DE GROOTSTE VAN DE WERELD / DE MOOISTE VAN DE WERELD

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » wo nov 08, 2006 2:38 pm

Op DIERENHAPPENING zal de grootste speeltuin aller tijden voor fretjes worden opgezet.

9.8m X 15m , oftewel zo'n slordige 147m² vol speelplezier voor de fretsebollen !!!

En het zal tevens de mooiste van de wereld worden want in samenwerking met een tuinbouwschool worden er 2 heuse frettenheuvels met gras aangelegd. Een samenspel van een groene omgeving, waterloopjes, spannende gangen en boomstammen en takken zullen uw fretjes het idee geven dat ze lekker op de buiten aan het rollebollen zijn. Verder zullen alle deugnieten op een veilige en beschermde manier kunnen ravotten in zandbak en gazon. Sfeervolle tuinverlichting zorgt voor een feeërieke tint.

HET ZAL EEN PLAATJE WORDEN !!!

Zorg dus dat je zeker meekomt naar DIERENHAPPENING !!!
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » wo nov 08, 2006 6:30 pm

ben je zeker dat we de fretten nog terug gaan vinden??
lol
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

EefVL
Berichten: 43
Lid geworden op: vr dec 09, 2005 8:32 pm

Berichtdoor EefVL » wo nov 08, 2006 6:38 pm

Ik kom zeker een bezoekje brengen maar of mijn fretsels meekomen weet ik nog ni
Groetjes Eef
katten: Luna - Azraël
Frettenin gedachten: Tarzan-Choco-Charel-Totser-Tipsy-Quinto-Gust-Doke

Stitch
Berichten: 102
Lid geworden op: za apr 15, 2006 9:07 pm

Berichtdoor Stitch » wo nov 08, 2006 7:01 pm

nee, ik ook niet, sta er een beetje twijfelachtig tegen, ben eigenlijk bang da mijn fretsels daar gestolen gaan worden (@) Ni om paranoia te doen, ma er is mega-gigantisch veel volk en dan ben ik toch wel band da mijn monsters opeens verdwenen zijn. oh, en Chuckie, die tuinbouwschool, is da het Horteco ?

ps: het was nu ni mijn bedoeling om iedereen paranöïde te maken *het zal wel weer aan mij liggen* ;)


[Gewijzigd door Stitch op 2006-11-08 19:02:01]

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » wo nov 08, 2006 8:49 pm

Wees gerust, er zal zowel in als naast de speeltuin controle uitgevoerd worden en er lopen i/d speeltuin constant 4 mensen rond.

Rond de speeltuin komen trouwens nadars (hekken) te staan om het volk weg te houden van de omheining. Deze nadars zijn hoog genoeg zodat de mensen ook niet kunnen gaan graaien in de speeltuin.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Stitch
Berichten: 102
Lid geworden op: za apr 15, 2006 9:07 pm

Berichtdoor Stitch » wo nov 08, 2006 9:49 pm

Ik ben al gerustgesteld ;) Heb al 2 kaartjes besteld, en ik neem mijn 2 monsters ook mee :)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do nov 09, 2006 1:48 am

:D :D :D Haha, en tassencontrole van het eigen personeel is ook verplicht :P :P !!! Nee serieus Stitch, ik ben als de dood dat één van mijn fretjes zou kunnen verdwijnen, maar er is controle langs alle kanten hebben ze mij verzekerd. Laat die snuitjes van je dan vooral komen genieten in die grote speeltuin, dit zien ze echt niet elke dag!! :)
Afbeelding

kenny V.
Berichten: 137
Lid geworden op: ma jun 07, 2004 2:12 pm
Contacteer:

Berichtdoor kenny V. » do nov 09, 2006 1:19 pm

Ik ga zowiezo gewoon proberen te komen maar het zal spijtig genoeg zonder fretsels zijn. Maar ik neem men fototoestel ook mee ;).
Dan upload ik die op men site in een pagina waar je ze kan bekijken en voor Raven in een Rarke :P Dan kan em eventueel met alle foto's die gemaakt zijn de beste gebruike voor nog een filmpke :D:D hint hint :D:D

Maar ik ga alleszins eens langskomen ;)
Groetjes,
Kenny & de fretjes Blanchke, Sandy, Betsy, Kaneeltje & Max

http://www.kennyv.be

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » do nov 09, 2006 2:00 pm

wij zijn ook van de partij.
maar ik zal het iets kalmer aan moeten doen.
ik heb 9 hechtingen in mijn hand en normaal gaan ze er tegen dan er wel uit zijn
maar dan moet ik wel nog 2 weken kalm aandoen.
zondag komen we zeker af maar voor zaterdag is het nog een vraagteken.
omdat we ne nieuwe pup(hond voor geen verwarring te brengen) in huis hebben.
en ni goe weten wa er mee heen moeten. maar ik laat zeker nog iets weten.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » do nov 09, 2006 2:06 pm

Oei Knorry, geen goed nieuws precies. Wat heb je voor gehad?
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

minoes

Berichtdoor minoes » do nov 09, 2006 8:32 pm

Heb de kaarten al besteld :D :D :D

Wij zullen waarschijnlijk de zaterdag komen met camera in de aanslag.
fretsels blijven deze keer lekker thuis.

groetjes, ;)

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » vr nov 10, 2006 10:29 am

Origineel gepost door Karlien

Oei Knorry, geen goed nieuws precies. Wat heb je voor gehad?
onze hond heeft mij maandag avond aangevallen en ja da is het gevolg
!@#$ met spijt in ons hart hebben we haar laten inslapen omdat dit ni de eerste keer was da ze aanviel. !@#$
ik en bull zijn er echt ni goe van.
we missen haar wel.
maar dit kost ni blijven duren ik voelde mij ni veilig in mijn eigen huis.
sorry nike!!! ~_~
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


bjorn19

Berichtdoor bjorn19 » vr nov 10, 2006 12:26 pm

Op het symposium werd vrij duidelijk gemaakt dat frettenspeeltuinen niet meer van deze tijd waren. Zowel qua stress als qua ziektes (o.a. ADV). Ik had eerlijk gezegd gedacht -gehoopt- dat dit dit keer ook zou doordringen tot in België :(

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » vr nov 10, 2006 3:35 pm

Beste Bjorn,

Ten eerste wil ik je attent maken op het feit, dat de gedane testen zeer kleinschalig waren en dat de doelgroep fretten waarop getest werd NIET op een neutrale manier werd geselecteerd. Zo heeft H. Moorman zich voor een groot gedeelte beperkt tot fretten die met ziektetekens bij haar in de praktijk kwamen en bij enkele collega's.

Wat werd er uiteindelijk vastgesteld?

Dat de paniekreactie die een jaar geleden werd veroorzaakt volledig buiten proportie was. In één bepaalde frettenopvang werden zo tientallen fretten vernietigd terwijl dit niet noodzakelijk was.

Dat er van de ± 1400 geteste fretten 1 effectief overleden is aan ADV. Dit is nog geen 0.08%. Bij 9 anderen werd verondersteld dat ADV aan de basis lag van hun dood. Men dient zich echter te beperken tot wetenschappelijk bewezen feiten, geen veronderstellingen.

Dat er geen enkele mogelijkheid is om besmetting met ADV te vermijden maar dat er voor een besmetting van ADV een zeer hecht en langdurig contact moet zijn onderling.

Mag ik jou erop wijzen dat

fretten idd kunnen besmet worden met het ADV virus maar dat er nog geen 0.08% sterft aan deze ziekte of aan de gevolgen van deze ziekte.

wij expliciet kiezen voor een zeer grote speeltuin met een relatief kleine groep fretten in. Zodat de fretten weinig of geen kans maken op besmetting.

wij expliciet kiezen voor een zeer grote speeltuin met een relatief kleine groep fretten in. Zodat stress quasi ondenkbaar is maar de fretten ten volle van hun vrijheid kunnen genieten.

wij extra hygiënisch te werk gaan om zo elke vorm van besmetting met bacterieën of parasieten te vermijden.

De Fretten-Ark vzw heeft het beste voor met fretten, maar zou het appreciëren als je de feiten op een correcte wijze zou interpreteren. DFA staat in nauw contact met dierenartsen en mensen uit de medische sector en toetst alle gegevens aan de realitieit. Zolang er geen wetenschappelijk bewijs geleverd wordt kunnen wij dan ook geen rekening houden met wat mensen "beweren". Ook niet als deze persoon Hanneke Moorman noemt. (zonder afbreuk te willen doen aan de persoon zelf).

Gelieve dan ook geen "paniekvoetbal" te komen spelen bij DFA.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

bjorn19

Berichtdoor bjorn19 » vr nov 10, 2006 8:15 pm

En sinds wanneer bent u zo wetenschappelijk onderlegd? Over Hanneke Moorman kan je denken wat je wil, maar er zijn meer dierenartsen dan zij alleen. Dierenartsen die zélf ervaring hebben met fretten met ADV. En er zijn ook landen buiten Nederland waar er net om deze reden geen frettendagen mét speeltuin worden georganiseerd. Onderzoek over de besmettelijkheid is nog steeds niet rond, en nee, dan heb ik het hier ook niet over het onderzoek dat Hanneke Moorman uitvoert, dan heb ik het over onderzoek dat aan universiteiten wordt uitgevoerd. Het contact hoeft écht niet langdurig te zijn.

Daarnaast is een fret geen groepsdier, althans niet in de zin van een dergelijke grote groep in contact met zoveel fretten. Ongeacht hoe groot die speeltuin dan ook is. Een fret is enkel écht gelukkig met een zeer beperkt aantal andere fretten rondom zich, fretten die hij beschouwt als zijn "nestgenoten".
Zolang er geen wetenschappelijk bewijs geleverd wordt kunnen wij dan ook geen rekening houden met wat mensen "beweren".

Erg volwassen... %)
Ik ben ervan overtuigd dat ADV ook in België aanwezig is. En zoals jullie vast wel weten sterft een fret niet meteen aan deze ziekte, het is meer iets van langere termijn, maar dood gaan ze. En wat gaan jullie dan "beweren"?
Ik zie echt het nut niet in van die frettenspeeltuinen, die zijn er voor de mensen, niet voor de fretten. Organiseer dan frettendagen zonder speeltuin, dat is de ENIGE veilige mogelijkheid.

Ik vind het belachelijk dat dit dan als "paniekvoetbal" wordt afgedaan en dat ik een pb krijg van iemand dat hij of zij dit "kotsbeu" is.

Bovendien had ik het niet over ADV alleen: stress is écht niet te onderschatten. Zoals ik al zei, een fret is geen groepsdier (zie boven)

Nuja, een verwittigd man is er 2 waard. Of zo zou dat toch moeten zijn...

[Gewijzigd door bjorn19 op 2006-11-10 20:17:20]


[Gewijzigd door bjorn19 op 2006-11-10 20:18:46]

kenny V.
Berichten: 137
Lid geworden op: ma jun 07, 2004 2:12 pm
Contacteer:

Berichtdoor kenny V. » vr nov 10, 2006 10:41 pm

Er is ook niemand die je verplicht je fret daarin te zetten hé. Wij denken er namelijk anders over. En persoonlijk heb ik nog nooit in een frettenspeeltuin van zo'n grootte een fretje gezien dat last heeft van stress. Er is ruimte genoeg voor het diertje voor zich eventueel af te zonderen. Trouwens bjorn, heb je al ooit zelf één van de frettenspeeltuinen gezien van de frettenark?????
Want ik vind wel dat je het eerst moet zien voor je zo'n oordelen begint te vellen. Miss doe je het enkel voor ons te waarschuwen en dat is fijn maar denk je nu echt dat de Fretten Ark voor ze hier mee begonnen niet de nodige informatie hebben opgezocht e.d. ivm zulke toestanden. En ten tweede, als je zo'n speeltuin ziet dan zal je merken dat hoe groot de speeltuin ook is, dat er toch relatief weinig fretten inzitten ten opzichte van de ruimte. En ivm ADV, die ziekte wordt inderdaad vastgesteld bij fretten en ook in andere landen buiten Nederland maar zoals je zelf zecht is de besmettelijk nog altijd niet rond en fretjes die het hebben, gaan hun daarom niet anders gedragen en hebben ook niet veel meer sterfkans dan een andere fret.

Ik denk dat elke frettenhouder ondertussen al wel bekend is met het ADV-virus en ik vind het daarom ook niet echt symphatiek van jou om hier even iedereen de schrik op het lijf te komen jagen want dat virus wordt al meer dan fel genoeg opgeblazen.

Meer wil ik er echt niet over kwijt en ik vind het triest dat jij zo'n mooi topic als deze zo goed als hebt verpest met zo'n berichten. Dan nog maar om te zwijgen, hoeveel frettenliefhebbers je hier mee op stang hebt gejaagd waardoor ze misschien zelfs nog niet meer willen komen naar die speeltuin. Dat is erg triest.
Aan die speeltuin hebben denk ik erg veel mensen hars gewerkt om er iets moois van te maken en om de fret wat bekender te maken hier in België. En dat hebben we nodig, waarom? Niet omwille van het feit dat mensen dan per se fretjes willen gaan kopen nee. Maar om het feit dat mensen nog steeds teveel deze diertjes kopen zonder er enigzins iets vanaf te weten. Ze kopen het dan in een dierenwinkel omdat ze het mooi vinden en uiteindelijk sterven of komen ze in opvangen omdat ze niet fatsoenlijk worden verzorgd.
Groetjes,
Kenny & de fretjes Blanchke, Sandy, Betsy, Kaneeltje & Max

http://www.kennyv.be

Stitch
Berichten: 102
Lid geworden op: za apr 15, 2006 9:07 pm

Berichtdoor Stitch » za nov 11, 2006 2:59 pm

bjorn19, je hebt mss wel een punt (al is dat moeilijk te vinden), maar het is wel ook zo dat de meeste frettenbaasjes hun fretten altijd in het oog houden als ze zich in de speeltuin bevinden. En die fretten blijven daar (volgens mij) toch ook geen 4 uur na elkaar inzitten,hoor. Oververmoeide, agressieve, of ziek ogende fretjes worden er bij mijn weten dan ook onmiddelijk uitgehaald. En nog 1 puntje dat ik wil benadrukken: De Fretten-Ark heeft hierbij helemaal geen schuld. Het zijn de frettenbaasjes die beslissen of ze hun fretten daar neerzetten, of niet, en daarbij had je je antwoord ook wel op een vriendelijkere manier mogen formuleren. Dan had je misschien ook op een vriendelijke manier tegenargumenten gehoord. En volgens mij is er op een speelnamiddag ook nooit een fretje doodgevallen van stress. Mijn fretten zaten bij de vorige speelnamiddag bijvoorbeel ong. een 30tal minuten in de speelbak, en de rest waren ze aan het slapen of lagen ze in mijn armen. En het feit dat er verschillende fretten bij elkaar aan he slapen waren in die speelbak, bewijst ook wel dat sommige fretten het niet erg vinden (al kan je dat nooit echt weten). En nog is, de Fretten-Ark is niet verantwoordelijk voor de fretjes in de bak, dat is het baasje zelf. ;)


[Gewijzigd door Stitch op 2006-11-11 15:00:26]

maxi

Berichtdoor maxi » za nov 11, 2006 5:33 pm

De Fretten-Ark vzw bied enkel de mogelijkheid , om fretten te laten spelen in de grootste en mooiste
speeltuin , op een geweldige beurs .
Stress is op zo'n evenement altijd aanwezig , doch de Fretten-Ark doet alle moeite om dit
tot een minimum te beperken .
Het is aan de eigenaren om de verantwoordelijkheid te nemen hun fretten , al dan niet , mee te nemen.
Laten we er met z'n allen toffe en gezellige dagen van maken ;)

minoes

Berichtdoor minoes » zo nov 12, 2006 12:07 am

Beste Bjorn19,

De ziekte bestaat al sinds 1940 gekend als AD onder de nerts.
ADV is een mutant van deze ziekte.
Geen enkele test kan tot nog toe met zekerheid zeggen of je fret besmet is.
Diagnose kan enkel en alleen met 100% zekerheid gegeven worden na onderzoek op een overleden fret.
Om met 100% zekerheid ADV te kunnen vaststellen moeten na overlijden van de fret van alle organen een bioptie gemaakt worden.
De kans dat je fret sterft aan een andere ziekte met gelijk ogende symptomen is vele malen groter als bij ADV.
De Incubatietijd van deze ziekte is onbekend.
Shows en speeldagen zijn per definitie geen bron van besmetting mits de Hygiene in acht wordt genomen.

Kortom de ziekte bestaat al jaren alleen de laatste tijd wordt er pas in europa aandacht aan gegeven.
Wie garandeert iemand dat zijn frettenpup niet geboren is met ADV (NIEMAND want het is pas met zekerheid te zeggen na autopsie).

Ik weet niet of jij uit Nederland komt, ik wel en daar zou ik inderdaad GEEN van mijn fretten meenemen naar een speeldag gewoon om het feit dat daar dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen, zoals:

Niet 100% controleren op entingen, voor betreden van de ontvangstruimte.(ondanks dat er zogenaamd een erkende dierenarts aanwezig is)
Wat als gevolg heeft dat mensen met een kleine beurs met een zieke fret naar een speelmiddag gaan voor een gratis check-up.(nooit over nagedacht)
Genoegen nemen met een onvolledig entschema.
Fretten niet controleren op uiterlijke vertoningen van zich niet lekker voelen in de speeltuin etc.(hier moeten de baasjes maar zelf het initiatief nemen)
En zoals recent gebleken Skunks in de speelbak (over stress maar niet te zwijgen).

Daarintegen neem ik mijn fretten wel mee naar Belgie naar de speelmiddagen van De Fretten-Ark.
Alle bovengenoemde nadelen van de Nederlandse dagen worden hier al uitgesloten.
Tevens als je goed leest hier op het forum dan zul je merken dat de beleving van de frettengekken hier zo intens is dat niemand het hier in zijn hoofd zou halen met zijn (ACHARM) ziek schatje naar een speelmiddag te komen.

Zoals je weet ziet een ADV besmette fret niet ziek uit en testen zijn niet betrouwbaar dus er is ALTIJD een MINIMALE kans dat er ooit eentje tussenzit aanwezig.
Dit risico loop je echter ook als je naar een DA gaat want die ontsmetten ook niet na elke fret de wachtruimte.
Dit risico loop je ook als je naar een winkel gaat waar ze fretten verkopen (al koop je er geen en haal je er alleen maar voer )Want ook die winkelier laat zijn fretten los en ontsmet niet zijn hele winkel.
Dan mag je ook niet meer wandelen in het bos want stel je voor er heeft een marterachtige gepoept die toevallig ADV besmet is en ga zo maar door.
Ze weten tegenwoordig nog niet eens met zekerheid te zeggen of de ziekte niet gewoon door de lucht overgebracht kan worden dus waar hebben we het hier over.

Al met al is het gewoon een media circus geworden van de laatste jaren.En zolang er niets meer concreets ontdekt wordt laat ik mijn fretten lekker genieten van hun toch al veel te korte leven want wat zijn nu 8 jaar.
En een fret die het niet leuk vindt (dat merk je als baasje meteen) die laat je gewoon lekker thuis. Maar er zijn ook fretten die het geweldig vinden en zich op een speeldag helemaal uitleven (IK HEB ER ZO EEN PAAR) die gaan mee en genieten met volle teugen.

Groetjes,

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » zo nov 12, 2006 9:38 am

dat is wat ik nu noem een klaar en duidelijk antwoort se! ;)
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

b&p
Berichten: 3
Lid geworden op: wo dec 07, 2005 2:24 pm

Berichtdoor b&p » zo nov 12, 2006 6:57 pm

Zowel Chuckie als Bjorn zondigen aan hetzelfde...
Ze verdedigen hun standpunt met aangehaalde feiten die veronderstellingen zijn ipv feiten. Zoals Minoes in haar correct en wetenschappelijk onderbouwd verslag aanhaalt is er zo goed als niets bekend over ADV. 't Is niet correct om te zeggen dat fretten al dan niet in een speeltuin mogen op basis van de nu gekende gegevens ivm besmettelijkheid.
Tot op heden is er nog steeds NIETS met zekerheid geweten over de transmissie (overdracht) van ADV. Men veronderstelt dat een langdurig intensief contact nodig is tussen fretten om een besmetting via speeksel of urine mogelijk te maken. In sommige artikels wordt eveneens gewag gemaakt van een mogelijke besmetting tussen moeder op kind of indirect, via een "drager". Kortom men weet het niet....

De finale conclusie betreft dat elke eigenaar van een fret zelf dient te beslissen of deze al dan niet zijn fret wil blootstellen aan MOGELIJKE besmettingen van allerlei aard.

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » di nov 14, 2006 8:20 am

Ik ben alles nog volop aan het lezen hier maar dit moet ik nu toch even al zeggen

"Een fret is enkel écht gelukkig met een zeer beperkt aantal andere fretten rondom zich, fretten die hij beschouwt als zijn "nestgenoten"

En hoe weet gij dat dan???? Verstaat gij de frettentaal?????
Ik denk dat een baasje het beste ziet hoe of wat zijn fret ervan vind.

Sorry maar dit moest even van mijn lever...
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » di nov 14, 2006 8:24 am

Nu heb ik alles al gelezen zie... en ik moet zeggen Minoes, gij kunt er wat van hoor. Dat is inderdaad zoals bull zegt een klaar en duidelijk antwoord.
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

maxi

Berichtdoor maxi » di nov 14, 2006 8:35 am

Origineel gepost door Karlien

"Een fret is enkel écht gelukkig met een zeer beperkt aantal andere fretten rondom zich, fretten die hij beschouwt als zijn "nestgenoten"

En hoe weet gij dat dan???? Verstaat gij de frettentaal?????
Deze stelling is gebaseerd op het feit dat de fret in weze een solitair dier is .

Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » di nov 14, 2006 9:23 am

Afhankelijk van de vooruitgang in't huisje kan't zijn dat we komen helpen, onze akte gaat normaal 22/11 getekend worden, als dat zo is heb ik een massa werk (alle sloten veranderen en beginnen verhuizen) als dat nog niet zo is kunnen we komen met 7 stressbestendige gezonde fretten die niets liever doen dan rondcrossen in een speeltuin met een hoop speelkameraadjes en op tijd eens door een paar duizend handen gewreven en geknuffeld worden...

groeten
Hostekes


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten