wandelen of niet?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » di jun 12, 2007 12:15 am

gisteren weer eens geprobeerd om onze paiko aant wandelen te krijgen. mits hij hier bij ons in de tuin zo panikeert als hij buiten komt dacht ik, is misschien van de geluiden vanop straat ofzo dus wij met onze 3 musketiers de grote wijde weide ingetrokken ergens in een bos ver weg van alle lawaai enzo. komen we daar aan, milo en liam al aant krabbelen en zot doen in de kooi om eruit te mogen, deurtje open en hup... meteen al stevig op wandel. onze paiko moest ik eerst vanonderuit zn dekentje in de kooi vissen waar hij zich verstopt had. riempje aan, zet hem op gras en hij meteen weer kooi in! ik dacht ok, dan ga ik ff wat verder met hem dat hij de kooi niet ziet, zet hem daar int gras, meteen dikke staart en maar blazen blazen tijdens het wandelen/zoeken naar schuilplek. zelfs tegen mijn blote benen probeerde hij paniekerig omhoog te kruipen om zich ergens bij mij te kunnen verstoppen.
zijn er hier nog die fretjes hebben gehad met angst om buiten te zijn en me kunnen zeggen of de schrik eruit te krijgen is? zou ik het nog wat blijven proberen of hem misschien gewoon de paniek besparen en alleen thuislaten terwijl de anderen op wandel mogen?
kvind het echt zoooooooooooo jammer, want hij is zo energiek en kzou hem zo graag mee willen laten genieten van lekker mals groen gras tussen zijn teentjes en frisse briesjes door zijn pels enzo.
help? iemand die me iets kan aanraden?

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » di jun 12, 2007 5:00 pm

ik denk dat paiko in zijn eerste levens maanden helemaal niet heeft buiten geweest als je het zo hoort en dan is het redelijk normaal dat hij zo bang is
als ik een nestje heb dan laat ik ze in de 7 de week al eens kennismaken met de tuin en de gazon , de allereerste keer zetten alle pups hun staartje dan dik maar als je het een dag of zo later nog eens doet huppelen ze al gewoon rond
ik denk dat je paiko best gewoon op de arm meeneemt zodat hij zich veilig voelt en op een bepaald moment zal hij wel eens vragen om op de grond te mogen , zorg er gewoon voor dat hij zich veilig voelt bij jou en met veel geduld komt het wel goed
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » wo jun 13, 2007 1:32 am

dan ben ik daar al beetje de mist in gegaan denk ik. ik probeer hem net op de grond te houden, met het gedacht dat hij dan beter zou wennen ipv hem op de arm te houden.
ben tot nu toe een keer of 6 met hem buiten geweest denk ik (in de tuin), ma had niet het gevoel dat het beterde, daarmee dat ik hem ook maar elke keer zo ff kort buiten liet, minuutje of 10.
kga het eens op die manier doen dan. op arm houden en dan hopen dat hij er eens af wil :D
merciekes alvast

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » wo jun 13, 2007 11:48 am

je kan je er mss eens op u kont int gras bijzetten :P dan zit je dichter bij de grond en ruikt hij het ook beter
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » do jun 14, 2007 12:47 pm

alst zo simpel was door gewoon met mn kont int gras te gaan zitten wast al lang opgelost denk ik :P
net weer ff geprobeerd. hij schravelt er maar paniekerig op los, kroop helemaal tot in mijn mouw en ik voelde zn tikker erop los gaan.
tot in de deuropening gaat het goed, vant moment dat ik buitenstap ist gedaan.
kdenk dat ik het heel heel heel traag ga moeten aanpakken als ik hem ooit op wandel wil krijgen.

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » do jun 14, 2007 2:32 pm

snoepjes al is geprobeerd ? of ewa ferretone
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » do jun 14, 2007 4:43 pm

ik denk dat als hij er zoveel stress van heeft je beter eens moet gaan nadenken , is dat wandelen echt wel een ontspanning en nodig voor hemzelf of doe je het omdat je het zelf zo plezant vind
stress bij fretten kan rare dingen doen
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do jun 14, 2007 7:25 pm

Onze Tootsie heeft het na de winter wat moeilijk om uit wandelen te gaan, maar eenmaal de smaak te pakken geniet hij van de wandeling. Ons Louisa heeft het er moeilijk mee en kruipt steed op de arm of in de frettenzak, zij is wel nieuwschierig en durft soms eens achter Tootsie aan te lopen. Waar beiden een hekel aan hebben is een open vlakte om te lopen, zij zoeken altijd beschutting van struiken of een muur om langs te lopen. Soms lukt het wel eens om een straat helemaal af te wandelen.Ik denk dat in de eerste plaats het vertrouwen in het baasje goed moet zijn, door het beestje op de arm te nemen tijdens het wandelen kan dit enkel maar groeien. Mogelijks beter een korte wandeling en stapvoets opbouwen. Zo heb ik dat hier ook gedaan.
Ufo heeft overschot van gelijk opgelet indien stress en zeker aanhoudende stress.
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 105 gasten