Dag lieve Snowy!!!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
minoes

Berichtdoor minoes » do sep 28, 2006 4:32 pm

Dag lieve Snowy.
Het ging zo snel en onverwacht,
Niemand weet wat er is gebeurd
Zo stil en in het diepst van de nacht
Onze hartjes zijn verscheurd.

We zullen je missen lief kind en zusje
Het laatste wat we je konden geven was een knuffel en en een kusje.

Pappa Jaap, Mamma Loes, Lotje, Zorro, Kwekkie, JJ, Satan, tante Mukki en je stiefbroertjes bij je ging wonen Binkie en Sylvester.
!@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do sep 28, 2006 5:10 pm

Minoes, wat is er gebeurd?? !@#$ Is één van jullie pupjes plots overleden? Hoe vreselijk, was hij ziek ofzo? Aan je topic te lezen verwachtten jullie het zelf ook niet? Is het één van de pupjes die jullie bij een nieuw baasje lieten wonen? Ach, wie het is, welk fretje ook, de pijn om zo'n dondersteentje is altijd even groot. Hoe kort ze ook nog maar bij je zijn soms maakt niet uit, die liefde ontstaat in één ogenblik, wordt enkel sterker naarmate de jaren en ervaringen erbij komen. Koester die momenten, hoe hard het ook mag zijn dat jullie nu uit elkaar moesten, zo snel, maar herinner je Snowy zoals hij was toen alles nog in orde was. Lief, vrolijk en zacht, kortom een kanjer van een fret!! Veel sterkte en Snowy... geniet achter die regenboogbrug en geef ze daar allemaal een dikke kus van ons. Tot later!!
Afbeelding

maxi

Berichtdoor maxi » do sep 28, 2006 5:33 pm

O Minoes , wat erg om te lezen ~_~

Als je het niet verwacht , komt het nog harder aan he .

Snowy lief , je blijft de glimlach
in een hart vol van verdriet .

minoes

Berichtdoor minoes » do sep 28, 2006 5:46 pm

Hoi Margit,

Vanmorgen kwam mijn vriendin huilend naar me toe Snowy was vannacht overleden.
Snowy was het tweelingzusje van mijn Satan, ze woonde vanaf haar 8e week bij Binkie en Sylvester een straat verder bij ons.
Wat er precies gebeurd is weet niemand. Ons meiske lag vanmorgen in de kooi met een blauw snuitje en de oogjes open. Het ergste is nog wel dat Binkie en Sylvester hebben geschreewd en gehuild om mijn vriendin te wekken.Het was een gegil wat je door merg en been ging.
Deze is dan ook halsoverkop naar beneden gerent maar het was al te laat.
De ganse dag liggen die 2 al te huilen en we weten ons bijna geen raad.Mijn vriendin gaat nu met lood in haar schoenen haar speeltje uit de kooi halen en proberen haar geur uit de kooi te verwijderen omdat ze niet willen stoppen met huilen en niks anders meer doen als slepen met snowy haar knuffel.
Ik heb in een ander berichtje gelezen dat mensen zich afvragen of fretten ook verdriet kunnen hebben. Nou deze vraag is voor mij beantwoord ik hoop echt dat deze 2 knulletjes niet te lang gaan treuren.
En nee ze was niet ziek kerngezond in de bloei van haar jonge leventje 4,5 maand oud, het enige dat wij ons dan ook kunnen voorstellen is dat haar hartje er plots mee gestopt is omdat ze ook een blauw snuitje had, want er zat niets in haar keelke of in haar luchtpijpje.
We begrijpen het niet het is niet eerlijk Loesje heeft zo gevochten om ze allemaal groot en sterk te krijgen en ze kreeg een overvloed van liefde en goede verzorging in haar nieuwe thuis, Het was Binkie zijn een en alles want hij was degene die haar troostte toen ze net haar mama moest missen. Hij was degene die vanmorgen zo begon te gillen,voelde hij dat ze ging sterven????
We zullen het nooit weten.
Ikzelf probeer me goed te houden want eerst waren er de tranen toen ze bij ons wegging en ik haar in haar nieuwe thuis ging achterlaten maar toen was er de troost dat ik haar nog elke dag kon bezoeken maar nu, nu kan ik zelfs dat niet meer. Nooit meer ff lekker knuffelen en spelen of mama komen bezoeken en eens eventjes met alle broertjes en zusje spelen en nog even op mama's buik in slaap vallen.
Ik stop nu want tikken door de tranen wil niet echt lukken.

groetjes Minoes en haar boefjes.

~_~ ~_~ ~_~ ~_~ ~_~ ~_~

maxi

Berichtdoor maxi » do sep 28, 2006 7:47 pm

!@#$ !@#$ !@#$
Hier zijn geen woorden voor. Maar een ' virtuele knuffel' kan wel.
Enorm veel sterkte ~_~

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do sep 28, 2006 9:08 pm

Minoes, het klinkt mss cliché, maar ik kan echt met je meevoelen. Een huisdiertje afgeven is altijd vreselijk, maar als je het van aan de geboorte hebt gekend, het mee hebt zien groter worden, dan een nieuwe thuis hebt gezocht en vervolgens hebt leren leven met haar als buurvrouwtje, is het nog veel aangrijpender denk ik. Niet dat het verdriet minder is als je deze dingen niet mee hebt beleefd, het is gewoon anders denk ik, je wortels samen liggen anders verbonden als je begrijpt wat ik zeggen wil. En het feit dat Snowy ocharm nog maar net 4,5 maandjes oud was, heeft je ook absoluut geen idee van afscheid nemen gegeven vooraf. Wie verwacht nu dat zo'n pagaddertje het moet opgeven in de bloei van haar leven.

Voor zover mijn kleine medische kennis rijkt, zou ik ook onmiddellijk denken aan een slagaderbreukje of aan een aangeboren hartafwijking. Dat Binkie zo om haar schreeuwde, vind ik echter raar, hij moet idd iets gevoeld hebben, iets geweten hebben, want ik heb nog al gehoord van fretjes die overleden zijn in de kooi, bij de anderen, maar niet dat één van die andere fretjes dan schreeuwde. Je zou bijna denken dat ze ruzie gehad hebben, of dat Snowy ergens is blijven achterhangen ofzo, waarbij Binkie nog heeft willen helpen .. ach, je kan zoveel denken. Toen Dino van Theis en achteraf ons Minney in de kooi bleven vasthangen achter een leggertje, waren onze andere fretten idd ook heel druk en zenuwachtig, daarmee dat ik me afvraag of Snowy niet ergens in nood is geraakt. Hebben jullie er al over gedacht een autopsie te laten doen? Ik weet het Minoes, het is een vreselijk idee van je fretje dat aan te doen, maar mss weet je dan wat er precies fout liep. Mss ook niet, maar dan moet je tenminste niet ongerust zijn of er een ziekte mee gemoeid is of niet. Kwestie dat je je dan ook geen zorgen moet maken over de andere fretjes, Snowy was tenslotte eentje van de 9 pups, als het aangeboren is ofzo, kan één van de andere snuitjes het ook hebben hé? Ik wil je niet vooraf bang maken, maar ik denk dat je daar ondertussen zelf ook wel aan gedacht hebt, niet?

Minoes, we denken aan jou, aan de baasjes en soortgenootjes van Snowy en aan Snowy zelf met heel ons hart. Hopelijk kunnen we je iets van troost doorgeven, het verwerken duurt idd een hele tijd. Als er wat is en we zijn niet bereikbaar via Msn, stuur dan een mailtje, dat zie ik wél dagelijks. Veel liefs, en sterkte meid!
Afbeelding

Gebruikersavatar
NancyMichel
Berichten: 193
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 6:35 pm

Berichtdoor NancyMichel » do sep 28, 2006 10:05 pm

hey Minoes,

't is zo oneerlijk dat je van een klein hummeltje al zo snel afscheid moet nemen. Als je nog zoveel vragen hebt, zou 'k toch eens denken aan een autopsie. Dan kan je dat tenminste al een plaatske geven.
Ik wens je in elk geval heeel veel sterkte!
groetjes,

Nancy, en een pootje van Zina, Gooffy en engeltjes Knabbel & Babbel, Yoshi , Bo en Winter

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » do sep 28, 2006 10:16 pm

oh nee !@#$ !@#$ !@#$ wat erg zeg zo jong :( :( sterkte
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » vr sep 29, 2006 11:22 am

veel sterkte minoes !@#$

ze speelt nu op de groene weides bij de rainbow bridge.
slaapzacht snowy ~_~
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


minoes

Berichtdoor minoes » vr sep 29, 2006 3:02 pm

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie lieve woorden.Dit was voor mij de eerste keer dat een van mijn lievelingen naar de rainbowbridge gegaan is.Wat de 5 pups betreft die nog lekker hier bij papa en mama wonen hoef ik mij geen zorgen te maken.Zij hebben vorige week nog een complete check-up gehad bij de DA en alles was dik in orde.Ik heb zelfs de conditie gezondheidsverklaring gekregen om met allemaal te mogen reizen, want we willen absoluut naar Halloween komen zonder enig risico te lopen.

Hoi Margit

[Snowy was tenslotte eentje van de 9 pups, als het aangeboren is ofzo, kan één van de andere snuitjes het ook hebben hé? Ik wil je niet vooraf bang maken, maar ik denk dat je daar ondertussen zelf ook wel aan gedacht hebt, niet?]

Ik heb hier zeker over nagedacht, Fientje en Freek de andere 2 kinders die ergens anders wonen hebben nergens last van en zijn kerngezond. Want Snowy en Fientje waren de kleinsten van het nest.Ik maakte me meer zorgen om Fientje als om die 5 knoeperds van reuzen van mijzelf want daar zie ik de kleinste veranderingen wel aan als ze ziek zouden zijn, of als eentje anders doet als de rest.Hier heeft alleen J.J ooit 1 dag last gehad van hoestbuien omdat hij een beetje verkouden was. Ikzelf toen al helemaal in de stress en meteen denken aan het ergste,astma of bronchitis of iets dergelijks terwijl hier de hele mensen familie lag te snotteren met een verkoudheid.

[ Je zou bijna denken dat ze ruzie gehad hebben, of dat Snowy ergens is blijven achterhangen ofzo, waarbij Binkie nog heeft willen helpen .. ]

Ze had nooit ruzie met de andere fretsels en lag onder de dekentjes zoals normaal als ze sliep.Het lijkt me niet dat het zoiets geweest is.
Ze had ook geen wondjes of kwetsuren.De enige waar ze altijd ruzie mee maakte was de nieuwe katenpup van 8 weken oud daar sprong ze steeds op de rug en ging ermee rodeo rijden.Ze was wel in verhouding tot de andere fretsels altijd sneller moe na het spelen alleen hebben we dat nooit als probleem gezien omdat ze nog zo jong en klein was,Misschien was dat wel al een teken dat ze misschien een zwakker hartje gehad heeft?
Een autopsie wil mijn vriendin niet wat in haar geval ook wel te begrijpen is, de reden hiervan vertel ik nog wel eens in een persoonlijk gesprek want dat vind ik niks om op het forum te plaatsen das te prive.

syl
Berichten: 120
Lid geworden op: zo jul 16, 2006 2:16 pm
Contacteer:

Berichtdoor syl » vr sep 29, 2006 4:24 pm

veel sterkte minoes.
We leven hier allemaal met je mee, zo een jong pupje ocharme toch.
Maar koester de goede momenten heel dicht tegen je hartje.
nog maals sterkte meid
!@#$

[Gewijzigd door syl op 2006-09-29 16:25:26]

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » za sep 30, 2006 11:55 am

hey minoes,
sorry voor je pupje, zo erg hé... kleef met je mee... weet je iedere dag ben ik bang dat er weer eentje van mij zal ontnomen worden, zelfs als ze es vijf minuten in huis rondlopen en ik zie eentje nie meer, zie ik allerlei rampscenario's voor me... mijn vriend zegt dat ik overbezorgd ben, nu ja... echte frettenmensen weten wel wat ik voel denk ik, vooral als je er ook al moeten afgeven hebt...

weet je wat zo raar is dat gegil en geschreeuw dat door merg en been gaat: dat heeft basielke ook gehad toen zen broertje doodging... heel veel schreeuwen, tieren, gillen, en hoesten, constant van die astma-aanvallen... vreselijk gewoon... ik ben wakker geworden door hem, en ik wist meteen hoe laat het was, zonder iets te zien... vreselijk gewoon,

nog veel sterkte meid...
vreselijk gewoon, ze heeft niet eens de tijd gehad om te genieten van het leven :( :( :(
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » za sep 30, 2006 6:49 pm

hoi
ik wens je heel veel sterkte toe meid....

lieve kleine pup rust zacht...;je blijft in onze gedachten
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

minoes

Berichtdoor minoes » zo okt 01, 2006 12:41 pm

Mijn dank aan allen van jullie voor jullie steun.
Ik hoop dan ook dat ik de 22e met halloween de kans heb om jullie eens persoonlijk te ontmoeten.

Snowy heeft bij mijn vriendin thuis in de tuin haar eigen plekje gekregen zodat ze nog steeds dicht bij Binkie en Sylvester kan zijn. Met Binkie gaat het goed alleen Sylvester is heel stil geworden en wil niet meer spelen.
Het zal wel even tijd nodig hebben voor dit kereltje.


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 103 gasten