kooi

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » do apr 05, 2007 8:21 am

kheb wat opzoekingswerk gedaan ivm de ferplast furet xl/tower. hier en daar lees ik dan dat hij niet volledig ferret-proof is ivm de deurtjes.
over de ferret nation ben ik ook al wat verhaaltjes tegengekomen op forums ivm met pootjes die ergens achter kunnen blijven steken.
welke frettenkooien zijn nu wél frettenproof?
ik heb namelijk beslist om de kooi/kast die we een aantal jaren geleden zelf gebouwd hebben eruit te flikkeren. als iemand zin heeft om hem over te nemen om er nog iets van te maken mag me gerust een seintje geven, mag je zo hebben. het is een grijze kast met traliedeuren aan de voorkant, hij is 2m hoog ongeveer incl. kastjes om frettenspulletjes in op te bergen (zal hier strakjes of morgen een foto ervan zetten).
mijn kooi kan ik mn fretjes niet meer inplaatsen in de staat dat hij nu is. dan zou ik de etage-planken allemaal moeten vervangen, de deurtjes zijn wat beginnen scheef hangen en kunnen ze onderaan gewoon openduwen met een beetje moeite. moeten dus aangepast of nieuwe deurtjes in ook en kheb er eerlijk gezegd de goesting niet meer voor om dit nog te doen.
mn fretjes zitten toch altijd los in hun kamer, tis enkel voor snachts dat ik ze nu graag zou willen vastzetten omdat ik toch wel stilletjesaan met een chronisch slaaptekort te kampen heb met paiko zn kuren snachts :P
iemand dus tips ivm welke kooi wel en welke zeker niet aanschaffen?

Vanessaken
Berichten: 174
Lid geworden op: do feb 01, 2007 10:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor Vanessaken » do apr 05, 2007 9:40 am

Ewel ik heb de Ferplast Furet XL en Jefke is daar bij mij al 2 keer uit ontsnapt. Hij zette zijn hele lijfje tegen de kooi, hield zich stevig vast met de tandjes en stampte de zijdeur dan open met z'n hele lijfje.

Daar hangt nu langs beide kanten een klein slotje rond. En voila, verder geen problemen :D
Voor de rest vindt ik dit een zeeeeer goede kooi en echt aan te raden !!!!!! :D
*Geen banner meer *

Ida, mijn lieve engel. Ik zal altijd aan je denken.
*Slaapzacht *

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do apr 05, 2007 10:12 am

Wij hebben 2 XL-en staan en 1 Nation en dan nog 2 van ferplast maar met eigenlijk té grote openingen tussen de tralies, een iets of wat slanke fret is zo wandelen, die moet niet eens een deurtje opendoen!! %) Van de XL-en ben ik idd altijd tevreden geweest, de deuren begeven het op den duur wel kwestie 'fretveilige sloten" want hier hebben ze ze dan nog nooit opengeduwd, doch wel de tralies zo geforceerd dat dat bovenste sluitinkje zo los kwam en ja, dan zijn ze er in een hip en wip uit. Dus ook hier 2 slotjes op de deur, zo van die haakjes, cm of 4, waarmee je ook dingen aan je broeksband kan bevestigen of waar de draagband van een sportzak mee aan de sportzak vastzit, maar dan in metaal ipv in plastic. Twee € in de Brico en reuze-handig!!

De Ferret Nation vind ik eigenlijk toch dé kooi, al zijn er hier idd ook al frettenteentjes achter blijven haken, aan dat bovenste platformpje. Nu schuif ik die plaat op dat verdiepje zo tegen de rand dat ze er tot nu toe (hout vasthouden) al een hele tijd niet zijn blijven achterhaken. Ik doe toch elke avond de bakken, trek alle dekentjes weer gezellig en vul etens-en drinkbakjes, dus dat is evenzeer een vaste handeling geworden. Het overgrote voordeel van de Nation vind ik dus het onderhoud, je kan echt elk millimetertje proper krijgen en er roest niets, bladdert niks af, enfin, ik vind het een geweldig handige kooi. In de XL moet je af en toe wat Tarzan-toeren uithangen en daar ben ik met mijne reuma echt geen held meer in!!

Volgens wat er een tijdje geleden geschreven werd, zouden de "makers" van de Ferret Nation toch op die fout in de kooi gaan letten, niet? Je kan er ook altijd een dekentje rondtrekken, dat doe ik hier ook vaak of gelijk sommige het afplakken met tape, maar onze Mickey is een fanatieke prutser, die begint daar dan gegarandeerd aan te krabben en te knabbelen, dus dat doe ik hem en mezelf niet aan!! :P :P Maar voor 3 fretten zou ik, fretsgewijs gezien, toch opteren voor de Nation met 2 verdiepjes, daar zitten ze toch ruimer in denk ik. Alléé, persoonlijke voorkeur dus wel een beetje :P :P !! Succes op je zoektocht, want er zijn nóg véél meer kooien, hé!! :D :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Papaver
Berichten: 79
Lid geworden op: ma aug 09, 2004 1:25 pm

Berichtdoor Papaver » do apr 05, 2007 11:13 am

Potige oplossing voor de Ferret Nation:
Je kan makkelijk over de verdiepjes een overtrek van een hoofdkussen trekken en dit aan de zijkant van de kooi met 2 touwtjes vastmaken of een manshemd (half)dichtgeknoopt er over trekken en op dezelfde manier vastmaken. Zo zijn de randen waar ze met hun pootjes blijven achterzitten afgedekt en is de kooi "pootveilig". In dat manshemd (bij ons zijn dat van die fluwele) gaan ze in het gedeelte dat afhangt en de mouwen lekker slapen.

Persoonlijk vind ik de Ferret Nation momenteel de beste kooi op de Belgische markt.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do apr 05, 2007 1:23 pm

Yep, mijn fretsels en ik ook, dus!!!

Afbeelding Alhoewel :P :P :P :P onze Balou toch liefst UIT zijn gevangenis wil, ocharm!!! Als ik mijne lieve bere-fret, die ondertussen flink wat bijgekomen is, zo bekijk, ben ik toch echt wel een onmens hoor!! Ik word er zelf triest van!! !@#$ - ;) ;) ;)
Afbeelding

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » do apr 05, 2007 2:46 pm

ik vind de ferret nation ook de beste kooi , handig en makkelijk proper te houden en eigenlijk wel mooi ook
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 248
Lid geworden op: wo okt 11, 2006 6:56 am

Berichtdoor ikke » do apr 05, 2007 4:17 pm

FERRET NATION ! ! ! :D .

Waarom ? ? ? ===> Handig , Knap , Veel Plek en mogenlijkheden , uitbereidbaar , GROOT :)

Waarom niet ? ? ? ===> Prijs ! ! ! , Dat gedoe met die verdiepjes :( maar dat kan je idd makkelijk zelf oplossen of de oplossing van de makers zelf kopen .

Dus ! ! ! ===> Kopen die boel ;-)

Maar mag ook een andere zijn hoor :) wil je niets opdringen :D
De Bende ! ! !

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » vr apr 06, 2007 1:23 am

auch.. ferret nation 300€ lol
da had ik nie echt verwacht :P
da gaat pijn doen deze maand hahaha
mja langs de andere kant, vannacht was het weer 4u toen ik wakker werd gemaakt.
dat doet ook pijn :P
waar zijn die kooien ergens verkrijgbaar buiten op fretten.nl?
kzou ze wel es int echt willen zien.

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » vr apr 06, 2007 2:45 am

Als ze nu allemaal eens even goed overeen kwamen zou er natuurlijk
geen probleem zijn hé Margit :~
Maar met zo een schattig lief onschuldig snoetje als Balou proberen ze ons toch
maar te verleiden en om daaraan te weerstaan heb ik ook maar een klein hartje.

Zo ook als ik voorbij het grote hekken van mijn duitse herder kom , wil hij er liefst zo snel mogelijk uit , wat ik haar van harte gun .
Ik laat haar dan wat stoeien in de tuin en waar denk je dat ze na een half uurtje zit ?
Opnieuw uit eigen beweging in haar hok ; zalig ontspannen zitten soezen !

Het gras lijkt altijd groener aan de andere kant van het hek-kooi , en dat telt
zowel voor de mens , de hond en de fretjes denk ik (@) :P


[Gewijzigd door weazel op 2007-04-06 02:48:22]
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr apr 06, 2007 2:50 am

Ge weet mij wonen hé?? :P :P Kooi noch inhoud zijn hier echter te koop!! :D Wij hebben onze bij Zoomart Kontich gekocht en de meesten die in Limburg wonen gaan tot daar voor deze kooi omdat het zowat de enige plaats is waar je ze niet lang van tevoren moet bestellen, J.P haalt ze gewoon voor jou vanachter in zijn magazijn naar jou aan de kassa en legt ze nog in je auto ook!! Kan je je een betere service voorstellen??? (J.P en Myriam zijn de mensen van de winkel, zéér gastvrij, altijd bereid te helpen en bestellen je écht alles wat ze eventueel niet in huis zouden hebben binnen de kortste keren!! Echt de moeite van dat uurtje rijden waard!!) En ja, ze is haar 299€ méér dan waard!!
Afbeelding

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » vr apr 06, 2007 9:22 am

aha, kontich das bij mechelen zie ik. das idd goed te doen.
ik weet je wonen ja, maar als ik balouke er toch nie bij krijg kan ik net zo goed in de winkel gaan kijken :P

hier een foto van onze kooi. handige harrys die er nog iets van willen maken mogen hem zo voor niks meenemen.
maar hij is op deze manier helemaal niet fretten-veilig, dus zoals ik al zei, etagekes moeten veranderd + deurtjes beginnen door te hangen en ze kunnen er onderaan de deurtjes gewoon uit ontsnappen.
Afbeelding

hier staat hij nog eens, rechts van het raam.
Afbeelding

wie interesse heeft mag het laten weten! anders moet ie het stort op :P

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » vr apr 06, 2007 9:23 am

owja, kheb nog ergens deurtjes liggen voor het open gedeelte onder de kooi.
die heb ik er zelfs nooit ingezet :P

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » vr apr 06, 2007 9:40 am

de ferret nation kost inderdaad 299€ maar bij zoomart kontich krijg je met je lid kaart van de frettenark 10% korting
is mooi meegenomen niet :P
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » vr apr 06, 2007 11:39 am

das idd een leuk weetje :) thnx

Bagje
Berichten: 98
Lid geworden op: zo feb 25, 2007 10:14 am

Berichtdoor Bagje » vr apr 06, 2007 12:55 pm

Ik heb hier (gelukkig) nog geen problemen gehad met de Furet Tower.
Terwijl het verhaal van Sjonnie is dat het een uitbreker is die dan vooral z'n gewicht gebruikt??????????????!!!!!!!!!!!!!
Dus maar hopen dat het goed blijft gaan.
Hoi Bagje hier!!!!!!!!!en Sjonnie en Yuki


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten