DE GROOTSTE VAN DE WERELD / DE MOOISTE VAN DE WERELD

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Robby
Berichten: 128
Lid geworden op: ma sep 27, 2004 6:43 pm
Contacteer:

Berichtdoor Robby » zo nov 19, 2006 10:08 pm

Bjorn,

Er wordt her en der beweerd dat fretten een solitair dier zijn, ook het tegenovergestelde vind je her en der weer.
Zelf hebben wij 14 van die kleine rakkertjes rodlopen.... Er zijn er die geen andere fret in de buurt dulden, er zijn er die wegkwijnen als ze allen moeten blijven.
Het is wel degelijk zo dat elke liefhebbende fretteneigenaar weet hoe zijn/haar fretsels zich gedragen op welbepaalde momenten, omgeving, situaties....
Van de 14 hebben wij er momenteel 8 die heel graag mee gaan naar speelnamidagen, beurzen .... er 2 zijn die nog pub zijn en pas in de loop van 2007 een eerste keer mee mogen. De anderen zijn voor ons heel lief maar kunnen geen andere soortgenoten verdragen.

De Fretten-Ark doet er alles aan om haar leden duidelijk en voldoende in te lichten.

Zoals hier reeds door meerder personen reeds werd aangehaal is het de fretteneigenaar die verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen troetel.

Frettige groeten,
Robby
Vulcanferrets
Piper & Cato
Twister; Lucky; Snowy; Mina; Spike; Witteke; Manon; Zohra; Gizmo; Bambam, Pebbles en Damien

RIP
Zarah (+05/2004) - Stitch (+20/11/2006) - Bieke - Roxy (+20/06/2008) - Tinneke(+30/06/2008)

Gebruikersavatar
NancyMichel
Berichten: 193
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 6:35 pm

Berichtdoor NancyMichel » ma nov 20, 2006 11:01 am

@Bjorn,

Voor mij mag iedereen zijn mening hebben en ze ook zeggen op een opbouwende manier. De manier waarop je reactie krijgt, zegt veel over de manier waarop je zelf je post hebt opgebouwd.
Over ADV spreek ik me niet uit, ik ken er nl niks van, dus ga ik ook geen dwaze dingen zeggen. Ik kan wel meespreken over andere zaken zoals andere besmettingen en stress.
Ik had vroeger een fretje die ééénorm gestresseerd raakte als we van een frettenspeelmiddag kwamen (bij een andere vereniging). Na 2 keer proberen zijn we er dan ook mee gestopt, omdat ik dat niet verantwoord vond. Maar 't beestje raakte ook gestresseerd als er nieuwe huisgenoten kwamen. Gedurende een week, want dan werd ze er dikke vriendjes mee...Ik kan moeilijk die frettenspeeltuin als oorzaak zien , want bij de minste verandering had Knabbel stress.
Onlangs heb ik de eerste frettenspeeltuin meegedaan van DFA , en wat me meteen opviel was idd de grote ruimte met een beperkt aantal fretten. Ook geen bedjes of nestjes waar ze zich met 20'en kunnen innestelen (en mekaar besmetten met allerlei). Ik heb vooral gezien dat mijn rakkers zich geamuseerd hebben. De 2 oudste vonden het na een half uurtje niet meer zo fijn, dus die haalden we er toch gewoon uit ? De dagen nadien waren ze pompaf (vooral de pup), maar zeker niet gestresseerd. Hoewel ik geen frettentaal spreek, ken ik m'n rakkers toch genoeg om dat te kunnen concluderen.
Er zullen zeker voor en nadelen zijn aan een speeltuin , maar ik denk dat dit afhangt van fretje tot fretje, en dat je daar naar moet handelen. Wat de besmettingen betreft: ik probeer alles om tegen te gaan dat ze met 't een of 't ander worden besmet. Maar we moeten er denk ik ook geen serreplantjes van maken.Dan moet je er geen wandeling mee gaan maken, geen bezoek ontvangen van andere fretjes of frettebaasjes... en onszelf misschien dan ook in quarantaine plaatsen? We kunnen onze fretsels namelijk ook besmetten met een verkoudheid...
Voorzichtig zijn is OK, maar laat ze ook nog "leven".
groetjes,

Nancy, en een pootje van Zina, Gooffy en engeltjes Knabbel & Babbel, Yoshi , Bo en Winter

inge
Berichten: 54
Lid geworden op: vr sep 10, 2004 1:10 pm

Berichtdoor inge » ma nov 20, 2006 6:25 pm

Hoi,

Op de dierenhappening komen we maar met 7 fretjes.
Ons Stitch is tot mijn spijt vandaag gestorven.

Groetjes
black&white en de fretjes

Gebruikersavatar
NancyMichel
Berichten: 193
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 6:35 pm

Berichtdoor NancyMichel » ma nov 20, 2006 7:00 pm

Hey Inge,

Waar discussiëren we hier in godesnaam over? Vandaag is jouw lief fretselke gestorven, en da's veel erger dan die ganse discussie hier.
Ik wens je heel veel sterkte toe. Denk vooral aan de leuke momenten en de fratsen die Stitch uithaalde, dan is er binnenkort weer een glimlach op je gezicht...
groetjes,

Nancy, en een pootje van Zina, Gooffy en engeltjes Knabbel & Babbel, Yoshi , Bo en Winter

Robby
Berichten: 128
Lid geworden op: ma sep 27, 2004 6:43 pm
Contacteer:

Berichtdoor Robby » ma nov 20, 2006 9:16 pm

NancyMichel,

Bedankt, het zal hard nodig zijn...

!@#$ Robby !@#$
Vulcanferrets
Piper & Cato
Twister; Lucky; Snowy; Mina; Spike; Witteke; Manon; Zohra; Gizmo; Bambam, Pebbles en Damien

RIP
Zarah (+05/2004) - Stitch (+20/11/2006) - Bieke - Roxy (+20/06/2008) - Tinneke(+30/06/2008)


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten