Griep!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Jessiecroft
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 8:05 pm

Berichtdoor Jessiecroft » zo feb 25, 2007 5:16 pm

Gisterenmorgen ben ik met mijn allerliefste Grumpy naar de dierenarts moeten gaan. Hij doet niet anders dan hoezen en niezen!

conclusie: hij heeft de griep, hij heeft een spuitje gekregen en hij moet nog 10dagen antibiotica krijgen. Maar ik heb zoveel medelijden met hem, spelen doet hij niet hij slaapt alleen nog maar. Eten heeft hij vandaag nog niet gedaan dus geef ik hem vitamienen bij.

Ik heb zo schrik dat mijn ventje er niet gaat doorgeraken. De dierenarts was nochtans optimistisch maar dat was hij ook bij mijn cavia'tje die ziek was geworden en die daarna gestorven is.

Ik maak mij echt zorgen dat ik mijn kleintje ga verliezen. Hij is nochtans flink uit de kuiten gewassen, de dokter had hem gewogen en hij weeg 1kg 700. Ik zou echt radeloos zijn moest ik hem verliezen!

zijn er nog mensen die een fretje hadden met de griep en waarbij alles nog in orde is gekomen? Ik weet echt niet wat ik moet doen !@#$

syl
Berichten: 120
Lid geworden op: zo jul 16, 2006 2:16 pm
Contacteer:

Berichtdoor syl » zo feb 25, 2007 5:41 pm

je moet je niet direct het ergste verwachten hoor jessie
als je dierenarts heel optimistisch was hoef je je niet al te veel zorgen te maken zene
Hij zal we wel doorkomen.
Daar ben ik zeker van.

sterkte

Inge en haar bende

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo feb 25, 2007 10:05 pm

Hoi Jessie, als je Da positief is zou ik me idd geen al té grote zorgen maken, maar feit blijft wel dat jij je fretje het best kent en je Da alleen op de lichamelijke tekenen kan afgaan. Als jouw Grumpy nu normaal een redelijk goeie eter is, wat blijkbaar volgens zijn gewicht wel het geval is, dan moet je toch oppassen als hij niets wil eten. En zeker en vast moet je er goed op letten dat hij voldoende drinken binnen krijgt. Moest hij nu niet zelf willen drinken, geef hem dan desnoods wat water op een lepeltje, wat Spa Reine ofzo, dat hebben ze nogal graag en wat extra vertroetelen kan bij ziek zijn echt geen kwaad. Wat dat eten betreft, heb je al wat Waltham-pap geprobeerd?? Dat is een aansterkend voedingssupplement dat ook gegeven wordt bij kittens als ze het moeilijk hebben en vooral dus ook bij zieke fretten, zo om aan te sterken en vaak ook om hun medicatie in te geven. Je maakt dat best met wat lauw water klaar, koud is het voor hen naar 't schijnt niet lekker en hier eten ze het idd het liefst wat warm. Als je daar een papje van gemaakt hebt met wat water kan je het natuurlijk ook optrekken in een spuitje, zo kan je hem wat dwangvoederen als het moet. Je kan hem beter proberen zo iets te geven, dan heeft hij vocht en eten samen binnen.

Hou hem ook uit de tocht en laat hem veel rusten, weet je of hij koorts had of niet? Moest dat niet zo zijn kan je mss een lichtjes warm kersenpittenkussentje onder zijn dekentje leggen, ze zoeken nogal graag de warmte op, hé? Als Grumpy koorts had doe je dit beter niet, dan is het zaak dat hij de te warme temperatuur kwijt kan en niet nog wat extra warmte bijkrijgt. Als ik je mag zeggen wat ik zou doen, ga minstens om het uur of om de 2u eens kijken naar hem, hou goed in de gaten dat hij geen dikke staart krijgt (dat betekent dat ze echt ellendig zijn) maar probeer dan als je gaat kijken regelmatig eens of hij wat eten of drinken wil. Vitamientjespasta lust hij nu mss toch nog, alleen niet mee overdrijven, hé??

Nu wil ik je hiermee absoluut niet ongeruster maken dan je al bent, maar als je die dingen in het oog houdt zie je zelf wel wanneer hij weer wat meer aankan of wanneer hij eventueel terug hulp nodig heeft. Ik ben nu eenmaal een zeer ongeruste ziel, maar ik speel liever safe. Better safe than sorry, zoals ze zeggen, hé. Hou ons op de hoogte en heel veel succes. Dikke knuf voor Grumpy!! xx
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma feb 26, 2007 4:03 pm

Jessie, hoe gaat het met Grumpy ondertussen??? Wil hij al wat eten of drinken?
Afbeelding

Jessiecroft
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 8:05 pm

Berichtdoor Jessiecroft » ma feb 26, 2007 7:22 pm

Alvast bedankt voor de lieve reacties!

het gaat al heel wat beter met mijn dikkertjek, vanmorgen heeft hij even gespeeld, hij begint weer te eten en drinken en momenteel zit hij te krabben omdat ik niet naar hem kijk :) :) :)

Dat krabben kon me soms zo nerveren maar ooooh wat ben ik blij dat hij terug krabt!!!!!! De antibiotica vindt hij niet echt lekker (wie wel?) maar het gaat toch vlotjes binnen.

Ik ben zo blij en kijk uit naar deze zomer dat we weer met zijn tweetjes een late avondwandeling kunnen maken.

De kusjes en knuffeltjes van jullie hebben hun werk gedaan!

Bedankt voor jullie lieve woordjes,

groetjes en kusjes van mij en grumpy.....


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 39 gasten