"Happy Ferret Bio Litter" of "Yesterday`s new...

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Duval
Berichten: 45
Lid geworden op: za mar 19, 2005 7:45 pm

Berichtdoor Duval » wo nov 01, 2006 6:22 pm

Hallo,

Wie gebruikt er één voor de boven vermelde bakvulling?

Zou je me er dan je ervaring eens over kunnen vertellen? Wat zijn de voor- en nadelen?

Alvast bedankt ...

DUVAL :P

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo nov 01, 2006 9:15 pm

Ik heb al verschillende uitgeprobeerd en op elke kattenbakvulling is er wel iets aan te merken.Als je echt alles opzoekt is er steeds een mindere kant aan. Yesterday's news vind ik nogal duur en ergens gelezen dat de drukinkt ook niet alles is. Happy Ferret bio litter koop ik niet meer, is gemaakt van oude pampers dacht ik en ruikt ook zo als de korrels vochtig worden. Maar ieder zijn mening zal wel anders zijn,dus proberen maar.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Splinter
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 12, 2006 4:44 pm
Locatie: Dendermonde

Berichtdoor Splinter » wo nov 01, 2006 9:22 pm

Ik gebruik Yesterdays news en 'k vind dat best wel ok. Het neemt het vocht goed op en 't is gemakkelijk om de bak uit te scheppen... Jep, 'k ben daar persoonlijk wel content van. :P

Duval
Berichten: 45
Lid geworden op: za mar 19, 2005 7:45 pm

Berichtdoor Duval » wo nov 01, 2006 9:45 pm

Dank u voor de reacties!

Nog iemand ervaring?

DUVAL

Emmeke
Berichten: 76
Lid geworden op: di aug 08, 2006 8:10 pm

Berichtdoor Emmeke » do nov 02, 2006 9:21 am

Waar koop je dat? Kwestie dat ik niet elke dierenwinkel dat ik tegenkom zit af te rijden :) (ben er zo al 2 binnengestapt waar dat niet te vinden was)

Mijne huidige zak is bijna op, maar vind da ni zo goed ( samengeperste houtkorrels zo) en wou dus naar yesterday's news overschakelen.

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » do nov 02, 2006 10:10 am

op dit moment gebruik ik nu bijna een jaar yesterdays news daarvoor heb ik lange tijd de bio litter gebruikt
ik vind het alle twee erg goede bakvullingen ik ben eigenlijk overgeschakeld op yesterdays news een jaar terrug omdat ik problemen had om aan de bio litter te geraken en bij yesterdays news heb ik dat probleem niet
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » do nov 02, 2006 1:15 pm

Ik heb ook beiden gebruikt.
Ik vond ze alletwee wel goed, maar het is gewoonte geworden om yesterdays news te kopen.

Duval
Berichten: 45
Lid geworden op: za mar 19, 2005 7:45 pm

Berichtdoor Duval » do nov 02, 2006 7:16 pm

En geen last van geurtjes ofzo bij "yesterdays news "?
En valt dat niet uit elkaar?

Alvast bedankt ...

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » do nov 02, 2006 7:37 pm

hoi
ik vin ze ook alletwee goe moet ik zeggen enkel de prijs vin ik minder
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 248
Lid geworden op: wo okt 11, 2006 6:56 am

Berichtdoor ikke » do nov 02, 2006 8:04 pm

wij gebruiken ook yesterday's en zijn er zeer tevreden van . gebruikten hiervoor een bio produkt voor katten maar waren er niet tevreden van . Maar yesterdays is goed op gebiet van schoomaak , geur , vochtopname , ??? :) . ok genoeg reklame , tijd voor de volgende ;) .
De Bende ! ! !

Duval
Berichten: 45
Lid geworden op: za mar 19, 2005 7:45 pm

Berichtdoor Duval » vr nov 03, 2006 9:24 am

Aan allen bedankt voor jullie reactie,maar nog even een kleine vraag!

Staan jullie fretjes binnen in huis? Hier staan ze namelijk binnen,en ik zoek dus iets dat zeker geen geurtjes geeft!

Alvast bedankt ...

En voor wie zondag naar de speelnamiddag komt,zou ik zeggen tot zondag é ...

GREETS DUVAL :)

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » vr nov 03, 2006 9:32 am

Hey Duval. Mijn 2 fretjes staan bij ons in de living. Vroeger gebruikte ik geperste houtkorrels van aveve. Maar ik ben dan overgeschakeld op yesterday new's litter. En ik kan er alleen maar goede dingen over zeggen.

Het stinkt totaal niet, vroeger kon er zo een ammoniak geur in de living hangen maar dat is nu niet meer. Het is heel gemakkelijk uit te scheppen, het valt niet uit elkaar, het geeft geen stof en ik kan er gemakkelijk aan geraken.
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » vr nov 03, 2006 11:18 am

mijn fretjes zitten ook allemaal in de living en van geur geen last met geen een van de twee soorten
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Duval
Berichten: 45
Lid geworden op: za mar 19, 2005 7:45 pm

Berichtdoor Duval » vr nov 03, 2006 3:20 pm

Hey Karlien,

Ik gebruik nu ook geperste houtkorrels van aveve! Ik vind dit niet zo handig en daarom ben ik op zoek naar iets anders!

Maar wat doe je dan met de gebruikte korrels van "Yesterday`s news"?

Nu breng ik men gebruikte korrels naar het container park,maar mag ik die van Yesterday`s news daar ook brengen? Is dat composteerbaar?

Alvast bedankt iedereen voor de vele reacties ...

DUVAL

maxi

Berichtdoor maxi » vr nov 03, 2006 3:22 pm

Ik gebruik ze ook beiden en ben van alle twee tevreden. Maar de bio litter heeft bij
mij toch een lichte voorkeur . Al is het maar om de kleur. Bij een lichtgekleurde bakvulling
zie je immers sneller als er iets mis is met hun uitwerpselen ;)

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » vr nov 03, 2006 4:30 pm

Duval, ik doe die gewoon in de vuilbak. Ik heb thuis wel een GFT maar daar mag je geen uitwerpselen in doen. Soms doe ik ze wel vannachter in mijn tuin op de composthoop. Maar daar ligt ook al het zagemeel van mijn konijn. Dus ik zou begot niet weten wat er met die korrels gebeurd.

Maar ja, het is papier en papier vergaat in de grond, dus volgens mij kan je het allemaal op de composthoop doen.

Hoe komt het dat jij die korrels naar het containerpark doet, als ik dat vragen mag? Ik had hier al gezegd dat ik die dus gewoon in de gele zak doe, omdat het niet in de GFT mag. Ook alles van mijn katjes doe ik in de vuilbak. Natuurlijk verbruik ik wel veel zakjes want dat gewoon in de vuilbak doen zou niet gaan voor de stank hoor.

Ik vond die korrels van aveve dus ook niet handig zoals je al kunnen lezen hebt ;)
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » vr nov 03, 2006 5:44 pm

@maxi, ik vin ook dat je moeilijk onderscheid kan maken tussen de korrels en de poepjes kleur.
je moet al goed kijken eer je kleurverschil kan merken das het enige min punt vin ik

dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Duval
Berichten: 45
Lid geworden op: za mar 19, 2005 7:45 pm

Berichtdoor Duval » vr nov 03, 2006 6:05 pm

Karlien,

Bij ons hier in het containerpark is er een "stortplaats" voor al uw tuinafval dat composteerbaar is!

Daar doe ik dan die korrels,heb er nog nooit reactie op gehad,dus komt mij dat goed uit é!

Moest ik hier alles in onze afvalcontainer van huisvuil doen,zou ik nogal een rekening hebben! Deze worden namelijk gewogen,en om de zoveel maanden krijg je een factuur van het gewicht dat je hebt verbruikt ...

Zal eens proberen of ik reactie krijg op dat papier dan ...

Hopelijk niet hoor!

Groeten DUVAL

Barty
Berichten: 6
Lid geworden op: do jun 16, 2005 9:25 pm
Contacteer:

Berichtdoor Barty » vr nov 03, 2006 11:10 pm

Ik gooi de overblijfselen van de yesterdays news (en de drollekes) gewoon in de "groencontainer" . Als ze aanraden (hier althans) om anderaan de bodem een krant te leggen dan mogen gerecycleerde kranten er ook in, mij dunkt. Prima bakvulling trouwens, een beetje aan de dure kant, maar voor de rest geen klagen over.

bart

DominicSedrani
Berichten: 0
Lid geworden op: vr aug 05, 2005 3:49 pm

Berichtdoor DominicSedrani » za nov 04, 2006 5:09 pm

Hoi,

Wij gebruiken ze allebei,
Yesterday's news kan je wel niet zo goed opscheppen met een beetje WC-papier, als er op geplast is,
durft het nogal eens uiteen te vallen, bij de andere klitten de korrels wat aan elkaar, wat het iets
makkelijker maakt.
Maar telkens ik denk: ik zal toch maar de andere nemen, begin ik een maand later weer te twijfelen en neem
ik terug de ene, dus veel variatie in huis.

De kakjes door de dag, neem ik gewoon met een beetje WC-papier uit de bak en gooi
ik in de WC.
Tot hiertoe nog nooit verstopt geraakt.

Ik doe trouwens al mijn aankopen via www.fretten.nl. Heel betrouwbaar, snel en goedkoper dan
in Belgische winkels

Groetjes, Nathalie
"there are no stupid questions , just stupid people"

grtz van Max en Igor

Duval
Berichten: 45
Lid geworden op: za mar 19, 2005 7:45 pm

Berichtdoor Duval » zo nov 05, 2006 8:15 am

OK,nu ben ik al veel wijzer geworden ...

Maar nu natuurlijk een vraag die te verwachten was : Waar kopen jullie de bakvuling?

GREETS DUVAL

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » zo nov 05, 2006 10:21 am

bij zoomart kontich , voor deze winkel er was ( ze bestaan 1 jaar ) bij casper , fretten.nl
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

maxi

Berichtdoor maxi » zo nov 05, 2006 11:45 am

Nomaal zijn ze ook op iedere speelnamiddag te krijgen ;)

PowerKe
Berichten: 26
Lid geworden op: wo okt 25, 2006 12:22 am

Berichtdoor PowerKe » zo nov 05, 2006 9:00 pm

Ik gebruik Cat's Best (3,05euro voor 10L) en ben daar heel content mee.

stinkt niet echt .. hangt er natuurlijk vanaf hoelang dat je die bak in't kot laat staan zonder uit te kuisen .. maar dan begint het met alle vulling te stinken.

makkelijk uitkuisbaar en geen amoniakgeur!

Ben ook al eens op zoek gegaan naar Happy Ferret bio litter, maar eigelijk nog niet gevonden. (bij Zoomart nog niet gaan zien, maar bij Tom & Co niet terug te vinden)

groetjes
Mieke

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » ma nov 06, 2006 8:16 am

Ik haal de vulling yesterday's news in laarne bij Wetteren. Maar de naam van het winkeltje moet ik u verschuldigd blijven want dat weet ik niet. Thuis heb ik wel een kaartje liggen maar aangezien ik nu op mijn werk ben...
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten