!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pico Bello
Berichten: 14
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 11:28 am

Berichtdoor Pico Bello » wo aug 30, 2006 11:00 am

Ik zal het hier eens voorstellen! Alvast bedankt!

grtz en mokjes van jeweetwelwie!

Lies
Berichten: 109
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 3:22 pm

Berichtdoor Lies » do aug 31, 2006 8:28 pm

Hoi,

Eerst en vooral veel sterkte met het verlies van Zoran. Het blijft moeilijk, dieren laten gaan...

Moest je toch voor een pupje of zo willen gaan: bij ons aan de faculteit diergeneeskunde worden er regelmatig berichten ad valvas gehangen van mensen die een nestje hebben, of zo, en daar zitten zowat alle rassen tussen. Ik wil wel even een navraag doen op ons forum. Ik ken die mensen dan wel niet allemaal persoonlijk, dus weet ook niet goed hoe de achtergronden van de beestjes zijn of zo hé, maar ik wil dit wel altijd es navragen. Dan moet je maar es laten weten welke rassen je wel interesseren...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do aug 31, 2006 11:09 pm

Hallokes, ben dus vandaag bij onze DA geweest en er hingen maar 2 grote hondensoorten bij met pups. Er was een telefoonnummer bij van zowel Golden retrievers die geboren waren in juli of augustus als van Duitse staanders. Als je wil post ik die nummers hier morgenvroeg wel, maar nu ben ik het briefje vergeten in mijn auto en het is al dik 23u00. Normaal maakt me dat ook niks, maar nu is het morgen die eerste (verdomde) schooldag en zou ik mijn bedje bijna in moeten. Pffff, Afbeelding !!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pico Bello
Berichten: 14
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 11:28 am

Berichtdoor Pico Bello » vr sep 01, 2006 1:44 pm

alvast bedankt voor de moeite eh meid! Maar we hebben er al eentje gevonden, ale ze moeten nog geboren worden! Ze zijn dan ingeënt, gechipt,ontwormd en ouders te bezichtigen allebei met stammboom en getest op Heupdysplasie, dus.. ZEER goed! voor een € 300, dus daar gaat het er eentje van worden, ook leiden ze hem al gedeeltelijk op enzo, kan niet wachten om weer zo een klein puppieke vast te pakken!!! :D Maar mis onze Zoran toch, ge komt thuis en ge verwacht dat die aan de venster staat te kwispelen maar dan is dat niet, en dat doet echt pijn! ~_~

Maja, jullie zijn alvast bedankt eh!
Dit zijn zo van die dingen die er mij weer bovenop helpen en dan te bedenken dat ik jullie nog niet zolang ken eh! ;)

Ale kzal maar es stoppen met mijn gezever!

grtz en mokjes van DE Friemel en HET Loontje
R.I.P. Zoran (we missen je schat!)
Piekske en Furo @ the Rainbowbridge

Lies
Berichten: 109
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 3:22 pm

Berichtdoor Lies » vr sep 01, 2006 6:32 pm

ik ben blij dat je al ééntje gevonden hebt! pups zijn zoooo schattig hé!! jammer dat ze zo snel groot worden hé :) en welk ras is het juist??

groetjes

Gebruikersavatar
Pico Bello
Berichten: 14
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 11:28 am

Berichtdoor Pico Bello » za sep 02, 2006 12:50 pm

Terug een Duitse herdershond, echt schattig met van die dikke pootjes als ze klein zijn! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit waren ze dan, een aantal voorbeeldjes van de schatten! Alleen moet de onze dus nog geboren worden eh! ;)

Kzal er volgende keer eens een foto opzetten van onze Zoran! Moet deze nog eerst inscannen (hebben GEEN digitale camera!).

Groetjes en mokjes van AL mijn schatten!

Lies
Berichten: 109
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 3:22 pm

Berichtdoor Lies » za sep 02, 2006 4:57 pm

oooh nee, das té schattig!!!! ~0 ik smelt gewoon altijd als ik hondenpups zie!! en idd, de duitse herder pup, met z'n dikke pootjes is gewoon verrukkelijk... Jij zit waarschijnlijk ook al vol spanning op de geboorte van jouw pupje te wachten!! geduld is een mooie deugd hé, maar soms toch zoo moeilijk!! ;)


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten